Horrorscheiding
zaterdag 14 januari 2012 om 14:12
Ega heeft me van het ene op het andere moment er uit gegooid. Letterlijk en figuurlijk. Maar hij wil niet scheiden want dan moet hij delen. 23 jaar samen (bijna 24) stervensrijk, maar hij heeft alles (onterecht, tot aan mijn babyfoto's en andere persoonlijke spullen) in handen en ik met rest gezin heb niets. Ben 10 maanden geleden volledig op 0 terecht gekomen, ook financieel. Ben naar een advocaat gegaan. Het is een complexe situatie met ook BV's, dure auto en andere collecties. Ik heb sinds vannacht (voor de deur op eigen terrein verdwenen) ook geen auto meer. Mishandelingen, politieaangiftes met gevolg dat je Jeugdzorg op je dak krijgt wat nog meer problemen veroorzaakt bij de pubers in verband met het aanwezig zijn tijdens de mishandelingen, een vermogen kwijt aan de advocaat reeds, geen enkele vooruitgang of medewerking, maar wel volop treiterij. (Telefoon, energie af laten sluiten, uit verzekeringen lazeren, spaargeld laten verdwijnen). We zijn rijk geworden door zuinig te zijn. Dus ik ben wel wat gewend. Maar nu ben ik er zooooo klaar mee. Ik zit met gezin zwaar onder minimum te leven. Ik krijg wel inkomsten, maar de rekeningen zijn hoger. Aaaaarrrrggggghhhh. Vandaar dat ik me hier af en toe wat geprikkeld opstel, maar het is zo frustrerend om kapot gemaakt te worden terwijl je volledig in je recht staat. Voor de goede orde, 4 jaar geleden getrouwd in gemeenschap van goederen. Op zijn verzoek, advocaten en accountants waren zijn adviseurs. Waarom is het zo moeilijk om je recht te krijgen? Overigens is ega psychisch zwaar ziek. Gediagnositiseerd door 4 verschillende proffesionals. Niemand kan iets doen want hij wil zich niet laten behandelen. Wat doe je er aan? Ega heeft medegedeeld dat hij gaat zorgen dat alles naar de advocaten gaat. IS volledig manisch gewordne en heeft er een paar ton doorheen gejaagd in de afgelopen 10 maanden. En wij? Wij leven van de kringloop en de lidl.... Ok, als ik op verstuur druk ben ik niet meer anoniem, maar ja, erge rkan het niet worden. Send!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 14 januari 2012 om 14:27
zaterdag 14 januari 2012 om 14:28
quote:mika65 schreef op 14 januari 2012 @ 14:26:
Jee meid wat een nare situatie ik hoop dat er voor jouw snel betere tijden aanbreken
En je hoeft niet onder het minimum te leven he, de sociale dienst kan voor aanvulling zorgenTja, niet als je op papier vermogend bent en niet aan dat vermogen kan komen.
Jee meid wat een nare situatie ik hoop dat er voor jouw snel betere tijden aanbreken
En je hoeft niet onder het minimum te leven he, de sociale dienst kan voor aanvulling zorgenTja, niet als je op papier vermogend bent en niet aan dat vermogen kan komen.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:29
quote:Stampertje_78 schreef op 14 januari 2012 @ 14:27:
Nee hoor, je bent niet dom geweest! Je bent slachtoffer van een manipulatieve, uiterst gemene man (die zich waarschijnlijk ook zeer charmant voor kan doen)Oh ja, die klopt. Er mankeert niets aan. (En hij is nog lekker jong, nog geen 40!) Arm volgend slachtoffer.
Nee hoor, je bent niet dom geweest! Je bent slachtoffer van een manipulatieve, uiterst gemene man (die zich waarschijnlijk ook zeer charmant voor kan doen)Oh ja, die klopt. Er mankeert niets aan. (En hij is nog lekker jong, nog geen 40!) Arm volgend slachtoffer.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:30
quote:gemini2011 schreef op 14 januari 2012 @ 14:29:
Hele domme vraag misschien, maar jullie zijn nu officieel nog getrouwd in gemeenschap van goederen toch?
Hoe kan het dan dat jij geen toegang meer heb tot geld en hij blijkbaar wel?
Of is dat geld inmiddels op?Tja, hij wist niet waar het geld stond (desinteresse en de verantwoordelijkheid geheel bij mij gelaten) en toch heeft hij de rekening "gevonden" (Mij niets gevraagd danwel gemeld) en volledig leeggetrokken. Dat zag ik diezelfde dag toevallig, maar ja, toen was het weg....
Hele domme vraag misschien, maar jullie zijn nu officieel nog getrouwd in gemeenschap van goederen toch?
Hoe kan het dan dat jij geen toegang meer heb tot geld en hij blijkbaar wel?
Of is dat geld inmiddels op?Tja, hij wist niet waar het geld stond (desinteresse en de verantwoordelijkheid geheel bij mij gelaten) en toch heeft hij de rekening "gevonden" (Mij niets gevraagd danwel gemeld) en volledig leeggetrokken. Dat zag ik diezelfde dag toevallig, maar ja, toen was het weg....
zaterdag 14 januari 2012 om 14:31
quote:Fame schreef op 14 januari 2012 @ 14:26:
[...]
Dat is dus een van de complexe zaken. Die staat in een pand (gezamenlijk eigendom) vanwaar uit ook de BV's worden gerund, en dat zou dan weer een belemmering aangaande ondernemen zijn.
Excuus! Ik bedoel maritaal beslag!!
Maritaal beslag is een soort 'bewarend' beslag. Dat wil alleen zeggen dat je soon-to-be-ex geen spullen mag vervreemden.
Stel dus dat je babyfoto's in één van de panden liggen, dan komt deze bij op de lijst van de deurwaarder die de inventarisatie doet.
Als ie ze alsnog in de fik steekt heb je er weinig aan, maar het is in elk geval een stok achter de deur, en zorgt er voor dat je altijd nog íets hebt straks.
En al voorlopige voorzieningen aangevraagd? Het lijkt me een goed idee dat er wordt vastgesteld dat jij niets hebt, en dat hij zolang de scheiding duurt in elk geval de kosten voor levensonderhoud van jou en de kids op zich neemt.
[...]
Dat is dus een van de complexe zaken. Die staat in een pand (gezamenlijk eigendom) vanwaar uit ook de BV's worden gerund, en dat zou dan weer een belemmering aangaande ondernemen zijn.
Excuus! Ik bedoel maritaal beslag!!
Maritaal beslag is een soort 'bewarend' beslag. Dat wil alleen zeggen dat je soon-to-be-ex geen spullen mag vervreemden.
Stel dus dat je babyfoto's in één van de panden liggen, dan komt deze bij op de lijst van de deurwaarder die de inventarisatie doet.
Als ie ze alsnog in de fik steekt heb je er weinig aan, maar het is in elk geval een stok achter de deur, en zorgt er voor dat je altijd nog íets hebt straks.
En al voorlopige voorzieningen aangevraagd? Het lijkt me een goed idee dat er wordt vastgesteld dat jij niets hebt, en dat hij zolang de scheiding duurt in elk geval de kosten voor levensonderhoud van jou en de kids op zich neemt.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:34
Ik krijg voorlopige alimentatie. 1500 euro. Daar moet nog belasting vanaf. (Let wel, zijn inkomen is maandelijks 9000. We hebben veel onroerend goed zonde rhypotheken, dus hij heeft geen hoge lasten ofzo) Hij zei in de rechtbank letterlijk tegen de rechter. Ze is altijd zuinig geweest en dus heeft ze niet veel nodig.....en hij heeft daar ook gezegd nooit een hulpverlener te hebben bezocht terwijl ik bij 3 van de 4 mee ben geweest. Ik zat daar werkelijk met mijn mond vol tanden.
(Nou, ik gooi het er allemaal wel even flink in geloof ik, maar ik heb toch niets te verliezen.)
(Nou, ik gooi het er allemaal wel even flink in geloof ik, maar ik heb toch niets te verliezen.)
zaterdag 14 januari 2012 om 14:34
Fame; tussen de regels/berichten door een en ander opgevangen. Niet geweten dat het dit zou zijn... Ik heb er geen woorden voor....
Jij bent toch ook degene die een vakantie gedoe vroeg met 16-jarige dochter. Of iets voor tijdens Kerst.
Dan weet ik nog in welke provincie je woont, in dezelfde woon ik. Als ik iets voor je kan betekenen; laat het me weten :knuf:
Ik weet niet zo goed hoe ik mijn hulp kan aanbieden... Sorry
Jij bent toch ook degene die een vakantie gedoe vroeg met 16-jarige dochter. Of iets voor tijdens Kerst.
Dan weet ik nog in welke provincie je woont, in dezelfde woon ik. Als ik iets voor je kan betekenen; laat het me weten :knuf:
Ik weet niet zo goed hoe ik mijn hulp kan aanbieden... Sorry
zaterdag 14 januari 2012 om 14:36
quote:InyMiny schreef op 14 januari 2012 @ 14:34:
Fame; tussen de regels/berichten door een en ander opgevangen. Niet geweten dat het dit zou zijn... Ik heb er geen woorden voor....
Ik weet niet zo goed hoe ik mijn hulp kan aanbieden... Sorry Dat ben ik inderdaad. Was wel leuk. We zijn uiteindelijk een high-tea gaan doen en naar de bios geweest. En ik had me toch een kiespijn! MAar we hadden het wel leuk. Gelukkig.
Ik weet niet zo goed hoe ik mijn hulp kan aanbieden... Sorry Dat ben ik inderdaad. Was wel leuk. We zijn uiteindelijk een high-tea gaan doen en naar de bios geweest. En ik had me toch een kiespijn! MAar we hadden het wel leuk. Gelukkig.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:37
zaterdag 14 januari 2012 om 14:39
Zo iemand weet vaak heel goed regeltjes te omzeilen en de juiste mensen te vinden om ervoor te zorgen dat de ander zo weinig mogelijk krijgt / overhoudt en t liefst ook geen nieuw leven opbouwt. Hij gooit de dingen liever in de sloot dan jou ook maar iets iets te gunnen ben ik bang.
Jeemig..ik hoop echt dat je de zaak om kunt draaien en niet door zijn "destructie plannen" ten onder gaat. Laat je niet gek maken!!! Dat is waarschijnlijk net zijn bedoelling.
Jeemig..ik hoop echt dat je de zaak om kunt draaien en niet door zijn "destructie plannen" ten onder gaat. Laat je niet gek maken!!! Dat is waarschijnlijk net zijn bedoelling.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:43
Fame, hoewel ik heel veel respect heb voor de manier waarop je deze situatie handlet, denk ik niet dat het verstandig is om dit topic te laten staan.
Je bent veel te herkenbaar zo, en zeker als je in scheiding ligt, en de zaken zo ingewikkeld liggen, is dit geen verstandige zet. Hem in een kwaad daglicht stellen (ook al heb je driewerf gelijk -vast en zeker-) is in het kader van de rechtszaak en je kinderen niet verstandig.
Ik wil je een ontzettend dikke knuffel geven, dit heb je zeker niet verdiend. Sterkte.
Je bent veel te herkenbaar zo, en zeker als je in scheiding ligt, en de zaken zo ingewikkeld liggen, is dit geen verstandige zet. Hem in een kwaad daglicht stellen (ook al heb je driewerf gelijk -vast en zeker-) is in het kader van de rechtszaak en je kinderen niet verstandig.
Ik wil je een ontzettend dikke knuffel geven, dit heb je zeker niet verdiend. Sterkte.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:46
zaterdag 14 januari 2012 om 14:47
Lieve Fame,
Allereerst heel veel sterkte en een dikke knuffel toegewenst.
Heb je in het nieuwe jaar inmiddels al contact gehad met je advocaat mbt de scheiding? Er zijn namelijk nieuwe scheidingsregels per 2012, speciaal voor echtgenoten die in gemeenschap van goederen zijn gehuwd.
Nieuwe peildatum per 2012
Een echtscheiding afronden kan maanden, en soms wel jaren duren. Nadat de partners besloten hebben dat ze gaan scheiden, hebben ze toch nog tot de echtscheidingsdatum een gezamenlijk vermogen. Als één van de partners besluit om buitensporig geld uit te geven, gaat dat ook ten koste van de andere partner, ze hebben immers nog een gezamenlijk vermogen. Vanaf 1 januari 2012 wordt het vermogen gescheiden op het moment dat de scheiding is ingediend bij de rechtbank."
Dat wordt de scheiding indienen (dat kan je alleen, daar heb je hem niet bij nodig). En als dat al is gebeurd, dan even met je advocaat in overleg hoe bovenstaande regeling dan voor jou van toepassing is.
Heel erg veel succes en sterkte toegewenst.
Allereerst heel veel sterkte en een dikke knuffel toegewenst.
Heb je in het nieuwe jaar inmiddels al contact gehad met je advocaat mbt de scheiding? Er zijn namelijk nieuwe scheidingsregels per 2012, speciaal voor echtgenoten die in gemeenschap van goederen zijn gehuwd.
Nieuwe peildatum per 2012
Een echtscheiding afronden kan maanden, en soms wel jaren duren. Nadat de partners besloten hebben dat ze gaan scheiden, hebben ze toch nog tot de echtscheidingsdatum een gezamenlijk vermogen. Als één van de partners besluit om buitensporig geld uit te geven, gaat dat ook ten koste van de andere partner, ze hebben immers nog een gezamenlijk vermogen. Vanaf 1 januari 2012 wordt het vermogen gescheiden op het moment dat de scheiding is ingediend bij de rechtbank."
Dat wordt de scheiding indienen (dat kan je alleen, daar heb je hem niet bij nodig). En als dat al is gebeurd, dan even met je advocaat in overleg hoe bovenstaande regeling dan voor jou van toepassing is.
Heel erg veel succes en sterkte toegewenst.
zaterdag 14 januari 2012 om 14:48
Ik zou het denk ik juist wel laten staan.
Haar man..EX..is waarschijnlijk allang bezig dit andersom op veel grotere schaal te doen. Op een manier waar bijna niet tegen te knokken is.
Alsof je in een olievlek waar je niet meer tegen kunt vechten en die heel je omgeving besmeurt.
Misschien is dit een plek om alles op een rij te zetten..ook naar een buitenwereld?
Haar man..EX..is waarschijnlijk allang bezig dit andersom op veel grotere schaal te doen. Op een manier waar bijna niet tegen te knokken is.
Alsof je in een olievlek waar je niet meer tegen kunt vechten en die heel je omgeving besmeurt.
Misschien is dit een plek om alles op een rij te zetten..ook naar een buitenwereld?