Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telefoon is nog steeds kwijt.... Op school gezocht in alle lokalen waar ik gisteren geweest ben (door mijn taken bijna overal....) daarna heeft onze congiërge ook nog eens voor me gekeken. Mijn collega gebeld met wie ik gisteren mee ben gereden of het kreng mss niet bij haar in de auto lag; ook niet.

Vanavond op mijn knieën door de kamer omdat Ella net als jullie koters alles verstopt. Ik heb zelfs gevraagd "waar is de telefoon?" in de hoop dat ze 'm zou komen brengen. Daarna al haar favo-verstopplekken en speelgoedopslagplaats doorgezocht maar niks gevonden. Manlief heeft 'm laten blokkeren, van mijn zwager mag ik een oud mobieltje lenen, de simkaart is aangevraagd en ondertussen loop ik echt gruwelijk te balen.

Mijn mooie roze nokia lady phone mét zelfgemaakte telefoonketting.....

Oh ja... ik heb ook in de koelkast, de voorraadkast en de wasmand gekeken.... Echt erg, maar ik weet gewoon echt niet meer wat ik ermee gedaan heb!

Hier gaat het redelijk. Werken is heel vermoeiend. Ik heb eigenlijk vaste taken, maar nu was mijn collega van groep 7/8 ziek en heb ik daar eerst gisterenmorgen gestaan tot onze direc er was en vanmiddag ook weer in 7/8. Op zich wil ik best flexibel zijn, maar mijn eigen taken blijven zo wel liggen.

Volgende week dinsdag sta ik de hele dag in 7/8; direc is er niet en de juf van 7/8 heeft een ICT bijeenkomst. Ik vind het lastig om te zeggen dat ik het eigenlijk liever niet doe en dat er maar een vervanger moet komen. Ik heb wel gezegd dat ik het vervelend vind dat mijn eigen taken (en dus de extra hulp voor kids van groep 3/4) blijven liggen. "Tja... het is niet anders". Nou, daar moet ik het dan maar mee doen.

Mijn strot is nog steeds niks. Ik ben nog heel erg schor en heb een hele droge keel. Moet constant blijven drinken of f.f. eten. Morgen even de huisarts bellen.

Morgen moet ik ook naar de internist. Ik ben vooral heel benieuwd naar mijn gemiddelde suikers (hba1c). Dat was een maand geleden 7,2 en dat is eigenlijk net iets te hoog (moet 7 of lager zijn als je zwanger bent) maar de gyn dacht dat het 7,3 mocht zijn (dus hield ik vorige week mijn mond hihi).

Verder heb ik heel veel honger. Ik kan de hele dag wel eten en probeer dan voornamelijk brood en fruit te nemen en niet te snoepen, maar ja....

Meeting??? Kei-leuk! Maar niet de eerste week van mei; dan zit ik met mijn gezinneke in Italië. Verder kan ik me wel redelijk aanpassen hoor (meestal haha).

Ella probeert trouwens ook sokken en schoenen aan te trekken. Uittrekken gaat al lang heel goed. Van de week trok ze op de fiets haar handschoenen uit (die handschoenen zijn sokjes omdat ze geen wantjes aan wil). Gelukkig kon ik ze nog net opvangen.

Ze praat nog steeds niet veel. Mijn moeder zei dat ze gisteren "mama" had gezegd, maar mijn vader zei dat het ook wel wat anders had kunnen zijn (fijn....). Ze lult wel de hele dag door, maar ik versta er geen hol van. Wat ik overigens wel heel jammer vind, ik zou zo graag willen weten wat ze allemaal zegt!

Vanmorgen was ze bij haar opa en oma (schoonouders) in bad geweest, mijn schoonmoeder had foto's gemaakt en doorgestuurd; echt geweldig! Haar haartjes zaten helemaal punk/rock door het water. Dat krijgen wij dan weer niet voor elkaar....

Zo, genoeg gekletst over mezelf.... jullie komen een andere keer weer aan de beurt!

Kus!
Balen zeg Ris als je zo'n mooie telefoon hebt en hij dan kwijt is. Ik hoop dat hij toch nog ergens opduikt.

Luiertas misschien of onderin de kinderwagen, daar wil Floor nog wel eens dingen neerleggen.

Het kletsen wordt hier nu eindelijk langzaam wat meer. Mama en papa zegt ze nu vrij vaak en ook wel gericht naar ons toe. "eten" is haar favoriete woordje (en bezigheid). En ze antwoord vaak "ja" of "da" als je haar iets vraagt. Ook andere woordjes probeert ze soms na te doen wat nog niet altijd lukt.

Meeting: zaterdag 24 mei doen? In principe bij mij maar als er nog iemand zin heeft om een huisje of zo te huren in het midden van het land is dat ook nog een idee.

Straks naar het CB.

Eigenlijk zit Floor nu op 1 slaap per dag, na de lunch, maar ze was vanochtend zo aan het hangen en huilen dat ik haar maar weer teruggegooid heb.
Hoi hoi,

Mats ligt te mieren in bed, is heel moe maar wil niet slapen. Nou, zpalng hij de tent niet afbreekt is het goed, ik hoor hem kletsen en meppen tegen zijn bed. Eigenlijk zou je er een camera boven moeten zetten, ben best benieuwd wat ie nou precies allemaal doet, hij heeft het er in ieder geval heel druk mee.

Praten doet Mats ook veel, maar dan wel in zijn eigen taal, hij zegt papa, mama, auw en vanmorgen dacht ik eten te horen. Voor de rest maakt hij alleen maar een hoop onverstaanbaar kabaal. Jasmijn is wat dat betreft dus echt het meest ver, dacht ik.

Ris, je telefoon weg, balen man! Nou, wel weer een geode reden om een neiuwe te krijgen.

pebbles, succes op het CB, en dan ook nog eens die stomme prikken. Volgens mij kunnen ze op deze prik het heftigst reageren.

Ringel, was het eten lekker?

Pfff, menneke wordt nu boos, zal we zo gaan slapen.
@Pebbs: Ben jij vrijdag thuis? Ik wil heeeeeeel misschien donderdag (morgen dus) naar mijn opa en oma in de Achterhoek gaan en dan vrijdag terug, evt. langs jou!??! Hoe was het op het CB, vielen de prikken mee of niet? En is Floor goed gegroeid? Over die kleertjes, ik heb er idd veeel en veeeel te veeeel voor Jasmijn, daarom heb ik gisterenavond alleen maar een bikinitje gekocht, want die was te leuk voor woorden. Kijk op www.tomdu.nl onder collectie, hij heet de Colette. Echt super gaaf ding! Ik vond het wel heel knap van mezelf dat ik me in wist te houden maar het was nog best prijzig en wat ik leuk vond waren vooral rokjes en Jas heeft al zoveel jurken en rokken voor aankomende zomer. Dus uiteindelijk verder niets gekocht, haha.

@Annie: Is Mats uiteindelijk nog gaan slapen? Hihi, Jasmijn is idd een kletskous en dat heeft ze zeeeeeeer duidelijk van haar moeder, hahaha..

@Ris: Hoe wast bij de internist? En heb je je telefoon al gevonden? Misschien een idee, maar maakt hij een geluidje als de batterij leeg gaat? Evt. hoor je hem dan nog wel? Mijn mobiel gaat altijd heel irritant piepen als de batterij bijna op is en dat duurt best wel lang.

Verder heb ik heel weinig nieuws. Ik ga vanavond met 2 collega's/vriendinnen van me uit eten. Daar heb ik heel veel zin in. Hoop dat ze er carpaccio hebben!!! Sorry zwangeren onder jullie...

Ik ga maar even wat huishoudelijks doen, zoals ik mezelf wel vaker voorneem
Alles was weer goed op het CB. Ze heeft wel een navelbreukje maar dat had ik zelf al bedacht. Het gaat vanzelf over als het goed is.

Ze was ruim 10 kilo en 74,5 cm.

De BMR prik vondt ze niet leuk en dat heeft ze ook laten horen maar het was snel weer over. Ze kan er na 5 tot 12 dagen nog wel last van krijgen maar dat merken we vanzelf wel.
@mmmoi: wil je het wel even laten om over Carpaccio te praten, het water loopt me direct in de mond.

Leuk als je vrijdag komt! Ik ben gewoon thuis. Alleen 's ochtends ga ik zwemmen met Floor maar dan ben ik om 11 uur al weer thuis.

Heb ik meteen weer een goed excuus om lekkere dingen in huis te halen, jamjam.
24 mei; ik ga gelijk kijken!

Vind je het niet vervelend pebbs om ons over de vloer te hebben?

Mirjam, ik meen me (vaag) iets te herinneren dat jullie een alternatief "prikkenschema" doen. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ella heeft nog geen enkele prik gehad. Volgende week moeten we naar het cb en dan willen ze daar dat we weten wat we willen.

Ik weet dat ze de BMR dus never nooit niet gaat krijgen (zou zomaar een trigger voor diabetes kunnen zijn en dat zou ik mezelf niet vergeven; dan maar de bof of mazelen krijgen). Voor rode hond kun je bloed laten prikken op anti-stoffen want dat is ivm haar vruchtbaarheid natuurlijk wel belangrijk (waar je al niet aan moet denken als ze 14 maanden zijn).

Het vervelende is dat er niet een aparte rode hond prik is, de combinatie-prikken staan me erg tegen.

Mmmoi; ik moest straks naar de internist, dan hou ik je weer op de hoogte!

goed van je dat je je zo in hebt gehouden!

Ik heb vorige week via, via, via 8 (!) badpakjes gekregen in allerlei soorten en maten. Een aantal is nu al te klein en die krijgt Ella's achternichtje, de rest houd ik mooi zelf.

Zo, ben weer weg!

doei!
Vervelend om jullie over de vloer te hebben?? Nee leuk juist, the more the marrier. Ik hoop dat het hier later ook een gezellig zoete inval van vriendjes en vriendinnetjes wordt. Ik ben ook niet moeilijk met troep en viezigheid, ruimen we wel weer op. (zal je zien dat mijn kinderen het helemaal niet leuk vinden om met vriendjes te spelen).

@Ris: ik wist helemaal niet dat Ella helemaal niet ingeent is. Ik heb me wel eens afgevraagd hoe dat zat met die keuze om te prikken, daar heb ik toen nog een topic over geopend. Volgens mij laat Mirjam haar dochtertje wel prikken maar heeft ze dat steeds wat later gedaan. Ze weet er wel veel vanaf dus ze kan je er vast meer over vertellen.

Ik wist helemaal niet dat BMR een trigger voor diabetes kon zijn (en ze heeft hem net vanmorgen gehad dus veel keuze heb ik niet meer).

8 badpakjes! dat is wel erg veel. Ik heb 1 zwembroek van vorig jaar die nog past en wil er voor de zomer nog eentje bij hebben.

Hallo,

Meer dan 1 week niet geweest. Druk en vriendin logeert hier paar dagen, dan dus niet veel achter comp...

Met Aimee gaat het weer helemaal prima. Met tanden gaat ze nu snel en zelfs 2 kiezen door. Ze praat nog niet heel veel of andere bewoordingen...

Papa zegt ze 'Kak', wel mama, naam van mijn broer, daag, klaar en dus veel chinees. Ze wijst wel heel de dag naar alles en wij maar benoemen.

Kleren kan ze ook al een beetje uitrekken. Aankleden helpt ze mee. En bv tshirt doe ik dan half uit en dan doet zij de rest uit. Vindt ze geweldig!

Vandaag ook met pappa naar cb geweest. Precies 9 kilo en 73,5 cm. Flink gegroeid.

Ris wist ook niet dat je Ella nog niet ingeent hebt. Een vriendin van mij heeft het ook uitgesteld. Ik heb me er wel in verdiept maar uiteindelijk besloten het gewoon te doen. Had dan wel weer vertrouwen dat goed zou gaan.

Ik ben weer huiverig voor wat als ze nu net ernstig ziek wordt doordat ik het niet gegeven heb.

Op mijn werk heb ik te maken gehad met kinderen met het Rubella syndroom. Zwaar gehandicapt icm doofbindheid Dus moeder Rode hond gekregen tijdens zwangerschap. Dus rode hond zou ik altijd geven. Antistoffen krijg je toch pas als je of ziekte hebt gehad of vaccinatie?

Meissie wakker, kom zo weer!
he meisjes,

even weinig reactie van mijn kant. Druk druk. Volgens mij het kwaaltje van iedereen op het moment. Vanmiddag lekker vrij maar vanavond weer werken. Een van mijn receptiedames is ziek dus ik moet invallen. Beetje jammer.

Nu dus maar vast koken en ik beloof dat ik van het weekend de schade inhaal.
He pebbles N-man heeft een paar maanden ook zijn diploma bij markus-verbeek gehaald. Kon er niet echt een touw aan vast knopen wat hij nou precies gehaald heeft. De wereld van de accountancy is voor mij een groot raadsel. Maar het diploma is in ieder geval binnen.

@inenten. Wij hebben gewoon alles gedaan op de momenten dat het cb dat aangaf. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht om het niet te doen of uit te stellen.

Vraagje: Het lijkt erop dat Myrddin een enorme voorkeurshouding heeft voor rechts. Hij ligt dus altijd met zijn hoofd naar rechts. Als ik het terugdraai ligt hij binnen no time weer naar rechts. Ook als hij slaapt probeer ik het wel eens. Dan rekt en strekt hij na twee minuten even en draait floep weer terug. Heb ook het idee dat zijn rug een beetje krom is. Moet over twee weken weer naar cb dus vraag het daar ook nog wel even maar hebben jullie in de tussentijd nog tips om hem toch wat meer naar links te laten liggen. En ook dat hij dan blijft liggen?
@Pebbs: Ik ga morgen naar de Achterhoek. Is het goed dat ik dan vrijdag langs kom? Ben ik er het eind van de ochtend/begin middag en dan ga ik eind van de middag weer terug. Blijf dus niet zo heel lang, maar omdat ik bij mijn opa en oma al blijf slapen wil ik niet te laat thuis zijn voor manlief, anders ziet hij Jasmijn pas zaterdagmorgen weer. Dus vrijdagavond nog even quality time voor manlief. Wordt wel druk want ik ga zo uit eten met collega's dus ik ga snel even inpakken!! Kom ik lekker een bakkie doen. Lees hier morgenochtend je antwoord wel.

Doei!
@mmmoi: gezellig! ik heb er al zin in. Ik kan me goed voorstellen dat je niet te laat naar huis wilt. Volgens mij is het voor je man al vervelend genoeg dat hij jullie een nacht moet missen.

Na 11 uur ben ik gewoon thuis. Mijn adres staat op de groep, je hebt tomtom toch?

@niniane: welke studie heeft je man gedaan?

Heeft het met die voorkeurshouding geen zin om het bedje om te draaien zodat hij in zijn voorkeurshouding naar de muur kijkt? Zeker als jullie aan de andere kant van het bed zijn zal hij sneller die kant op willen kijken. Bij Floor draaide we ook elke week het bedje om. In de box zou je leuke dingen aan de andere kant kunnen leggen en de voorkeurskant niet intressant maken maar daar is hij misschien nog een beetje klein voor.

Ik heb ook weleens gehoord van werveltjes die niet helemaal goed zijn zodat ze een voorkeurshouding krijgen maar daar heb ik geen ervaring mee, geen idee waar je daarvoor naar toe moet.

@krokus: balen zeker als je plotseling extra moet werken. Ik ben in dat opzicht zo flexibel als een deur, niet dus. Ik ben best wel een beetje prototype 8 tot 5 mentaliteit,

@babba: leuk dat je er weer bent, ik miste je al. Hoe komt Aimee nou aan "kak"? zal papa blij mee zijn.

Floor en Aimee schelen maar een cm maar wel een hele kilo.

Gezellige week voor de boeg, vrijdag komt Mmmoi, zaterdag ga ik voor de eerste positiemode kijken met een vriendin die ik al een tijdje niet gezien heb en woensdag komt een andere vriendin die ver weg woont en ik dus ook niet vaak zie.

Oja, de film bewitched komt nu op tv en die wilde ik zowiezo al zien dus ik ga lekker met een bak chips onderuit op de bank.
Hoi meiden,

was ik weer. Wel bijgelezen maar ik weet niet zeker of het is blijven hangen, ik doe mijn best om op iedereen te reageren.

Babba, Aimee is dus echt een ukkepukje qua lengte (en qua gewicht ook natuurlijk). Heeft zij ook haar prik gehad vandaag?

Ris, haha, kom je ook uit de kast wat inenten betreft? Ik heb je er nooit eerder over gehoord, dat Ella nog niet inge-ent is! Wij hebben Hanna wel laten inenten maar wel later. Met 4,5 maand een Pneumokokken-inenting (waar ze drie dagen ziek van is geweest; koorts en malaise). En met 6 maanden de eerste DKTP (weinig last gehad). Met 11 maanden weer een DKTP (vrijwel geen last) en met 12 maanden de tweede Pneumokokken-inenting (weinig last). Met 14 maanden laat ik de derde DKPT geven. Dus we nemen meer ruimte tussen de prikken en we zijn later begonnen. De BMR wil ik voorlopig (de eerste twee jaar denk ik zeker) niet laten geven. Het liefste zou ik haar alleen voor Rode Hond willen laten inenten (ook om zwangere vrouwen in dochters' omgeving te beschermen), maar ja, dat is net zoals jij zegt waarschijnlijk niet mogelijk. Hoewel het volgens mij wel bestaat voor vrouwen die te weinig anti-stoffen blijken te hebben en zwanger willen worden. Maar ja, het is natuurlijk niet interessant genoeg voor de farmaceutische industrie om het in grote aantallen los te produceren. In mijn vriendenkring ken ik een naar verhaal van de BMR-prik, maar dat vertel ik nog wel eens.

Mmmoi, leuk, een bikini'tje (hm, gek woord) voor Jasmijn! Ik zal zo eens kijken op de site van Tom-Du.

Pebbles, bedankt voor de tip van die opleidingen! Ik zal eens uitgebreid gaan kijken op die site.

Annie, leuk he, dat gebrabbel van die kleintjes! Ik vind dat bijna nog schattiger dan echte woordjes (maar dat vind ik wel weer knapper natuurlijk!).

Niniane, je zou misschien eens naar een osteopaat kunnen gaan met Myrddin? Het kan goed helpen voor dit soort dingen.

Ringelding, is je hand al beter?

Pepiet, is Meesje weer oké?

FF, hoe gaat het bij jou?

Sorry voor wie ik nog vergeet..

Hier alles best. Vandaag gewerkt, was wel oké (niet uitdagend (what's new ) maar wel gezellig). Ze hadden alleen erop gerekend dat ik morgen ook zou komen werken (in plaats van vrijdag als we een weekendje weg zijn). Maar dit was verder niet bevestigd van hun kant, dus daar kwam ik vanochtend achter.. Nu ga ik alleen morgenochtend werken en komt andere collega morgenmiddag. Het komt hier thuis alleen een beetje rot uit omdat we morgen stukadoors over de vloer krijgen die het plafond opnieuw komen spuiten en witten (i.v.m. een lekkage die we hadden). Dit wordt gelukkig vergoed door de verzekering maar het is natuurlijk wel veel werk. schilderijen van de muur, lampen van het plafond, wandkast bovenop leeg en gedeeltelijk afbreken, etc... Eigenlijk zou de box ook ingeklapt moeten worden maar ik weet niet of we daar nog aan toe komen.

Ik ga nog even rondsurfen.
Goedemorgen!

Ik sta al bijna helemaal klaar om te vertrekken, dus even kort nog een berichtje van mij. Lekker uit eten geweest gisteren waarbij één van de collega's/vriendinnen geen rood vlees at en geen wijn dronk...we hebben maar niets gevraagd. Ze heeft een dochter van 2,5 dus het zou helemaaaal niet gek zijn (eerlijk gezegd hadden die ander en ik het er al wel over gehad, haha).

@Pebbs: Ik heb je adres idd en de Tomtom, dus ik kom er wel. Het is niet zo ver van mijn opa en oma, ik denk 30 km ofzo. Dus ik zorg dat ik er rond half twaalf ben.

Jas is het zat om op mij te wachten en gelijk heeft ze, dus na vrijdag zal ik uitgebreider vertellen én reageren.

Oja, @Niniane: Ik dacht ook gelijk aan de ostheopaat, is Jasmijn ook geweest voor het vele huilen. Google er even op, weet je meer.

Doeidoei, ben weg!!!
Hoi hoi,

Niniane, voordat je meteen naar een ostheopaat gaat, zijn er veel dingen die je zelf al kan doen. Mats had ook voorkeurshouding, hij was een omhoogkijker. Maak zijn bedje op verschillende manieren op zodat hij telkens het raam aan een andere kant heeft zitten, misschien wil hij wel naar het licht toe kijken, zelfde geldt voor andere dingen om hem heen die je aan de andere kant kan leggen zoals bv in de box enzo. Als je hem de fles geeft, draag hem dan op verschillende manieren enz. Bij borstvoeding doe je dat automatisch al, omdat je 2 borsten hebt. Een ostheopaat kan veel goeds doen, maar het is best heftig om te laten doen. Je hoort wel eens verhalen over kinderen die spontaan stoppen met ademhalen enz. Ik zou het op het CB even aankaarten en dan horen wat zij ervan zeggen. Misschien heeft hij helemaal niks, maar wil hij gewoon naar het licht kijken.

Ris, ik wist ook niet dat Ella geen prikken kreeg. Persoonlijk zou ik daar nooit voor kiezen. Waarom zou ik mijn kind ziek laten worden voor iets waarvoor als prefentief iets bestaat. maar ieder zijn keus natuurlijk. Wat Mirjam ook zegt vind ik ook heel erg van belang. Het risico dat anderen besmet kunnen worden terwijl je dat kan voorkomen. Ik hoor ook wel eens verhalen over bv de BMR prik met 14 maanden en autisme. Er zijn mensen die er van overtuigd zijn dat er een verband is tussen die 2 dingen. Persoolijk denk ik dat het gewoon de leeftijd is waarop bepaalde dingen zich openbaren, toevalling net rond die leeftijd. Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar andere argumenten om geen prikken te geven. Vertel vertel (klinkt Bert Visscher-achtig of niet, hihi)

Vanavond weer naar de verloskundige, leuk!!! Morgen bruiloft en zaterdag ben ik jarig, poehee!!!!

EN DE FINALE VAN DE MOL!!!!!!

Mmmoi en Pebbs, veel plezier morgen alvast!!! leuk dat jullie het samen zo goed kunnen worden!!!!
Annie, wij hebben nog geen prikken gegeven, maar gaan dat wel doen. We vinden dat kindjes in Nederland op veel te jonge leeftijd worden ingeënt. En omdat ze zo jong beginnen, moeten ze ook veel herhalingsprikken. Als je later de D(k)TP doet, hoef je er geen 4 te doen, dan volstaat wat nog moet ook (dus hoe later je prikt, hoe minder Dktp). Op zich vind ik dat al raar want waarom moet je er dan 4 geven?

Verder wilden we Ella's imuunsysteem eerst de kans geven zélf ziektes op te lossen en sterk te worden (klinkt ook wat zweverig).

De BMR kan een trigger zijn voor diabetes en dat ligt aan de mazelen-substantie. En omdat ik diabetes heb, zit het risico erin dat Ella het zou kunnen krijgen door die prik. Dat zijn een heleboel alsen, zou-en etc, dat weet ik, maar dat is dus mijn gevoel hierover.

Ik weet dat er mensen zijn die niet snappen waarom je het RVP niet zou volgen, het is tenslotte bedacht door medici en dat ben ik niet. Daar kun je over discusiëeren, ik weet niet of je daar ooit uitkomt, het is voor mij voornamelijk een gevoelskwestie.

Ik vind het wel raar dat er zoveel combi-prikken gegeven worden. Als je kind reageert op een bepaalde prik weet je niet waar het op reageert. Dus als we Ella laten inenten, krijgt ze (als het aan mij ligt) nooit 2 prikken tegelijk.

Verder willen we niet de DKTP, maar de DTP (en dat heeft te maken met al die ingeënte kindjes die toch gewoon kinkhoest krijgen, dan kan ze het net zo goed "gewoon" krijgen, is ze er ook meteen levenslang van af.)

Mirjam thanx voor je verhaal over hoe jullie het aangepakt hebben!

Niniane, toen Ella een voorkeurshouding aan het ontwikkelen was, hebben we haar op haar kop in bed gelegd, dus niet aan het hoofdeind, maar aan het voeteneind. Ze keek naar het zonlicht en zo prikkelden we haar andere kant.

Met spelen boden we de speeltjes aan haar mindere kant aan ook weer om het zo te prikkelen. Na een tijdje ging het allemaal vanzelf.

Mmmoi; de internist was tevreden, ik moet wel mijn waardes onder de 8 zien te houden en als dat niet lukt, moet ik even bellen over hoe ik het moet aanpakken. Over een maand ga ik naar mijn diabetesverpl. en over 2 maanden terug naar de internist.

Mijn bloeddruk was geweldig (105 over 60) dus dat zit wel snor.

Veel plezier in de Achterhoek en bij Pebbels!

24 mei is nog leeg op de kalender hier, dus ik kan!

zo, nu ga ik even ATWT kijken (Annie jij had daar wat medische vragen over; gaat dat over Lily? Aan die verhaallijn zit ik me echt groen en geel te ergeren, wat een onzin.... maar ja... dat is natuurlijk soap he?)
@Mmmoi Hoe doe je dat toch? jasmijn in bad en tegelijk achter de compu? Of is je man dan bij haar? Of heb je de laptop mee in de badkamer? Ik kan Kyran geen seconde alleen laten in bad hoor! Bij ons gaat hij wel in het grote bad, dat wel. En pas was hij daar dus al een keer koppie onder gegaan omdat hij eruit wilde en ging staan. Ik zat er nb naast en toch nog uitgegleden. Dan is bb zwemmen toch wel handig want hij was er niet echt van onder de indruk. Daar moeten ze in de les ook altijd een keer koppie onder.

@Pebbles N-man heeft een post-hbo opleiding gedaan bij markus verbeek. Hij heeft eerst heao gedaan en is nu accountant.

Dank voor de tips mbt Myrddin. De meeste heb ik idd al gedaan. Bv in de box de speeltjes aan een kant maar ooooh wat blijft de muur toch interessant. Mss nog een beetje te jong voor speelgoed?
niniane; Bram heeft ook een tijdje een voorkeurshoudinge gehad, wij moesten toen twee handoekjes oprollen, een lange en een korte. die aan de zijkant van het matras doen, zodat het een beetje scheeft ligt bij zn hoofdeinde en dan de handoeken zo leggen dat hij wel de andere kant moet op draaien met zn hoofdje omdat het matras aan die kant wat hoger ligt. Snap je??? ik kan het hier niet tekenen das jammer

Bij Bram heeft het geholpen en hebben we geen fysio oid nodig gehad.

prikken; tja........... wij hebben ze allebei gewoon het schema laten doorlopen zonder problemen bij de kindere te hebben gezien. Ik ben wel heel erg voor enten. heb in mijn werk ook veel mensen gezien die niet geënt waren en daardoor een verstandelijk handicap hebben opgelopen oid.

strakkies werken en dan hopelijk op tijd voor de MOL finale!!!

zag trouwens dat er weer heel veel leuke series gaan beginnen. peking express, julia's tango, DHW's, grey's anatomy. leuk leuk leuk

hebben jullie de serie gezien tienermoeders??? op sbs
Hallo...

Even snel voordat ik ga werken...

RIS: ow dus je gaat wel inenten uiteindelijk...Is er dan nergens een rodehond injectie te vinden??? Via de huisarts ofzo....Zelf betalen. Zo deed die vriendin het geloof ik.

Bij ons was later inenten uiteindelijk ook geen optie, omdat we naar ZA gingen toen Aimee 2 maanden oud was. Ik heb zelfs zitten dubben om al met 1 maand in te enten. Want nu eerste inenting 2 dagen voordat we gingen. Bleek toen dat afweer nog voldoende was de eerste 6 maanden, omdat ze nog mijn afweer had.

Al die ziektes waar ze in NL voor inenten komen daar toch wat meer voor. Omdat Aimee een 'allochtone'vader heeft, krijgt ze ook Hepatitus B vaccinatie. Heeft ze nu allemaal gehad. Dus al een hele dosis aan ziektes binnen. Vindt het ook best veel, maar ze leeft nog...

Mirjam: Aimee is niet 1 van de grootste. Maar ook niet heel klein. Ze volgt de onderste groeilijn. Ik ben zelf ook niet groot. Bij haar geboorte was ze 2345 gram en 45 cm. Laagste gewicht was zelfs 2200 gram. Ella van Ris was bijna dubbele in gewicht en nu zijn ze even groot. Dus wel een spurt gemaakt in 1 jaar tijd. Haha Aimee is nu Floor aan het inhalen. Scheelt maar 1 cm.

Gewicht en lengte zijn in verhouding. Geen hele bolle baby, maar nog genoeg spek...Hanna is dan weer slanker en langer.

Grappig alle kids eten ongeveer even veel. Soms lijkt het of Aimee hier het meest eet. En toch allemaal eigen groei in lengte en gewicht.

Ga nu weer werken...Bah zo moe...
Bijna Mol tijd!!!!!! Ik hoop dat we er vanavond al achter komen wie de mol is maar het zal wel weer volgende week worden.

@mmmoi: je leest dit vast niet meer maar de afstanden in de Achterhoek vallen qua tijd vaak tegen. Ik merk het wel. De appeltaart staat al te wachten hier.

@annie: al bij de VK geweest? Hoe was het? Ga je je verjaardag zaterdag nog vieren? Ik wil bij jou trouwens ook nog steeds een keertje langskomen als je dat leuk vindt. Ik vond het bij de meeting vorig jaar heel gezellig in de auto.

Die medische vragen van ATWT gaan vast over dat Lily en stuitligging verhaal. Ik vond het ook erg wazig. Dat verhaal met maddy vind ik wel leuk. En Simon vind ik weer helemaal leuk nu hij terug is, volgens mij krijgt hij ook wat met Carly.

@ris: het lijkt me wel lastig om te bepalen hoe je het aan gaat pakken als je die prikken niet of anders wilt doen. Dat van die suiker kan ik me wel wat bij voorstellen trouwens. Dat verband met autisme schijnt onderzocht te zijn en niet te kloppen.

@pepiet: tienermoeders heb ik niet gezien, is dat leuk? Je zit vast al helemaal in de startblokken voor de Mol.

@babba: ik hoop nog steeds op een groeispurt van Floor dus Aimee haalt haar niet hoor, haha.

Ho, de mol!!

even laten weten dat ik er nog ben, maar dat ik achterlijk veel aan het werk ben. 44 uur in 5 dagen.......blegh! (dat zijn dus 12 overuren, dus 2 dagen meer gewerkt dan ik zou moeten)
Hoi meiden,

ben er ook nog maar niet veel puf om op iedereen te reageren, sorry.

Ik loop met een vermoedelijke blindedaromontsteking rond op het moment. Vanmiddag al naar huisarts en spoedeisende hulp geweest maar het bloedbeeld gaf net niet genoeg aanleiding om me te houden (de ontstekingscellen waren wel verhoogd, maar een andere waarde was normaal); morgenochtend weer terug om 9.00 uur voor vervolgonderzoek (of vanavond/vannacht natuurlijk als ik me rotter ga voelen). Dus misschien valt het weekendje weg ook in het water :(

Mmmoi, dat vergeet ik steeds te zeggen maar je veronderstelling over het stukkie leeftijdsverschil, klopt

Tot later..

Mirjam
Mirjam; He Bah!!! sterkte hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven