Wastafel verstopt..
zaterdag 14 januari 2012 om 15:08
Door mijn smetvrees was ik vaak mijn handen met veel zeep. Helaas heb ik gemerkt dat dit natuurlijk ook niet ten goede komt aan mijn wastafel en is mijn wastafeltje dus vestopt. Het water loopt op zich nog gewoon weg maar de zeepresten blijven er gewoon in. Op het einde van de dag heb ik alweer zovaak mijn handen gewassen en zit het schuim alweer bijna tot aan de rand, wat natuurlijk ook niet fris is.
Daarnaast zit er een rond gaatje in de wastafel en ook hierdoor komt het sop weer gewoon terug de wastafel in.
Ik vermoed dat ik dus gewoon veeeeeel te veel sop heb gebruik dat weet ik gewoon zeker en hierdoor is het waarschijnlijk gaat verstoppen.
Nu haal ik vaak de schuim er maar gewoon uit en gooi die in de douchebak waar het wel gewoon doorstroomt. S ochtends is alles weer prima maar zodra ik de kraan open doen en me handen was gaat het schuim weer omhoog.
Iemand tips (behalve natuurlijk minder wassen en iets aan mijn smetvrees doen) hoe ik dit weer een beetje normaal krijg...?
Daarnaast zit er een rond gaatje in de wastafel en ook hierdoor komt het sop weer gewoon terug de wastafel in.
Ik vermoed dat ik dus gewoon veeeeeel te veel sop heb gebruik dat weet ik gewoon zeker en hierdoor is het waarschijnlijk gaat verstoppen.
Nu haal ik vaak de schuim er maar gewoon uit en gooi die in de douchebak waar het wel gewoon doorstroomt. S ochtends is alles weer prima maar zodra ik de kraan open doen en me handen was gaat het schuim weer omhoog.
Iemand tips (behalve natuurlijk minder wassen en iets aan mijn smetvrees doen) hoe ik dit weer een beetje normaal krijg...?
zaterdag 14 januari 2012 om 15:12
quote:maaique schreef op 14 januari 2012 @ 15:09:
Waarom is het vies?
Zeep is schoon.
Stoppen met zo vaak je handen wassen, je wastafel ontstoppen met spul van HG en maandag naar je HA voor je smetvrees.
Naja ik was me handen omdat ze 'vies' zijn dus dan is het zeep ook niet echt heel fris lijkt me want daar spoel ik het mee af.
En wat er dan door dat gaatje weer de zeepbak binnenkomt kunnen ook allerlei gore dingen bij zitten denk ik.
Waarom is het vies?
Zeep is schoon.
Stoppen met zo vaak je handen wassen, je wastafel ontstoppen met spul van HG en maandag naar je HA voor je smetvrees.
Naja ik was me handen omdat ze 'vies' zijn dus dan is het zeep ook niet echt heel fris lijkt me want daar spoel ik het mee af.
En wat er dan door dat gaatje weer de zeepbak binnenkomt kunnen ook allerlei gore dingen bij zitten denk ik.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:12
zaterdag 14 januari 2012 om 15:19
Zeep is vet en vet koekt aan. Onder je wastafel zit een zogenaamde zwanenhals, de afvoer daarvan kun je makkelijk losdraaien, emmertje eronder. Die dop die je eraf draait zit waarschijnlijk vol met viezigheid, net als de afvoer die er naartoe loopt, daar ga je met je vingers of een theelepeltje in om de aanslag eruit te halen, fluitje van een cent.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:20
Kunnen muizen eigenlijk ook in de afvoer van mijn wastafel gaan zitten?(hebben namelijk hier muizen en weet niet precies waar ze wel en niet zitten)
Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt.
Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:21
quote:exces schreef op 14 januari 2012 @ 15:20:
In plaats van handen wassen kun je ook zo´n fles(je) dinges kopen. Verdorie, ik kom niet op de naam. Handen wassen zonder water. Ontsmet je handen en flesje(s) kun je overal neerzetten en ook in je handtas doen. Dan spaar je in elk geval het milieu een beetje.Klopt, maar dat vind ik toch altijd een beetje apart spul ofzo.
In plaats van handen wassen kun je ook zo´n fles(je) dinges kopen. Verdorie, ik kom niet op de naam. Handen wassen zonder water. Ontsmet je handen en flesje(s) kun je overal neerzetten en ook in je handtas doen. Dan spaar je in elk geval het milieu een beetje.Klopt, maar dat vind ik toch altijd een beetje apart spul ofzo.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:21
quote:MarianneDavids schreef op 14 januari 2012 @ 15:19:
Zeep is vet en vet koekt aan. Onder je wastafel zit een zogenaamde zwanenhals, de afvoer daarvan kun je makkelijk losdraaien, emmertje eronder. Die dop die je eraf draait zit waarschijnlijk vol met viezigheid, net als de afvoer die er naartoe loopt, daar ga je met je vingers of een theelepeltje in om de aanslag eruit te halen, fluitje van een cent.Ik denk niet dat ze dat overleeft.
Zeep is vet en vet koekt aan. Onder je wastafel zit een zogenaamde zwanenhals, de afvoer daarvan kun je makkelijk losdraaien, emmertje eronder. Die dop die je eraf draait zit waarschijnlijk vol met viezigheid, net als de afvoer die er naartoe loopt, daar ga je met je vingers of een theelepeltje in om de aanslag eruit te halen, fluitje van een cent.Ik denk niet dat ze dat overleeft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 14 januari 2012 om 15:25
quote:karlijn78 schreef op 14 januari 2012 @ 15:20:
Kunnen muizen eigenlijk ook in de afvoer van mijn wastafel gaan zitten?(hebben namelijk hier muizen en weet niet precies waar ze wel en niet zitten)
Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt. Lieve TO, ik denk echt dat jij een probleempje hebt hoor...
Kunnen muizen eigenlijk ook in de afvoer van mijn wastafel gaan zitten?(hebben namelijk hier muizen en weet niet precies waar ze wel en niet zitten)
Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt. Lieve TO, ik denk echt dat jij een probleempje hebt hoor...
zaterdag 14 januari 2012 om 15:29
zaterdag 14 januari 2012 om 15:32
Zoals hierboven al gezegd is: kokend water met soda erdoorheen gieten. Wellicht is het al erger en heeft die soda niet al te veel zin meer. Dan wordt het toch agressiever spul zoals muscle of HG.
Gewoon doen en dan is het zometeen weer verholpen.
En dan dus niet elke keer weer je handen zovaak wassen want dan heb je een grote kans dat je binnen de korste keren weer met een verstopte wasbak zit.
Ohja, voor muizen of ratten hoef je niet bang te zijn, die zitten niet zomaar onder je wasbak of de afvoer hoor.
Gewoon doen en dan is het zometeen weer verholpen.
En dan dus niet elke keer weer je handen zovaak wassen want dan heb je een grote kans dat je binnen de korste keren weer met een verstopte wasbak zit.
Ohja, voor muizen of ratten hoef je niet bang te zijn, die zitten niet zomaar onder je wasbak of de afvoer hoor.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:32
quote:karlijn78 schreef op 14 januari 2012 @ 15:20:
Kunnen muizen eigenlijk ook in de afvoer van mijn wastafel gaan zitten?(hebben namelijk hier muizen en weet niet precies waar ze wel en niet zitten)
Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt.Giet kokend water door de afvoer. Evt. muizen (die er NIET zitten) gaan dan ook dood. En ga zsm naar een dokter/psychiater!
Kunnen muizen eigenlijk ook in de afvoer van mijn wastafel gaan zitten?(hebben namelijk hier muizen en weet niet precies waar ze wel en niet zitten)
Aangezien het water dus soms gewoon weer terug komt door het gaatje in de wastafel. Als er dus muizen zitten is dat water wat terugloopt ook lekker vies, en misschien is het daardoor wel beetje verstopt.Giet kokend water door de afvoer. Evt. muizen (die er NIET zitten) gaan dan ook dood. En ga zsm naar een dokter/psychiater!