Jubelei!! #25

07-12-2011 16:11 2631 berichten
Alle reacties Link kopieren

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/108990 gr 76 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Some stats??Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 02/02 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/114196 gram 52 cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

M: 10/01/1253 cm 3635HuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 11650 gram 78 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Zo, kom nog even ego doen hoor! Sorry, kom binnenkort, als ik meer tijd heb, weer op iedereen reageren

Hier lijkt de bv nu ineens een stuk beter op gang te komen!

M wil niet supergoed aan de borst drinken, maar gelukkig hebben we daar een kolf voor. M gaat valt telkens in diepe slaap zodra hij aangelegd wordt... Maar hij was vandaag iets aangekomen, dus dat is al een goed teken.

We hebben nu onze 2e kraamhulp (de eerste had haar dagen erop zitten), en de eerste was een hele leuke vrouw, en die we nu hebben ook.

T is enerzijds een grote trotse zus, die wil helpen, aaien, kusjes geven enz.. Maar anderszijds wil ze zóveel aandacht (vooral van man) en zet ze het meteen op een gieren, gillen en krijsen als ze dat niet (meteen) krijgt, tot hysterische bui aan toe vandaag... Dit kennen we totaaaaaal niet van haar.. En dat maakte me vandaag zo verdrietig! We betrekken haar overal bij, hebben individuele aandacht voor haar, proberen alles zo goed mogelijk te verdelen en organiseren, en haar alles uit te leggen..

Maar het lijkt wel of T ineens een totaal ander kind geworden is... Ze wil ook totaaaaal niet samen met M bij 1 van ons op schoot oid.

Vanacht heeft M 4 uur tussen 2 voedingen gelaten, dus wij hebben ook 4 uur achter mekaar geslapen! Voor mij een eeuwigheid geleden, en ik voelde me gewoon uitgerust vandaag!

Oh, en degenen die het vroegen: de jeuk is zoveel beter geworden! Het is nog niet helemaal weg, maar het is 100x beter dan wat het was!! Heeeeeerlijk, wat een verademing!

Zo, einde ego-post!! Nu nog even wat drinken, en mijn kleine man weer proberen uit de borst te laten drinken (blijven proberen) en dan lekker op bed.

Fijn weekend!
Justdeb,

komt vast goed met T, ze heeft ook ineens een heel ander leventje natuurlijk, maar straks wil ze haar broertje echt niet meer kwijt en komt het vast allemaal weer goed.

Maar toch een voor je huilbui

Fijn dat de bv beter gaat!

En je mag lekker ego doen hoor, daarvoor ben je kraamvrouw
Justdeb, trekt vast wel weer bij hoor met T. Haar hele leventje staat op de kop dus.

En een tof kaartje trouwens! Dank je wel
Fijn zeg, al 4 uur slaap! En ook de jeuk een stuk minder. Arme T, moet ook zo'n impact zijn op zo'n klein meiske. Maar komt vast wel goed, en ze gaat vast ook heul veul van M houden!

Dank voor het kaartje, heel leuk

En een dikke knuf voor beck
Mooi kaartje Justdeb, thanks!! T. zal inderdaad wel bijtrekken. Dit kan ze natuurlijk helemaal niet bevatten allemaal, al die vreemden in huis..

Becks, sterkte meis.. Komt wel goed.. This too shall pass en dan ben je weer lekker jezelf!

Hier ook wel een beetje in de mineur.. Met F. gaat het wat beter, minder koorts, slijm komt los, maar ze is echt nog zo vaak wakker.. Echt 7 keer per avond/nacht.. Vannacht tegen 1 uur weer bij ons in bed beland (toen hadden we er al 4 keer naast gezeten en weer getroost), en om 4 uur was t de hele tijd jammeren en draaien.. Toen maar weer een zetpil erin, ze was ook echt superwarm, arm meiske.. Toen heeft ze nog van 5:30 tot een uurtje of 7 geslapen..

Hopelijk gaat t vanaf nu echt beter en gaat ze weer eens een uurtje of 11 achter elkaar slapen.. Uurtje of 8 is ook al goed, om mee te beginnen.. Kan me niet eens meer herinneren wanneer dat voor t laatst was.. Begint me ook op te breken omdat ze niets van vriend moet weten 's nachts.. Alleen moeders is goed genoeg..
och kath, zwaar he. Gelukkig wordt ze al wat beter. Het is zo sneu die kleine zieke kindjes, en dan is het ook logisch dat ze lekker bij mama willen zijn.

En ik ga er wel vanuit hoor, dat het goed komt hier! Daar twijfel ik niet aan. Tis ook even lekker uit onze handen dan.
Tis vrijdag de 13e he, das een dag van pech hebben....
Pff, we hebben hier weer een huiler.. Ik ga maar even naar boven..
succes kath! Hopelijk trekt het allemaal snel bij. N. heeft er ook zo lang last van gehad. Tis vast een fase, zoals zo vele. Zit ze niet in een sprong achtig iets?
Ja, in een sprong/eenkennigheids/verkoudheids/jetlag-achtig iets.. Ofzo.. We gaan de 5e week in.. Haar fases hiervoor duurden meestal een week..
Hier ook "pech"

mijn marsepein is geel geworden ipv oranje.... en ik had toch echt oranje kleurmiddel gebruikt...
Kath, deze sprong/fase/whatever is het ergst... duurde bij M. ook heel lang...
Wel genoeg kleurstof gebruikt GW? Ach, een gele Dikkie is toch ook een Dikkie..?

Thanks dames, voor jullie support.. T gaat vast binnenkort voorbij! Maar als dit t gedeelte van de zwangerschap is waarbij ik vol energie zit..
pfffffff.... komt de bv eindelijk op gang, lijkt het erop dat ik de eerste borstontsteking ook al te pakken krijg.....

re-borst is énorm gespannen, doet pijn, zit een erg harde plek in,

M aanleggen al geprobeerd, maar die drinkt niet, ja 3 sec en laat dan weer los, hapt weer, laat weer los, enz enz,,,

Dus nu maar weer kolven, kolven en kolven, maar zelfs daarmee krijg ik de spanning er niet af, en wordt de pijn niet minder, aangezien er bijna niets uitkomt aan die kant.... pfff

Kan dr ook nog wel bij....

Zal blij zijn als het 8u is, en de kraamhulp er weer is voor advies.. tot die tijd maar proberen door te zetten....

Iemand herkenning, ervaring of tips?? Dan lees ik ze morgen graaaaag!

Zo, nu gauw weer naar bed...
Debat, je kraamhulp zal er vast al zijn, maar wat bij mij wel hielp was vor t kolven warme doeken erop leggen of onder de warme douche en dan de spanning er proberen af te masseren. als ik zoveel stuwing had dan kreeg ik t er ook niet altijd goed uit, maar had ik dan een goeie toeschiet reflex dan kwam er ook een heleboel.

j1 en j1 zn nicht (bij geboorte neefje) reageerde ook net als T door extra aandacht te "eisen" kraamhulp gaf hier aan dat dat heel normaal is er gebeurt zoveel in hun leventje daar moeten ze wel op reageren. maar leuk is anders

en bedankt voor je kaartje! leuk!

hier goede nacht gehad j2 is net wakker en j1 slaapt nog . zal zo even broodje smeren voor j2
Justdeb

volgens mij is dat ook 'normale' stuwing het moet echt nog op gang komen

maar man wat heb ik toen gejankt van de pijn

heb zelfs een keer man s nachts om drie gebeld

ik moest voor het kolven warme compressen en erna koude

meemasseren tijdens het kolven ( maar dat doet zeer)

En ik kreeg warme armbaden en nekmassages

en nog weleda olie voor mijn borsten om in te masseren ( ik kan als je belangstelling hebt wel even nakijken welke)

In ieder geval want ik vond die stuwing echt niet fijn
Hier hebben gekneusde witte kool bladeren ook heel goed geholpen.
ouch justdeb, als het van buiten ook een rode warme plek is, en je je behoorlijk beroerd voelt, dan is het foute boel. Ik kreeg de bo ook niet goed weggemasseerd/weggekolfd ed. sjaak wilde die borst ook niet drinken, schijnt dat de melk dan zouter smaakt door de ontsteking. Bij mij hielp (dus) alleen ab. Sja.. ook niet alles. Ben er daardoor na 2e keer ook mee gestopt.

Dikke knuf!!!

oei moet rennen, klinkt niet goed beneden.
Arme Deb.. Heb vannacht nog aan je gedacht toen ik je berichtje zag.. Sorry, geen puf om toen te reageren.. Hier ook weer halve nacht opgeweest om F. weer af te leren om in ons bed te slapen. Maar geen ervaring mee sorry, bij mij liep t redelijk vlekkeloos. Volgens mij zijn de gegeven tips goed.
Jezus krijg net te horen dat de moeder van een goeie vriendin is overleden. andere vriendin komt me zo halen gaan er ff heen. details zet ik vanavond ivm privacy wel op hyves
Oei schrikken maya,

zo raar idee vind ik dat want die moeder is dan vaak in de leeftijd van je eigen ouders en daar wil ik gewoon nog neit aan denken.

Justdeb, hoe gaat het?

Hier cheesecake af,

marzepeintaart staat nu op de stijven in de koelkast zodat straks de marzepein erop kan, man haalt nog extra kleurstof zodat de rode kat hopelijk toch nog oranje kan worden

maar goed, volgende keer bestel ik wel gewoon marzepein kant en klaar op kleur, dit is ook maar gezeik en stress.
Jeetje Maya, dat is schrikken!!

Hier gaat het redelijk inmiddels! Grootste deel van de harde plek is weg. Zit nog wel wat, maar het is beter te doen nu.

Heb idd ook vanacht flink met warme doeken gezeten, masseren, en maar kolven blijven...

Vanmorgen even een flinke warme douche gehad, en daarna gekolfd, en sindsdien is de grootste druk er even vanaf.

Kolf nu per kant ongeveer wat ik eerst per 2 deed, dus het begint goed op gang te komen.

En natuurlijk bedankt voor alle tips, als ik er weer zo'n last van krijg, zal ik ze eens stuk voor stuk nagaan

Nacht ging verder goed, 2x 4 uur er tussen gelaten, dus wij zijn supertrots (en enorm verwend met zo'n slaapkop).. Dat is wel even heerlijk bijkomen zo...

Nu issie een beetje onrustig! Het is een echte hongerlap 1,5 uur geleden gehad, en nu alweer trek...

T reageerd inmiddels ook wat beter, tenminste, de hele ochtend ging het goed.. En dat scheelt zoveel stress (bij mij dan)
Pff, A wil weer eens overdag niet slapen. We zitten nu op poging 3. Zodra je hem in bed legt gaat ie gelijk staan, en Heel Hard Huilen. Probeer nu harde aanpak. Vaak wordt ie nl wel binnen 5 minuten stil, en slaapt ie. En zag net ook een oogwrijvertje. Maar trek het vandaag allemaal even heel slecht.
quote:DJ.Momo schreef op 14 januari 2012 @ 13:16:

Pff, A wil weer eens overdag niet slapen. We zitten nu op poging 3. Zodra je hem in bed legt gaat ie gelijk staan, en Heel Hard Huilen. Probeer nu harde aanpak. Vaak wordt ie nl wel binnen 5 minuten stil, en slaapt ie. En zag net ook een oogwrijvertje. Maar trek het vandaag allemaal even heel slecht.

Ik hoop niet te hard?

justdeb, fijn dat het beter lijkt te gaan!
Oh harde aanpak is laten gaan. Hahaha. No worries.

Wil niet zo met dikkie he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven