wasmachine aansluiten
vrijdag 13 januari 2012 om 08:54
vrijdag 13 januari 2012 om 09:01
quote:ragweed schreef op 13 januari 2012 @ 08:55:
bedankt ^^ Ga ik gelijk doen vandaag
uhm de vorige eigenaars hebben het zo gedaan dat uit de trekschakelaar een stekker komt
en hoe krijg ik de draadjes in de stekker ?
Uit de trekschakelaar een stekker ? Dat lijkt me bizar.
Bedoel je misschien een stopcontact ?
Maar er zit dus wel een trekschakelaar aan de muur waar je de wasmachine wilt gaan gebruiken ?
In dat geval: stopcontact verwijderen en de wasmachine direkt aansluiten op de trekschakelaar. En ik zou je adviseren om het te laten doen (door vakman of handige doehetzelver). Het is niet moeilijk maar als je niet weet wat je doet, wèl gevaarlijk.
bedankt ^^ Ga ik gelijk doen vandaag
uhm de vorige eigenaars hebben het zo gedaan dat uit de trekschakelaar een stekker komt
en hoe krijg ik de draadjes in de stekker ?
Uit de trekschakelaar een stekker ? Dat lijkt me bizar.
Bedoel je misschien een stopcontact ?
Maar er zit dus wel een trekschakelaar aan de muur waar je de wasmachine wilt gaan gebruiken ?
In dat geval: stopcontact verwijderen en de wasmachine direkt aansluiten op de trekschakelaar. En ik zou je adviseren om het te laten doen (door vakman of handige doehetzelver). Het is niet moeilijk maar als je niet weet wat je doet, wèl gevaarlijk.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 13 januari 2012 om 09:03
quote:Donkeyshot schreef op 13 januari 2012 @ 09:01:
[...]
Uit de trekschakelaar een stekker ? Dat lijkt me bizar.
Nee hoor hebben de oude bewoners speciaal gedaan,vonden ze handiger ofzo
Het is echt een stopcontact,sorry maar het hangt iiig uit de schakelaar vraag me ag hoe ik in hemelsnaam draadjes in een stekkerga krijgen maar denk dat ik dat wel vraag aan de winkelier
Niet zelf doen ?
mmh
wat als ik de electriciteit evenb uitschakel ?
[...]
Uit de trekschakelaar een stekker ? Dat lijkt me bizar.
Nee hoor hebben de oude bewoners speciaal gedaan,vonden ze handiger ofzo
Het is echt een stopcontact,sorry maar het hangt iiig uit de schakelaar vraag me ag hoe ik in hemelsnaam draadjes in een stekkerga krijgen maar denk dat ik dat wel vraag aan de winkelier
Niet zelf doen ?
mmh
wat als ik de electriciteit evenb uitschakel ?
vrijdag 13 januari 2012 om 09:07
quote:ragweed schreef op 13 januari 2012 @ 09:03:
[...]
Nee hoor hebben de oude bewoners speciaal gedaan,vonden ze handiger ofzo
Het is echt een stopcontact,sorry maar het hangt iiig uit de schakelaar vraag me ag hoe ik in hemelsnaam draadjes in een stekkerga krijgen maar denk dat ik dat wel vraag aan de winkelier
Vraag maar aan een handige buurman ofzo. Het is niet moeilijk als je maar weet wat je doet. En in elk geval de (juiste) zekering uitschakelen in de meterkast zodat er veilig kan worden gewerkt.
Ik ga hier geen instructie neerzetten voor iemand die kennelijk nog nooit iets heeft gedaan met electrisch installatiewerk, sorry.
Te riskant.
[...]
Nee hoor hebben de oude bewoners speciaal gedaan,vonden ze handiger ofzo
Het is echt een stopcontact,sorry maar het hangt iiig uit de schakelaar vraag me ag hoe ik in hemelsnaam draadjes in een stekkerga krijgen maar denk dat ik dat wel vraag aan de winkelier
Vraag maar aan een handige buurman ofzo. Het is niet moeilijk als je maar weet wat je doet. En in elk geval de (juiste) zekering uitschakelen in de meterkast zodat er veilig kan worden gewerkt.
Ik ga hier geen instructie neerzetten voor iemand die kennelijk nog nooit iets heeft gedaan met electrisch installatiewerk, sorry.
Te riskant.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 13 januari 2012 om 09:09
quote:kipkerrie schreef op 13 januari 2012 @ 09:07:
Maar als er geen stekker aan de wasmachine zat, hoe zat die dan aangesloten bij de vorige eigenaren als hij ook niet aan de trekschakelaar zat??Bij de vorige eigenaar zat de machine aangesloten op een trekschakelaar die vast aan de muur is gemonteerd. Heel normaal dat de trekschakelaar niet wordt meeverkocht, die hebben zij nodig voor de nieuwe machine die ze zelf zullen plaatsen.
Maar als er geen stekker aan de wasmachine zat, hoe zat die dan aangesloten bij de vorige eigenaren als hij ook niet aan de trekschakelaar zat??Bij de vorige eigenaar zat de machine aangesloten op een trekschakelaar die vast aan de muur is gemonteerd. Heel normaal dat de trekschakelaar niet wordt meeverkocht, die hebben zij nodig voor de nieuwe machine die ze zelf zullen plaatsen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 13 januari 2012 om 09:10
vrijdag 13 januari 2012 om 09:10
dus in jou badkamer zit een trekschakelaar die zit gekoppeld aan een (nu niets) wasmachine en aan de andere kant aan een stekker?
Heb je een koop of een huur huis?
Bij koop electrichien inschakelen, bij huur de woningbouw / verhuurder. Klinkt alsof er iemand met de electra heeft lopen knutselen. Zitten er meer van die rare dingen in je huis?
Heb je een koop of een huur huis?
Bij koop electrichien inschakelen, bij huur de woningbouw / verhuurder. Klinkt alsof er iemand met de electra heeft lopen knutselen. Zitten er meer van die rare dingen in je huis?
vrijdag 13 januari 2012 om 09:11
Dat snap ik, maar TO zegt dat het niet op de trekschakelaar aangesloten was, maar dat er een stekker uit de trekschakelaar hing. En toen snapte ik het niet meer. Misschien een contrastekker, maar dan zou er ook een stekker aan de wasmachine moeten zitten. Daarom begrijp ik het verhaal niet helemaal.
vrijdag 13 januari 2012 om 09:13
- TO heeft een wasmachine gekocht zonder stekker
- TO heeft een huis waar aan de muur een trekschakelaar hangt waarop een stopcontact is aangesloten.
Dat laatste is (in natte ruimtes) verboden en het is gevaarlijk.
Vandaar: stopcontact er af halen en wasmachine direkt aansluiten op de trekschakelaar. Elke enigszins handige doe-het-zelver kan dat, fluitje van een cent. Het is nog geen 10 minuten werk.
- TO heeft een huis waar aan de muur een trekschakelaar hangt waarop een stopcontact is aangesloten.
Dat laatste is (in natte ruimtes) verboden en het is gevaarlijk.
Vandaar: stopcontact er af halen en wasmachine direkt aansluiten op de trekschakelaar. Elke enigszins handige doe-het-zelver kan dat, fluitje van een cent. Het is nog geen 10 minuten werk.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 13 januari 2012 om 09:15
Als je toevallig in of bij Utrecht woont wil ik het wel komen doen. En anders even een handige buurman (of buurvrouw) lief aankijken.
Niet zelf gaan lopen klooien als je niet weet wat je doet.
Een wasmachine trekt een hoop electriciteit bij het verwarmen; een slecht gemonteerd draadje dat niet goed contact maakt, kan al brand veroorzaken.
Niet zelf gaan lopen klooien als je niet weet wat je doet.
Een wasmachine trekt een hoop electriciteit bij het verwarmen; een slecht gemonteerd draadje dat niet goed contact maakt, kan al brand veroorzaken.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 13 januari 2012 om 10:03
quote:Donkeyshot schreef op 13 januari 2012 @ 09:15:
Als je toevallig in of bij Utrecht woont wil ik het wel komen doen. En anders even een handige buurman (of buurvrouw) lief aankijken.
Niet zelf gaan lopen klooien als je niet weet wat je doet.
Een wasmachine trekt een hoop electriciteit bij het verwarmen; een slecht gemonteerd draadje dat niet goed contact maakt, kan al brand veroorzaken.
Zie je nou wel Donkey?
Ik zei het laatst nog ergens tegen je,het is maar goed dat er voor dit soort klusjes mannen uitgevonden zijn.
hoe de wasmachine verder werkt willen ze niet wetenEen wasmachine aansluiten kunnen ze als de beste..
Als je toevallig in of bij Utrecht woont wil ik het wel komen doen. En anders even een handige buurman (of buurvrouw) lief aankijken.
Niet zelf gaan lopen klooien als je niet weet wat je doet.
Een wasmachine trekt een hoop electriciteit bij het verwarmen; een slecht gemonteerd draadje dat niet goed contact maakt, kan al brand veroorzaken.
Zie je nou wel Donkey?
Ik zei het laatst nog ergens tegen je,het is maar goed dat er voor dit soort klusjes mannen uitgevonden zijn.
hoe de wasmachine verder werkt willen ze niet wetenEen wasmachine aansluiten kunnen ze als de beste..
vrijdag 13 januari 2012 om 11:26
bij mij komt er ook een lange stekker uit de trekschakelaar...soort verlengsnoer zeg maar en daar gaat de stekker van de machine in...ook beetje vreemd natuurlijk want die stekker is zo lang dat ie op de grond kan liggen,handig in een badkamer...maar hij hangt hoog tegen de muur dus ben niet bang dat er water in komt oid.