Horrorscheiding
zaterdag 14 januari 2012 om 14:12
Ega heeft me van het ene op het andere moment er uit gegooid. Letterlijk en figuurlijk. Maar hij wil niet scheiden want dan moet hij delen. 23 jaar samen (bijna 24) stervensrijk, maar hij heeft alles (onterecht, tot aan mijn babyfoto's en andere persoonlijke spullen) in handen en ik met rest gezin heb niets. Ben 10 maanden geleden volledig op 0 terecht gekomen, ook financieel. Ben naar een advocaat gegaan. Het is een complexe situatie met ook BV's, dure auto en andere collecties. Ik heb sinds vannacht (voor de deur op eigen terrein verdwenen) ook geen auto meer. Mishandelingen, politieaangiftes met gevolg dat je Jeugdzorg op je dak krijgt wat nog meer problemen veroorzaakt bij de pubers in verband met het aanwezig zijn tijdens de mishandelingen, een vermogen kwijt aan de advocaat reeds, geen enkele vooruitgang of medewerking, maar wel volop treiterij. (Telefoon, energie af laten sluiten, uit verzekeringen lazeren, spaargeld laten verdwijnen). We zijn rijk geworden door zuinig te zijn. Dus ik ben wel wat gewend. Maar nu ben ik er zooooo klaar mee. Ik zit met gezin zwaar onder minimum te leven. Ik krijg wel inkomsten, maar de rekeningen zijn hoger. Aaaaarrrrggggghhhh. Vandaar dat ik me hier af en toe wat geprikkeld opstel, maar het is zo frustrerend om kapot gemaakt te worden terwijl je volledig in je recht staat. Voor de goede orde, 4 jaar geleden getrouwd in gemeenschap van goederen. Op zijn verzoek, advocaten en accountants waren zijn adviseurs. Waarom is het zo moeilijk om je recht te krijgen? Overigens is ega psychisch zwaar ziek. Gediagnositiseerd door 4 verschillende proffesionals. Niemand kan iets doen want hij wil zich niet laten behandelen. Wat doe je er aan? Ega heeft medegedeeld dat hij gaat zorgen dat alles naar de advocaten gaat. IS volledig manisch gewordne en heeft er een paar ton doorheen gejaagd in de afgelopen 10 maanden. En wij? Wij leven van de kringloop en de lidl.... Ok, als ik op verstuur druk ben ik niet meer anoniem, maar ja, erge rkan het niet worden. Send!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 14 januari 2012 om 14:15
zaterdag 14 januari 2012 om 14:15
Meissie toch... Ik weet niet of ik iets nuttigs heb te zeggen, probably not.
Ik weet wel dat ik zo'n zelfde scheiding heb meegemaakt, als puber, en hoe erg het ook word, ik heb het mijn moeder nooit kwalijk genomen.
Kan ik iets voor je doen, je iets sturen? Met de knuppel achter ex aan? (ik heb het al eerder gezegd, en echt ik gá)
zaterdag 14 januari 2012 om 14:17
quote:jaimee21 schreef op 14 januari 2012 @ 14:15:
Ik weet wel dat ik zo'n zelfde scheiding heb meegemaakt, als puber, en hoe erg het ook word, ik heb het mijn moeder nooit kwalijk genomen.
Kan ik iets voor je doen, je iets sturen? Met de knuppel achter ex aan? (ik heb het al eerder gezegd, en echt ik gá)Nee, blijf jij maar lekker hier bij ons. Hij is echt levensgevaarlijk en dat is het niet waard.
Kan ik iets voor je doen, je iets sturen? Met de knuppel achter ex aan? (ik heb het al eerder gezegd, en echt ik gá)Nee, blijf jij maar lekker hier bij ons. Hij is echt levensgevaarlijk en dat is het niet waard.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:19
zaterdag 14 januari 2012 om 14:20
Een vraag ( je hoeft niet te antwoorden als je het te veel info vind) maar is er een aanleiding geweest voor zijn gedrag?
Ik bedoel 24 jaar, dat is niet niks!
Hij heeft dus een stoornis maar dit is niet recent neem ik aan.
Is er iets voorgevallen, een nieuwe liefde, problemen met het bedrijf?
Ik bedoel 24 jaar, dat is niet niks!
Hij heeft dus een stoornis maar dit is niet recent neem ik aan.
Is er iets voorgevallen, een nieuwe liefde, problemen met het bedrijf?
Love...miss..will never forget you..
zaterdag 14 januari 2012 om 14:22
quote:Fame schreef op 14 januari 2012 @ 14:17:
[...]
Nee, blijf jij maar lekker hier bij ons. Hij is echt levensgevaarlijk en dat is het niet waard.
(awww, wat lief!)
Maar goed dat jij er weg bent dan.
Als je wat nodig hebt dan laat het me/ons hier weten. Al is dat hartstikke moeilijk, dat snap ik.
Kan je advocaat geen conservatoir beslag laten leggen op de gemeenschap? Zodat je in elk geval je spullen ooit nog terugziet?
[...]
Nee, blijf jij maar lekker hier bij ons. Hij is echt levensgevaarlijk en dat is het niet waard.
(awww, wat lief!)
Als je wat nodig hebt dan laat het me/ons hier weten. Al is dat hartstikke moeilijk, dat snap ik.
Kan je advocaat geen conservatoir beslag laten leggen op de gemeenschap? Zodat je in elk geval je spullen ooit nog terugziet?
zaterdag 14 januari 2012 om 14:23
quote:Fame schreef op 14 januari 2012 @ 14:19:
[...]
Yep, en alcoholisme, geen aggressiebeheersing, grootheidswaanzin, boven de regels leven, blablabla. Helaas heel ernstig.Hij klinkt trouwens behoorlijk als mijn vader. Al is bij hem nooit een diagnose gesteld, want daar voelde hij zich ook te goed voor...
[...]
Yep, en alcoholisme, geen aggressiebeheersing, grootheidswaanzin, boven de regels leven, blablabla. Helaas heel ernstig.Hij klinkt trouwens behoorlijk als mijn vader. Al is bij hem nooit een diagnose gesteld, want daar voelde hij zich ook te goed voor...
zaterdag 14 januari 2012 om 14:24
Is door de jaren heen opgebouwd.Duurde een tijd voordat we de vinger er achter kregen. Al een tijd bezig geweest met hulpverlening. Maar daar loopt hij steeds weer voor weg.Alles ging voor de wind, en ik kan het weten want ik was het financiele wonder op alle gebieden. Ega heeft nog nooit een rekening zelf betaald.
Ik weet dat ik superdom ben geweest als intelligent wezen. Maar ja, zoals de meeste onder ons, toch die valkuil van hoop.
Hoe dom, en pijnlijk.
Ik weet dat ik superdom ben geweest als intelligent wezen. Maar ja, zoals de meeste onder ons, toch die valkuil van hoop.
Hoe dom, en pijnlijk.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:24
Fame, ik had al eerder iets hiervan opgevangen, wat vreselijk zeg!
Waarom kan een advocaat niets betekenen?
Omdat het te ingewikkelde constructies zijn wbt financiën en BVs en dergelijke? Duurt het daarom langer en ondertussen geeft hij al het geld uit?
Heb jij een eigen objectieve advocaat of gaat
alles via 'zijn' adviseurs.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit juridisch allemaal kan....
Ik denk dat juridische hulp (goede) de enige mogelijkheid is. Zijn hier geen juristen met verstand van echtscheidingen?
Als ik een groep joego's had, zou ik ze met liefde uitlenen
Waarom kan een advocaat niets betekenen?
Omdat het te ingewikkelde constructies zijn wbt financiën en BVs en dergelijke? Duurt het daarom langer en ondertussen geeft hij al het geld uit?
Heb jij een eigen objectieve advocaat of gaat
alles via 'zijn' adviseurs.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit juridisch allemaal kan....
Ik denk dat juridische hulp (goede) de enige mogelijkheid is. Zijn hier geen juristen met verstand van echtscheidingen?
Als ik een groep joego's had, zou ik ze met liefde uitlenen
zaterdag 14 januari 2012 om 14:26
Owhhh wat erg voor jullie!
Uit ervaring weet ik dat "dat soort mensen" (owh wat vreselijk om dat zo te zeggen) het je heeeeeeeel erg moeilijk kunnen maken.
Alsof de knop omgaat naar standje "destroy".
Is er geen mogelijkheid de scheiding door te drukken Fame?
Heeeel veel sterkte voor jou en je kinderen!!
Uit ervaring weet ik dat "dat soort mensen" (owh wat vreselijk om dat zo te zeggen) het je heeeeeeeel erg moeilijk kunnen maken.
Alsof de knop omgaat naar standje "destroy".
Is er geen mogelijkheid de scheiding door te drukken Fame?
Heeeel veel sterkte voor jou en je kinderen!!
zaterdag 14 januari 2012 om 14:26
quote:jaimee21 schreef op 14 januari 2012 @ 14:22:
[...]
(awww, wat lief!)
Kan je advocaat geen conservatoir beslag laten leggen op de gemeenschap? Zodat je in elk geval je spullen ooit nog terugziet?Dat is dus een van de complexe zaken. Die staat in een pand (gezamenlijk eigendom) vanwaar uit ook de BV's worden gerund, en dat zou dan weer een belemmering aangaande ondernemen zijn.
[...]
(awww, wat lief!)
Kan je advocaat geen conservatoir beslag laten leggen op de gemeenschap? Zodat je in elk geval je spullen ooit nog terugziet?Dat is dus een van de complexe zaken. Die staat in een pand (gezamenlijk eigendom) vanwaar uit ook de BV's worden gerund, en dat zou dan weer een belemmering aangaande ondernemen zijn.