Wel/geen broodbakmachine?
donderdag 12 januari 2012 om 21:26
Hallo,
Graag jullie mening over wel/geen broodbakmachine.
We hebben een heteluchtoven dus daar kan het ook in. Maar zo'n bbm lijkt me zo handig
En hoe maken jullie brood? Bruin/wit of kant en klaar?
Wij houden van lekker brood dus zou er best elke dag 1 willen bakken. Blijft het brood lang vers? Is het een dure hobby?
Waar halen jullie de ingrediënten?
Ik ben bijna jarig en droom over vers brood mmm...
We maken (ahum manlief) nu weleens bolletjes maar hij maakt er altijd zo'n rommel van. Maar het is wel erg lekker.
Gr. Deana
Graag jullie mening over wel/geen broodbakmachine.
We hebben een heteluchtoven dus daar kan het ook in. Maar zo'n bbm lijkt me zo handig

En hoe maken jullie brood? Bruin/wit of kant en klaar?
Wij houden van lekker brood dus zou er best elke dag 1 willen bakken. Blijft het brood lang vers? Is het een dure hobby?
Waar halen jullie de ingrediënten?
Ik ben bijna jarig en droom over vers brood mmm...
We maken (ahum manlief) nu weleens bolletjes maar hij maakt er altijd zo'n rommel van. Maar het is wel erg lekker.
Gr. Deana
donderdag 12 januari 2012 om 21:31
Mijn moeder had een bbm. Het is handig natuurlijk met kneden, maar bij mij sloegen de stoppen steeds door, maar het ruikt wel heerlijk. Het brood blijft niet heel langs vers. De volgende dag kan wel als het luchtdicht verpakt, maar daarna wordt het knoerthard.
Ik had laatste de pakken van de Lidl (Chiabatta) en die vond ik erg lekker, maar ik gooi er dan ook van alles doorheen.
Maar die van dr oetker zijn ook lekker en die zijn met de hand ook goed te kneden en die rijsen ook heel goed, de Lidl iets minder.
Ik had laatste de pakken van de Lidl (Chiabatta) en die vond ik erg lekker, maar ik gooi er dan ook van alles doorheen.
Maar die van dr oetker zijn ook lekker en die zijn met de hand ook goed te kneden en die rijsen ook heel goed, de Lidl iets minder.
donderdag 12 januari 2012 om 21:31
Ik heb er 1 maar gebruik hem eigenlijk nooit meer. Ik maakte meestal brood met van die kant en klare broodmixen. Je hoeft er dan alleen maar water en een beetje boter / olie aan toe te voegen. Het is niet goedkoper dan brood van de bakker en ik vind het de 1e dag nog wel lekker, maar het wordt snel droog. Na 1 dag vond ik het al niet zo lekker meer.

donderdag 12 januari 2012 om 21:41
Ik heb ook een broodbakmachine gehad. De eerste weken vond ik het een geweldig ding en ik deed weinig anders dan brood bakken. Toen het nieuwtje eraf was heeft het ding nog een half jaar in de weg gestaan.
Vers brood is heerlijk uit de machine, maar je moet het eigenlijk dezelfde dag opeten. Brood van de bakker blijft veel langer vers/eetbaar.
Voordat je er eentje aanschaft, kijk voor de gein eens op wat advertentiesites. Er worden tig machines aangeboden die een paar keer gebruikt zijn. Waarschijnlijk van dezelfde soort personen als ik-zei-de-gek: heel enthousiast beginnen en er vervolgens niets meer mee doen.
Vers brood is heerlijk uit de machine, maar je moet het eigenlijk dezelfde dag opeten. Brood van de bakker blijft veel langer vers/eetbaar.
Voordat je er eentje aanschaft, kijk voor de gein eens op wat advertentiesites. Er worden tig machines aangeboden die een paar keer gebruikt zijn. Waarschijnlijk van dezelfde soort personen als ik-zei-de-gek: heel enthousiast beginnen en er vervolgens niets meer mee doen.

donderdag 12 januari 2012 om 22:01
Hmm, ook maar weer eens te voorschijn halen..
Ik vind het brood wat er uit komt echt heerlijk, blijf ik van dooreten
maar het is inderdaad maar een dag of 2 echt vers. Zelf nam ik meestal een meergranenmix en gooide daar bijv noten door heen.
Ik denk dat je 2e hands prima 1 kunt scoren. Moet je wel even opletten hoe het brood eruit komt: bij 1 pak mix van bijv Koopmans was mijn bak niet helemaal gevuld tijdens het rijzen en dan krijg je zo'n vreemd model brood, terwijl ik bij andere mensen wel eens grotere broden heb gezien.
Ik vind het brood wat er uit komt echt heerlijk, blijf ik van dooreten
maar het is inderdaad maar een dag of 2 echt vers. Zelf nam ik meestal een meergranenmix en gooide daar bijv noten door heen.
Ik denk dat je 2e hands prima 1 kunt scoren. Moet je wel even opletten hoe het brood eruit komt: bij 1 pak mix van bijv Koopmans was mijn bak niet helemaal gevuld tijdens het rijzen en dan krijg je zo'n vreemd model brood, terwijl ik bij andere mensen wel eens grotere broden heb gezien.

donderdag 12 januari 2012 om 22:02
Zelf heb ik een goede huishoudmachine aangeschaft. Zo eentje met mega sterker mixer en een smoothie ding. Je kunt er ook een pasta maker op aansluiten. Daar kneed ik mijn deeg mee. Ik gebruik absoluut geen pakjes, maar koop gewoon meel en verse gist. Ik zou niet gaan voor bbm. Weer een extra ding in de keuken.
donderdag 12 januari 2012 om 22:09
Kijk eens op www.eenvoudigleven.blogspot.com Dat is de blog van een vrouw die broden bakt in de oven. Zij heeft tien kinderen, dus ze is ervaren genoeg.

Ik krijg er een punthoofd van!

donderdag 12 januari 2012 om 22:11
Toen mijn kinderen nog op school zaten en tussen de middag thuis aten, bakte ik iedere dag. Ik haalde broodmix van Soubry ( 5 kilo verpakkingen ), voegde zelf gist , olie en ( handwarm, is van belang ) water toe. Zettie die op de timer om 7 uur en om 10 uur was brood klaar en om half 12 kon ik die met een ( electrisch ) mes snijden en was deze heerlijk knapperig. Ook haalde ik mijn meel bij de molen. Brood was meestal op na het eten. En wil je het de volgende dag eten, in de vriiezer en per snee ontdooien want het brood is sneller droog.
donderdag 12 januari 2012 om 22:35
Ik heb er een en gebruikte hem best vaak. Totdat ik zwanger was en de lucht me zo misselijk maakte dat het ding verbannen werd naar de schuur. Nu staat hij geloof ik in de garage, toch weer eens proberen.
Ik kocht meel bij de supermarkt of bakker. En we hebben ergens een kookboek over brood, stonden ook lekkere recepten in.
Toch maar eens kijken of hij het nog doet dit weekend!
Ik kocht meel bij de supermarkt of bakker. En we hebben ergens een kookboek over brood, stonden ook lekkere recepten in.
Toch maar eens kijken of hij het nog doet dit weekend!

donderdag 12 januari 2012 om 22:50
Wij halen meel bij een meelmolen, mengen in verhoudingen naar smaak. Bakken met olie (soms met olijfolie, als we er bijvoorbeeld ook italiaanse kruiden en een verse tomaat doorheen gooien), gist en melk/water. Soms met pitjes of extra graantjes, soms ook niet. Ik gebruik geen kant- en klare mixen, daar vind ik niks aan.
Het is zéker niet goedkoper dan supermarktbrood, maar die geur..... hmmmmm....
(er is een periode geweest dat ik elke dag bakte maar nu is het echt voor luxe/in het weekend)
Het is zéker niet goedkoper dan supermarktbrood, maar die geur..... hmmmmm....
(er is een periode geweest dat ik elke dag bakte maar nu is het echt voor luxe/in het weekend)
vrijdag 13 januari 2012 om 10:47
vrijdag 13 januari 2012 om 10:53
Wij bakken iedere dag brood, meel en gedroogde gist halen we bij de molen, verder scheutje olie en een 500 mg vitamine c pil verpulvert voor het betere rijzen en luchtiger brood. Ik zou zeker een broodbakmachine gebruiken als je regelmatig wilt bakken om twee redenen: 1. Je gebruikt veel minder stroom om een brood te bakken in een machine dan in de oven(oven 2000watt, bbm slechts 600)
2. Het is bijzonder eenvoudig. Je hoeft niet te kneden en te laten rijzen, alles doet het apparaat.
2. Het is bijzonder eenvoudig. Je hoeft niet te kneden en te laten rijzen, alles doet het apparaat.

vrijdag 13 januari 2012 om 14:33
Als je niet zeker bent, kijk op marktplaats, er zijn er genoeg voor weinig te koop,wij hadden er een voor ¤7,50 die drie keer was gebruikt,prima ding!
Wij gebruiken broodmixen van Soezi www.soezie.com op deze site kan je er meer over lezen en er ook de verkooppunten vinden.
Goedkoop is het niet, wel erg lekker om smorgens met de geur van vers gebakken brood op te staan.
Omdat er geen conserveringsmiddelen doorgaat is het eerder droog/oud.
Wij gebruiken broodmixen van Soezi www.soezie.com op deze site kan je er meer over lezen en er ook de verkooppunten vinden.
Goedkoop is het niet, wel erg lekker om smorgens met de geur van vers gebakken brood op te staan.
Omdat er geen conserveringsmiddelen doorgaat is het eerder droog/oud.