tekenen maar wat...

16-01-2012 18:55 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hay,

ik heb dochter van 4 en die is gek op tekenen,

maar wat moet ze tekenen. meestal weet ze niks en zit ik met een huilend kind die zelf vindt dat ze niet kan tekenen

hebben jullie ideeën...
Een tekenboek van haar favo disney of ander tekenfilmfiguurtje vind ze misschien wel leuk.

Of wilt ze echt alleen op blanco papier tekenen?
Dochter hier tekent ook heel graag een paar suggesties;

Een snoepwinkel/ijswinkel

Kermis

Verjaardag(of taart)

Bloemen, vlinders, bijen

Speeltuin

Iets natekenen van een boekje

Prinsessen inclusief kasteel
bloemen, slak, diertjes, huis, mama/papa/broertje/buurman, ballon, poppetjes, boom.
Oh ja, vriend en mij natekenen is hier ook favoriet
lovely: nou als ze in haar tekenboek tekent en ze tekent buiten de lijntjes word ze ook weer verdrietig...

Maar toch heel erg bedankt!

Silvy: dankje wel, zal ze gelijk aan haar voorleggen!

hekje: bedankt!
Je hebt hele leuke tekenboeken speciaal voor stoere jongens en ... meisjes (geen idee, ik heb een zoon) Daar staan tekenopdrachten in op een leuke manier. Groot succes, volgens mij bij de Bijenkorf en ik heb ze zelfs een keer in een tuincentrum (?) gezien.
Die tekenboeken zijn ook te koop bij Selexyz, erg leuk idd!! Bij de hema kan je ook boekjes met magisch verven kopen. Dat zijn tekeningen met een klein stipje geconcentreerde wareverf erop. Dat wordt verf als het nat wordt. Dan kan je met een kwastje lekker verven.
quote:pop1980 schreef op maandag 16 januari 2012 19:07 Die tekenboeken zijn ook te koop bij Selexyz, erg leuk idd!! Bij de hema kan je ook boekjes met magisch verven kopen. Dat zijn tekeningen met een klein stipje geconcentreerde wareverf erop. Dat wordt verf als het nat wordt. Dan kan je met een kwastje lekker verven.Waterverf dus...
Als ze alleen op blanco papier wil tekenen kun je haar een opdracht geven, je moet eigenlijk altijd de voorkeur geven aan uit het hoofd tekenen als je zo'n creatief kind hebt. Misschien ben je onlangs aan het strand geweest of in het bos, laat haar tekenen wat ze daar heeft gezien, een golfbreker aan het strand, een bospaadje en misschien een eekhoorntje, laat het verder aan haar fantasie over.
verba volant, scripta manent.
Kan je niet aansluiten met je suggesties op wat je die dag/week gaat doen/hebt gedaan/hebt voorgelezen etc.
dubbel
Tekenen wat ze in een voorleesverhaal heeft gehoord, of verhaaltjes die ze goed kent (sprookjes, teletubbies of astrid lindgren, maakt niet uit)
quote:pop1980 schreef op 16 januari 2012 @ 19:08:

[...]

Waterverf dus...
This is not kosher!
Ze kan haar hand overtrekken!

Over muntjes heen krassen op papier.

Met wasco allemaal kleurtjes op een papier maken, zwart wasco helemaal overheen en vervolgens een tekeningetje erin krassen. Komen de kleurtjes erdoor heen. Succes gegarandeerd!
This is not kosher!
goede ideeën komen hier voorbij zeg.

kwam ik daar maar op...

en knutsel ideeën?
Dat zijn doodle tekenboeken. Erg leuk.

Kleine opdrachten of een 'teken deze tekening af'.

Ik gebruik ze zelfs op de middelbare school.

Je hebt er heel vel soorten van.mode ontwerpen, paarden, dieren tekenen, enzovoort.
Ehmmm, vingerverven, wc rolletjes beplakken/verven en er een slinger van rijgen. Vlaggetjes maken en slinger maken. (en ophangen natuurlijk)

Verder geen idee, ik háátte knutselen, daar werd je vies van
This is not kosher!
Knutselideeen genoeg op internetKijk eens op google en zoek daar naar knutselen voor kleuters, op juffenpagina's of kijk in de bieb naar een knutselboek. Ook daar hebben ze veel boeken met vouwvoorbeelden, kan ze leuke figuren vouwen, of origami, of schilderen op nummer, of dat magisch verven van de Hema, of van kosteloos materiaal dingen bouwen (een poppenhuis ofzo) of strijkkralen of ministeck of kijk eens bij de Action of Zeeman, knutselspul te over!!
quote:fienne1205 schreef op 16 januari 2012 @ 19:01:

lovely: nou als ze in haar tekenboek tekent en ze tekent buiten de lijntjes word ze ook weer verdrietig...

Kan het niet zo zijn dat ze al haar ideeën in haar hoofd al afkeurt, omdat ze toch niet goed genoeg zijn? Een perfectionistje in de dop?

Of is het heel normaal voor kinderen om het verschrikkelijk te vinden buiten de lijntjes te kleuren...Dan hou ik verder mijn mond...
Oh, ik bedenk nog iets wat ik vroeger heel gaaf vond!! Dat waren tekenblokken, waar al een tekening opstond, maar onzichtbaar. Daar moest je dan met je grijze potlood over heen kleuren en dan kwam de afbeelding tevoorschijn. Ik weet niet meer hoe die krengen heetten, iets als magic blocks oid? Iemand?

Als ze bang is om iets verkeerds te tekenen, buiten de lijntjes te gaan of om het niet mooi genoeg te doen, ga dan juist heel erg met haar kliederen met vingerverf, en dan je hele handen ondersmeren. Of smijten met verf a la Pollock. Dan leert je kind dat het aspect van plezier belangrijker is dan perfectie.
quote:pop1980 schreef op 16 januari 2012 @ 19:52:

Oh, ik bedenk nog iets wat ik vroeger heel gaaf vond!! Dat waren tekenblokken, waar al een tekening opstond, maar onzichtbaar. Daar moest je dan met je grijze potlood over heen kleuren en dan kwam de afbeelding tevoorschijn. Ik weet niet meer hoe die krengen heetten, iets als magic blocks oid? Iemand?

Als ze bang is om iets verkeerds te tekenen, buiten de lijntjes te gaan of om het niet mooi genoeg te doen, ga dan juist heel erg met haar kliederen met vingerverf, en dan je hele handen ondersmeren. Of smijten met verf a la Pollock. Dan leert je kind dat het aspect van plezier belangrijker is dan perfectie.wij noemden dat een toverblok vroeger.
tsja.....
Favoriet tekenspel: aan tafel

Een groot wit vel of goedkope rol wit papier op tafel leggen. En dan aan tafel. Wat ga je eten? Waarvan ga je eten? Waarmee ga je eten. En hemel, vergeet de decoratie niet!! Dan zijn er natuurlijk verschillende gangen en toetjes. Alles wat je kan bedenken, kan op de tafel getekend worden.

Samen gerechten tekenen. En af en toe morsen, servet erbij tekenen. Alles kan!
Je heb ook van die s jablonen waar ze zelf mee kunnen omtrekken.

Of op een vel papiet een rondje zetten: dit is het hoofd jij nu de rest. Of een ovaal: dit is het lijf van een dier, nu jij de rest. Etc
"Samenbloemen" tekenen ?

Dat vond Snoezekind heel leuk. Je tekent een klein bloemetje middenop een wit stuk papier, je kind tekent er met een andere kleur omheen, dan jij weer en zo afwisselen tot het blad gevuld is met een hele grote bloem.

Ook heel goed voor de schrijfmotoriek.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven