Vertrouwen..

15-01-2012 15:06 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nu 2.5 jaar geleden dat mijn vriend vreemdging.

Nadat ik t vanaf dag 1 aanvoelde, en hem er naar vroeg, heeft hij ontkend, mij voor 'gek' uitgemaakt, mij ontzettend belazerd dus, maar bleef lief tegen mij.

Na n telefoonrekening onderschept te hebben, ja, gaf hij toe..

Nu na 2.5 jaar zit t nog steeds in mijn gedachten, elke dag..

T vertrouwen is nog steeds weg, hoewel hij erg lief voor mij is..maar t komt niet meer 'binnen'...

Bij de gekste dingen schieten mij de gedachtes van toen door t hoofd..

Hoe kom ik hier vanaf?
Misschien moet je door de zure appel bijten en eens nadenken of je wel verder wilt in deze relatie? Een relatie zonder vertrouwen houdt waarschijnlijk niet lang stand.
Vergeven en achter je laten. Dat is voor veel mensen gemakkelijker dan gedaan, maar is de enige manier. Misschien heb je het hem diep van binnen nooit echt vergeven en dus blijft het je achtervolgen.

Heb je het hem verteld dat je het nog steeds moeilijk hebt om hem te vertrouwen, misschien is dat wel een goed plan. Het is in ieder geval goed voor hem te weten wat hij precies bij jou heeft gedaan, hij heeft waarschijnlijk geen clou en is het waarschijnlijk zelfs alweer vergeten. Aan jou dus om het te bespreken.
Maar het was toch uit toen hij binnen een week een ander had?

Dan is dat toch niet vreemdgaan [alhoewel het wel zo kan voelen natuurlijk]
Hij weet dat ik van die flashbacks heb, en zegt dan 'sorry' of zoiets, met n grote knuffel etc...Ik kan t woord 'sorry' niet meer horen...Ik raad iedereen aan om in zo n situatie te stoppen met relatie, want ik vind t érg moeilijk...Zó jammer, want vd rest gaat t goed..
Brandy, nadat wij weer bij elkaar kwamen, is hij ook met haar blijven 'afspreken'...Ik denk, vermoed, zo n 2 maanden, maar misschien wel langer, misschien nog steeds...Heb hem natuurlijk alle signalen van toen verteld.., misschien is hij nu voorzichtiger..
En waarom neem je die raad niet bij jezelf aan?
Wat biedt deze relatie je?
Je zou het gesprek met hem er nog eens over aan kunnen gaan. Noem daarbij dat je het er na 2,5 jaar nog moeilijk mee hebt, er vaak aan herrienrt word( als hij sorry zeg)t en dat je dat eigenlijk niet meer horen kunt.... dat brengt je vanzelf op het gesprek hoe nu verder
Ik gaf niet op...Was zo blij dat we weer bij elkaar kwamen..leefde toen in n roes ofzo, ik wilde niet opgeven...daar na kwamen nog wel af en toe signalen waarvan ik dacht 't zal toch niet..'.Maar we zijn nog steeds bij elkaar..Het gaat de laatste maanden wel wat beter, maar de flashbacks blijven komen...
Hij heeft je vertrouwen dan dubbel en dwars geschaadt toch?

Mogelijk blijftt 1 en ander niet voor niks zo lang knagen???

quote:allesrose schreef op 15 januari 2012 @ 15:24:

Brandy, nadat wij weer bij elkaar kwamen, is hij ook met haar blijven 'afspreken'...Ik denk, vermoed, zo n 2 maanden, maar misschien wel langer, misschien nog steeds...Heb hem natuurlijk alle signalen van toen verteld.., misschien is hij nu voorzichtiger..
Maar hij was toch niet vreemdgegaan?? Jij had het toen voor de vijfde keer uitgemaakt en hij had binnen een week een rebound meisje. Kut..... Maar het is geen vreemdgaan natuurlijk. Helemaal niet omdat jij degene was die het weer uitmaakte. Lees je topic van toen nog eens door.
Dogcrazy, dat heb ik gedaan. En dan vraagt hij wat hij kan doen, heb daar geen antwoord op. Hij is lief voor mij, steunt mij met alles, verrast me...Voor de rest gaat t gewoon lekker..
Is het gesprek rechtstreeks aangaan geen optie? De signalen die je krijgt, heb je die onderzocht?
Oriane, klopt, maar daarna zijn wij weer bij elkaar gekomen, en bleef hij met haar afspreken.
Het was uit toen hij met een ander meisje de koffer indook?

Maar nadat het weer aan was is het contact gebleven met dat meisje? Heb je hem daar mee geconfronteerd? Ik ken je vorige topic hierover overigens niet.
Nou ja, of je vergeeft het hem en gaat door met je leven of jij kapt ermee. Het blijft aan je vreten. Als iemand hard en hard ontkent dat hij niet vreemdgaat en later blijkt dat het zo is, kan ik me heel goed voorstellen dat jij je vertrouwen in hem kwijt bent. Als hij vanaf het begin had toegegeven, dan was het een andere koek geweest natuurlijk.

Maar goed, als je het hem wilt vergeten, gewoon veel praten over je gevoel en zo. Je kunt er niks aan doen dat het in je gedachten blijft .. Hij moet er begrip voor hebben. Alhoewel, makkelijker gezegd dan gedaan.. Succes ermee
Dat hij met haar bleef afspreken, dat wist je en vond je goed? Kwam je daar later achter? Is dat wel al besproken tussen jullie?
Toen ik zeker wist dat hij met haar bleef smsen/afspreken, hem geconfronteerd. Hij heeft toen waar ik bijzat haar gebeld, en gezegd dat ik er achter was gekomen, en dat hij stopte met haar.

Toen zijn we eigenlijk weer snel met ons leven doorgegaan..

Voor die ontdekking van de telf.rekening, heb ik hem tig keer verteld van mijn gevoel over dat ik dacht dat hij nog met haar afsprak. Dat werd ontkend, zelfs nadat ik duidelijke sigalen had.

Na die telf. rekening, met zo n 20 smsjes per dag, kon hij natuurlijk niet ontkennen.
Als dit nog zo is (na 2,5 jaar) zou ik met de relatie stoppen, je houdt er altijd een nare bijsmaak van en ik zou daar geen trek in hebben de rest van mijn leven. Uithuilen en move on!
Eigenlijk sluit ik me bij Esther aan. Hij heeft het toegegeven omdat je bewijs in handen had, maar anders....??? Dit kost je tomeloze energie en een relatie zonder vertrouwen heeft geen basis.
Esther 55, ik heb geen reden om de relatie te stoppen, want voor de rest gaat t goed..? En wat moet ik dan zeggen: ik ga alleen verder, want na 2.5 jaar zit t nog steeds in mijn hoofd, heb ik flashbacks, vertrouw ik je niet? Na 2. 5 jaar? Terwijl we t vd rest goed hebben. Dat kan, en wil ik niet, maar tis wel waar ik elke dag mee te maken heb...Hij is er helemaal niet meer mee bezig, behalve als ik erover begin..
Idd Dogcrazy, dat denk ik dus ook vaak..wat als ik toen niet die rekening had geopend...Ik had bij de eerste signalen al weg moeten zijn, misschien had hij dan begrepen waar hij mee bezig was..En idd t vreet energie, heb nu ook n burnout, door werk, maar ook zeker door dit..
quote:allesrose schreef op 15 januari 2012 @ 15:06:

Het is nu 2.5 jaar geleden dat mijn vriend vreemdging.

Nadat ik t vanaf dag 1 aanvoelde, en hem er naar vroeg, heeft hij ontkend, mij voor 'gek' uitgemaakt, mij ontzettend belazerd dus, maar bleef lief tegen mij.

Na n telefoonrekening onderschept te hebben, ja, gaf hij toe..

Nu na 2.5 jaar zit t nog steeds in mijn gedachten, elke dag..

T vertrouwen is nog steeds weg, hoewel hij erg lief voor mij is..maar t komt niet meer 'binnen'...

Bij de gekste dingen schieten mij de gedachtes van toen door t hoofd..

Hoe kom ik hier vanaf?

Misschien wel nooit.

Je relatie is door dit vreemdgaan beschadigd en niet in alle gevallen is dat te herstellen, dat zal je moeten accepteren en mogelijk zal het er toe leiden dat jullie uit elkaar gaan.

quote:allesrose schreef op 15 januari 2012 @ 16:05:

Hij is er helemaal niet meer mee bezig, behalve als ik erover begin..

Logisch dat hij erg niet meer mee bezig is, waarom zou hij?

Mijn ex wil het er ook liever niet meer over hebben
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hollebollegijs, na 2.5 jaar na t vreemdgaan uit elkaar gaan? Ik denk dat er iets moet gebeuren, waardoor ik die gedachtes niet meer heb/krijg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven