CUBA
dinsdag 10 januari 2012 om 17:42
dinsdag 10 januari 2012 om 18:13
Ik werk in het onderwijs...vandaar dat ik in de zomer ga, dan heb ik een lange vakantie. Ik heb gelezen dat een regenbui niet lang duurt, net als in Costa Rica toen, dat valt reuze mee. In Nederland regent het vaak de hele dag als het regent, daar niet.
Auto huren was ik niet van plan, heb namelijk geen rijbewijs..
Ik ga dus een rondreis maken en zal dus veel gaan zien. Ik word blij van jullie reacties!
Auto huren was ik niet van plan, heb namelijk geen rijbewijs..
Ik ga dus een rondreis maken en zal dus veel gaan zien. Ik word blij van jullie reacties!
dinsdag 10 januari 2012 om 18:14
dinsdag 10 januari 2012 om 18:15
dinsdag 10 januari 2012 om 18:23
dinsdag 10 januari 2012 om 19:37
dinsdag 10 januari 2012 om 19:45
woensdag 11 januari 2012 om 07:37
Cuba , heb er een waanzinnige reis gemaakt, geweldige avonturen beleefd, verliefd op Havana en Trinidad geworden, prachtig gewandeld bij Trinidad in de buurt, Topes Collantes, door de bush naar de waterval, prachtige stranden, lekkere mojitos, eten niet hoogstaand maar logisch gezien het land en de politieke situatie ... Regenstortbuien in Vinales gehad, maar wat.extra mojitos genomen
Echt geweldig..
Nadeel?
Ja, het grootste nadeel van Cubaanse bevolking is.dat ze overal geld voor willen hebben, enerzijds logisch, anderzijds is het jammer dat je denkt dat iemand je.even helpt met iets kleins dat gelijk de hand wordt opgehouden, dat.vond ik soms echt storend.
Heel.veel plezier gewenst, ik was er in maart 2009
Echt geweldig..
Nadeel?
Ja, het grootste nadeel van Cubaanse bevolking is.dat ze overal geld voor willen hebben, enerzijds logisch, anderzijds is het jammer dat je denkt dat iemand je.even helpt met iets kleins dat gelijk de hand wordt opgehouden, dat.vond ik soms echt storend.
Heel.veel plezier gewenst, ik was er in maart 2009
DTEEZ!
woensdag 29 februari 2012 om 12:37
Cuba is geweldig, erg mooi land. Ik ben ook in de zomer geweest en de regenbuien zijn inderdaad prima te doen. Ze duren maar kort en koud wordt het toch niet.
Wij hebben alles via het OV (Viazul) en (illegale) taxis gedaan en dat is prima te doen. Spaans spreken is erg handig. Ik spreek ook Spaans en we hebben hierdoor dingen gezien en meegemaakt die we niet zouden hebben meegemaakt als ik geen Spaans sprak. Ook hebben we hierdoor veel betaald in moneda nacional (lokale valuta) in plaats van in CUC (toeristenvaluta) door in tentjes te eten/uit te gaan waar geen toeristen komen maar alleen de lokale bevolking.
Het eten vond ik trouwens helemaal niet slecht. Er is weinig variatie maar wat je krijgt is prima. Ik vond het juist wel fijn dat er weinig keuze was. Ik werd de eerste week terug in Nederland juist knettergek van de vele keuze in de supermarkt en alle reclame.
Wij hebben alles via het OV (Viazul) en (illegale) taxis gedaan en dat is prima te doen. Spaans spreken is erg handig. Ik spreek ook Spaans en we hebben hierdoor dingen gezien en meegemaakt die we niet zouden hebben meegemaakt als ik geen Spaans sprak. Ook hebben we hierdoor veel betaald in moneda nacional (lokale valuta) in plaats van in CUC (toeristenvaluta) door in tentjes te eten/uit te gaan waar geen toeristen komen maar alleen de lokale bevolking.
Het eten vond ik trouwens helemaal niet slecht. Er is weinig variatie maar wat je krijgt is prima. Ik vond het juist wel fijn dat er weinig keuze was. Ik werd de eerste week terug in Nederland juist knettergek van de vele keuze in de supermarkt en alle reclame.
woensdag 29 februari 2012 om 13:10
Ik ben net een week terug. Ik zat bij in Guardelavaca. Dat is op het ooslelijke gedeelte van het eiland. Heb er ook veel dingen gedaan met een locale taxi omdat er iemand mee was die spaans sprak. Met engels kom je niet ver buiten je hotel in dit gedeelte.
Vriendelijke mensen , mooie stranden maar idd het eten was niet super te noemen. Maar dat is idd een questie van knop omdraaien.
Zelf heb ik Holguin gezien, Santiago de Cuba, Het massa graf van de indianen, Gibarra, het natuurpark waar Columbus aan land is gekomen en een plaatsje waar Fidel Castro in het huwelijk is getreden.
Al met al een heel bijzondere ervaring
Vriendelijke mensen , mooie stranden maar idd het eten was niet super te noemen. Maar dat is idd een questie van knop omdraaien.
Zelf heb ik Holguin gezien, Santiago de Cuba, Het massa graf van de indianen, Gibarra, het natuurpark waar Columbus aan land is gekomen en een plaatsje waar Fidel Castro in het huwelijk is getreden.
Al met al een heel bijzondere ervaring