dood

09-01-2012 22:30 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom ik leef,hoe het zo ver gekomen is waarom ik niet gevoelloos wordt, wie mij zal missen als ik dood ben.

Is dit een schreeuw om aandacht? Waarschijnlijk wel

het voelt alsof ik gevangen zit in mijn hoofd ,mijn flat mijn woonplaats en of ik door anderen geleefd wordt.

Eindelijk stopte ik met snijden en drinken.Ik was er voor hun,maar waar waren zij toen ik ze nodig had ?

Ik ben zelf ook niet fantastisch misschien als ik leuker was grappiger misschien zou er dan iemand voor me zijn. Ik hoop op gevoelloosheid ,dat het me gewoonweg niet meer kan schelen.

De wereld zal mij overleven ,maar hoe overleef ik dit

ik wordt gebruikt en laat me gebruiken ,te dom om het zien aan te komen

Ik voel weer de drang om te gaan krassen maar ik weet dat slecht voor me is al voelt het beter ik voel de pijn alleen niet meer zoals vroeger.ik wou dat ik kon verhuizen hier ver vandaan maar ik weet zeker dat het aan mij ligt.

ik wil gewoon weg uit dit leven uit mijn hart en uit mijn hoofd.

zelfmoord zou ik trouwens nooit doen dan zou ik laten zien dat ik gefaald heb.
ik vind het echt te simpel gedacht (no offence) we weten praktisch niks van TO's achtergrond, het gevaar bestaat dat je haar gevoelens dan bagatelliseert en dat vind ik niet juist
@winterfeestjurk

Wat een onzin zeg over gevaar van bagatelliseren van haar gevoelens. Dat maak jij er van. Ik neem haar gevoelens wel degelijk serieus.

Bovendien weet TO ook wel dat wij op het Viva Forum geen professionele hulpverlening zijn. We kunnen haar alleen maar onze eigen visie/goedbedoelde tips/adviezen geven op de informatie die ze afgeeft in de OP.

Een ieder heeft al aangegeven dat ze professionele hulp moet zoeken.
bagatelliseert =S wat betekent dat
Bagatelliseren

iets onbeduidends voorstellen of behandelen

Gevonden op http://www.encyclo.nl/aangedragen.php

3.

bagatelliseren

afzwakken, geringachten

Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/bagatelliseren

4.

bagatelliseren

1) Als iets onbeduidends voorstellen 2) Als onbelangrijk voorstellen 3) Geringschatten 4) Iets onbeduidends voorstellen 5) Minimaliseren 6) Onderschatten 7) Vergoeilijken 8) Vergoelijken 9) Verkleinen 10) Voorstellen als onbeduide...
quote:winterfeestjurk schreef op 09 januari 2012 @ 23:34:

ik vind het echt te simpel gedacht (no offence) we weten praktisch niks van TO's achtergrond, het gevaar bestaat dat je haar gevoelens dan bagatelliseert en dat vind ik niet juist

Eens.

TO: Heb je je huisarts hier over gesproken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
nja het is niet zo een groot probleem het is idd niet groots alleen in mijn hoofd daar zou ik idd andere mensen niet mee moeten lastigvallen toch doe ik het..

een beetje ik vertel iedreen mijn hele levensverhaal binnen 5 min dus mja
Veel succes met alles Ragweed

Ik ga er vandoor hier.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

quote:ragweed schreef op 09 januari 2012 @ 23:43:

nja het is niet zo een groot probleem het is idd niet groots alleen in mijn hoofd daar zou ik idd andere mensen niet mee moeten lastigvallen toch doe ik het..

Het is voor jou een groot probleem en daarom mag je er anderen (bijvoorbeeld huisartsen andere hulpverleners) hiermee 'lastig vallen'. Vanzelfsprekend mag je ook hier posten, ik bedoel niet te zeggen dat je niet gelezen zou worden. Helemaal niet. Ik denk alleen dat de stap naar de Ha ook belangrijk is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
eens met Enn!
Laat hem/haar anders - mocht je het moeilijk vinden om te vertellen- dit topic lezen. Dan draai je het uit en neem je het mee.

Wat vind je daar van?
Ragweed zo te lezen zit het je erg hoog. Je schrijft dat het niet zo'n groot probleem is, maar het speelt zich af in je hoofd. Dat betekent echt niet dat het maar een klein probleem hoeft te zijn. Jouw gedachten gaan wel wat verder dan een eenvoudig dipje of een paar negatieve denkbeelden. Het lijkt of je jezelf niet de moeite waard vindt, niet de moeite waard om geholpen te worden. Of dat het een uiting van zwakte is om aan de bel te trekken. Hulp zoeken betekent echt niet dat je maar een zwakkeling bent. Integendeel.

Kun je aangeven wat je het liefst zou willen? Wat zou jou gelukkiger kunnen maken?
quote:xalliesuper schreef op 09 januari 2012 @ 23:45:

Veel succes met alles Ragweed

Ik ga er vandoor hier.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Wat een rare, blije reactie Xallie!

TO zit in de shit. Heb geen antwoord of advies TO, wens je wel het beste. Hou vol.
Ragweed, iedereen voelt zich af en toe zo klote. Alleen bij jou duurt het langer. Hier is moeilijk uit te komen, maar het zou volgens mij een stuk schelen als je niet zoveel moeilijke plannen had. Het is best goed om ambitieus te zijn, maar voor nu, moet je even bedenken dat iedereen zijn leven maar 1 dag per keer leeft, (in het engels living one day at the time) in het engels klinkt het beter.

Maar het komt dus hier op neer, doe vandaag iets waar je je een klein beetje beter door voelt, iets heel gewoons bv. lees een boekje of een donal duckie of zoiets.

Geef jezelf 1 half uurtje per dag waarin je mag zeuren en het leven vervloeken, daarna zeg je tegen jezelf, afgelopen! en ga je iets leukers doen. Want problemen kun je niet oplossen door er de hele tijd aan te denken, meestal lossen ze zich vanzelf op in de loop der tijd.
nu snapik het helemaal dit is wat ik op een forum gelezen heb en het klopt

Als je jezelf op vroege leeftijd opstelt als een kwetsbaar persoon zullen mensen daar misbruik van maken, hierdoor raakt je zelfvertrouwen steeds lager.

nu snappen jullie waarom ik het heb over hoe mensen met mij omgaan
ragweed schrijft haar levenslied,

nee dat gun je niemand niet.

Verwachtingen, onbegrip en pijn,

wie kan er voor haar zijn?
quote:toetyfroety schreef op 10 januari 2012 @ 01:20:

Ragweed, iedereen voelt zich af en toe zo klote. Alleen bij jou duurt het langer. Hier is moeilijk uit te komen, maar het zou volgens mij een stuk schelen als je niet zoveel moeilijke plannen had. Het is best goed om ambitieus te zijn, maar voor nu, moet je even bedenken dat iedereen zijn leven maar 1 dag per keer leeft, (in het engels living one day at the time) in het engels klinkt het beter.

Maar het komt dus hier op neer, doe vandaag iets waar je je een klein beetje beter door voelt, iets heel gewoons bv. lees een boekje of een donal duckie of zoiets.

Geef jezelf 1 half uurtje per dag waarin je mag zeuren en het leven vervloeken, daarna zeg je tegen jezelf, afgelopen! en ga je iets leukers doen. Want problemen kun je niet oplossen door er de hele tijd aan te denken, meestal lossen ze zich vanzelf op in de loop der tijd.ik ben het niet met je eens. TO's problemen gaan wel een stukje verder dan alleen hoge eisen stellen aan haarzelf en aan het leven. met een simpel boekje lezen en er maar niet teveel over nadenken kom je er niet. ik snap eerlijk gezegd dit soort adviezen niet. (zeker niet als je de OP hebt gelezen) voor mijn gevoel bagatelliseer je hiermee haar situatie. TO heeft professionele hulp nodig en geen koude therapie van de grond (het is echt niet mijn intentie om je te beledigen (anderen overigens ook niet) maar ik heb niet het idee dat je de ernst van de situatie goed inschat. want wat beweegt een 16 jarige om van 3 hoog naar beneden te springen, wat beweegt haar nu om in zichzelf te snijden, dat is zeer ernstig, er moet een hoop gebeurd zijn wat maakt dat zij dit als uitvlucht(en) ziet.
TO volgens mij heb je veel meegemaakt in jouw leven. je faalt niet als je hulp vraagt, je bent dan juist heel sterk. het feit dat je al zo ver bent gekomen en dat je er nog steeds bent (ondanks alle ellende) getuigd van enorm doorzettingsvermogen

je bent geen zwelger! jouw gevoelens en emoties komen ergens vandaan, daar ben je niet mee geboren. een hulpverlener kan je helpen om dat in kaart te brengen.

ik snap heel goed dat je zo graag "normaal" wilt zijn, heb je dan pas het gevoel dat je mee telt, dat je van waarde bent?

lieverd neem jezelf alsjeblieft serieus, het is niet niks waar je mee te dealen hebt.
nja lees mi8jn geschiedenis maar ik ben redelkijk promiscu
Sterkte! Ik denk dat je echt een afsprask met je ha moet maken...

Ps heb je helemaal niet geslapen vanacht?
*afspraak

*vannacht

(ik weet t, ik reageer ook via mijn tel. En dat gaat soms mis)
Ik vind wat Xalliesuper geschreven wel getuigen in het serieus nemen van Ragweed en vind het jammer dat ze zo afgekraakt wordt.

Logisch dat ze er vandoor gaat.

Hoe is het Ragweed?
het gaat wel ok met bier etc ben ik om een uur of 2/3 in slaap gevallen ben nu pas wakker heb veel veel herrineringen die ik niet los kan laten
de gedachtes gaan niet uitmijn hoofd ik wil weg hier ik kan niet meer huilen niet echt meer maar zo voelt het wel.ik wilde dat ik het zoals vroeger ht over me heen laten komen en het gevoel dat dit niet echt is

een droom
Ragweed, heb je eerder aangeklopt bij je huisarts zodat je prof. hulp kreeg?

Herrinneringen waaraan kun je niet los laten?

Kun je bij iemand aankloppen die je nu kan helpen?

Drank verdoofd misschien tijdelijk (wat even prettig aanvoelt), maar het lost niks op.
Waarom wil je verhuizen en waar naartoe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven