Koningin toont respect ?

08-01-2012 21:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie link, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

http://www.nu.nl/politiek ... t-hoofddoek-respect-.html
Met de koningin gaat een hele sleep van bobo's uit het Nederlandse bedrijfsleven mee. Die kunnen door haar aanwezigheid onderhandelen met de leiders van land en industrie aldaar.

Hoe landen zonder Koninklijk Huis dat doen? Die sturen de president, maar een president staat voor een sjeik toch een trapje lager op de ladder dan een koning(in).
@capricorn, nee ben er niet geweest, maar wel in Saoedie Arabie voor een aantal weken, waar ik afhankelijk was van de taxi omdat ikzelf niet mocht autorijden.
quote:louisavuitton schreef op 08 januari 2012 @ 23:06:

En daar begrijp ik dus niets van: als de Koningin verschijnt, dan worden er mega-orders binnengesleept en anders niet?

Hoe doen landen dit die geen Koninklijk Huis hebben?

Dat is juist het punt. Dat hele koningshuis heeft geen enkele functie.

Maar als het op handelsbetrekkingen aan komt dan is het een enorm voordeel in de hele wereld.

Zij komen overal binnen en hebben aanzien.

Het is aantoonbaar dat zo'n bezoekje gewoon geld op levert voor onze economie.

Wie moeite heeft met die Arabieren en er dus niks mee te maken wil hebben kan daar zelf overigens heel makkelijk iets aan doen.

Verkoop je auto. Koop niks meer van kunststof. En ga voortaan op de fiets overal naar toe.
Maar je velt wel een oordeel over de VAE alsof je precies weet hoe het daar aan toegaat. Oh het is een islamitisch land, dus zal de vrouw daar ook wel onderdrukt worden.

De VAE zijn bijzonder Westers georiënteerd. Er zijn kerken en christenen. Vrouwen mogen autorijden en in bikini op het strand liggen.
Kijk, ik ben het ermee eens hoor dat de Koningin zich aanpast aan de gebruiken van een ander land.

Maar wat is de rol van de Koningin? Moet zij zich maar in alles aanpassen, puur om grote orders binnen te halen.

Waarom niet en en: dus en je aanpassen, maar toch ook haar mening enigszins laten doorschemeren zoala zij ook deed in haar kersttoespraken.

Capricorn zegt dat juist zij een trede hoger staat in rangorde dus bij uistek geschikt om iets te zeggen over de positie van de vrouw.
Ik denk dat het geen kwestie van aanpassen is, maar een kwestie van respect naar je gastheer. En de positie van de vrouw ter sprake brengen in Abu Dhabi lijkt me tamelijk zinloos en komt niet al te slim over denk ik...
Krijg de indruk dat mensen een beetje slecht LE-ZEN....
quote:louisavuitton schreef op 08 januari 2012 @ 23:16:

Kijk, ik ben het ermee eens hoor dat de Koningin zich aanpast aan de gebruiken van een ander land.

Maar wat is de rol van de Koningin? Moet zij zich maar in alles aanpassen, puur om grote orders binnen te halen.

Waarom niet en en: dus en je aanpassen, maar toch ook haar mening enigszins laten doorschemeren zoala zij ook deed in haar kersttoespraken.

Capricorn zegt dat juist zij een trede hoger staat in rangorde dus bij uistek geschikt om iets te zeggen over de positie van de vrouw.

En wie zegt dat zij dat niet doet?

Dat zij een hoofddoek op heeft wil toch niet zeggen dat zij niets meer te vertellen heeft?

Behalve om onze koningin staan Nederlanders in de hele wereld bekend als nare morele betweters. Geen handels delegatie of ze beginnen weer met allerlei moreel commentaar over het gastland.
"Maar je velt wel een oordeel over de VAE alsof je precies weet hoe het daar aan toegaat. Oh het is een islamitisch land, dus zal de vrouw daar ook wel onderdrukt worden.

De VAE zijn bijzonder Westers georiënteerd. Er zijn kerken en christenen. Vrouwen mogen autorijden en in bikini op het strand liggen."

Des te meer redenen om in een toespraak aan te halen hoe goed het hier wel niet gaat met de positie van de vrouw

Maar goed, ik begrijp je punt capricorn. Ik merk aan mijzelf dat, als het Koninklijk Huis weer in het nieuws is, ik mij oprecht afvraag waarom ze nog in deze hoedanigheid opereren. Maar daar zal ik wellicht ooit nog eens een topic over openen.
ik snap de ophef niet.

Je gaat naar een ander land en past je aan aan de gewoontes en gebruiken.Helemaal als staatshoofd lijkt me dit een doodnormale zaak ( al vind ik die blauwe sjaal wel bloedlelijk, maxima haar sjaal vond ik top)

Wilders zijn geroep vind ik dan ook onzin.

Wel vind ik dat de buitenlanders hier ook geen boerka aan moeten hebben....hier is nl en als je hier woont dan ook aanpassen.

Dat soort respect hoort 2 kanten op te werken.

In gebedshuizen hoor je je gewoon aan te passen aan de geldende regels ongeacht welk geloof.Wil je dat niet dan ga je er niet naar binnen.Kwestie van respect voor je medemens.

Wel heb ik er moeite mee dat er officieel geen homo's en joden de Verenigde Arabische Emiraten in mogen.Journalisten Peter van der Vorst en Marc van der Linden gaven aan dat op openbaar toegeven dat je homo bent doodstraf kan volgen..best bizar.
"Des te meer redenen om in een toespraak aan te halen hoe goed het hier wel niet gaat met de positie van de vrouw "

Dat zou enigszins lachwekkend en beledigend zijn om dat in een toespraak in Abu Dhabi te zeggen...

Wat ze wél zou kunnen aanhalen is de voortrekkersrol die Abu Dhabi speelt op het gebied van schoon bouwen.

Masdar, een project dat momenteel in ontwikkeling is, moet één van de eerste carbon-neutrale steden worden. Geen CO2 uitstoot en volledig draaiend op schone energiebronnen. Mooi project (nee, geen aandelen. Wel interesse in deze materie en goed om te zien dat een zeer welvarend land als Abu Dhabi zijn geld ook voor minder materiële zaken inzet (hoewel een voortrekkersrol uiteraard ook financieel voordeel kan gaan opleveren).
quote:louisavuitton schreef op 08 januari 2012 @ 23:22:

Des te meer redenen om in een toespraak aan te halen hoe goed het hier wel niet gaat met de positie van de vrouw

.

Maar dat is juist het vreemde..,. Het gaat juist in Nederland (met ONS dus, met die arrogante grote mond...) helemaal niet zo goed met de positie van de vrouw.

Als je kijkt naar het percentage vrouwen in leidinggevende posities eindigen we ergens tussen Bangladesh en Somalie.

De arbeidsparticipatie is ook op Derde Wereldniveau....
Eens met Cherke wat betreft homo's en joden. Helaas staan de VAE daarin niet alleen. Ik noem conservatief Amerika, de SGP, Urk, de katholieke kerk...
quote:louisavuitton schreef op 08 januari 2012 @ 23:16:

Capricorn zegt dat juist zij een trede hoger staat in rangorde dus bij uistek geschikt om iets te zeggen over de positie van de vrouw.Omdat de betrekkingen met zo'n land belangrijker zijn dan het moraalridderverhaal van bea?
Ik vind de koningin een verstandige vrouw die heel goed in staat is de Nederlandse belangen te behartigen. Dat zij zich (op dit punt en zolang ze daar verblijft) aanpast aan de cultuur, normen en waarden van het gastland, benadrukt dat voor mij.
Fortis et liber
quote:capricorn schreef op 08 januari 2012 @ 23:16:

Maar je velt wel een oordeel over de VAE alsof je precies weet hoe het daar aan toegaat. Oh het is een islamitisch land, dus zal de vrouw daar ook wel onderdrukt worden.

De VAE zijn bijzonder Westers georiënteerd. Er zijn kerken en christenen. Vrouwen mogen autorijden en in bikini op het strand liggen.En qua mensenrechten bv.: Aziatische immigranten worden er massaal misbruikt als (seks)slaven: http://gvnet.com/humantrafficking/Unite ... irates.htm

Maar daar hoor je onze keunigin niet over uiteraard. Die loopt liever in een moskee met een hoofddoek omgeknoopt de moraalprinses uit te hangen. Want respect voor de islam tonen is belangrijk.
Zoals Oosteuropese dames op de Wallen? Of zwemleraren of crechemedewerkers die aan kinderen zitten? Seriously? Denk je dat wij als Nederland daar een oordeel over mogen vellen?

Dan kan ze beter meteen boter op haar hoofd doen ipv een hoofddoek.
Kromme vergelijkingen trek jij. Link niet gelezen?

En ja. TUURLIJK mogen wij daar een oordeel over hebben!
quote:Twinkle1001 schreef op 09 januari 2012 @ 00:10:

[...]

En Aziatische immigranten worden er massaal misbruikt als (seks)slaven: http://gvnet.com/humantrafficking/Unite ... irates.htm

Maar daar hoor je onze keunigin niet over uiteraard. Die loopt liever in een moskee met een hoofddoek omgeknoopt de moraalprinses uit te hangen. Want dan toon je respect.

Eh...jij denkt dat dit alleen in de UAE gebeurt? Dit gebeurt in bijna elk land!! Worden voorspelbare staatsbezoeken als de koningin elke keer daarover moet beginnen.

Daarbij, nogmaals, de koningin gaat niet op staatsbezoek om moraalridder uit te hangen maar om de betrekkingen met dat land goed te houden. Waar wij allemaal weer van profiteren. Gaan praten over wat ze daar allemaal fout doen gaat daar geloof ik niet echt bij helpen.
En daar mogen we idd een oordeel over hebben, maar dat hoeven we bij een staatsbezoek niet te uiten. Dat is niet het doel van een staatsbezoek.

Wat denk je dat het voor de betrekkingen zou doen als er iemand uit zo'n land bij ons komt om te vertellen dat westerse vrouwen zich bijna allemaal als sletten gedragen en dat we daar eens iets aan moeten gaan doen?
Die vergelijkingen gaan ook om misdaden die hier gebeuren. Loverboys, gedwongen prostitutie. Het komt hier ook voor. Stel je voor dat een ander staatshoofd onze koningin of regering daarop zou aanspreken. Het land zou te klein zijn.
Wij moeten eens stoppen met doen alsof wij de wijsheid in pacht hebben en ver verheven zijn boven andere landen en culturen. Alsof onze normen en waarden zoveel beter zijn dan die van anderen. We zijn een speldenprik op deze wereld.
quote:Ruza schreef op 09 januari 2012 @ 00:22:

En daar mogen we idd een oordeel over hebben, maar dat hoeven we bij een staatsbezoek niet te uiten. Dat is niet het doel van een staatsbezoek.

Wat denk je dat het voor de betrekkingen zou doen als er iemand uit zo'n land bij ons komt om te vertellen dat westerse vrouwen zich bijna allemaal als sletten gedragen en dat we daar eens iets aan moeten gaan doen?

Helemaal mee eens.

Of over de in hun ogen onmenselijke status en behandeling van ouderen hier.
Jullie hebben helemaal gelijk! 's Lands wijs, 's lands eer. Gewoon hoofddoekje op, haren verstoppen, lange jurk aan, mondje dicht en glimlachen.

Doen jullie keurig Bé en Max, Nederlandse boegbeelden! Viva vrouwen zijn trots op jullie!
Oh jij loopt mee in het koninklijk gevolg, Twinkle? Dat je weet dat ze hun mond dichthouden? Leuk. Hoe is 't daar? Kom je er vaker? Of nee... Jij bent natuurlijk niet mee naar binnen gegaan in de moskee. Al hingen er nog zoveel kunstschatten en is hij nog zo beroemd, het blijft een moskee, hè. Daar gebeuren ALTIJD dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Want dat hoor je van iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven