Driftbuien..

13-01-2012 01:29 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff . Af en toe krijg ik opeens last van driftbuien.

Ik vind dit erg vervelend want dat ik volgens mij waar me vriend af en toe op uit is .

Ik noem maar even een voorbeeld : Mijn vriend is met de afstandbediening bezig & het lukt hem niet om de tv harder te zetten. Ik wil de afstandbediening uit zn hand pakken omdat ik presiec weet hoe het wel moet en ik dat progamma wat op tv is echt wil zien. Mijn vriend maakt een raar geluid alsof tie n handicap heeft , en ik kijk hem boos aan. Hij weet dat ik er niet tegen kan en dat ik er kwaad om word omdat hij wel vaker van die rare trekjes heeft. Daarna lacht hij me in me gezicht uit ! Nog iets waar ik kwaad van word en dat is dan de druppel . Ik sta op , pak een boord van de salon tafel en slinger deze naar zn hoofd. Pak mn pakje sigareten en me telefoon en storm naar boven. Overstuur ben ik . Ik vind dit heel vervelend want wil er eigenlijk helemaal geen aandacht aan schenken omdat hij er van'''geniet'' . Hoe leer ik mijzelf onder controle te houden als ik weer boos word ? Ik wil hem het plezier van mij boos zien niet gunnen ?
tja moeilijk maar waarom geniet hij daarvan ....
Hij lijkt ervan te genieten.

Aangezien hij me vaker in me gezicht uitlacht en hij weet dat ik daar erg boos om word als ik niet serieus genomen word.

Na een uurtje ben ik afgekoelt en ga ik weer naar beneden , dan gaat hij meestal door van : je zou eens wat moeten doen aan die driftbuien van je haha
Is het stuntelen van jouw vriend met die afstandbediening nu die hele uitbarsting waard ?

Om eerlijk te zeggen, zou je met dit agressieve gedrag niet in mijn huis mogen wonen. Geen zin in mensen die zo met mij of mijn spullen omgaan.

Afgezien van mijn mening, de tip :aggressieverminderingscursus.
Die laatste zin, daar zou ik inderdaad maar is wat aan gaan doen. Zodra je met borden naar iemand kop moet gaan gooien zit het al niet helemaal 100%. Is dit al iets uit je jeugd?
De afstandbediening is het inderdaad niet waard. Maar door zijn reactie hierop word ik juist erg kwaad.

Gelukkig is het mijn huis en niet de zijne. Ook mijn eigen spulletjes die ik kapot gooi.. Dus dat is nog minder.

Dankjewel voor je tip
quote:m10000 schreef op 13 januari 2012 @ 01:53:

Die laatste zin, daar zou ik inderdaad maar is wat aan gaan doen. Zodra je met borden naar iemand kop moet gaan gooien zit het al niet helemaal 100%. Is dit al iets uit je jeugd?Ik kom wel uit een gezin waar ik uit ben geplaatst omdat het totaal niet goed ging. Mijn ouders zijn gescheiden en die hadden altijd ruzie . Gooide dingen naar elkaar. Later als ik ruzie had met mijn broer gooide ik ook dingen naar hem . Uit frustratie meer denk ik .
Eerst probeer je iets uit zijn hand te pakken( want dat kan je niet vragen?), dan is hij volgens jou gehandicapt( erg liefdevol), jij word boos om niks, hij lacht je uit ( zou ik ook doen ).

Dan gooi je een bord naar zijn hoofd!!

En ren je als een kleuter naar boven.

Mis ik nou iets ofzo?

Hij klinkt niet als de hoofdprijs maar jij bent ook geen lot uit de loterij zeg.

Ik zou maar eens goed naar mezelf gaan kijken als ik jou was.

En ipv klagen bedenken of je wel zin hebt in zo'n "relatie"
Hoe kun je jouw kwaadheid op zijn reactie op een constructieve en niet agressieve wijze laten zien ?

(zo heeft hij ook geen voer meer, om jou te laten happen!!)
quote:cheerlesscard schreef op 13 januari 2012 @ 01:57:

Eerst probeer je iets uit zijn hand te pakken( want dat kan je niet vragen?), dan is hij volgens jou gehandicapt( erg liefdevol), jij word boos om niks, hij lacht je uit ( zou ik ook doen ).

Dan gooi je een bord naar zijn hoofd!!

En ren je als een kleuter naar boven.

Mis ik nou iets ofzo?

Hij klinkt niet als de hoofdprijs maar jij bent ook geen lot uit de loterij zeg.

Ik zou maar eens goed naar mezelf gaan kijken als ik jou was.

En ipv klagen bedenken of je wel zin hebt in zo'n "relatie"

Ik klaag niet . Ik vraag alleen wat ik kan doen aan deze ''driftbuien''.

Dit gebeurt niet dagelijks. 1x in de maand ofzo. Maar wil door voorkomen vandaar
quote:Conundrum schreef op 13 januari 2012 @ 01:58:

Hoe kun je jouw kwaadheid op zijn reactie op een constructieve en niet agressieve wijze laten zien ?

(zo heeft hij ook geen voer meer, om jou te laten happen!!)Dat is juist wat ik erg moeilijk vind. Ik kan er bijna niet met hem over praten want hij lacht alles weg. Als het gesprek te moeilijk word bied hij zijn excuus aan?!!?? Terwijl ik weet dat ik fout zit. En dat vind ik ook niet de bedoeling..
Je vriend is je op een enorm gemene wijze uit je tent aan het lokken. En het lukt hem dus. Dat is erg. Want hij zit gewoon te 'zuigen' en nog succesvol ook. Zie het als een spel van hem, wellicht dat het jou helpt om er dan niet op te reageren.

Hij lokt je dus gewoon uit. En hoe meer het hem lukt hoe meer voldoening hij eruit haalt. Dit gaat jou in ieder geval niet gelukkig maken. Zoek de schuld niet alleen bij jezelf, want je vriend heeft toch wel een probleem hier. Wil je hiermee verder? Met iemand die in staat is jou tot het uiterste te drijven?

Lijkt me niet een leuke relatie. Kan nog wel eens heel verkeerd aflopen zoiets. Want er wordt hier een machtspelletje gespeeld door je vriend.

Laat jezelf niet zo bespelen door een ander, zorg dat je zelf bepaald wat je doet en juist niet doet, ipv dat je jezelf als marionette laat misbruiken.

Hoe zie jij hetzelf, waarom dit gebeurd, als het gebeurd?
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
Altijd als er 1 keer in de maand staat, denk ik meteen, hormonen ?

(en niet lullig en bagitaliserend bedoelt als : och, ze is weer ongesteld!)

Sowieso kun je als hij loopt te stuntelen tot tien tellen en jij irriteert je daaraan, wachten tot hij hulp vraagt of het zelf aanbieden.

Doet hij dit niet, dan kan je als je jezelf blijft opvreten even naar de plee gaan, of een afwas doen.
Jij denkt dat de fout bij jou ligt. Maar je vriend weet hoe het zit, daarom biedt hij z`n excuus aan. Want, hij weet dat hij de aanleiding is van jou reactie.

Zie je wat hier gebeurd?
quote:flower_power_girl schreef op 13 januari 2012 @ 02:03:

[...]

Ik klaag niet . Ik vraag alleen wat ik kan doen aan deze ''driftbuien''.

Dit gebeurt niet dagelijks. 1x in de maand ofzo. Maar wil door voorkomen vandaar

Sorry maar als mijn vriend 1x een bord naar mijn hoofd gooit is het einde relatie.

Compleet respectloos, zo ga je niet om met mensen en al helemaal niet iemand waarvan je houd.

Ik las net dat je het an huis uit mee hebt gekregen dus het zal best diep zitten en je hebt waarschijnlijk niet beter geleerd.

Ik kan je alleen aanraden om agressietherapie te gaan doen.

Dit is echt geen gezond gedrag, of het nou 1x in de maand of per jaar is.

En waarom blijf je in een relatie met iemand waarvan je denkt dat hij je expres treitert?

Klinkt alsof het niet lekker zit met jouw eigenwaarde.

Die boosheid komt op momenten dat je het gevoel hebt dat je niet serieus word genomen. Je ervaart wat hij doet als kleinerend.

Als jij stevig in je schoenen stond zou je daar wel wat meer boven staan.

En wss helemaal niet oor zo'n relatie kiezen.
Komt dit vaak voor?

Ga je ook met dingen smijten als je niet door je vriend getriggerd wordt? Probeer je woede op zo`n moment op een andere wijze te uitten, door mss keihard touwtje te gaan springen. Het klinkt belachelijk, maar het haalt wel de spanning uit je lichaam en je hoofd weg.

En ruzies vanuit je jeugd meekrijgen is al niet fijn, maar probeer het bij jou te laten stoppen. Straks als je zelf kinderen hebt, geef je dit ook weer door. Wil je dat?
quote:roojku schreef op 13 januari 2012 @ 02:08:

Jij denkt dat de fout bij jou ligt. Maar je vriend weet hoe het zit, daarom biedt hij z`n excuus aan. Want, hij weet dat hij de aanleiding is van jou reactie.

Zie je wat hier gebeurd?

Ik vind het meer overkomen als een dooddoener van hem.

Hij zegt even wat ze wil horen, dat betekend niet dat hij vind dat ze gelijk heeft. Het is gewoon lekker makkelijk.

Zoals ik het lees begint ze het zelf door die afstandsbeiening uit zn hand te rukken.

Hij reageert daarop, op ern achterlijke manier ja, maar hij begint niet het conflict.
Hij lokt wel degelijk een conflict uit. Dat TO zich laat verleiden mee te doen hierin, dat is haar aandeel. En uiteindelijk slaat ze door naar de andere kant. Maar het begint bij de vriend. Die haalt als het ware het bloed onder de nagels vandaan. Praat de reactie hierop niet goed, maar deze reactie begint bij een actie.
Het zijn niet me hormonen. En ik begin inderdaad door de afstandbediening uit zijn hand te pakken. Wel heb ik al 5 minuten gevraagt of het lukt en of ik hem kan helpen. Daarop krijg ik geen reactie . Maar dit is maar een voorbeeld he , Dit is niet telkens de oorzaak. Meestal gebeurt er iets of er word iets gezegt door hem . Waardoor hij ziet dat ik kwaad word. Daarop begint hij raar te doen , En word ik boos .

Ik wil hier inderdaad wat aan gaan doen maar wist niet presiec wat. Vandaar mijn vraag hier , en over agressiethearapie zal ik gaan nadenken.

Hij bied zijn excuus aan omdat het heel makkelijk is en hij dan niet veder hoef te praten. Als ik zeg dat ik erover wil praten zeg tie : Ik heb mn excuus toch al aangeboden. Zo simpel ziet hij het. Maar ik hou van hem en wil hem niet kwijt door dit soort uitbarstingen. Vandaar dat ik er graag over wil praten .
Het begon toch dat hem iets niet lukte en TO de afstandsbeiening uit zijn hand rukt.

Er staat nergens dat hij toen met haar bezig was waarom begint hij dan volgens jou?

Mss lezen wij het heel anders maar volgens mij reageerde hij met een " gehandicapt" geluid pas toen TO dat deed.
De enige manier is uit de situatie te komen voordat t zo ver komt. Ga naar boven zodra je de irritatie voelt opkomen
quote:flower_power_girl schreef op 13 januari 2012 @ 02:29:

Het zijn niet me hormonen. En ik begin inderdaad door de afstandbediening uit zijn hand te pakken. Wel heb ik al 5 minuten gevraagt of het lukt en of ik hem kan helpen. Daarop krijg ik geen reactie . Maar dit is maar een voorbeeld he , Dit is niet telkens de oorzaak. Meestal gebeurt er iets of er word iets gezegt door hem . Waardoor hij ziet dat ik kwaad word. Daarop begint hij raar te doen , En word ik boos .

Ik wil hier inderdaad wat aan gaan doen maar wist niet presiec wat. Vandaar mijn vraag hier , en over agressiethearapie zal ik gaan nadenken.

Hij bied zijn excuus aan omdat het heel makkelijk is en hij dan niet veder hoef te praten. Als ik zeg dat ik erover wil praten zeg tie : Ik heb mn excuus toch al aangeboden. Zo simpel ziet hij het. Maar ik hou van hem en wil hem niet kwijt door dit soort uitbarstingen. Vandaar dat ik er graag over wil praten .

Hou je echt van hem?

Waarom dan precies?

Er is geen fatsoenlijke communicatie tussen jullie.

Hij pest je volgens jou..

Is het houden van of ben je gewoon gewend dat hij er is.
Je zegt nu dat je je inderdaad wel laat uitlokken en dat je vriend je loopt te jennen tot je kwaad wordt. Maar is dit iets dat je achteraf herkent? Of lukt het je ook om dit jennen al te herkennen op het moment dat het gebeurt?

Het zal erg lastig zijn, maar ik denk dat de beste oplossing zou zijn om iets anders te gaan doen of weg te lopen voordat je je kookpunt bereikt. Bijvoorbeeld: Hij zit te prutsen met de afstandsbediening, jij vraagt of je moet helpen, hij reageert niet en voordat je je kwaad laat maken, loop je gewoon even naar de keuken om iets te snacken te pakken/ thee te zetten/ even iets weg te leggen etc. En dan laat je hem gewoon lekker aanprutsen.
quote:roojku schreef op 13 januari 2012 @ 02:25:

Hij lokt wel degelijk een conflict uit. Dat TO zich laat verleiden mee te doen hierin, dat is haar aandeel. En uiteindelijk slaat ze door naar de andere kant. Maar het begint bij de vriend. Die haalt als het ware het bloed onder de nagels vandaan. Praat de reactie hierop niet goed, maar deze reactie begint bij een actie.

Hoe precies lokt hij een conflict uit?

Waar haal je dat uit? (behalve uit de woorden van TO)

Ik lees alleen maar dat TO iets uit zijn handen wil pakken, hem gehandicapt noemt, een bord naar zijn hoofd smijt en wegstoprmt.

Als ze terugkomt zegt hij dat ze iets aan haar driftbuien moet doen.

Lijkt me verstandig advies.
Ben je op zulke momenten ook hysterisch?

Ik heb hetzelfde probleem als jij, helaas loopt mijn ex nu met een litteken in zijn gezicht om dat te bewijzen, want het kan zomaar gebeuren dat je een dezer dagen ineens raak gooit.

Overigens is mijn mening nu nog steeds dat hij zeker ook een groot aandeel had in mijn driftbuien, omdat ie precies wist hoe hij het uit moest lokken (en dat dus ook deed) en mij niet toestond om dan uit de situatie weg te lopen.

In mijn huidige relatie hebben we heus ook wel eens ruzie, maar dat gaat nooit te ver omdat hij er niet op uit is om me te kwetsen. Ik zou echt stoppen met deze relatie, dit is niet gezond voor je en vroeg of laat loopt het een keer uit de klauwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven