Zinderlijkheidtraining

13-01-2012 15:23 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waneer begin je hier mee?

Dochtertje is nu 22,5 maanden.

Ze geeft aan dat ze gepoept heeft, vind het ook vies, en gaat graag met ons mee naar de wc en ''helpt'' ons dan met doortrekken en plasje uitzwaaien.

Ze speelt daarbij ook nog eens met haar pop dat deze op een potje zit en maakt geluidjes hierbij.

Haar ontlasting is veranderd (vaster) geworden de laatste maand

Vanaf haar 2de verjaardag willen we het proberen, is dit te vroeg?

Waneer ben jij begonnen ? en hoe heb jij dit gedaan?
Als jij denkt dat je kindje er aan toe is, waarom dan niet proberen? Zet het op vaste tijden op een potje (zo'n half uur na een maaltijd is vaak een goede tijd en voor/na het slapen proberen) en houdt het positief. Je zou kunnen werken met een stickerkaartje ter motivatie.

PS: het kan zijn dat ze er nog totaal niet aan toe is, kinderen kunnen zich op die leeftijd wel al heel goed voorstellingen van maken en dit in hun spel betrekken maar er daadwerkelijk nog niet aan toe te zijn. Dus heb niet hoge verwachtingen hiervan ;)
Je kan het proberen. Onze dochter deed dezelfde dingen toen ze 2 was. Wil ook meteen af van een poepluier. Gaat ook vaak mee naar de wc rn kent het hele ritueel.

Potje gekocht, stickers. Heel rustig behonnen. Maar nee ze is er nog niet klaar voor. Ze zegt wel als ik zeg dat ik naar de wc ga dat ze ook moet plassen maar als ik vraag of ze op het potje wil dan zegt ze 'nee'.

Ze zit zelfs weleens op het potje dan zegt ze Klaaaar. Gaat vervolgens in bad en aldaar: Oh plasje doen!

Duidelijk nog niet aan toe.

We gaan het over een tijdje weer proberen.
Vanaf 2 jaar af en toe een potje neergezet. Dat vond ze wel interessant. Maar we kwamen er niet goed aan toe om echt te oefenen.Veel op en neer rijden om oudste kind van school etc te halen, dan toch weer snel even een luier aan.

.Met 2 jr en 3 maanden gingen we op vakantie en toen is ze helemaal zindelijk geworden.
Hier vanaf 2 jaar ook regelmatig een potje neergezet. Maar vooral on de zomervakantie liep ze hele dagen zonder luier en in haar blootje in de tuin en toen was het vanzelf gegaan.
mijn stiefzoontje was 2,5 toen hij zindelijk werd (overdag) en dan nog af en toe helpen herinneren overdag. het was toen wat handiger aangezien het zomer was en ik hem zin zijn onderbroekje rond heb laten lopen in de tuin.

Het begint blijkbaar met het zeggen nadat ze gepoept of geplast hebben, daarna interesse en daarna zelf gaan. Maar goed elk kind is anders. Die kleine bij ons begon inderdaad met het zeggen na het poepen of plassen. Wij gaven hierin ook regelmatig aan dat hij het wel moest zeggen als hij moest, dan kon het op het potje. Met hem een zindelijk verhaaltje gelezen en hem af en toe eens meenemen naar de wc. Hij vond het allemaal wel prima, en stickers hebben hem nog nooit zoveel gedaan, maar achteraf zou ik dat bij ons eigen kindje niet doen want dan is de teleurstelling heel groot als het een keer misgaat, terwijl het kindje er misschien niks aan kon doen.

op een gegeven moment hebben we hem met lekker weer dus in zn onderbroek laten lopen en toen vond hij het heel vies met die plas of poep dus leerde hij het heel snel (gewoon potje in de tuin, die we later naar de wc verhuisd hebben)

het is net hoe het kindje het aangeeft denk ik, denk dat je het heel goed doet je kindje er toch bij te blijven betrekkenb (als ze zin heeft natuurlijk) en je hebt er ook leuke boekjes van.

en het kan zijn dat ze na een half jaar ineens weer in haar broek poept en plast. dat is ook weer een soort van fase..

succes!
en als ze eraan toe is (dat merk je echt vanzelf) dan wil ze op de wc/potje. ook al komt er dan niks, gewoon lekker gaan. Dat stimuleerd. Ik heb heel wat wc bezoekjes gedaan de 1e weken en als het gaat en ze het een beetje doorheeft vaste momenten de toilet bezoeken. voor en na het slapen, na het eten en tussendoor het spelen.Ook als je van huis weggaat eerst plassen, en ook weer als je terug komt..

succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven