Opruimen & moederschap

08-01-2012 23:39 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend houdt van een opgeruimd huis. Schoon is niet eens echt belangrijk voor hem, maar alles moet uit het zicht. Ik vind opruimen tijdsverspilling. Ik doe het nu wel, vooral voor hem. Soms vergeet ik wel achter mezelf op te ruimen, omdat ik het gewoon niet zie. Schoonmaken vind ik dan weer wel belangrijk, maar dat doe ik wel sporadisch.

Nu had ik een schaar op de bank laten liggen. Mijn vriend vindt dat gevaarlijk en weer een teken dat ik niet opruim. Hij noemt nu steeds vaker dat hij mij geen moeder ziet zijn als ik me zo 'onverantwoordelijk' gedraag.

Ik vond dit altijd vervelend omdat het klinkt alsof hij wil dat ik bewijs dat ik wel kan opruimen, voordat hij met me trouwt en kinderen wil. Ik vind dat dom want we zijn al 4 jaar samen: als hij nu nog niet weet of hij dat wil dan horen we niet samen te zijn. (Hij zegt dat hij wel wil trouwen en kinderen wil maar niet nu ivm financien, trouwens.)

Maar nu voor het eerst bedacht ik me dat ik het een belediging vind dat hij me geen goede moeder vindt. Hij zou me nu toch beter moeten kennen. Hij denkt ook echt dat ik opruimen moet 'leren'. Nou ik houd rekening met hem, maar perfect wordt ik daarin nooit. Is dit nu gewoon een smoes om geen kinderen met mij te nemen?

Zijn moeder is wel heel opgeruimd. Als mijn vriend weer eens aan het klagen is tegen haar, dan vraagt ze aan hem hoe ik dan denk moeder te worden? Ze heeft ook al aangegeven dat als ze langskomt, ze me best het een en ander wil leren. Maar ik vind chaos dus gezond...
Het uitblazen van kaarsen is een probleem, omdat hij vindt dat ik te paranoia doe over vuur. Ik heb dat met wat meer dingen. Zo wil ik ook geen dier op tv zien, want meestal is dat dier op tv omdat ze gaan laten zien hoe het wordt geslacht, mishandeld, afgeschoten. En daar kan ik gewoon niet van slapen. Als ik het af wil zetten, vindt hij dat ik me aanstel, ook als ik bijvoorbeeld met vingers in oren zit.
niet steeds, want als je altijd alles op zijn plek zet is het geen opruimen.
Haha, ja dat zegt hij ook...

Maar het is gewoon zo fijn om alles op de grond te laten vallen als je daar zin in hebt Maar dat doe ik dus nu niet meer. Of ik ruim het binnen 5 minuten op. Koekjes in bed eten is er ook al niet meer bij...
quote:madille schreef op 09 januari 2012 @ 00:21:

Ja, dat ie zelf dan wat meer opruimt lijkt mij ook goed. Doe ik met schoonmaken ook. Voor hem hoeft het niet schoon, voor mij wel, dus doe ik het schoonmaken. Maar hij vindt het niet leuk om op te ruimen dus moet ik mijn helft zelf maar doen. Maar alsof ik schoonmaken wel leuk vind?! Daarnaast werkt hij vanuit huis soms (eigen baas) en ik niet.

Maar we hebben nu allebei gezegd dat we dan maar uit elkaar moeten gaan. Hij begon te vertellen over dat ik niet naar hem luister: ik ruim niet op, ik laat scharen achter en ik rijd als een gek. Ik heb hem gezegd dat hij ook niet naar mij luistert, want we zijn niet getrouwd, zijn niet verhuisd en hebben geen kinderen. Hij zegt dat hij alleen wil trouwen als hij zich met die persoon samen ziet. Ik heb gezegd dat hij wil dat ik in hem verander, dat dat niet gaat gebeuren, dus dat we dan maar uit elkaar gaan.

Ik dreig normaal nooit met weggaan, dat doet hij. Maar nu is het al twee keer gebeurd. Vraagnme af of het nog gaat gebeuren of dat we er wel doorheen komen. Ik wil wel met hem zijn, maar ik wil niet als kind behandeld blijven worden.

Eh, wat begrijp je niet aan deze zin?

Hij ziet zich dus blijkbaar niet met jou samen.

Maar het is natuurlijk wel prettig dat jij in de tussentijd de rekeningen betaalt.
ik vind jou best een beetje eng...

De manier van erover praten, niet zozeer de rommel..
quote:madille schreef op 09 januari 2012 @ 10:57:

@ spa: ik denk dat het daar ook hier op afstevent. We gaan uit elkaar; hij komt erachter dat opruimen nu niet zooo belangrijk is; we komen bij elkaar; hij is meer relaxed en ik let meer op wat hij wil. Het is net alsof we eerst uit elkaar moeten gaan voordat hij begrijpt hoe ik hierin sta. Alsof hij niet snapt dat het voor mij menens is.

Ik zou niet uit elkaar gaan, omdat je erop rekent dat het dan weer goed komt en hij dan wel jouw standpunt begrijpt. Uit elkaar ga je als je niet meer samen verder wilt.

Ik denk dat jullie relatie ongelijkwaardig is omdat hij niet naar jouw mening wil luisteren, maar alleen naar die van hemzelf. Tevens klinkt hij als een kleuter en redeneert ook zo. Ik zou er al 20 keer op afgeknapt zijn.

Overigens ken ik 2 vrouwen die beiden behoorlijk chaotisch en rommelig zijn en die leuke en lieve en verantwoordelijke moeders zijn van 4 en 3 kinderen respectievelijk. Dat kan dus prima.

Maar als ik je verhaal zo eens lees dan wil je vriend gewoon geen kinderen met je en gebruikt hij dit soort onzinargumenten, omdat hij weet dat dit neit verandert bij je. Als jij daar dus op in gaat zet hij je uiterst effectief klem. Niet meer op ingaan dus.
quote:Ksenija schreef op 09 januari 2012 @ 09:05:

Nee, je bent rommelig (als vrouw notabene)en wie wil zo iemand nou?

Er zit een steekje bij je los

Ik ben wel benieuwd hoe jij er in hemelsnaam bij komt dat je als vrouw niet rommelig kan of mag zijn en dat dat onaantrekkelijk is?

Best een onaardige opmerking van je, vind je niet, van dat steekje los?
Nou wij zijn wel om wat meer redenen uit elkaar gegaan dan alleen het opruimen. Destijds hadden we ook moeite met de financien en uberhaupt om samen in één huis te wonen. Ik studeerde nog, hij werkte al. We groeiden gewoon uit elkaar. Daarbij was ik nogal vrij in de omgang met iedereen en ging ik vaak naar het café. Mijn man was heel jaloers, en daar ging eigenlijk het meerendeel van de ruzies over. Het leek of dat hij me helemaal niet vertrouwde. Uiteindelijk zijn we uit elkaar gegaan op mijn initiatief, pas na maanden wilde ik weer eens met hem afspreken, en toen sloeg de vonk weer over. Desondanks zijn we toen apart blijven wonen het eerste jaar, en was het best moeilijk om elkaar weer te vinden. Achteraf gezien hadden we met goede communicatie een heel end gekomen en had het ons een hoop verdriet bespaard. Het lijkt me beter als je een breuk kunt voorkomen.
quote:madille schreef op 09 januari 2012 @ 10:59:

Het uitblazen van kaarsen is een probleem, omdat hij vindt dat ik te paranoia doe over vuur. Ik heb dat met wat meer dingen. Zo wil ik ook geen dier op tv zien, want meestal is dat dier op tv omdat ze gaan laten zien hoe het wordt geslacht, mishandeld, afgeschoten. En daar kan ik gewoon niet van slapen. Als ik het af wil zetten, vindt hij dat ik me aanstel, ook als ik bijvoorbeeld met vingers in oren zit.

Ehm, de enige keer dat ik het afgelopen jaar dieren geslacht heb zien worden op TV was bij Jamie Oliver met plofkippen. Meestal worden dieren op TV geslacht, mishandeld en afgeschoten?

Vertel mij in welke programma's dat gebeurt? Programma's over de dierenarts, de dierentuin, Animal Planet? Ik zie het biet gebeuren hoor.

En die kaarsen die je uitblaast. Blaas je die uit op het moment dat ze worden aangestoken of wanneer jullie naar bed gaan?

Volgens mij is het ook een goed plan dat je even contact opneemt met je huisarts want jij ontwikkelt wel hele vreemde ideeen. Leg dit eens aan hem voor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vanalles. Journaal, vooral Hart van Nederland; survival shows, animal cops, natuurdocumentaires op discovery en nat. geo.; die meiden in de jungle. Op CNN vertellen ze wel 'let op schokkende beelden' als er lijken worden getoond, maar niet als het een rapportage is over bontmantels of tijgerjacht.
In vooral het Journaal en Hart van Nederland worden dieren geslacht, mishandeld en afgeschoten? Jij spoort echt niet!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:aikidoka schreef op 09 januari 2012 @ 11:27:

[...]

Ik ben wel benieuwd hoe jij er in hemelsnaam bij komt dat je als vrouw niet rommelig kan of mag zijn en dat dat onaantrekkelijk is?

Best een onaardige opmerking van je, vind je niet, van dat steekje los?

Van mannen is het wat algemener bekend dat ze rommel maken of i.i.g. minder waarde aan orde hechten.

Volgens mij ben jij ook zo
Met deze man moet je niet willen trouwen. Jullie zijn te verschillend.
Ik ben dol op rommelig

Vroeger was het bij mijn ouders thuis ook rommelig, behalve als we gingen verhuizen. Dan was het akelig netjes omdat alles in dozen zat. Zo'n 9 of 10 keer voor mijn 18e verjaardag.

Bij een echt opgeruimd huis voelt het nu voor mij alsof ik ga verhuizen.

Maar we hebben nu een huis gekocht en over een paar maand is het klaar. Het is de bedoeling om in dat huis langer te wonen dan ik welk huis dan ook (en dat is niet heel moeilijk, dan hoef ik er maar langer dan 5 jaar te wonen) en dan wil ik wel heel erg proberen om het netjes te houden.

De ruimtes waar mijn dochter kan komen, houdt ik wel netjes. Elke dag wordt de woonkamer geveegd/gestofzuigd en als er vlekken liggen ook gedweild. Dochter is 14 maand en komt overal bij, dus ik ruim alles op waar zij bij kan komen. Je ziet hier precies waar die grens ligt. En een ieder die zich eraan ergert mag zelf de rest opruimen.
Mijn man stoort zich er wel eens aan, maar tjah, hij weet hoe ik ben en toch wilde hij wel een kind met mij
quote:madille schreef op 09 januari 2012 @ 10:57:

maar ik betaal mooi wel alle rekeningen!Je wordt gekleineerd en uitgebuit dus.
@ stukje cake: ja zo'n instelling van vriend zou helpen! Leuk motto heb je trouwens.
quote:Ksenija schreef op 09 januari 2012 @ 11:22:

ik vind jou best een beetje eng...

De manier van erover praten, niet zozeer de rommel..Ik vind jou ook best een beetje eng. Met je gefrusteerde en altijd even onaardige opmerkingen.
quote:Pompadoer schreef op 09 januari 2012 @ 11:13:

[...]

Eh, wat begrijp je niet aan deze zin?

Hij ziet zich dus blijkbaar niet met jou samen.

Maar het is natuurlijk wel prettig dat jij in de tussentijd de rekeningen betaalt.Ja, maar ik heb het idee dat hij dat vooral zegt om mij te kunnen laten opruimen.
Dus even voor de duidelijkheid, jij betaalt alles, je doet het huishouden en hij zeikt je alleen maar af?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Moonlight82 schreef op 08 januari 2012 @ 23:44:

Ik denk dat een beetje rommel niet zo erg is, zo lang je maar de gevaarlijke spullen goed opbergt.

Een schaar op de bank lijkt me wel een probleem.Precies.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Ksenija schreef op 09 januari 2012 @ 11:55:

[...]

Van mannen is het wat algemener bekend dat ze rommel maken of i.i.g. minder waarde aan orde hechten.

Volgens mij ben jij ook zo

Dit is mij niet bekend over mannen. Ik werk met veel mannen die allemaal erg georganiseerd zijn, in ieder geval in hun werk. In mijn vriendenkring zitten zowel rommelige als nette mannen en vrouwen en ik zie geen sekse onderscheid. Tjee, het zijn gewoon mensen, joh, wat een ontdekking!

Volgens mij ben ik redelijk netjes, georganiseerd en ik houd zelfs wel van opruimen. Wat ik in jouw ogen ben wil ik liever niet weten, aangezien ik jouw opmerkingen op het forum vrijwel zonder uitzondering kwetsend, kleingeestig en ontzettend kort door de bocht vind. Ik ga je dus ook niet bij me thuis uitnodigen zodat je mijn staat van netheid kunt beoordelen.
Nee, hij helpt wel in het huishouden. Hij doet vrij veel, behalve het echte schoonmaakwerk. Hij ruimt op, doet de vaat, maakt het bed (is bij ons nogal karwei), neemt tafels af, stofzuigt af en toe. Ik doe het schoonmaken; het weggooien van troep die steeds verplaatst is, het schoonmaken van de vloer, badkamer, keuken, ramen.

Ik snap op zich ook nog wel dat het hem frustreert, juist omdat hij meer tijd thuis zit dan ik. Maar onze problemen, financieel, met onze woning, relatie, op mijn werk, spelen ook een rol. Als ik goed in mijn vel zit, dan heb ik ook veel meer zin in opruimen.
quote:aikidoka schreef op 09 januari 2012 @ 13:01:

[...]

Dit is mij niet bekend over mannen. Ik werk met veel mannen die allemaal erg georganiseerd zijn, in ieder geval in hun werk. In mijn vriendenkring zitten zowel rommelige als nette mannen en vrouwen en ik zie geen sekse onderscheid. Tjee, het zijn gewoon mensen, joh, wat een ontdekking!

Mee eens. Ik ken ook hele georganiseerde nette mannen. Ik heb gelukkig thuis ook een man die redelijk geordend en netjes is.

Volgens mij ben ik redelijk netjes, georganiseerd en ik houd zelfs wel van opruimen. Ik ook. Ik hou van orde.

Wat ik in jouw ogen ben wil ik liever niet weten, aangezien ik jouw opmerkingen op het forum vrijwel zonder uitzondering kwetsend, kleingeestig en ontzettend kort door de bocht vind. Ik ga je dus ook niet bij me thuis uitnodigen zodat je mijn staat van netheid kunt beoordelen.

quote:aikidoka schreef op 09 januari 2012 @ 13:01:

[...]

Volgens mij ben ik redelijk netjes, georganiseerd en ik houd zelfs wel van opruimen. Wat ik in jouw ogen ben wil ik liever niet weten, aangezien ik jouw opmerkingen op het forum vrijwel zonder uitzondering kwetsend, kleingeestig en ontzettend kort door de bocht vind. Ik ga je dus ook niet bij me thuis uitnodigen zodat je mijn staat van netheid kunt beoordelen.

Er is een verschil tussen werkplek en thuis.

In mijn situatie tenminste...

Wat jammer, ik had echt zin om eens bij je langs te komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven