Koningin toont respect ?

08-01-2012 21:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie link, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

http://www.nu.nl/politiek ... t-hoofddoek-respect-.html
quote:capricorn schreef op 09 januari 2012 @ 00:44:

Oh jij loopt mee in het koninklijk gevolg, Twinkle? Dat je weet dat ze hun mond dichthouden?Chitchatten mag altijd. Maar ik mag hopen dat Bé haar mond houdt over mensenrechten, anders toont ze geen respect. Benno L. en Robert M. houden zich ook niet aan de mensenrechten, dussss. Maar een hoofddoek en een een lange jurk, jaaah, helemaal top! En mondje dicht en lief lachen. Dan laat ze juist zien dat ze goed is opgevoed en respect toont voor de islam. Leve de koningin. Hoezee!
We zien een foto van beatrix en maxima met een hoofddoek. Het is niet bekend gemaakt waarom Beatrix die sjaal om haar hoed heeft geknoopt. Ut respect? Op verzoek? Zou een hoedje niet als compromis kunnen dienen? Voordat je kunt oordelen, zou je d'r eerst meer van moeten weten. Dat geldt zeker voor Wilders en Pechtold, die weer als eerste elkaar betwitterden.
Nederlanders zijn echt raar geworden. Bang voor alles wat met islam te maken heeft.
@sirana

Lees het topic nog eens door. Het is een beetje lullig om te spreken over 'Nederlanders' als je op dit topic kunt lezen dat de meerderheid er heel anders over denkt.
quote:sirana90 schreef op 09 januari 2012 @ 07:12:

Nederlanders zijn echt raar geworden. Bang voor alles wat met islam te maken heeft.Bang? Het werkt gewoon als 'n rode lap op 'n stier!
En je weet dat die stier alleen maar schrikt van die rode lap omdat 'ie niet goed kan zien?
We zien hier juist teveel moslimgerelateerde problemen....
quote:elninjoo schreef op 08 januari 2012 @ 22:10:

[...]

De koningin stelt zich onderdanig op, die buitenlandse staatshoofden passen zich hier toch ook niet aan door westerse kleding te dragen en hun hoofddeksels af te zetten? Die houden hun cultureel bepaalde hoofddeksels toch ook gewoon op?

Ik zou er geen moeite mee hebben als je hier ook onderdanigheid naar de westerse cultuur zou zien van 'n hoogwaardigheidsbekleder uit 'n andere cultuur, maar daarvan is nooit sprake. Dát is wat mij stoort.

Want onze cultuur is: westerse kleding dragen en hoofddeksels afzetten? Doe je nou alleen zo dom of snap je het echt niet?

Het verbaast me hoe makkelijk beinvloedbaar jij bent.
Ik denk dat ook meespeelt dat Bea niet vies is van een beetje provoceren.

Ik denk dan bijv. aan de keer dat zij Marokkanen ging bezoeken na de moord op Van Gogh.

Ik vermoed dus dat ze met genoegen de doek omdeed.

Voor een koningin, als die er dan zonodig moet zijn (niet in mijn ogen!), lijkt het me toch beter zo neutraal mogelijk te blijven.

Ze is heus niet zo dom dat ze niet weet welke reakties die doek oproept.
Pfft, dus als ze hier komen moeten zij zich aan ons aanpassen en als wij daar naar toe gaan moeten zij zich ook aan ons aanpassen?

Beetje omgekeerde wereld. Hun land, hun regels.

Ook de reden dat ik er nooit naar toe zou gaan.

(Seks)slaven heb je helaas overal, ook in Nederland dus dat argument gaat ook niet op
Maar EN, voor het luxeleventje dat je wil blijven leiden, zijn dit soort bezoeken heel belangrijk hoor.
quote:broodtrommel schreef op 09 januari 2012 @ 08:48:

Pfft, dus als ze hier komen moeten zij zich aan ons aanpassen en als wij daar naar toe gaan moeten zij zich ook aan ons aanpassen?

Beetje omgekeerde wereld. Hun land, hun regels.

Ook de reden dat ik er nooit naar toe zou gaan.

Zou eerder zeggen dat 't andersom is: hier passen ze zich niet aan en daar moeten wij ons aanpassen. Sterker: er wordt van ons verwacht dat we ons in ons eigen land aan ze aanpassen op sommig gebied!

Als toerist pas ik me in 't buitenland overigens netjes aan, maar vind dat 'n staatshoofd haar eigen cultuur moet uitdragen.
Ik denk dus dat ons staatshoofd een andere "eigen cultuur" heeft dan jij.
quote:elninjoo schreef op 08 januari 2012 @ 21:49:

Die staatshoofden uit andere culturen die naar 't westen komen houden toch ook allemaal hun eigen hoofdbedekking op zoals zij het vanuit hun cultuur gewend zijn? Waarom moet onze koningin dan weer onderdanig zijn door zich aan te passen? Dat doen die anderen ook niet bij ons!Omdat wij geen regels in de kerken hebben qua hoofddeksel.
quote:elninjoo schreef op 08 januari 2012 @ 22:01:

De koningin heeft toch allerlei adviseurs? Dat ze 'ns rekening houdt met haar eigen volk dat niet zit te wachten op dat gekokketeer met de moslimcultuur!Says who?
quote:louisavuitton schreef op 08 januari 2012 @ 23:06:

En daar begrijp ik dus niets van: als de Koningin verschijnt, dan worden er mega-orders binnengesleept en anders niet?

Hoe doen landen dit die geen Koninklijk Huis hebben?Die sturen hun president. Duh
quote:Star schreef op 09 januari 2012 @ 08:56:

[...]

Omdat wij geen regels in de kerken hebben qua hoofddeksel.Volgens mij wordt het als disrespectvol gezien als je 'n hoed of pet ophoudt in de kerk, dus idem wat die theedoeken betreft.
quote:elninjoo schreef op 09 januari 2012 @ 09:07:

[...]

Volgens mij wordt het als disrespectvol gezien als je 'n hoed of pet ophoudt in de kerk, dus idem wat die theedoeken betreft.Dat weet ik dan weer niet of dat zo is. Maar volgens mij maakt de kerk geen onderscheid wat geloof en hoofddeksels betreft en kan je rustig met een tulband in de kerk gaan zitten.
Wat hoofddeksels betreft WAS er een regel dat mannen hun hoed binnen af zetten en vrouwen niet. Dat gold overal binnen, dus niet alleen in de kerk. Op dit moment zie je veel jongens met petjes en die zetten ze niet automatisch af zodra ze ergens naar binnen gaan. De regels veranderen dus omdat ze niet meer door brede lagen van de bevolking als regels worden herkend. Een hoedje voor de vrouw en juist geen hoed voor de man, is alleen nog in bepaalde kerken de gewoonte.
Was er ook zo'n enorme discusssie toen Geert Wilders een Synagoge bezocht met een keppeltje op?? Israel, waar de ortodoxe Joden de vrouwen achterin de bus willen hebben? Een geloof die meer overeenkomsten met de Islam heeft als mensen durven denken?
quote:Safiya schreef op 09 januari 2012 @ 09:26:

Was er ook zo'n enorme discusssie toen Geert Wilders een Synagoge bezocht met een keppeltje op?? Israel, waar de ortodoxe Joden de vrouwen achterin de bus willen hebben? Een geloof die meer overeenkomsten met de Islam heeft als mensen durven denken?Tuurlijk niet, Wilders is de enige die zo zeurt en met verschillende maten meet.
wanneer je als staatshoofd op staatsbezoek gaat, krijg je een programma aangeboden door de ontvangende partij en daar heb je je maar aan te houden. Dat geldt ook voor staatshoofden die naar Nederland komen. Beatrix staat er om bekend dat ze vaak kiest voor een ballet en daar zal ook niet iedere bezoekend staatshoofd blij van worden.

Verder zou het me verbazen wanneer ze voor een bezoek aan de katholieke kerk zou kiezen, ze is namelijk Nederlands Hervormd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:elninjoo schreef op 09 januari 2012 @ 08:38:

We zien hier juist teveel moslimgerelateerde problemen....'Moslimgerelateerde problemen'. Zoals daar ook zijn 'Jodengerelateerde problemen' (Damschreeuwer). 'Christenengerelateerde problemen' (criminele Polen). En, niet te vergeten, de 'Atheistengerelateerde problemen' (Hofnarretje-Robert). En persoonlijk vind ik elk van deze problemen teveel.
Ik dacht bij 'Christenengerelateerde problemen' eigenlijk eerder aan misbruik door werknemers van de RK-multinational.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven