Horrorscheiding

14-01-2012 14:12 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ega heeft me van het ene op het andere moment er uit gegooid. Letterlijk en figuurlijk. Maar hij wil niet scheiden want dan moet hij delen. 23 jaar samen (bijna 24) stervensrijk, maar hij heeft alles (onterecht, tot aan mijn babyfoto's en andere persoonlijke spullen) in handen en ik met rest gezin heb niets. Ben 10 maanden geleden volledig op 0 terecht gekomen, ook financieel. Ben naar een advocaat gegaan. Het is een complexe situatie met ook BV's, dure auto en andere collecties. Ik heb sinds vannacht (voor de deur op eigen terrein verdwenen) ook geen auto meer. Mishandelingen, politieaangiftes met gevolg dat je Jeugdzorg op je dak krijgt wat nog meer problemen veroorzaakt bij de pubers in verband met het aanwezig zijn tijdens de mishandelingen, een vermogen kwijt aan de advocaat reeds, geen enkele vooruitgang of medewerking, maar wel volop treiterij. (Telefoon, energie af laten sluiten, uit verzekeringen lazeren, spaargeld laten verdwijnen). We zijn rijk geworden door zuinig te zijn. Dus ik ben wel wat gewend. Maar nu ben ik er zooooo klaar mee. Ik zit met gezin zwaar onder minimum te leven. Ik krijg wel inkomsten, maar de rekeningen zijn hoger. Aaaaarrrrggggghhhh. Vandaar dat ik me hier af en toe wat geprikkeld opstel, maar het is zo frustrerend om kapot gemaakt te worden terwijl je volledig in je recht staat. Voor de goede orde, 4 jaar geleden getrouwd in gemeenschap van goederen. Op zijn verzoek, advocaten en accountants waren zijn adviseurs. Waarom is het zo moeilijk om je recht te krijgen? Overigens is ega psychisch zwaar ziek. Gediagnositiseerd door 4 verschillende proffesionals. Niemand kan iets doen want hij wil zich niet laten behandelen. Wat doe je er aan? Ega heeft medegedeeld dat hij gaat zorgen dat alles naar de advocaten gaat. IS volledig manisch gewordne en heeft er een paar ton doorheen gejaagd in de afgelopen 10 maanden. En wij? Wij leven van de kringloop en de lidl.... Ok, als ik op verstuur druk ben ik niet meer anoniem, maar ja, erge rkan het niet worden. Send!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:knyntsje schreef op 14 januari 2012 @ 16:31:

Ik bedenk me ineens...heb je iets van bewijs over die psychische stoornis?

Iets dat je mee kunt nemen naar de advocaat?

De ellende is dat mensen , ook advocaten, zomaar in die praatjes trappen en jij met een bewijs papiertje misschien kunt overtuigen dat dat dus NIET moet ?Dan heb je weer te maken met schending privacy, maar misschien van de sessies waar ik bij ben geweest een verklaring. Ik heb nog contact met twee hulpverleners. (Kut, is het weer zaterdag, niemand te bereiken.)
quote:knyntsje schreef op 14 januari 2012 @ 16:33:

Geniet lekker van je chocolade!! Had je nog iets in huis? hagelslag, nep.
Schending privacy...heel goed dat dat niet zomaar kan, maar in dit geval kut.

Net als hagelslag...als je zin in chocolade hebt.

Ik hoop echt dat je iets van bewijs kunt regelen...ook al is het maar klein! Als je maar wordt geloofd...waar hij ook mee aankomt.
Fame, kun je hem niet onder curatele laten stellen? Verkwisting en psychische ziekte kunnen grond voor curatele zijn. Je doet dan het verzoek (kijk op rijksoverheid punt nl en rechtspraak punt nl voor een verzoekschrift en de procedure), hij hoeft hier niet mee in te stemmen. Vraag maar na bij je advocaat. Sterkte!
Sjeezus,

wat een ellende zeg. Ik lees je vaak op het forum, wat kan er toch een bak ellende schuilgaan achter een naam...

Even een vraag; er hebben meerdere mishandelingen plaatsgevonden als ik het goed begrijp. Is hier aangifte/melding van gedaan of zijn andere hulpverleners hiervan op de hoogte?
This is not kosher!
Verschillende ptatrijen zijn op de hoogte, ondanks aangifte met getuigenverklaringen blijft hij ontkennen. EN weet je, er is zelfs tastbaar bewijs, maar wie heeft dat in handen....precies. Het is zo bizar..
wie is EGA?

verder snap er weinig van.

Rijk, maar zonder stroom e.d.

Rare boel.

Verder leeft men in NL niet onder het minimum, ook niet als je gaat scheiden.
Alle mensen, niet te geloven!

Wil jou en je gezin sterkte wensen. Ik ken deze procedures niet, maar ik hoop dat het snel over mag zijn en jij krijgt waar je recht op hebt.
quote:Ksenija schreef op 14 januari 2012 @ 17:33:

wie is EGA?

Rare boel.

Verder leeft men in NL niet onder het minimum, ook niet als je gaat scheiden.Pak er eens een woordenboek bij zou ik zeggen.
Fame wat ontzettend kloote!Ik heb er geen andere woorden voor!

Hier en daar wat over je babyfoto's gelezen en toen dacht in al wat een hufter,maar dit gaat extreem ver.

Ik wens je veel kracht toe om dit alles te doorstaan!

Ik kan niet veel voor je betekenen behalve een & een

Hoi,

Een aantal praktische zaken. Jij kan via je advocaat een voorlopige voorziening aanvragen mbt alimentatie voor jou en voor je kinderen. Je kan misschien op een toevoeging procederen, er kan met peiljaarverlegging op basis van je huidige inkomen misschien een toevoeging afgegeven worden. Scheelt ook een stuk in de kosten als er beslag moet worden gelegd.

Conservatoir beslag betekent niet spullen meegenomen worden (normaliter, kan wel maar hoeft dus niet) maar betekent heel simpel dat een deurwaarder binnenkomt in het pand, een lijst maakt van wat er (van waarde) is, vervolgens mogen deze spullen dus niet verkocht of i.d. worden. Die spullen kunnen wel gewoon gebruikt worden, dus belemmeren niet de bedrijfsvoering.

Als hij echt aan het doordraaien is, kan je ook nog overwegen om een verzoek om hem onder bewind/curatele etc. te laten stellen in te dienen etc. Kortom, er kan echt wel wat aan gedaan worden in dit stadium.

IIg sterkte !
Wat ik me afvraag mbt je zoon; hij is 17 zeg je? Hoe lang nog?

Kan bureau jeugdzorg nog iets betekenen om hem daar weg te krijgen?
This is not kosher!

wie is EGA?

Rare boel.

Dat jij je er niets bij voor kunt stellen is super voor je...maar zegt niet dat het niet kan. Je hebt duidelijk geen idee!!!

Onder curatele gaat ook echt niet lukken. Deze man heeft wel een stoornis...maar is bepaald niet GEK. Dat is net het probleem.

Er zijn stoornissen...waarmee je zakelijk, of in dit soort situaties, juist heeeel ver kunt komen
Net 17 geworden en het Jeugdzorgdossier is (godzijdank!) gesloten en daar wil ik als het even kan niets meer mee te maken hebben want wat die mij willen laten doen met ega overleef ik niet. En niemand durft tegen EGA (man) in te gaan en ook zoon is nu slachtoffer. Weerstand bieden is zo moeilijk. MAar ik ga zo eens een pittig mailtje aan advocaat schrijven met de extra zaken die hier nog even aangezwengeld werden. Dank.
Wat sneu voor je zoon en jammer dat BJZ hierin geen goede oplossing kan bieden.
This is not kosher!
quote:Fame schreef op 14 januari 2012 @ 17:29:

Verschillende ptatrijen zijn op de hoogte, ondanks aangifte met getuigenverklaringen blijft hij ontkennen. EN weet je, er is zelfs tastbaar bewijs, maar wie heeft dat in handen....precies. Het is zo bizar..

Zo bizar...dat je het zelfs bijna niet gelooft als je er midden in zit.

Maar je komt er uit !!! En het gaat je lukken!!
Overleef je dat letterlijk of figuurlijk niet?
This is not kosher!
Wat een verschrikking Fame. Ik heb helaas geen advies voor je maar wil je wel heel veel sterkte wensen

Hoop dat er snel een oplossing komt.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Sjeez, lees dit nu pas.

Wat een ongelooflijke zak en wat een klotesituatie voor jullie.

Ga me nu eerst eens verder in je topic verdiepen, maar wel alvast even een
Fame, is het mogelijk om op korte termijn ergens anders iets te huren met je dochter? Een eigen plekje? Zo in het bos lijkt me ook maar eng. En een baan zoeken, zodat je dat bovenop die 1500 euro alimentatie krijgt? Dan wordt rondkomen in elk geval een stuk makkelijker.
quote:Wellhello schreef op 14 januari 2012 @ 17:54:

Overleef je dat letterlijk of figuurlijk niet?Beide vrees ik. Politie heeft me geadviseerd hem uit e buurt te blijven. (Valt me gewoon op de openbare weg aan...)
quote:lila01 schreef op 14 januari 2012 @ 18:06:

Fame, is het mogelijk om op korte termijn ergens anders iets te huren met je dochter? Een eigen plekje? Zo in het bos lijkt me ook maar eng. En een baan zoeken, zodat je dat bovenop die 1500 euro alimentatie krijgt? Dan wordt rondkomen in elk geval een stuk makkelijker.

O nee, ik ga niet weg uit m'n kleine huisje. Dat is alles wat we nog hebben. We wonen hier heerlijk. Het huis heeft helaas wel de nodige schade (geweld he) waar ik tot moment van taxatie niets mee kan doen ivm waardebepaling.

Baan heb ik, ben in eigen dienst. Ega en baas wil me daar niet meer zien en maakt het me ook onmogelijk, maar moet loon doorbetalen. Hij wil dat ik zelf ontslag neem. Duh, ben niet blond! Maar de kosten om gewoon mijn recht te halen zijn extreem zonder vooruitgang. Het huwelijk heeft trouwens 70 euro gekost.

wie is EGA?

Rare boel.

Wat weet je het toch weer allemaal goed NOT

Jouw manier van reageren in een serieus topic als deze staat mij erg tegen.
quote:Stampertje_78 schreef op 14 januari 2012 @ 18:23:

[...]

Wat weet je het toch weer allemaal goed NOT

Jouw manier van reageren in een serieus topic als deze staat mij erg tegen.Gewoon negeren. Maakt niet uit, dat filter ik er ook gewoon uit.
Fame, ik heb geen advies maar wil je een en heel veel sterkte en wijsheid toewensen.

Hopelijk komt er gauw een einde aan deze nachtmerrie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven