wasmachine aansluiten

13-01-2012 08:52 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een wasmachine gekocht via marktplaats ,geen stekker alleen 3 draadjes aan het uiteinde .Waar koop ik in hemelsnaam een stekker of ben ik gewoon keihard genept?



Dusals 1 van de viva dames raad weten, graag
Alle reacties Link kopieren
Die heeft aangesloten gezeten aan een trekschakelaar. Gewoon even een stekker kopen bij de gamma. Kost maximaal 2 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wasmachine in een natte ruimte (badkamer) mag je niet aansluiten met een stekker ivm gevaar van kortsluiting.



Die moet worden aangesloten op een trekschakelaar:







In droge ruimtes kan je deze (geaarde) stekker gebruiken (te koop bij elke doehetzelf of witgoedzaak.



Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
bedankt ^^ Ga ik gelijk doen vandaag



uhm de vorige eigenaars hebben het zo gedaan dat uit de trekschakelaar een stekker komt



en hoe krijg ik de draadjes in de stekker ?
Alle reacties Link kopieren
quote:ragweed schreef op 13 januari 2012 @ 08:55:

bedankt ^^ Ga ik gelijk doen vandaag



uhm de vorige eigenaars hebben het zo gedaan dat uit de trekschakelaar een stekker komt



en hoe krijg ik de draadjes in de stekker ?



Uit de trekschakelaar een stekker ? Dat lijkt me bizar.

Bedoel je misschien een stopcontact ?







Maar er zit dus wel een trekschakelaar aan de muur waar je de wasmachine wilt gaan gebruiken ?

In dat geval: stopcontact verwijderen en de wasmachine direkt aansluiten op de trekschakelaar. En ik zou je adviseren om het te laten doen (door vakman of handige doehetzelver). Het is niet moeilijk maar als je niet weet wat je doet, wèl gevaarlijk.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 13 januari 2012 @ 09:01:

[...]





Uit de trekschakelaar een stekker ? Dat lijkt me bizar.



Nee hoor hebben de oude bewoners speciaal gedaan,vonden ze handiger ofzo



Het is echt een stopcontact,sorry maar het hangt iiig uit de schakelaar vraag me ag hoe ik in hemelsnaam draadjes in een stekkerga krijgen maar denk dat ik dat wel vraag aan de winkelier



Niet zelf doen ?

mmh

wat als ik de electriciteit evenb uitschakel ?
Alle reacties Link kopieren
heb je nou een wasmachine gekocht of een nieuw huis?



fotootje?
Alle reacties Link kopieren
een wasmachine via marktplaats...

leek me erg duidelijk...



ik kan geen foto's maken heb na een jaar pas een wasmachine iig

student enzo
Alle reacties Link kopieren
quote:ragweed schreef op 13 januari 2012 @ 09:03:

[...]





Nee hoor hebben de oude bewoners speciaal gedaan,vonden ze handiger ofzo



Het is echt een stopcontact,sorry maar het hangt iiig uit de schakelaar vraag me ag hoe ik in hemelsnaam draadjes in een stekkerga krijgen maar denk dat ik dat wel vraag aan de winkelier



Vraag maar aan een handige buurman ofzo. Het is niet moeilijk als je maar weet wat je doet. En in elk geval de (juiste) zekering uitschakelen in de meterkast zodat er veilig kan worden gewerkt.

Ik ga hier geen instructie neerzetten voor iemand die kennelijk nog nooit iets heeft gedaan met electrisch installatiewerk, sorry.

Te riskant.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Maar als er geen stekker aan de wasmachine zat, hoe zat die dan aangesloten bij de vorige eigenaren als hij ook niet aan de trekschakelaar zat??
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad niet zelf gaan klooien als je nog nooit iets net elektra gedaan hebt. Het is niet moeilijk, maar doe het eerst eens samen met iemand die er verstand van heeft.
Alle reacties Link kopieren
dat weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkerrie schreef op 13 januari 2012 @ 09:07:

Maar als er geen stekker aan de wasmachine zat, hoe zat die dan aangesloten bij de vorige eigenaren als hij ook niet aan de trekschakelaar zat??Bij de vorige eigenaar zat de machine aangesloten op een trekschakelaar die vast aan de muur is gemonteerd. Heel normaal dat de trekschakelaar niet wordt meeverkocht, die hebben zij nodig voor de nieuwe machine die ze zelf zullen plaatsen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Kort samengevat: ga niet zelf zitten klooien. Je riskeert kortsluiting en brandgevaar. Zoek een handige doe-het-zelver of schakel desnoods een vakman in. Die heeft ook het juiste gereedschap zoals een spanningzoeker.





Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
dus in jou badkamer zit een trekschakelaar die zit gekoppeld aan een (nu niets) wasmachine en aan de andere kant aan een stekker?



Heb je een koop of een huur huis?

Bij koop electrichien inschakelen, bij huur de woningbouw / verhuurder. Klinkt alsof er iemand met de electra heeft lopen knutselen. Zitten er meer van die rare dingen in je huis?
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik, maar TO zegt dat het niet op de trekschakelaar aangesloten was, maar dat er een stekker uit de trekschakelaar hing. En toen snapte ik het niet meer. Misschien een contrastekker, maar dan zou er ook een stekker aan de wasmachine moeten zitten. Daarom begrijp ik het verhaal niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
ik heb de buurman 10tje betaald om naar boven te brengen contact proberen op te nemen geeft hij niet meer thuis grmbl



hoeveel kost een vakman ?
Alle reacties Link kopieren
- TO heeft een wasmachine gekocht zonder stekker

- TO heeft een huis waar aan de muur een trekschakelaar hangt waarop een stopcontact is aangesloten.



Dat laatste is (in natte ruimtes) verboden en het is gevaarlijk.



Vandaar: stopcontact er af halen en wasmachine direkt aansluiten op de trekschakelaar. Elke enigszins handige doe-het-zelver kan dat, fluitje van een cent. Het is nog geen 10 minuten werk.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
tjka die buurman zijn huisgenoot enzo lang verhaal iig wat moet ik doen de concierge bellen ?
Alle reacties Link kopieren
-TO heeft een niet sociale buurman
Alle reacties Link kopieren
Als je toevallig in of bij Utrecht woont wil ik het wel komen doen. En anders even een handige buurman (of buurvrouw) lief aankijken.

Niet zelf gaan lopen klooien als je niet weet wat je doet.

Een wasmachine trekt een hoop electriciteit bij het verwarmen; een slecht gemonteerd draadje dat niet goed contact maakt, kan al brand veroorzaken.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:ragweed schreef op 13 januari 2012 @ 09:14:

tjka die buurman zijn huisgenoot enzo lang verhaal iig wat moet ik doen de concierge bellen ?



concierge ? Je zit dus gehuurd?



Ja het lijk me verstandig om die te bellen.
Alle reacties Link kopieren
ik ben echt de weirdo van de flat en de buurman nja postgeschiedenis ahum dussse..

andere opties ?

ik woon in Zuid Holland,toch bedank voor het aanbod.

huis opruimen en conciërge bellen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 13 januari 2012 @ 09:15:

Als je toevallig in of bij Utrecht woont wil ik het wel komen doen. En anders even een handige buurman (of buurvrouw) lief aankijken.

Niet zelf gaan lopen klooien als je niet weet wat je doet.

Een wasmachine trekt een hoop electriciteit bij het verwarmen; een slecht gemonteerd draadje dat niet goed contact maakt, kan al brand veroorzaken.



Zie je nou wel Donkey?

Ik zei het laatst nog ergens tegen je,het is maar goed dat er voor dit soort klusjes mannen uitgevonden zijn.

hoe de wasmachine verder werkt willen ze niet wetenEen wasmachine aansluiten kunnen ze als de beste..
Alle reacties Link kopieren
bij mij komt er ook een lange stekker uit de trekschakelaar...soort verlengsnoer zeg maar en daar gaat de stekker van de machine in...ook beetje vreemd natuurlijk want die stekker is zo lang dat ie op de grond kan liggen,handig in een badkamer...maar hij hangt hoog tegen de muur dus ben niet bang dat er water in komt oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven