Driftbuien..

13-01-2012 01:29 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff . Af en toe krijg ik opeens last van driftbuien.

Ik vind dit erg vervelend want dat ik volgens mij waar me vriend af en toe op uit is .

Ik noem maar even een voorbeeld : Mijn vriend is met de afstandbediening bezig & het lukt hem niet om de tv harder te zetten. Ik wil de afstandbediening uit zn hand pakken omdat ik presiec weet hoe het wel moet en ik dat progamma wat op tv is echt wil zien. Mijn vriend maakt een raar geluid alsof tie n handicap heeft , en ik kijk hem boos aan. Hij weet dat ik er niet tegen kan en dat ik er kwaad om word omdat hij wel vaker van die rare trekjes heeft. Daarna lacht hij me in me gezicht uit ! Nog iets waar ik kwaad van word en dat is dan de druppel . Ik sta op , pak een boord van de salon tafel en slinger deze naar zn hoofd. Pak mn pakje sigareten en me telefoon en storm naar boven. Overstuur ben ik . Ik vind dit heel vervelend want wil er eigenlijk helemaal geen aandacht aan schenken omdat hij er van'''geniet'' . Hoe leer ik mijzelf onder controle te houden als ik weer boos word ? Ik wil hem het plezier van mij boos zien niet gunnen ?
quote:cheerlesscard schreef op 13 januari 2012 @ 02:17:

[...]

Zoals ik het lees begint ze het zelf door die afstandsbeiening uit zn hand te rukken.

Hij reageert daarop, op ern achterlijke manier ja, maar hij begint niet het conflict.

Hij reageert daarop, wetende dat dat een driftbui uitlokt.

Dat vind ik heel kwalijk.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 13 januari 2012 @ 09:17:

[...]

Hij reageert daarop, wetende dat dat een driftbui uitlokt.

Dat vind ik heel kwalijk.

Ik zeg toch niet dat hij goed reageert.

Maar TO begint de boel op te hitsen.

Als het andersom was geweest.

En TO was de man en gooide borden naar zijn vouw, dan had iedereen hier op zijn achterste poten gestaan en zich afgevraagt of hij wel spoorde.

Dan was het, meid dit moet je niet pikken bla,bla,bla.

Ik vind het absurd en ongepast dat TO's gedrag zo rechtgepraat word.
quote:cheerlesscard schreef op 13 januari 2012 @ 10:04:

[...]

Ik zeg toch niet dat hij goed reageert.

Maar TO begint de boel op te hitsen.

Als het andersom was geweest.

En TO was de man en gooide borden naar zijn vouw, dan had iedereen hier op zijn achterste poten gestaan en zich afgevraagt of hij wel spoorde.

Dan was het, meid dit moet je niet pikken bla,bla,bla.

Ik vind het absurd en ongepast dat TO's gedrag zo rechtgepraat word.

Ik heb nergens gelezen dat haar gedrag wordt recht gepraat.

Maar driftbuien komen voort uit het onvermogen om bepaalde emoties op een andere manier te uiten en is voor degene die dus een driftbui heeft ook absoluut geen pretje. En met een beetje begrip daarvoor hoeft er niet eens een driftbui te komen.

Overigens ben ik van mening dat hij ermee begint door haar te negeren (gezien haar achtergrond begrijp ik dat dat iets is wat emotioneel veel vergt).

Was TO een man geweest, had de partner dat ook vast niet vermakelijk gevonden.
Jouw gedrag is niet normaal. Ik denk dat je heel snel psychische hulp moet zoeken en iets doen aan je agressie, iets van sport?
Ik vind het ook niet bepaald slim om door te klooien met iets terwijl je weet dat je partner het belangrijk vindt, je kan helpen en hulp aanbiedt. Dat aanbod doelbewust negeren vind ik ook raar. Je weet op een gegeven moment toch dat je partner driftig wordt op dat soort momenten? Ik zou ook zeker eens vragen waarom hij daarin zijn gedrag niet aanpast. Voor de rest inderdaad zelf weglopen uit de situatie, dan kun je afkoelen en om jezelf (glim)lachen. Mocht je partner echt aan het zuigen zijn en je driftbuien uitlokken dan kom je daar ook zo achter, want dan gaat hij je dat weglopen beletten of je volgen of zo.
quote:aikidoka schreef op 13 januari 2012 @ 12:55:

Mocht je partner echt aan het zuigen zijn en je driftbuien uitlokken dan kom je daar ook zo achter, want dan gaat hij je dat weglopen beletten of je volgen of zo.Als dat het geval is: WEGWEZEN!!!!!
Volgens mij valt dit gewoon onder het kopje huiselijk geweld.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 13 januari 2012 @ 10:11:

[...]

Ik heb nergens gelezen dat haar gedrag wordt recht gepraat.

Maar driftbuien komen voort uit het onvermogen om bepaalde emoties op een andere manier te uiten en is voor degene die dus een driftbui heeft ook absoluut geen pretje. En met een beetje begrip daarvoor hoeft er niet eens een driftbui te komen.

Overigens ben ik van mening dat hij ermee begint door haar te negeren (gezien haar achtergrond begrijp ik dat dat iets is wat emotioneel veel vergt).

Was TO een man geweest, had de partner dat ook vast niet vermakelijk gevonden.

Het word al rechtgepraat door te zeggen dat hij het uitlokt.

Mss is vergoelijken een beter woord.

Dan kan je het nog verder trekken, Dit gebeurt vaker.

TO kiest er zelf voor om een relatie te hebben met iemand die niet communiceerd en reageert op een manier waardoor ze steeds ontploft.

Waarom houd TO er geen rekening mee dat dat zijn manier van doen is?

Als TO een kleuter van vijf was geweest zouden we ook niet zeggen dat hij maar mee moet gaan in haar gedrag alleen omdat zij buitensporige reacties heeft.
TO is een prinsesje. Vroeger corrigeerden we die. Tegenwoordig krijgen die therapie en leren ze dat ze ok zijn zoals ze zijn.
quote:cheerlesscard schreef op 13 januari 2012 @ 14:34:

[...]

Het word al rechtgepraat door te zeggen dat hij het uitlokt.

Mss is vergoelijken een beter woord.

Ik zie niet wat het een met het ander te maken heeft, dat hij het uitlokt (in mijn ogen dan), maakt haar reactie zeker niet minder erg. Dat maakt wel dat deze relatie absoluut ongezond is.

Dan kan je het nog verder trekken, Dit gebeurt vaker.

TO kiest er zelf voor om een relatie te hebben met iemand die niet communiceerd en reageert op een manier waardoor ze steeds ontploft.

Eens.

Waarom houd TO er geen rekening mee dat dat zijn manier van doen is?

Omdat ze daar niet toe in staat is, vandaar de driftbuien.

Als TO een kleuter van vijf was geweest zouden we ook niet zeggen dat hij maar mee moet gaan in haar gedrag alleen omdat zij buitensporige reacties heeft.Nee dan zouden we zeggen : pick your battles. Met andere woorden: lok het niet uit om onbenullige dingen. En dan zouden we proberen om de kleuter handvatten te geven om met haar emoties om te gaan, we zouden een oplossing zoeken voor de driftbuien.
quote:h_l_g schreef op 13 januari 2012 @ 14:36:

TO is een prinsesje. Vroeger corrigeerden we die. Tegenwoordig krijgen die therapie en leren ze dat ze ok zijn zoals ze zijn.Bah wat een nare opmerking zeg. Getuigt echt van heel veel empathisch vermogen.
Kijk maar uit straks ga je nog erotisch over me dromen (zal het zoeken makkelijk maken = topic op andere pijler)
Het zijn jouw drifbuien die heeft niemand anders dan jij. Het is jouw gooi- en scheld gedrag dat doet namelijk niemand anders dan jij. Ik lees dat je bent opgegroeid in een gezin waarin dit gedrag als normaal werd gezien.

Jouw gedrag is niet normaal. Focus je op je eigen gedrag en en wat jij anders kan doen. Beheersing in eigen gedrag is denk ik heel belangrijk om te gaan leren. Leg de verantwoording voor jouw gedrag niet bij jouw vriend. Jij kan niets veranderen aan zijn gedrag alleen aan het jouwe. Aan hem wat hij doet met de zijne.Heb je al wel eens met iemand gepraat over jouw driftbuien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:h_l_g schreef op 13 januari 2012 @ 14:51:

Kijk maar uit straks ga je nog erotisch over me dromen (zal het zoeken makkelijk maken = topic op andere pijler)

lijkt me een ehm.. aparte.. droom.
redelijk voorspelbaar eigenlijk
Gaan jullie lekker? Zoek een eigen plekje samen zou ik denken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zeg dan gewoon dat je zin hebt om mee te doen
Mss is haar vriend ook wel door zijn opvoeding of wat dan ook niet in staat rekening te houden met dit soort gedrag.

Dat kunnen wij niet inschatten want wij horen het verhaal uit vanuit het standpunt van TO.

Het is gewoon een hele ongezonde wisselwerking tussen die twee. Dat vlakt niet uit dat TO het niet schuwt fysiek geweld te gebruiken en dat kan nog wel eens heel verkeerd aflopen.
quote:cheerlesscard schreef op 13 januari 2012 @ 20:27:

Mss is haar vriend ook wel door zijn opvoeding of wat dan ook niet in staat rekening te houden met dit soort gedrag.

Dat kunnen wij niet inschatten want wij horen het verhaal uit vanuit het standpunt van TO.

Het is gewoon een hele ongezonde wisselwerking tussen die twee. Dat vlakt niet uit dat TO het niet schuwt fysiek geweld te gebruiken en dat kan nog wel eens heel verkeerd aflopen.Dat is eigenlijk ook mijn punt en om in een dergelijke omgeving aan je zelfbeheersing te werken is alsof je iemand met een drugsverslaving een hele zak drugs bij hem laat dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven