Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
@ Sanloes

Hoe doe jij dat 'staan'? A is een dagje jonger en gaat zich opeens strekken als ik haar bij haar lijfje vasthoudt en haar voetjes de commode raken. Maar valt dan als een plumpudding in elkaar. Aan de handjes optrekken vind ik een beetje eng. (vriend: straks trekken we haar schouders uit de kom)
uhhhmmm J. doet heel veel zelf. Maar zal het even uit proberen te leggen.

ik ga op de bank zitten met mijn voeten op de salontafel/poefje van zelfde hoogte. door onderuit te zakken creeer ik een soort zitje voor J. Hij zit dan met zijn billen op mijn schaambeen zeg maar. hoofd ligt bij mijn knieen.

J tilt nu al zelf zijn hoofd helemaal op. ik leg in ieder handje een wijsvinger die hij pakt. met de rest va mijn hand hou ik zijn hand vast. J spant zijn armen en ik breng hem tot zitten op mijn buik.

dat vindt J al zo leuk.

Om hem te laten staan pak ik hem onder de oksels (duim voor, vingers op rug) en dan til ik hem rustig op (voeten maken steeds contact met mijn buik). J. gaat dan zelf echt staan, maw hij zet druk op beide voetjes. Let op dat het gewicht van hoofd en bovenlichaam ondersteund wordt (beter voor heupjes).

als hij op zijn buik op mijn schouder ligt, dan til ik hem rustig op bij zijn oksels terwijl zijn voeten contact houden.

J. is wel heel sterk in zijn benen en staat soms te wiebelen tussen duim en wijsvinger.

zo een beetje duidelijk??? lastig om duidelijk op te schrijven
oja: alleen trekken aan armpjes als de kleine tegendruk geeft door armpjes naar zich toe te trekken. anders zou vriend weleens gelijk kunnen krijgen
Ja, hier alles goed! werken is leuk maar toch ook wel zwaar hoor! wel grappig hoe je binnen 3 dagen er alweer middenin zit... alsof je helemaal geen 5 maanden eruit bent geweest haha. Wegbrengen naar opa/oma en KDV was gelukkig niet echt een probleem. Volgens mij vindt hij het daar hardstikke leuk. Het enige is dat hij nog steeds niet uit de fles drinkt, al ging het vandaag wel wat beter. (drinkt daardoor tussen 08.00 uur en 17.00 uur ongeveer 200 cc...). Maar goed... er zijn ergere dingen.En net als bij Elize haalt hij het 's avonds in.

@lucy: hier een kindje van 3,5 maand, maar die draait nog echt niet om zijn as hoor! (zoals oei ik groei aangeeft??). Hij begint nu een beetje zijn beentjes in de lucht te doen en heel soms een beetje opzij. Als ik aan z'n armpje 'trek' dan rolt hij wel op zijn zij en soms door op zijn buik, maar dat doet hij nog niet uit zichzelf. Hij pakt nu wel zelf speeltjes vast en grijpt ook echt gericht naar zijn muziekmobile. Babygym slaat hij ook tegen aan... erg leuk! dus dat komt bij jullie binnenkort ook! O ja, en optrekken aan zijn armpjes in zithouding gaat ook erg goed nu... hij gebruikt zijn buikspieren :-)

@Es: fijn dat het goed bevalt bij je ouders! geniet er nog even lekker van!!

@babyzwemmen: mijn vriend wil dat op den duur gaan doen. Kan nu nog niet omdat hij geen auto heeft en J. kan nu nog niet in een fietsstoeltje zitten. Dus of wachten tot hij kan zitten... of het moet in het weekend zodat hij een auto heeft. We zijn wel al wezen zwemmen met J. tijdens het weekendje weg. Hij vond het volgens mij wel leuk (geen dikke pret, maar hij moest gelukkig ook niet huilen haha).

@sanloen: zo, nu al staan! dan heeft hij inderdaad sterke benen (vooral ook ivm die keer dat hij zich afzette en bijna op de grond lag ). Hier ook wel 1tje die af en toe wil staan, maar die is ook een maand ouder haha.

@bijvoeden: nog niet over nagedacht... hij moet eerst maar eens uit de fles drinken. Opzich liefst 6 mnd BV geven, maar als dit niet leuk dan beginnen we eerder met pap
Zo hier ben ik ook weer even!

Eerste 2 werkdagen zitten er weer op! En meeeeennnn wat ben ik moe!

En ik durf het bijna niet te zeggen, maar S drinkt echt ontzettend goed uit de fles. Ook hier Avent 1 trouwens, en dat gaat echt heel hard, S heeft als je geen pauzes inlast binnen 10 minuten zijn fles leeg. Maar ook drinkt hij gewoon veel op het kdv, ik had vandaag 3 x 150 ml meegegeven, en toen ik rond 15.00 belde hoe het ging, was hij net bezig met zijn laatste voeding, hij laat er maar krap 3 uur tussen op het kdv.

Misschien moet ik hem meer geven? Maar ik krijg dat niet bij elkaar gekolfd...

Dus ik vraag me af of ik het ga redden met alleen borstvoeding...

Maargoed, het gaat over het algemeen heel goed op het kdv, hij is vrolijk en rustig, maar hij slaapt alleen heel weinig.

Gemiddeld 4 'hazenslaapjes' van een half uur of drie kwartier.

Is dit bij jullie kindjes ook zo?

We halen hem rond 17.30 op, en dan voed ik hem als we thuis zijn, dan gaat hij jengelen van vermoeidheid en gaat hij naar bed tot 22.00, dan krijgt hij zijn laatste voeding.

's Nachts gaat het ook in eens weer heel anders,

wel grappig, hij kwam normaal altijd rond 4/5 uur voor een voeding, en maandagochtend, de dag waarop ik weer moest gaan werken, werd hij om 6.50 wakker! En dat terwijl hij om 21.45 zijn laatste voeding had gehad! En vanmorgen ongeveer hetzelfde, dus dat is niet verkeerd als hij dit nu een poosje gaat volhouden!

Sorry dat ik niet op iedereen reageer hoor! Morgen ben ik vrij, heerlijk samen met mijn kleine man, en gaan we naar het cb voor zijn eerste prikjes! Misschien heb ik dan meer tijd om te reageren!

Fijne avond allemaal!
Sperzie, ik vind drie uur tussen de voedingen niet weinig klinken. Hier standaard niet meer dan 2,5 tot 3 uur, heel soms vier. S'nachts was het al een paar keer 5-6 of een keer zelfs 8 uur ertussen, maar momenteel ook zeker niet.

Toch interessant dat kinderen zich zo anders ontwikkelen.

Ook dat slapen op het kdv klingt voor mij normaal maar ik heb dan ook een kind dat niet veel slaapt op een dag.

Sanloes wat vervelend van dat ziekmelden. Ik heb nog geen ervaring met het uwv. Mijn verlof liep vorige week af maar ik had bij het aanmelden voor ww op het internet aangegeven met vakantie te zijn tot de 15e. Ik wilde daar nog over bellen maar vergeten. En nu zegt man dat er een brief voor mij ligt dat ik mij de 17e moet melden voor de intake, dus blijkbaar hebben zij rekening gehouden met mijn vakantie. Of dat consequenties voor de uitkering heeft weet ik niet. anders red ik het wel een week zonder geld.
Hier helaas ook een mannetje wat vele malen liever bij mij drinkt dan uit een fles al gaat het langzaamaan beter. Op het kdv drinkt hij redelijk (rond de 70 a 100cc per voeding) maar thuis bij vriend helemaal niks.... nu is as dinsdag vriend zn eerste papadag met beide kindjes.... ben nu al zenuwachtig. Vriend gaat vanmiddag zoon vroeg ophalen van het kdv en vragen hoe hun de voeding geven en of als het echt niet gaat hij dinsdag naar hun kan gaan voor de voeding.... pfff history repeats... dochter was ook zo moeilijk....

Vandaag even lekker uitgebreid naar de kapper geweest... groot onderhoud... knippen/ kleuren... loop er weer netjes bij Hebben jullie ook nog zo´n enorme bos haar?? Weet van dochter dat het weer uit gaat vallen maar vooralsnog heul veul haar...

Sanloes: wat fijn dat het slapen beter gaat, zal voor jullie een hoop meer rust geven. En vervelend van je bekken...

Sperzie: goed te horen dat het lekker gaat op het kdv!

Nog even een kopje koffie drinken voordat ik alvast voor vriend en dochter ga koken, vanavond lekker uit eten met mn collega´s!!
Heb vandaag op het cb gevraagd of ik te weinig voeding mee gaf, maar dat is niet zo, S drinkt gewoon heel veel en ze begrepen ook wel dat ik echt niet altijd zoveel kan kolven. Dus als advies gekregen om hem in 'noodgevallen' flesvoeding te geven, hoop dat het niet nodig blijkt, maar ik wil niet dat S moet brullen van de honger op het kdv!

Cb gaf ook aan dat S gewoon enorm groeit, en hij waarschijnlijk wel weer wat minder gaat drinken over een poosje! Hij weegt nu 6480 gram en is 62 cm lang, en hij is nu 10,5 week oud.

S heeft wel een voorkeurshouding en een wat afgeplat hoofdje, dus we moeten nu goed de andere kant gaan stimuleren, hoop dat het nog bij trekt.

Ik vind het fijn dat er zoveel herkenning is in onze verhalen, dat stelt me toch vaak wel gerust!
Oh en ik vergeet nu nog te vertellen dat S zo'n stoere bink was bij de prikjes, hij heeft echt maar 2 minuten gehuild! Thuis was hij nog wel een beetje verdrietig en heb ik hem even extra aangelegd. Nu mogen we hem 24 uur niet inbakeren, en daar zag ik wel tegenop, maar S is zojuist in zijn slaapzakje in slaap gevallen in zijn bedje met zijn hoofd naar de goede kant! Ik ben benieuwd voor hoe lang, maar het is een goed teken dat hij 'los' in slaap is gevallen. Hij lijkt verder helemaal geen last te hebben van de prikjes gelukkig.
Hier ben ik ook weer eens!

Zo te lezen is voor velen het leven alweer begonnen. Toch raar, weer een periode afgesloten. Wat gaat het toch allemaal snel allemaal.

Ik heb eigenlijk weinig te melden. De kleine gaat gewoon lekker. Ze komt s'nachts altijd 1 keer. Meestal tussen 5 en 6. En dan drinkt ze de fels leeg en gaat meteen weer slapen. Helemaal goed!

Gisteren lachten ze voor het eerst echt een schaterlach (met bijbehorend) geluid. Erg lief.

Verder druk in de weer met oudste vooral. Die gaat niet zo lekker. Kost veel energie en tijd. Ik hoop dat dat snel weer in rustiger vaarwater komt.

Buiten dat loopt het allemaal wel. Heerlijk hoor!

@Sperzie: Wat fijn dat S. de prikjes zo goed heeft doorstaan en dat het lekker loopt op het KDV. Hij zal inderdaad wel moe zijn van al die indrukken. Lekker toch? Slaapt hij tenminste lekker:-)

@Linnepin: Goedzo! Even lekker voor jezelf gezorgd! Balen dat het voeden op het KDV zo;n gedoe is. Hoelang duurde dat met je dochter destijds?

@7up: Bizar eigenlijk he? Ben je er 5 maanden uit, is er gewoon niks veranderd. Wat is het leven eigenlijk saai:-).

@Sanloes: Dat klint wel echt uber-schattig dat kusjes geven! En dat 'staan' was hier bij mijn 1e dochter ook echt favoriet. Zitten, omdraaien heeft haar nooit geboeid. 'Staan' wilde ze! Wel uitkijken dat hij niet zelf op zijn beentjes leunt. Ondersteun/til hem dus goed. Anders is het niet echt goed voor hun heupjes.

Toen dochter 6 maanden was wilde ze dat alleen maar. Zag ik andere moeder leuk met hun kindje gezellig op schoot zitten en ik had zo'n springende stuiterbal:-).

Maar wat ontzettend balen dat je nog zo'n pijn hebt. Hoe kan dat dan? Kunnen ze er nog meer aan doen dan nu?

@Fruitfris: Lekker bezig bijtje ben jij! Leuk hoor! klinkt goed zo'n kinderdisco. Succes verzeekrd denk ik.

@Es: Ik heb net dochter van de peuterspeelzaal opgehaald en K. laten slapen.... Moeilijk vind ik dat maar soms is het kiezen uit 2 slechten. Ze had gisteren weinig geslapen en nu sliep ze eindelijk goed, en als ik haar dan moeten pakken om in de wagen te leggen dan is ze weer wakker, en dikke kans dat ze dan niet meer slaapt. Nu dan maar even snel heen-en-weer. Ik vind het niks, maar soms is het toch beter. Voor K. dan.
hoi allemaal,

@fruitfris: ik merk ook dat nu Joris wat ouder is, ik vooral nog dingen voor mezelf kan doen als hij slaapt. Als hij wakker is wil hij toch wel graag met mij spelen (hoewel hij het ook al best lang volhoudt in de babygym).

Vond je het spannend om met A. te gaan zwemmen? Kan ik eigenlijk gewoon met Joris naar het zwembad gegaan of moet ik naar een speciaal babyzwem-uurtje? Ik dacht eigenlijk dat laatste. En zijn daar speciale luiers voor? Lijkt me echt leuk!

@sanloes: klinkt goed allemaal met J.! (met jou iets minder...) Joris is ook heel druk bezig met allerlei nieuwe geluidjes. Broe broe, hammmm, prrrt, heel leuk en vrolijk. Op het KDV vinden ze hem ook een flinke kletskous las ik in het boek.

En hier ook een kindje dat zich flink kan afzetten soms. Uitkijken dat hij niet van de commode valt dus!

@speen: wij hebben ook nog steeds nr. 1 voor de gekolfde melk. Gaat redelijk langzaam maar nog snel genoeg.

@7up: Joris rolt zich ook nog om zijn as hoor! (oei ik groei...) maar wel van zijn rug op zijn zij en terug.

@sperzie: 3x150 lijkt me goed! Je kunt iets grotere porties maken als het lukt met kolven maar als hij daar 3x150 drinkt zal hij geen schreeuwende honger krijgen. Het valt me sowieso op dat kinderen op het KDV pas later aangeven dat ze honger hebben. Ik denk dus dat er geen echte noodgevallen gaan komen maar ik ken S natuurlijk niet!

Wij hebben trouwens een vergelijkbaar ritme op KDV-dagen: als ik om 18 uur met Joris thuiskom van het KDV voed ik hem, dan gaat hij al snel naar bed. Tussen 21 en 23 uur meldt hij zich dan nog een keer voor voeding. Soms slaapt hij daarna de nacht door, soms komt hij rond 4 of 5 uur nog een keer.

Heeft S nog last gehad van de prikjes? Bij Joris begon dat een paar uur later toen hij wakker werd.

@linnepin: jouw kleintje moet dus ook nog wennen aan de fles!

Ik kan je een beetje geruststellen: bij ons gaat het nu al heel goed! Paar dagen echt moeten wennen maar gisteren heeft hij drie volledige voedingen gedronken: 2x160 en 1x120!! En midden op de dag 2,5 uur achter elkaar geslapen. Volgens mij was hij totaal uitgeput van mijn moeder die dinsdagavond had opgepast

@noerie: ook bij jullie dus één nachtvoeding. Goed te doen hè? Vooral als ze verder goed slaapt.

Op mijn werk bevalt het nog steeds goed. En de leidsters van het KDV zijn heel positief over Joris ("wat een heerlijk mannetje"). Zijn ze over alle kinderen natuurlijk maar toch!

groetjes Elize
S kreeg gisteravond wat last van de prikjes, heel zielig huilen maar zijn temp was goed. 's Avonds rond 22.00 hem wakker gemaakt voor de laatste voeding en ook weer even getempt, en toen had hij koorts, 38.4! Dus de HAP gebeld en ik moest hem een zetpil geven en zijn luiers in de gaten houden en goed te drinken geven. Hij kreef gisteren avond gekolfde melk en dronk maar 110, terwijl hij anders altijd 150 lust. Lekker in bed gestopt en om 4 uur kwam hij weer, vanmorgen rond half 8 wakker gemaakt en zijn temp was weer goed gelukkig.

Vandaag is hij voor het eerst een hele dag bij oma en heb even gebeld en het gaat prima, hij slaapt heel goed, meer dan op het kdv, maar het is bij oma natuurlijk lekker rustig!

S slaapt trouwens al een dag niet ingebakerd en het gaat heel goed! Ben benieuwd of het door de prikjes komt of dat het nu gewoon klaar is met inbakeren!

Later meer, ik moet weer aan het werk!
@elize: Inderdaad prima te doen zo die nachten! En wat babyzwemmen betteft; ik zou inderdaad wel naar een speciaal uurtje daarvoor gaan. Dan is het vaak wat extra verwarmd. En dat kan geen kwaad want ze krijgen het snel koud. En je hebt inderdaad zwemluiers. Deze houden de poep iig tegen. Wel meteen verschonen als je merkt dat er gepoept is, want het lekt snel door. Je kunt de luiers bij de drogist halen en vaak ook bij de supermarkt.

@Sperzie: Een beetje koorts na een prikje is heel normaal hoor. Maar toch, altijd goed in de gaten houden inderdaad.

Ik zou proberen door te zetten nu zonder inbakeren. Gaat hier heel goed. Ik doe haar wel zo'n gewatterde slaapzak met armen aan. Doe ik dat niet, dan slaapt ze overdag minder lang. Geeft toch nog een beetje een geborgen gevoel denk ik.
noerie: fijn dat de kleinste zo lekker gaat...en 1 nachtvoeding...zo jaloers...maar goed hier deed oudste er ook 9mnd over om meer door te gaan slapen. we will live.

Heb je veel zorgen om je oudste? idd hopelijk snel rustiger vaarwater.

ik steun idd goed hoor, en verder vrijwel nooit de wipstoel/maxicose, maar gezellig in de draagdoek dus dat maakt ook wel veel goed.

wbt de pijn: fysio heeft goede hoop dat het ooit over gaat. 9 maanden op en dan nu 9 maanden af. Trainen, trainen en nogeens trainen (niet mijn sterkste punt).

sperzie: knap hoor zo met die prikjes. J. doet het hier ook veel relaxter dan zijn zus, die stopte met ademhalen doordat ze zo pissed werd.

oohhh lees nu toch wat klachtjes voor de kleine man...gelukkig is de koorts weer weg. Snel hoor dat he tinbakeren klaar is, weet je of je ook geen puckababy mag gebruiken?

Elize: zo te lezen is het een heerlijk ventje Joris!. voor het zwemmen kun je qua temperatuur het beste in het baby-uurtje gaan, dan maken ze het extra warm (hier in het zwembad te minste) en liggen er extra aankleedkussens en speelgoed.

Luiertjes: zwemluiertjes zijn er zowel wegwerp, als niet wasbaar. Ik wist neit dat er wasbare bestonden, dus bij dochter wegwerp gekocht. Nu is een vriendin een webshop met wasbare luiers begonnen, zij heeft ook zwemluiertjes met leuke printjes. Wij hebben een blauwe met robotjes gekregen (slecht 4 van in NL op dit moment). Als je wilt zet ik haar website op hyves.

ps: verder ben ik niet zo van het wasbare, mij te veel gedoe.

ohhh, zie nu ook noeries reactie, ach 2x zelfde mening. Zwemluiers (ook wasbare) houden alleen poep tegen, plas spoelt weg. Het wasbare luiertje dat ik heb, kan ook als trainingsluiertje (zindelijkheid) gebruikt worden en houdt dan 1 plasje binnen en poep.
Hoi Meiden!

Ik merk dat ik het toch een stuk drukker heb gekregen nu ik weer 4 dagen werk. Dus wil bij deze even melden dat ik wat minder hier zal schrijven. Uiteraard lees ik nog wel iedere dag mee, want vind het erg leuk om te lezen.

@Sperzie: fijn dat de prikjes goed gingen (Althans, maar 2 minuten huilen!). Gelukkig is de koorts weer gezakt. En het drinken op KDV komt helemaal goed hoor! het is gewoon nog even wennen. en fijn dat het slapen zonder inbakeren goed is gegaan!

@Noerie: fijn dat alles goed gaat met K. En het is zo leuk als ze lachen hè?! veel sterkte met de oudste...

Hier een huilerig mannetje door de prikjes. Gelukkig waren dit voorlopig de laatste. Volgende pas weer met `11 maanden :-)

Hij is nu 3,5 mnd en is 63 cm en weeg 6650 gram. Erg mooi dus allemaal. Drinken uit fles ging dinsdag al iets beter. Gisteren op KDV 2 flesjes van 100 cc goed opgedronken, maar om 4 uur begon hij met huilen en wilde daar niet meer mee stoppen. Er was nog een flesje met 50cc, maar deze wilde hij absoluut niet hebben. Om 17.15 uur hebben ze me gebeld of ik toevallig al in de buurt was.... arm kind. Bijna anderhalf uur gehuild.... maar 's ochtends en smiddags ging het wel goed en heeft hij lekker gespeeld. Hij was gisteren wel 16 weken..... is er dan toevallig een sprongetje volgens oei ik groei??

Vanavond met vriendinnen uit eten, dus wens mijn vriend sucecs met oppassen. EN slecht uit de fles drinken, en zielig zijn van de prikjes.... vrees het ergste haha.
@7up: ja, 16 weken kan een sprongetje zijn! Maar Oei ik Groei wordt nu wel erg vaag hoor. Ze zeggen dat de sprong rond de 19 weken zit en dat je kind al vanaf 14 weken hangerig kan zijn. Dus zeg maar net 2 weken na de vorige sprong. Korreltje zout dus maar weer. Maar wel een goed moment om eens in de gaten te houden of ie nieuwe dingen kan! Volgens mij zijn de tofste dingen van de 19-weken sprong "reageert op eigen naam" en "herkent liedjes". En veel fysieke dingen zoals omrollen maar die geloof ik toch niet echt haha.
@ Noerie: Leuk om weer wat van je te horen. Ja, telkens sluit je weer een periode af. En wat gaat dat snel! En het is zo ongeveer een jaar geleden dat de kindjes verwerkt zijn. Dus toen het hele zwanger zijn begon.

En jouw kindje is een dikke week ouder dan die van mij. Dus dan zou het schaterlachje er bij ons binnenkort ook aan komen. Ik kan niet wachten!

@Elize: Het hangt bij ons een beetje van de dag af. Vandaag was ik de hele dag weg naar een klant en mijn vriend zij dat hij vrijwel niks heeft kunnen doen. Op andere dagen kom je aan meer dingen toe. En omdat we vaak samen zijn en ik zit net even ergens in, dan kan vriend haar pakken. Maar inderdaad is het echte doorwerken als ze op het kdv is.

Wij deden babyzwemmen in center parcs. Daar is een speciaal verwarmd babybad. We gingen gewoon zelf in dat bad zitten. Het kwam volgens mij tot onze navel. En dan A op haar rug lekker laten ronddobberen. (wel zorgen dat ze niet de hele tijd op het water drijft, want dan krijgt ze het koud.

Zwemluiers heb je trouwens niet in heel kleine maatjes, maar je kunt ze net als gewone luiers strakker maken door het klitteband. En met een zwembroekje erover blijft het nog beter zitten.

@ Sperzie, wat vervelend dat S last had van de prikjes. Gelukkig gaat het leuk bij oma. Ook een geruststelling voor jou lijkt me.

@ 7up: jammer dat je minder gaat schrijven, maar weer gaan werken slokt ook energie op. Een klein berichtje over bijzonderheden is ook goed hè.

Hier gaat het verder prima. We zijn met A ook even aan het oefenen geslagen met het 'staan'. Een groot succes! Inderdaad goed ondersteunen aan de oksels en dan strekt ze haar beentjes uit. Ze lacht er niet bij, maar ik ga er vanuit dat dat de concentratie is.

Gisteren het kinderfeestje gehad in onze nieuwe ruimte. Zooo schattig die 5-jarige prinsesjes.

Morgen sollicitatiegesprekken houden in de stad van Oma. Dus Oma (die op 1,5 uur rijden woont) mag even oppassen en hierdoor even de schade van de afgelopen weken inhalen. win-win-situatie
Misschien komt het een beetje overbezorgd over dat ik de HAP heb gebeld, maar ik had gehoord en gelezen dat als kindjes onder 3 maanden meer dan 38 graden koorts hebben, je altijd de huisarts moet bellen. Had zelf ook wel kunnen bedenken dat ik hem paracetamol kon geven

S slaapt in een slaapzak zonder mouwen, bij hem was ook niet zo zeer het probleem dat hij zich wakker maaide met zijn armen. Vanmorgen had hij wel heel koude armpjes en handjes, die lagen zo schattig boven zijn hoofd! Hij had alleen een romper en een shirtje met lange mouwen aan, en dus een slaapzak en een dekentje. Zou ik een romper met lange mouwen er onder moeten doen? Verder was hij wel lekker warm hoor! Hoe liggen jullie kindjes in bed?
A heeft nu altijd een romper met lange mouwen aan dag en nacht. En daarover dan een shirtje of pyama of zo. Handen meestal s'ochtends wel koud maar niet ijskoud.

Ik heb trouwens al vaker gelezen dat zwemluiers niet in kleine maten bestaan, ik heb ze echter net bij een Duitse drogist gekocht en volgens mij de maat van 4-7 kilo.
Misschien moet ik dat dan ook maar eens doen, S is geen koukleum dus daarom draagt hij eigenlijk altijd rompers zonder mouwen, maar misschien is het voor de nacht wel lekker om lange mouwen te hebben onder zijn shirt. S draagt nog geen pyjama'tje, hij heeft gewoon een zacht shirtje aan wat hij overdag ook draagt.

Vannacht kwam hij om 2 uur en om 5 uur, en ontroostbaar huilen, 2 keer gevoed en uiteindelijk maar ingebakerd, waarna hij heel goed sliep, ik ben nu dus bang dat hij het gewoon koud had vannacht! Vanavond nog eens proberen in de slaapzak.

Hij ligt nu ook ingebakerd aangezien hij vanmorgen woest werd toen ik hem in zijn slaapzakje legde... Waarschijnlijk ging het gisteren zo goed doordat hij zo slaperig was van de prikjes... :(
WIEHOOO even juigen: F heeft net 100cc uit een flesje gedronken bij mij!!! Net uit pure wanhoop een difrax fles uit de kast gevist en deze aangeboden.... na wat gespeel met de speen pakt hij hem en slurpt de hele fles leeg.... Beetje jammer dat ik net 2 behoorlijk dure Breastflow flessen had aangeschaft die hij thuis echt niet wil pakken en op het kdv ook niet goed... maar ben heel blij dat hij eindelijk het licht gezien heeft!!

Gister op het kdv heeft hij trouwens idioot lang geslapen 1x 1.5 uur en 1x 3 uur dus een heel blij mannetje toen ik hem op kwam halen. Grote zus was wat teleurgesteld geweest ´s middags, ze mag vaak overdag even bij F gaan kijken of ze nemen F even mee naar haar groep maar nu lag hij elke keer te pitten als ze kwam arm kind.

@ zwemluiers: bij de prenatal en op internet kun je wasbare kopen, vond deze altijd fijner dan de wegwerp (en vond het er ook leuker uit zien).

@ sperzie: toevallig heb ik F gisteren ook in een slaapzak weggelegd ipv in de puckababy. F wil geen speentje maar wordt heel rustig als hij met een spuugdoekje kan kroelen (sabbelt erop en trek hem over zijn hoofd heen) wat lastig is als hij ingebakerd ligt. De afgelopen nachten werd hij soms nijdig wakker omdat hij niks te sabbelen had. Ik heb hem gisteravond om 19:00 de laatste voeding gegeven en in een slaapzak met mouwen in bed gelegd en daarover een dekentje. Doekje gegeven en om 04:00 melde hij zich pas weer voor een voeding! Ben nu niet meer van plan om hem in de puckababy te leggen, op het kdv sliep hij hier ook niet in.
hoi allemaal,

Bedankt voor de tips over het zwemmen en de zwemluiers!

Ik ga opzoeken wanneer de baby-uurtjes zijn en dan een keer met Joris ernaartoe. Hij heeft zoveel spekkies, hij zal wel goed blijven drijven

@fruitfris: wat leuk dat je het opmerkt! Dit weekend is het inderdaad een jaar geleden dat Joris is verwerkt. Grappig zeg.

@sperzie: helemaal niet overbezorgd maar verstandig! Weet je nog dat wij laatst na de prikjes met een kerngezonde baby bij de HAP zaten omdat het brullen heel plotseling weer was opgehouden?

Joris heeft altijd een romper met lange mouwen en een truitje aan, en een 'joggingbroekje'. Of een lange romper en een pyjama, hij heeft 2 schattige pyjamapakjes maar meestal doen we hem alleen even een andere broek aan, dat is handiger. Hij slaapt onder een laken en een deken en voelt altijd lekker warm aan. Maar hij is ook geen koukleum en het is 18 graden in zijn kamer.

Het uitbakeren heeft denk ik tijd nodig, succes!

@linnepin: gefeliciteerd met de 100cc uit de fles!! zo fijn!

Wij hadden ook één dag dat Joris superlang sliep op het KDV. Vrijdag was het 5 korte slaapjes van 3 kwartier tot een uur. Ik vind dat ook al hartstikke goed.

Nu Joris bijna 4 maanden is drinkt hij overdag af en toe wel erg onrustig en vaak maar één borst (daarna is het rondkijken of emmeren ). Als ik thuis ben voed ik hem dus vaker kleine beetjes. Op het KDV drinkt hij nu best goed, zo'n beetje 3x 120 of 140 cc. Heeft hij nog steeds wel wat in te halen 's avonds maar dat is niet erg.

's Nachts hebben we nog steeds de luxe van één nachtvoeding (op een volstrekt niet te voorspellen tijd). De laatste tijd maakt J. wel veel geluiden in zijn slaap. Dat was ook de reden dat hij al bij 8 weken op zijn eigen kamer ging slapen. We slapen met de deuren open en horen eigenlijk nog steeds alles. Resultaat: vannacht werd ik bijna elk uur wakker van zijn gebrabbel, gekreun, gepiep (in zijn slaap). Soms is hij wakker en ligt hij een half uur tevreden te brabbelen om vervolgens weer verder te slapen . Heel schattig maar lastig om doorheen te slapen. Als zijn geluiden ontevreden worden haalt mijn man hem op voor voeding en dan drinkt hij goed.

Ik wil de deur niet graag dicht doen omdat ik bang ben dat ik zijn hongersignalen niet hoor. Wat denken jullie?
O ja, nog een andere vraag: laatst had Joris om 5 uur een nachtvoeding gehad en wilde hij om 7 uur niet veel drinken. Maar hij moest wel drinken omdat mijn man om half 8 met hem naar het KDV vertrekt. Wat nou als de nachtvoeding pas om half 6 is geweest, dan is het helemaal niet te doen om er om 7 uur melk in te krijgen (hij is ook echt nog slaperig 's morgens). Het KDV kan hem ook niet om half negen in de spits gaan voeden. Moeten we dan om half 6 een speen proberen om een beetje te rekken tot de ontbijtvoeding om 6 uur/half 7? Normaal ben ik tegen rekken met een speen maar hij kan ook niet zonder ontbijt de deur uit... Iemand advies?
Wat kleden jullie de kindjes koud! (nu klink ik als mijn eigen moeder, die vindt steeds dat IK A al te weinig aandoe/toedek) Hebben jullie kindjes wel maillotjes aan overdag? Of alleen sokjes, ik vind maillotjes zo handig heb ik gemerkt. Geen stukken been die vrij zijn en geen gezeur met uitgeschopte sokjes.

Elize, misschien kun je met het kdv afspreken te roberen wat je zoon doet als jij hem om half zes voor het laast hebt gevoed? Misschien wacht hij wel tot half 10 of zo.

Ik ben nooit bang hongersignalen te missen. Ik slaap met oordopjes in anders storen man en A mij teveel in mijn slaap. Maar het ik ben wakker en heb honger huiltje van A hoor ik altijd. Ook nu ik bij mijn ouders ben en zij overdag in een andere ruimte slaapt dan waar ik ben. Ik zou mij er niet zo druk om maken om dat missen van hongersignalen. Misschien bij een kleine baby, maar jou J is natuurlijk al 16 weken.

Zelf denk ik dat ik sowieso eerder te vaak voed dan te weinig aangezien er meestal maar 2,5 uur tussen zit. Tegenwoordig ook s'nachts. Ik denk datl die kleine met een enorme groeispurt bezig is. De meeste kleertjes maat 68 passen al perfect in de lengte, soms nog te wijd. Ben benieuwd naar de resultaten op het cb volgende week.

Verder heeft de jonge dame iets nieuws. Heel hard huilen als de luier te vol wordt naar haar mening. Dit kenden wij niet. Tot nu toe kon het haar weinig schelen en ging zij ook prima slapen met een volle luier als het haar zo uitkwam. Dus ik verschonde meestal als er poep in de luier zat of als ik na een paar uur vond dat het wel weer eens mocht. Nu protesteert zij echt veel eerder. Heel stom als je een hele tijd je kind dat huilt loopt te wiegen en uiteindelijk eens de luier opendoet omdat je het ook niet meer weet en zij meteen begint te stralen.

Morgen gaan wij trouwens weer naar huis. Weer terug in het eign leven. A zal het wel niet meer terugkennen. Jammer maar ook fijn om weer thuis te zijn.
onze kleine heeft zn prikken overleefd en was er niet ziek van ofzo.

ik had.n nieuwe arts en die kon me niet echt tips geven voor mn niet goed slapende

zoon overdag.hij slaapt moeilijk in zn bed nadat t n week goed was gedaan.

maar goed.komt vast weer.

Hier heeft zoon ook bijna elke dag n malliotje aan.heerlijkr dingen...

vandaag paar nieuwe erbij gehaald.wel grappig want vroeger

vond k t niks voor jongens.

vd week.even na dokter met zn grote. broer.die heeft ineens steeds soort

pijnaanvallen in een been.kan groeipijn zijn maar ze zeiden dat je daar

altyd.na moet laten kijken.hij zakt door.zn been heen en huilt. vd pijn zo sneu.

en mama.vind zulke dingen meteen eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven