Koningin toont respect ?

08-01-2012 21:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie link, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

http://www.nu.nl/politiek ... t-hoofddoek-respect-.html
Ah ik zie wat je bedoeld, de zwarte lange jurk. Vond dat de koningin het met stijl droeg.

En wat verwacht je nu van mij?

Dat ik respect eis of misschien heb? voor wie of wat ?
quote:Twinkle1001 schreef op 11 januari 2012 @ 17:44:

[...]

Moslims zetten liever geen voet over de drempel van een kerk of synagoge, uit respect voor allah. Ik neem aan dat je dat begrijpt en daar respect voor hebt. En dat je verder niks eist.

Zo zijn er ook genoeg mensen in Nederland, die vinden dat onze seculiere koningin zich niet moet hullen in zwarte islamitische gewaden en met een hoofddoek op een moskee moet betreden.

Ik neem aan dat je dat ook begrijpt en daar ook respect voor hebt? Of ligt het nu weer anders en ga je nu wél je hand ophouden en respect eisen?

Ik ken anders genoeg moslims die vele kerken can binnen hebben gezien, mijzelf incluis. Niet om er te bidden natuurlijk, maar wel omdat ik het mooie gebouwen vind. Omdat ik het interessant vind om te zien hoe het er van binnen uitziet en wat mensen er zoal doen. Als ik tripjes maak, bezoek ik gegarandeerd de kerk als die er staat. Als mijn vriendin voor de kerk trouwt, ga ik er zeker heen. En ik ben echt wel een enge, praktiserende moslima met hoofddoek. En zo ken ik er velen vermits we vaak op groepsreisjes zijn geweest toen ik nog wat jonger was. Mijn enge praktiserende oom die uit Turkije op bezoek kwam naar België bezocht ook tal van kerken.

Waar haal jij al je wijsheden vandaan? Misschien stop je beter met het maken van die belachelijke statements, want ze zijn gewoon pertinent onwaar. Uit respect voor Allah respecteer ik ook de medemens en waar hij/zij voor staat.

Die vele mensen in Nederland die vinden dat de koningin die moskee niet had mogen bezoeken, mogen dat allemaal vinden. Zo zijn er ook vele mensen die vinden dat ze dat goed heeft gedaan. En dan? Blijkbaar behoort de koningin tot de groep die vindt dat het wel acceptabel is om een moskee te bezoeken en daarbij haar hoofd te bedekken.

Echt jong, ik vind je haat en nijd tegenover al wat met moslims en met de islam te maken heeft echt freaking eng.
quote:borderwalk schreef op 11 januari 2012 @ 18:32:

En wat verwacht je nu van mij?

Dat ik respect eis of misschien heb? voor wie of wat ?

Volgens mij ben jij nou juist degene die respect eist. Namelijk voor islamitische allesbedekkende seksistische zwarte gewaden voor vrouwen, met name als ze het heilige domein van een of andere mannelijke sprookjesgod betreden die dat zogenaamd speciaal voor mensen met een vagina bedacht heeft. En omdat jij, als man, dat diepe respect voor die seksistische lappen stof voelt, moeten alle mensen dat maar hebben. Zo niet, dan toon je geen respect voor de aanbidders van de sprookjesgod. Hou toch op. Jij met je 'tolerantie' zou juist moeten kunnen accepteren dat er mensen zijn die er compleet andere gevoelens bij hebben.

quote:borderwalk schreef op 11 januari 2012 @ 18:32:

Vond dat de koningin het met stijl droeg.

Bé droeg die islamitische vaginagevangenis helemaal niet 'met stijl', ze zag er niet uit.
Ik eis helemaal geen respect voor 'islamitische allesbedekkende seksistische zwarte gewaden'. Dat heb ik nooit geschreven, nooit bedoeld en ook nooit geïmpliceerd.

Ik heb geen respect voor 'lappen stof'. Ik heb respect voor mensen en hun persoonlijke geloofsbeleving. Ik ben voor de persoonlijke keuzevrijheid als het gaat om de kledingkeuze van zowel Beatrix, als die van elke andere Nederlander, moslim of niet-moslim.

Ik vind dat als je de bewuste keuze maakt om een gebedshuis binnen te gaan waar een kledingvoorschrift geldt dat je dan er ook voor kiest om je aan dat voorschrift te houden.

Ik accepteer wel degelijk dat jij een andere mening over een hoofddoek hebt, daarom ben ik al pagina's lang op volgens mij nette wijze met je in discussie over dit onderwerp. Dat ik het niet met je eens bent, betekent dat je mij niet hebt kunnen overtuigen met steekhoudende argumenten, het betekent niet dat ik niet tolerant tegenover andersdenkenden ben.

Tot slot Ik vond dat Beatrix de lange jurk met stijl droeg. Dat is mijn mening. Jij vond dat ze 'er niet uit zag', dat is dan jouw mening.

Hiermee is heb ik denk ik alles wel gezegd in deze discussie. Dit is dus definitief mijn laatste post. Je kunt dus op deze post reageren, maar ik zal helaas niet meer reageren. Ik wens jullie nog veel discussieplezier.
quote:Twinkle1001 schreef op 11 januari 2012 @ 19:41:

[...]

Volgens mij ben jij nou juist degene die respect eist. Namelijk voor islamitische allesbedekkende seksistische zwarte gewaden voor vrouwen, met name als ze het heilige domein van een of andere mannelijke sprookjesgod betreden die dat zogenaamd speciaal voor mensen met een vagina bedacht heeft. En omdat jij, als man, dat diepe respect voor die seksistische lappen stof voelt, moeten alle mensen dat maar hebben. Zo niet, dan toon je geen respect voor de aanbidders van de sprookjesgod. Hou toch op. Jij met je 'tolerantie' zou juist moeten kunnen accepteren dat er mensen zijn die er compleet andere gevoelens bij hebben.

[...]

Bé droeg die islamitische vaginagevangenis helemaal niet 'met stijl', ze zag er niet uit.

Mens, wat kun jij woorden verdraaien. Jij leest niet alleen selectief maar interpreteert woorden graag zoals het je uitkomt.

Ongelooflijk, je legt mensen woorden in de mond die ze niet gezegd hebben! Bij ons in limburg zeggen ze: un dikke plank voor de kop hubbe". Sorry, hoor maar ik begin me enorm te irriteren aan je anti-islamhouding. Dit is geen kritische houding meer maar dit is eng!
It's never too late start living!
Ach gun Twinkle haar plezier, ze gaat helemaal 'schitteren' van dit soort momenten.

En kauwt ze het liefst zoveel mogelijk uit om maar te benadrukken wat voor kwaads er in wel niet 'de' moslims schuilt.

Berichten die haar non argumenten bestrijden laat ze voor het gemak links liggen.
Love...miss..will never forget you..
Beatrix leek op een Ninja.
Leen en Purple, doe's niet zo de dramaqueen uithangen.

Sinterklaas bestaat niet, vertellen ze je op zeker leeftijd. Maar hele mensenmassa's blijven eeuwig in een grote boze baardmans geloven. Heb d'r maar eindeloos respect voor, ik voel die behoefte niet.

Mensen vinden het geweldig als Derek Ogilvie ontmaskerd wordt, terwijl de man niemand kwaad doet, slaat, vermoordt of strenge dreigregels oplegt. Maar iets zeggen over andere zweefsprookjes moet altijd gepaard gaan met eindeloos respect en ja en amen, zonder een woord van kritiek op die onzin. Omdat, als onzin eenmaal een massapsychose wordt, opeens 'religie' gaat heten, en kennelijk kritiekloos zomaar hele landen en miljarden mensen in een mentale houdgreep mag houden. Inclusief de mensen niet niet 'geloven' maar het hele toneelstuk op het aardepodium meespelen, door 'respect te tonen'.

Waarom die sprookjes geloven of respecteren? Omdat 'we' dat al veel eeuwen zo doen, ondanks dat de mens gemiddeld maar zo'n 75 jaar wordt. Zo leven hele generaties individuen volgens dogma, het resultaat van het denkwerk van anderen. Go figure hoe weinig mensen zelf nadenken over het waarom.

De koningin verkleed als de goede fee Marryweather in het grote kasteel van de god van de moslims. En iedereen maar knipmessen in al die rare eeuwenoude vage aardse toneelstukken. En elkaar terechtwijzen: foei! Respect!

Derek Ogilvie ontmaskeren kan nog net. Maar verder gaat de nuchterheid niet. Als Derek 't goed aanpakt en hij schrijft het grote Derek boek, zijn er over 1000 jaar Derek gebedshuizen, Derek scholen, Derek kledingvoorschriften en leven hele landen zoals Derek 't voorgeschreven heeft en heet 't religie. En moeten we respect tonen. Geen mens, en zeker de VARA die Derek 'ontmaskerde' niet, die 't dan nog in z'n hoofd haalt om iets kritisch aan de kaak te stellen. De VARA zal dan waarschijnlijk voorop lopen in 'respect voor andersdenkenden'.

Weinig mensen die er bij stilstaan dat dit soort zaken anno nu spelen, zo 'normaal' vindt de mens dit soort uit de hand gelopen gektes. Heel normaal is 't, dat mensen hun hele leven leiden zoals generaties voor hen dat voor ze bedacht hebben. Die dat ook weer van generaties voor hen uitgekauwd gekregen hebben enz. En niet alleen religieuzen doen dat. Het is total madness.

Kritiek op dit soort zaken 'eng' noemen, vind ík dan weer errug eng. Teken dat je ook in die matrix gevangen zit.

.
Tja daar valt weinig tegen in te brengen Twinkle. Van Sinterklaas naar Derek Oglivy. Van Marryweather in het grote kasteel van de god van de moslims tot het totale massapsychose-toneelstuk op het aardepodium! Zo had ik het nog nooit bekeken. Inderdaad erg verontrustend...:'-(

Weltrusten
When one person suffers from a delusion it is called insanity, when many people suffer from a delusion it is called religion.

Een met Twinkle over dat idiote respect eisen als het om geloof gaat.
Het koninklijke gezelschap bezoekt vandaag alweer een moskee. Zou de familie zich bekeerd hebben tot de Islam?
Ze zijn er maar druk mee.

Heeft Geert al getwitterd?
Oh geweldig!

@ twinkle

Overigens heb jij Noor volledig genegeerd terwijl ze op jou reageerde?Zij en de moslims in haar omgeving komen wel als toerist in kerken, maar jij zei toch iets anders over moslims?

De moslims die jij kent zijn allemaal nare seksistische wezens. Je typt hele topics vol over moslims dus je zal er wel veel kennen.
http://www.nu.nl/binnenla ... otie-hoofddoek-onzin.html

Koningin Beatrix vindt de commotie rond de sjaal die zij drapeerde om haar hoed bij het bezoek aan de Grote Moskee in Abu Dhabi 'echte onzin'

Dat zei de vorstin donderdagmiddag (plaatselijke tijd) tijdens haar staatsbezoek aan Oman.

Ook bij het bezoek aan de Sultan Qaboos moskee in Muscat donderdagmorgen droeg de koningin een sjaal.

Daarmee houdt zij zich evenals begin deze week in Abu Dhabi aan de kledingvoorschriften voor het bezoeken van een moskee. Ook prinses Maxima heeft haar hoofd bedekt.

Kamervragen

De hoofdbedekking van de vorstin was zondag aanleiding voor de PVV om Kamervragen te stellen. De PVV keurde de hoofddoek af, omdat de partij dit als een symbool ziet van onderdrukking van de vrouw.

Echt onzin zei de koningin daarover gedecideerd. Al was het alleen maar omdat in deze streek vrouwen helemaal niet worden onderdrukt. Het dragen van de hoofdbedekking had de vorstin geen probleem gevonden, ze toonde ermee aan eerbied te hebben voor de religie van het gastland. Dat had ze graag gedaan.

Niet verrast

Dat er ophef was ontstaan over het moskeebezoek heeft de koningin niet echt verrast.

Waar moet ik me tegenwoordig nog door laten verrassen, zei Beatrix met een diepe zucht. Maxima voegde toe dat in de Emiraten en Oman eerder de jongens zich zorgen moeten maken. In Abu Dhabi is twee derde van de studenten vrouw en 70 procent van de nieuwe ondernemers ook.

Lokale gebruiken

Ook volgens minister Uri Rosental van Buitenlandse Zaken paste Beatrix zich slechts aan de lokale conventies en gebruiken aan, zoals ze dat bijvoorbeeld ook doet bij het bezoek aan synagoge of kathedraal.

De visite aan de naar Sultan Qaboos vernoemde moskee is het voorlaatste onderdeel van het driedaagse staatsbezoek aan
Noors familieleden zijn niet de enigen hoor, mijn islamitische collega's komen ook in kerken wanneer ze zijn uitgenodigd door trouwenden of rouwenden. De kinderen van een goede collega van mijn man, zonder hoofddoek, maar wel actief de islam beleidend, zitten zelfs op een katholieke school en komen daardoor ook wel eens in de katholieke kerk, waarschijnlijk vaker dan ikzelf.

Er zijn sowieso heel veel islamitische mensen die het prima doen in Nederland, ook mensen met hoofddoek. Die mensen hebben ook respect voor mensen die iets anders geloven. Ik vind het voor hen vreselijk dat zij telkens over een kam worden geschoren met opgeschoten puberjochies met een veels te grote bek en respect voor niks en niemand (die hebben we hier ook in grote getallen in de blonde variant overigens). Door hen niet in hun waarde te laten kunnen ze ook moeilijk als voorbeeld dienen voor die opgeschoten puberjochies.

Ik vind de houding van koningin Beatrix voorbeeldig, en niet alleen deze keer.
Ik vind het vervelend om te zien dat Willlem-Alexander lekker z'n oude, vertrouwde pakkie aan mag houden, maar dat zijn moeder en vrouw in lappen en behoofddoekt door een moskee moeten wandelen.Waarom niet gelijke monniken, gelijke kappen (goed gezegde in dit geval!). Dus de prins vol respect met een traditionele mannenjurk en de Omanse versie van een Fez op zijn hoofd.

Dan zou het niet lijken op verschillende behandeling voor vrouwen en mannen, wat het nu wel is.
quote:Vl43inder schreef op 11 januari 2012 @ 16:36:

...Kerken die in gebruik zijn door gelovigen worden ook niet als expositieruimte gebruikt...

Klopt niet altijd.

In mijn PKN-kerk is iedere zondag een kerkdienst.

Op andere dagen zijn er (wereldlijke) concerten, tentoonstellingen of multiculturele activiteiten.
Als Moslima wil ik ook even mijn ei kwijt hier.

Ik draag mijn hoofddoek met trots en zie er altijd netjes uit... Mijn hoofddoek is een deel van me. Ik heb een afgeronde universitaire opleiding genoten en mijn vriendenkring bestaat uit 50% volbloed Nederlanders.

Ik voel me een gelukkige vrouw en het feit dat we steeds worden afgekraakt zeg meer iets over de personen zelf dan over ons.

Ik kom vaker in kerken vanwege bruiloften maar ook omdat het christendom een deel van de islam omvat.

In de hoger opgeleide kringen kom ik weliswaar ruimdenkende geweldige Nederlanders tegen die me de hoop geven dat er nog tolerantie aanwezig is in de samenleving.

Mijn vredevolle groet,

Faracha( vlinder)
Faracha, er is een selecte groep activisten die elk onderwerp waarin ze kunnen hakken op Moslims, aangrijpen om hun vitriool te spuien. Het is wel goed, en nodig, dat dergelijke geluiden met kracht, en bij herhaling, worden begroet met goede argumenten en andere ervaringen. Want het hele idee van dat soort golven negativiteit (om het vriendelijk te zeggen), zijn niet bedoeld te overtuigen. Het idee is, dat redelijke mensen uiteindelijk afhaken, waarna hun feitenvrije propaganda de enige overgebleven attractie is. Daarom ben ik blij dat je hier de moeite neemt te reageren. Want voor we het weten, regeert 'Het Kwaad' soeverein op de forums, in vorm van met haat doortrokken stukken tekst die mensen opzwepen in een strijd tegen 'de vijand'. En dat kan gruwelijke gevolgen hebben, zoals de geschiedenis laat zien. Het offer van de tegenspraak, is een geringe prijs voor het beschermen van de traditionele vrijheden die we voor vanzelfsprekend zijn gaan houden, maar die dat niet zijn.
Volgens de Koningin is een islamitische hoofddoek geen symbool van vrouwenonderdrukking, maar waarom moet die hoofddoek dan altijd en overal maar gedragen worden?

Onze Majesteit droeg uit vrije wil een hoofddoek uit respect voor de cultuur die zij bezocht, maar in Nederland peinzen vele moslima's er niet over om af en toe (bijvoorbeeld op de werkvloer) zonder hoofddoek rond te lopen, ook niet uit respect voor niet-islamitische culturen in Nederland.

Hoe je het ook wendt of keert, er zit dwang achter de islamitische kledingvoorschriften voor vrouwen, hoe de koninklijke familie in de ivoren toren er ook over mag denken.
quote:Siegfried schreef op 12 januari 2012 @ 23:38:

Volgens de Koningin is een islamitische hoofddoek geen symbool van vrouwenonderdrukking, maar waarom moet die hoofddoek dan altijd en overal maar gedragen worden?

Hetzelfde zou gezegd kunnen worden van minirokjes en naveltruitjes. Er zijn niet-westerse mensen die vinden dat dat juist symbolen van vrouwenonderdrukking vinden. Zij hebben daarin waarschijnlijk net zo veel gelijk en ongelijk als jij.

Onze Majesteit droeg uit vrije wil een hoofddoek uit respect voor de cultuur die zij bezocht, maar in Nederland peinzen vele moslima's er niet over om af en toe (bijvoorbeeld op de werkvloer) zonder hoofddoek rond te lopen, ook niet uit respect voor niet-islamitische culturen in Nederland.

Er zijn heel veel moslima's die geen hoofddoek dragen. Ik zie het niet dragen van een hoofddoek overigens niet als uiting van respect voor een andere cultuur. Ik draag geen davidsster, kruisje om mijn nek, geen hoofddoek of wat dan ook dat aan een religie verbonden zou kunnen zijn, dat maakt helemaal niet dat ik daardoor respect uit naar een of andere cultuur.

Ik zie een moslima zonder hoofddoek als een moslima die zichzelf graag anders profileert dan haar geloofsgenoten met hoofddoek, ik verbind daar eigenlijk nooit iets als "respect" aan.

Hoe je het ook wendt of keert, er zit dwang achter de islamitische kledingvoorschriften voor vrouwen, hoe de koninklijke familie in de ivoren toren er ook over mag denken.

Er zit ook dwang achter de kledingvoorschriften voor gereformeerden. Gut, je zou zelfs kunnen zeggen dat er dwang zit achter het dragen van ugs bij scholieren. In Nederland kiest het gros van de jonge meiden echt zelf voor een hoofddoek hoor. Ik zie bijvoorbeeld ook vaak groepjes Marokkaanse meiden waarbij sommigen wel en sommigen geen hoofddoek dragen. Die Nederlandse meiden met een hoofddoek kiezen er volgens mij meer voor om hun identiteit met hun hoofddoek te benadrukken dan hun onderdruktheid. Vergelijkbaar met het dragen van voetbalsjaaltjes zeg maar.

Waarom trouwens de hoofddoek aanvallen. Juist de 2e generatie islamitische vrouwen doet het heel goed in onze samenleving. Ze hebben nogal wat etterige broertjes, maar waarom zouden wij hen daarom rechten ontnemen?
quote:new_in_town schreef op 12 januari 2012 @ 09:07:

[afbeelding]Dit ziet er toch niet uit?! Ik heb het dus over de foto van de gesluierde royals.
Vergelijk het eens met voetbalsupporters. Bij iedere wedstrijd van een eredevisievoetbalclub sneuvelt er van alles in een gemeente (ok, bij de ene club iets meer dan bij de ander) en moet er een hoop politie worden opgetrommeld om de boel in het gareel te houden. Dat kost de staat miljoenen. Ik heb voor een bedrijf gewerkt dat gemeentelijke onroerende zaken onderhoudt in drie provincies, dus dit is geen klein gokje mijnerzijds.

Het zou toch van de zotte zijn dat wij de vrouwen, zussen en dochters van seizoenskaarthouders daarom zouden beperken in hun recht om zelf te mogen bepalen hoe ze eruit zien?

Waarom dan wel islamitische vrouwen beperken in hun rechten? Omdat dat beter voor henzelf is? Laat me niet lachen zeg. Islamitische vrouwen zijn in Nederland echt wel mondig genoeg om voor hun zusters op te komen. Juist de islamitische vrouwen, juist in Nederland.
Dit ging toch over respect tonen...enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven