Geld & Recht alle pijlers

Reader's Digest

10-01-2012 18:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

vriend komt net binnen met een envelop van Reader's Digest, waarin beweert word dat hij de 1 procent is die zich gekwalificeerd zou hebben voor een geldprijs van 100.000 euro, en bla bla.

We geloven er geen snars van, maar hoe komen ze wel aan zijn naam en gegevens? We zijn helemaal geen lid van Reader's Digest, en ineens krijgen we er post van aan, gewoon op zijn naam en adresgegevens (nooit eerder wat van aangehad ook)? Sturen ze heel Nederland gewoon af ofzo?

Zie ook nergens kleine letters voor op te zoeken hoe en wat op de formulieren staan, of dat verwijst naar internet. Heb op de site ook al gekeken voor meer info, maar staat verder ook niets hoe het komt dat als je geen lid bent je dat toch ontvangen hebt, staat wel een hoop info over dat prijzenfestijn, maar hebben ons dus nergens aangemeld. Enige in de familie die erbij is is mijn grootmoeder en die woont niet in Nederland.

Bedankt alvast voor het lezen en voor de reacties.
Er is een levendige handel in adressen. Er wordt gewoon (in dit geval door de RD) een bestand aangekocht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit soort bedrijven koopt adresbestanden op bij andere bedrijven. Bijv als je via de wehkamp wat koopt en aangeeft dat jouw adres voor "marketing

doeleinden" mag worden gebruikt om jou allerlei "interessante aanbiedingen" te doen, kan een bedrijf jouw adres kopen.
Kunnen we dus niets tegen doen buiten negeren dan? En mag dat zomaar een bestand aankopen?
Dus bij om het even welk bedrijf? Dat hoeft dus niet perse een postorderbedrijf te zijn dan?
quote:flutzel schreef op 10 januari 2012 @ 19:00:

Kunnen we dus niets tegen doen buiten negeren dan? En mag dat zomaar een bestand aankopen?

Misschien valt het wel onder een moederholding, en delen ze gewoon de bestanden. Doe je mee aan de postcodeloterij? ooit iets besteld bij Bakker bloemen en Planten? Wehkamp? Neckerman? Sanoma?

Ik krijg het ook van tijd tot tijd, maak het open, stop alle meuk (zonder iets met mijn adres er op) in de gratis retourenvelop en gooi het in de brievenbus. Mijn kleine 'revenge', zit ik niet met de troep
Weggooien! Je dingt alleen mee als je van alles koopt en dan nog win je gegarandeert niets!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja hier ligt het ook in de papiermand hihi, maar goed dat is dan de wraak van de opzegging van de postcodeloterij dus, want hebben verder geen Wehkamp of Neckerman ofzo gehad (heb gruwelijke hekel aan die bedrijven). Postcodeloterij hadden we wel ..

Dank je wel voor de uitleg, heb ik ook weer wat geleerd
quote:flutzel schreef op 10 januari 2012 @ 19:08:

Ja hier ligt het ook in de papiermand hihi, maar goed dat is dan de wraak van de opzegging van de postcodeloterij dus, want hebben verder geen Wehkamp of Neckerman ofzo gehad (heb gruwelijke hekel aan die bedrijven). Postcodeloterij hadden we wel ..

Ik heb geen idee of dat het is hoor! Maar het is maar een voorbeeld. Misschien valt RD wel onder dezelfde moedermaatschappij als de postcode, of weet ik veel wat.

Maar in ieder geval geen reden om paranoïa te worden
De PC loterij, sjemig wat een spammers zijn dat! Hele bossen dode bomen rammen die erdoorheen. Walgelijk.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
@ shakenandstirred: eens
quote:himalaya schreef op 10 januari 2012 @ 19:02:

[...]

Ik krijg het ook van tijd tot tijd, maak het open, stop alle meuk (zonder iets met mijn adres er op) in de gratis retourenvelop en gooi het in de brievenbus. Mijn kleine 'revenge', zit ik niet met de troep Ik vind dit wel een heel goed idee
Ik heb ze gebeld en gevraagd mijn gegevens uit hun bestand te verwijderen. Het was een tijdje stil en daarna begon t weer.
quote:himalaya schreef op 10 januari 2012 @ 19:02:

[...]

Misschien valt het wel onder een moederholding, en delen ze gewoon de bestanden. Doe je mee aan de postcodeloterij? ooit iets besteld bij Bakker bloemen en Planten? Wehkamp? Neckerman? Sanoma?

Ik krijg het ook van tijd tot tijd, maak het open, stop alle meuk (zonder iets met mijn adres er op) in de gratis retourenvelop en gooi het in de brievenbus. Mijn kleine 'revenge', zit ik niet met de troep

Je voegt niet eens visloodjes toe ???

(Lekker zware envelop, kost ze extra portokosten)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:maylea schreef op 10 januari 2012 @ 19:38:

[...]

Ik vind dit wel een heel goed idee Ik ook
quote:snoesje666 schreef op 10 januari 2012 @ 21:44:

[...]

Je voegt niet eens visloodjes toe ???

(Lekker zware envelop, kost ze extra portokosten)Dit ook!
Ja, wij hebben die brief ook gehad!

Ligt ook al bij het oud papier....
quote:flutzel schreef op 10 januari 2012 @ 19:00:

Kunnen we dus niets tegen doen buiten negeren dan? En mag dat zomaar een bestand aankopen?Dat aankopen mag zomaar, maar: Om in zo'n bestand te komen moet je wel expliciet toestemming hebben gegeven. Soms zit die toestemming 'verstopt' in de algemene voorwaarden als je je ergens voor aanmeldt. Omschrijving is vaak ook nogal vaag, maar lees dus goed waar je precies akkoord mee gaat wanneer je een vinkje zet in een hokje op een website.
Ik stuur ongewenste post ook altijd retour, werkt prima, hoor er nooit meer iets van..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven