Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
Ja ben ook bang dat de vriendengroep verdeeld gaat worden. En ik moet zeggen dat ik er over nagedacht hebt om zelf iets van afstand te nemen...Ik kan me voorstellen dat het voor hun ook lastig is. Gister dat ik de auto moest omruilen was 1 van die vrienden daar en zag dat ik verdrietig was. Toen hij wegging kreeg ik van zijn vriendin even later een sms met de vraag of het wel goed met me gaat...Ze zijn echt betrokken en lief en zeggen dat ze me er wel doorheen slepen..Maar toch voelt het als ZIJN vrienden zeg maar. Hij heeft deze groep leren kennen door zijn ex en hij is daar toen zo ingerold. Hij kent ze veel langer dan ik; weet niet of dat voor die vrienden uitmaakt! Heb wel zoiets van: als ze het laten afweten zijn het geen echte vrienden!! ( Best stoer van mezelf om te zeggen terwijl ik echt hoop dat ze blijven..).

Ik laat het even op zn beloop en zie wel..

@_newwoman_: er is inderdaad iemand uit onverwachte hoek die mij beetje steunt. Ik heb namelijk afgelopen vrijdagavond bij die vriendin ( waar ik dus ex op fb zag ) iemand ontmoet: een vriendin van mijn vriendin en voor ik het wist zaten we lang te kletsen en het klikte goed! Zij vertelde over haar ex en voor ik het wist vertelde ik haar mijn hele verhaal! Bizar misschien maar kreeg het gevoel alsof zij op mijn pad MOEST komen...Was wel een fijn gevoel!

Verder natuurlijk mijn eigen vriendinnen en op het prikbord van Viva een meid leren kennen die bij mij om de hoek woont. Ben ook niet alleen ookal voelt dat soms wel zo ( snappen jullie het nog? )

Gisteravond bij een andere vriendin gezeten en geslapen: ben net wakker en heb gelukkig weer eens goed geslapen!

Morgen 2 soll gesprekken en ik heb het gevoel dat het wel eens goed kon gaan komen! Dat zal toch wel erg fijn zijn; weer werken.

Ex van FB afgooien is volgens mij een hele goed actie geweest van mezelf! Vriendin vindt het sterk van me...
quote:belinda1971 schreef op 15 januari 2012 @ 09:02:

Ex van FB afgooien is volgens mij een hele goed actie geweest van mezelf! Vriendin vindt het sterk van me...

Heel goed van je, het probleem is altijd dat je onwillekeurig toch

gaat kijken en gaat piekeren over wat je op die foto's ziet.

Ik weet voor mezelf 100% zeker dat het contact dat ik voor de kinderen heb met ex ook nadelige gevolgen voor mezelf heeft.

Het loskomen duurt veel langer dan in relaties waar je geen contact meer hebt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 15 januari 2012 @ 09:58:

[...]

Heel goed van je, het probleem is altijd dat je onwillekeurig toch

gaat kijken en gaat piekeren over wat je op die foto's ziet.

Ik weet voor mezelf 100% zeker dat het contact dat ik voor de kinderen heb met ex ook nadelige gevolgen voor mezelf heeft.

Het loskomen duurt veel langer dan in relaties waar je geen contact meer hebt.

Gijs: kl*te is dat he. Ik denk dat ik het ook stukken makkelijker had gehad als er geen kind bij betrokken was geweest. Ex heeft daar geen moeite mee, is inmiddels alweer aan zijn 2e relatie bezig sinds de breuk. Hoe doen ze het toch?!

Maar het contact moeten hebben of dat nu in harmonie of in strijd gaat, is gewoon rot.

Jij hebt toch vrij intensief contact met je ex-vrouw?

Dat is hier gelukkig niet, maar als zoon bij ex is stuurt hij zo 12 sms'jes over wat zoon allemaal wel niet doet. Normaal gesproken hoor ik niks van hem, behalve afspraken die gewijzigd moeten worden. En dat vind ik eigenlijk al een inbreuk op mijn privacy.

In je kinderen zie je je ex natuurlijk ook terug...dus dat echt helemaal loskomen, gebeurt gewoon nooit meer. Wel emotioneel, maar niets als ouders zijnde.
Belinda: goed dat je het toch alvast wat incalculeert en zelf wat afstand neemt. En fijn voor je dat je nu al andere mensen hebt ontmoet. Je zit in ieder geval niet bij de pakken neer. Hoe moeilijk het nu ook is.

Misschien blijf je sommige mensen zien of kom je ze ergens tegen, misschien ook niet. De tijd zal het wijzen.
quote:Marahbloem schreef op 15 januari 2012 @ 10:12:

[...]

Gijs: kl*te is dat he. Ik denk dat ik het ook stukken makkelijker had gehad als er geen kind bij betrokken was geweest. Ex heeft daar geen moeite mee, is inmiddels alweer aan zijn 2e relatie bezig sinds de breuk. Hoe doen ze het toch?!

.

Ach ze verlagen hun grenzen en nemen alles dat voorhanden is.

Ja ex en ik hebben wel normaal contact, wij bellen als er wat is en gaan ook gezamelijk naar schoolactiviteiten.

Soms is ook een normale omgang niet ideaal hoor, gisteren zat ze zich te beklagen dat moeder zijn met 2 kinderen heeeeeeel zwaar is en dat vooral de oudste last heeft van de scheiding.

Normaal reageer ik daar niet op, dat is olie op het vuur, maar gisteren heb ik toch even uitgelegd dat het:

Misschien niet zo handig is vreemd te gaan in een jong gezin

met 2 kinderen en dat het haar verantwoording is dit op te lossen.

Het wrange is dat de oudste al een scheiding heeft meegemaakt toen haar biologische vader er met een ander vandoor ging.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 15 januari 2012 @ 10:24:

[...]

Ach ze verlagen hun grenzen en nemen alles dat voorhanden is.

Ja ex en ik hebben wel normaal contact, wij bellen als er wat is en gaan ook gezamelijk naar schoolactiviteiten.

Soms is ook een normale omgang niet ideaal hoor, gisteren zat ze zich te beklagen dat moeder zijn met 2 kinderen heeeeeeel zwaar is en dat vooral de oudste last heeft van de scheiding.

Normaal reageer ik daar niet op, dat is olie op het vuur, maar gisteren heb ik toch even uitgelegd dat het:

Misschien niet zo handig is vreemd te gaan in een jong gezin

met 2 kinderen en dat het haar verantwoording is dit op te lossen.

Het wrange is dat de oudste al een scheiding heeft meegemaakt toen haar biologische vader er met een ander vandoor ging.

Goed van je! Maar dat normale contact lijkt me ook echt zijn nadelen hebben. Wat je al schrijft. Maar wel goed van je dat je er iets over gezegd hebt. Hoe reageerde ze?

Hoe oud is de oudste? Jongste is dan van jullie gezamenlijk? Heb je ook omgang met de oudste? En jee, mensen doen echt anderen aan wat henzelf is aangedaan he.

Mijn ex had ook al 2 kinderen, en kwam ook wel eens met zulke opmerkingen dat zijn oudste slecht in haar vel zat en niet snapte dat haar broertje niet altijd bij haar was. Ook gereageerd dat dat toch echt zijn verantwoordelijkheid en zijn keuze is geweest.

Maar je ex heeft nu toch een nieuwe partner? Of is die alweer uit beeld? Dan is het toch minder zwaar met 2 kinderen?

Mijn ex verlaagt geen grenzen hoor , die heeft (alweer) zijn soulmate gevonden hoor...hoor nog net geen weddingbells ringelen .

Mij lijkt het ingewikkeld, 3 kinderen bij 2 vrouwen en een vriendin met 2 kinderen. En ergens 'gun' ik hem dat lekker ingewikkelde leven ook. Naja, genoeg over ex.
quote:Marahbloem schreef op 15 januari 2012 @ 10:48:

[...]

Goed van je! Maar dat normale contact lijkt me ook echt zijn nadelen hebben. Wat je al schrijft. Maar wel goed van je dat je er iets over gezegd hebt. Hoe reageerde ze?

Hoe oud is de oudste? Jongste is dan van jullie gezamenlijk? Heb je ook omgang met de oudste? En jee, mensen doen echt anderen aan wat henzelf is aangedaan he.

Mijn ex had ook al 2 kinderen, en kwam ook wel eens met zulke opmerkingen dat zijn oudste slecht in haar vel zat en niet snapte dat haar broertje niet altijd bij haar was. Ook gereageerd dat dat toch echt zijn verantwoordelijkheid en zijn keuze is geweest.

Maar je ex heeft nu toch een nieuwe partner? Of is die alweer uit beeld? Dan is het toch minder zwaar met 2 kinderen?

Mijn ex verlaagt geen grenzen hoor , die heeft (alweer) zijn soulmate gevonden hoor...hoor nog net geen weddingbells ringelen .

Mij lijkt het ingewikkeld, 3 kinderen bij 2 vrouwen en een vriendin met 2 kinderen. En ergens 'gun' ik hem dat lekker ingewikkelde leven ook. Naja, genoeg over ex.

Ze reageerde heel normaal, ja ze voelde zich wel schuldig dat haar oudste (uit een vorige relatie) nu voor de 2e keer een scheiding meemaakt.

Dat heb ik haar ook voorgehouden, ze had me gevraagd toen ze zwanger was van de jongste of ik haar niet wilde laten zitten en de oudste net zo wilde behandelen als de jongste, uiteraard.

Ik heb met allebei de kinderen dezelfde regeling.

Maar ze is er nu achter dat ze van nature niet monogaam is en dat is niet echt handig met een partner en twee kinderen

Met die man waarmee ze scharrelde is het niets geworden en ze

is nu weer op zoek.

Ze is best knap dus aandacht genoeg alleen ben ik bang dat ze erdoor schade & schande achter gaat komen dat boven de 40 de beste braaf naast hun vrouw op de bank zitten en wat nog losloopt gestoord, wanhopig en vreemdgaand is afgewisseld met een enkele goede.

Nou ja daar komt ze vanzelf wel achter.

Ik heb haar nog wel gezegd: Ik hoop dat je over 20 jaar kan zeggen dat het het allemaal waard was.

Waar ik wel mee gestopt ben is met rekeningen betalen, als

bijvoorbeeld de accu van de auto defect was zij ik weleens, kom

geef de rekening maar mee, maak ik wel over.

Afgelopen december betaalde ik een autorekening van ¤180,-

(mijn kinderen worden er ook mee vervoerd) en van de week liet

ze me een leren jasje zien van ¤120,-

Pffffffffffffffff heb gezegd dat ik me wel genaaid voelde.

Ach Marahbloem of je ex echt de ware heeft gevonden?

Dat denkt mijn ex ook iedere paar jaar.

We wachten rustig af.
Zou je haar nog terug willen? Ze heeft eerder toch wel eens gezegd dat ze het niet zo slecht had met jou? Althans dat herinner ik me.

En monogamie lijkt me een keuze, of je het nu wel of niet bent. Zeker als je een gezin hebt. Ik snap dat echt niet, je vecht toch voor je gezin...het leed wat je je kinderen aandoet. Ikzelf vind het al moeilijk dat mijn kind in een omgangsregeling 'zit'. Moet daar echt mee leren omgaan.

Heb dat overigens bij ex bij zijn vorige vriendin ook gedacht: hoop dat het 't waard is om een gezin voor op te breken. Blijkbaar wel, gezien zijn nieuwe geluk.

Overigens hoop ik niet alle goede braaf op de bank zitten. Hoop toch zelf ook ooit weer iemand tegen te komen. Iemand die blijft...voor mezelf, maar ook voor mijn zoon zou ik dat leuk vinden. Het heeft toch iets ongezonds een 1-oudergezin. En dat bedoel ik niet verkeerd, maar ideaal is het niet.

Mijn ex zei voor we aan een kind begonnen dat hij zo bang was dat hij weer een omgangsregeling met een kind zou krijgen en dan 3 kinderen bij 2 vrouwen zou hebben. Tja...

Wat fijn dat je met alle twee de kinderen dezelfde regeling hebt. Volgens mij ben je een hartstikke goede man. Dom dat ze bij je weggegaan is, maar dat heeft ze nu zelf misschien ook door?

En helemaal terecht dat je bent gestopt met rekeningen betalen! Pas op dat je niet voor haar karretje gespannen wordt, want zo te lezen doet ze dat wel. Ben je niet nog te lief voor haar?
quote:Marahbloem schreef op 15 januari 2012 @ 11:57:

Zou je haar nog terug willen? Ze heeft eerder toch wel eens gezegd dat ze het niet zo slecht had met jou? Althans dat herinner ik me.

Toen ik een half jaar bij haar weg was had ik zeker teug gewild

alleen vond ik niet dat ik daar het initiatief in hoefde te nemen.

Als ik hier zo lees op het forum wat vrouwen doen om hun man

terug te krijgen, mijn ex zij alleen: Sorry dat van vorig jaar verdiend niet de schoonheidsprijs.

Ik denk als ze toen "doorgepakt" had met een mooie kaart of

een mooie brief ik wel dat ik voor de bijl was gegaan.

Nu hoeft het niet meer, ik ben financieel goed weggekomen uit de

scheiding en heb vorig jaar een behoorlijk portie geluk gehad (beurs e.d.) dus ik besloten heerlijk aso een paar jaar de bloemetjes buiten te zetten met een nieuwe auto, reizen en dingen doen waar ik zin in heb

Ik pas goed op hoor dat ze me niet voor haar karretje spant maar

mijn manco is dat ik me snel verantwoordelijk voel dus komt ze met iets, wel voor het gezin hoor, dan denk ik och geef die rekening maar hier.

Overigens is ex ook heel schappelijk hoor, weekend ruilen, geen probleem, iets op school gaan we samen, sinterklaas, kom maar langs en zelfs op mijn verjaardag haalt zij met de kinderen kado's voor me omdat ze zelf nog te klein zijn.
Hoe is het Belinda en Kunstje, ben je gister nog gegaan?
Hoi Campari,

Hier gaat het weer redelijk..Vandaag een lekker dagje gehad; naar het strand geweest met vriendin.

Ben erg geschrokken van mezelf gister; zat zo in mijn verdriet dat ik niet kon stoppen met huilen...Ze zeggen wel eens: maak van je hart geen moordkuil en verdriet en huilen moet af en toe...Denk soms wel eens dat mijn tranen op zijn maar dan gaat die kraan weer open....poehee!

Morgen heb ik 2 sollicitatiegesprekken en het kan zomaar eens goed aflopen...Zou wel fijn zijn om weer te kunnen werken. Afleiding hebben en weer het normale ritme oppakken..

Ik leef een beetje bij de dag dus we zien verder wel hoe het gaat. Vandaag voelde ik me sterk maar wie weet wat morgen brengt.....
Goed te lezen Belinda! Maar zo is het maar net, de betere momenten gaan gaandeweg weer langer duren en de diepte momenten worden korter.

Wens je heel veel succes morgen, door werk eigenwaarde, afleiding en structuur te hebben is idd een heerlijk.

@campari: zal morgen wel even posten hoe het gegaan is...

Ga zo lekker slapen: weltrusten!
Wat verschrikkelijk voor je zeg! Heel veel sterkte en dan gelijk je inruilen voor een jong ding! Bha
Belinda, veel succes vandaag met je sollicitaties.

Die schouwburgvoorstelling zou pas volgende week zijn en ik loop er nog over te dubben. Het zou mooi zijn als ik dat met ex nog zou kunnen doen. Geeft ook hoop voor de toekomst, dat we nog bij elkaar kunnen komen voor de kinderen. Maar ik weet niet of ik het aan zal kunnen. Moet ik nog eens over piekeren.

Verder bijna het hele weekend weg geweest. Was allemaal wel leuk. Maar het is zo vermoeiend dat je telkens iets moet ondernemen of weg moet gaan om het gezellig te hebben.

Vond het altijd heerlijk om met gezin ook eens gewoon op de bank te hangen en niets doen of een film kijken. Het feit dat er niet iemand is om op terug te vallen en die je eens lekker knuffelt mis ik nog steeds heel erg.

Het zou vandaag blue monday zijn, merk ik nog niet echt iets van. Ga zo meteen maar weer eens creatief aan de slag, leidt me altijd goed af. Verder ben ik super opgelucht dat zoon zijn baantje toch voortzet en naar de huisarts gaat om hulp te zoeken.

Dus zo langzamerhand komen er ook wel lichtpuntjes. Het is nog steeds een rauw verdriet, maar ik heb goede hoop dat ik er ga komen.
quote:Marahbloem schreef op 15 januari 2012 @ 11:57:

Wat fijn dat je met alle twee de kinderen dezelfde regeling hebt. Volgens mij ben je een hartstikke goede man. Dom dat ze bij je weggegaan is, maar dat heeft ze nu zelf misschien ook door?

Wel Gijs, hier sluit ik me bij aan. Het is natuurlijk altijd moeilijk, maar volgens mij hebben jullie een heel goede regeling samen en daardoor zullen de kinderen er minder onder lijden.

Ik moet zeggen dat ik echt wel boos ben om de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Als het niet leuk meer is, vertrek je toch? Ik begrijp ook niet waarom niet meer mensen vechten voor hun huwelijk en hun kinderen. Er zijn toch altijd mogelijkheden om dingen te veranderen. Maar dat wordt niet eens meer geprobeerd.
Oei, dacht ik dat het een goede dag zou worden, valt net de brief van de mediator in de bus (met rekening natuurlijk). Komt toch weer hard aan.

Maar ik laat me niet meer klein krijgen.

Ik kan het, ik ben sterk, ik word weer gelukkig!!!
Vandaag weer een goeie dag!

Goed geslapen en net een sollicitatiegesprek gehad; helaas niks geworden...

Ze konden mij maar 20 uur aanbieden en dat is natuurlijk te weinig.

Moet straks wel mijn eigen huisje kunnen betalen!

Vanmiddag om 15:30 nog een gesprek en wie weet....Deze is voor 35 uur pw dus: duimen maar!!

Kunstje: hou je taai meid!
Kunstje, waarom zou je in hemelsnaam met je ex naar die voorstellng willen gaan?

Lijkt mij een geval van gegarandeerd teleurgesteld worden, volgens mij ga je daar heel heel erg verdrietig van terugkomen, als hij het al zou willen doen.

Wordt dat gezellig denk je?

Of zit je de hele avond met een brok in je keel naast de man die niet meer met jou verder wil, die sterker nog, allang een ander heeft....

Het lijkt mij een slecht idee, maar je hebt nog even de tijd, wellicht kom je zelf ook nog tot die conclusie
Ben ik het helemaal mee eens!

Ga jezelf nou niet pijnigen door dit te doen....het zal je alleen maar verdriet opleveren!
En Bellinda, succes vanmiddag, ik hoop dat je de baan krijgt, dat zou een mooie nieuwe start zijn zeg!
quote:_newwoman_ schreef op 16 januari 2012 @ 12:09:

Kunstje, waarom zou je in hemelsnaam met je ex naar die voorstellng willen gaan?

Lijkt mij een geval van gegarandeerd teleurgesteld worden, volgens mij ga je daar heel heel erg verdrietig van terugkomen, als hij het al zou willen doen.

Wordt dat gezellig denk je?

Of zit je de hele avond met een brok in je keel naast de man die niet meer met jou verder wil, die sterker nog, allang een ander heeft....

Het lijkt mij een slecht idee, maar je hebt nog even de tijd, wellicht kom je zelf ook nog tot die conclusieDe kaartjes zijn inmiddels besteld. Ik heb het gevoel dat als ik dit kan, ik alles aankan. Zoals ik al zei is de kwaadheid voorbij en de pijn blijft wel. Maar ik begin nu langzamerhand te zien dat het misschien voor mij wel beter is dat we uit elkaar zijn. Niettemin was hij altijd mijn beste vriend en vonden we elkaar bij dit soort dingen. Ook voor de kinderen is het prettiger als we op een normale manier met elkaar kunnen omgaan.

En misschien is het van mijn kant ook wel een kleinzielig wraak naar mevr. Wijdbeens. In de tijd dat ik niet vooruit kon vanwege mijn rug heeft ze hem ingepikt door allerlei dingen met hem te gaan doen, die ik niet kon. En ze liet mij zitten met de huishoudelijke karweitjes (waar ik chagrijnig van werd). Nu is het andersom en kan zij zich thuis gaan zitten opvreten of de gevoelens tussen ons weer gaan oplaaien. Dat zal in elk geval van mijn kant niet zijn. Ik wil hem niet meer terug. Ik begin langzamerhand te genieten van mijn vrijheid en voel alsof er toch een druk van me afgevallen is.

Wat is wijsheid in dezen?
quote:kunstje schreef op 16 januari 2012 @ 13:06:

[...]Wat is wijsheid in dezen?

Een andere man vragen om mee te gaan.

Je hebt kans dat ex 'nee' zegt, dan baal je.

Gaat hij wel mee, dan gaat hij ook weer weg.

Val jij weer in een gat, je bent nog te kwetsbaar.

De beste wraak in dezen Kunstje is om buiten hem om zo gelukkig mogelijk te worden als je maar kunt.

Het is gewoonweg nog te vroeg om vriendschappelijk met elkaar om te gaan, ook al wil je dat je kinderen meegeven.

Geen kwaadsprekerij over hem is een goede eerste stap, dit doe je neit hoor.

(Daarbij is jouw motivatie begrijpelijk maar niet gestoeld op eerlijkheid, dus gedoemd verkeerd af te lopen).

Trouwens, wat een eye-opener om te gaan ervaren dat jij misschien wel beter af bent zonder hem!

Belinda, nogmaals succes, je hebt vanmorgen even kunnen warmdraaien
Trouwens, als je de kinderen wil laten zien dat jullie nog goed met elkaar door een deur kunnen zou het beter zijn mettertijd iets met z'n vieren te ondernemen, dat is pas een duidelijk signaal.
quote:campari schreef op 16 januari 2012 @ 13:24:

[...]

Het is gewoonweg nog te vroeg om vriendschappelijk met elkaar om te gaan, ook al wil je dat je kinderen meegeven.

Werd getriggerd door deze opmerkingen.

Ik betrap mezelf erop dat ik me nog steeds veel wegcijfer om de lieve vrede te bewaren. Voor de kinderen. Terwijl ik om me heen ook wel hoor dat het nou eenmaal niet 'normaal' is als je lachend door een scheiding wandelt. Maar het kán dus wel hè.. Nu veel geruzie maar straks wel weer samen door een deur kunnen? Want dát is wat ik belangrijk vind voor mijn kindjes. Ik heb een scheiding niet kunnen voorkomen maar wil dan tenminste dat ze twee ouders hebben die er soms ook nog samen voor hen zijn..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven