tekenen maar wat...
maandag 16 januari 2012 om 19:02
maandag 16 januari 2012 om 19:07
maandag 16 januari 2012 om 19:08
quote:pop1980 schreef op maandag 16 januari 2012 19:07 Die tekenboeken zijn ook te koop bij Selexyz, erg leuk idd!! Bij de hema kan je ook boekjes met magisch verven kopen. Dat zijn tekeningen met een klein stipje geconcentreerde wareverf erop. Dat wordt verf als het nat wordt. Dan kan je met een kwastje lekker verven.Waterverf dus...
maandag 16 januari 2012 om 19:10
Als ze alleen op blanco papier wil tekenen kun je haar een opdracht geven, je moet eigenlijk altijd de voorkeur geven aan uit het hoofd tekenen als je zo'n creatief kind hebt. Misschien ben je onlangs aan het strand geweest of in het bos, laat haar tekenen wat ze daar heeft gezien, een golfbreker aan het strand, een bospaadje en misschien een eekhoorntje, laat het verder aan haar fantasie over.
verba volant, scripta manent.
maandag 16 januari 2012 om 19:19
maandag 16 januari 2012 om 19:38
Knutselideeen genoeg op internetKijk eens op google en zoek daar naar knutselen voor kleuters, op juffenpagina's of kijk in de bieb naar een knutselboek. Ook daar hebben ze veel boeken met vouwvoorbeelden, kan ze leuke figuren vouwen, of origami, of schilderen op nummer, of dat magisch verven van de Hema, of van kosteloos materiaal dingen bouwen (een poppenhuis ofzo) of strijkkralen of ministeck of kijk eens bij de Action of Zeeman, knutselspul te over!!
maandag 16 januari 2012 om 19:44
quote:fienne1205 schreef op 16 januari 2012 @ 19:01:
lovely: nou als ze in haar tekenboek tekent en ze tekent buiten de lijntjes word ze ook weer verdrietig...
Kan het niet zo zijn dat ze al haar ideeën in haar hoofd al afkeurt, omdat ze toch niet goed genoeg zijn? Een perfectionistje in de dop?
Of is het heel normaal voor kinderen om het verschrikkelijk te vinden buiten de lijntjes te kleuren...Dan hou ik verder mijn mond...
lovely: nou als ze in haar tekenboek tekent en ze tekent buiten de lijntjes word ze ook weer verdrietig...
Kan het niet zo zijn dat ze al haar ideeën in haar hoofd al afkeurt, omdat ze toch niet goed genoeg zijn? Een perfectionistje in de dop?
Of is het heel normaal voor kinderen om het verschrikkelijk te vinden buiten de lijntjes te kleuren...Dan hou ik verder mijn mond...
maandag 16 januari 2012 om 19:52
Oh, ik bedenk nog iets wat ik vroeger heel gaaf vond!! Dat waren tekenblokken, waar al een tekening opstond, maar onzichtbaar. Daar moest je dan met je grijze potlood over heen kleuren en dan kwam de afbeelding tevoorschijn. Ik weet niet meer hoe die krengen heetten, iets als magic blocks oid? Iemand?
Als ze bang is om iets verkeerds te tekenen, buiten de lijntjes te gaan of om het niet mooi genoeg te doen, ga dan juist heel erg met haar kliederen met vingerverf, en dan je hele handen ondersmeren. Of smijten met verf a la Pollock. Dan leert je kind dat het aspect van plezier belangrijker is dan perfectie.
Als ze bang is om iets verkeerds te tekenen, buiten de lijntjes te gaan of om het niet mooi genoeg te doen, ga dan juist heel erg met haar kliederen met vingerverf, en dan je hele handen ondersmeren. Of smijten met verf a la Pollock. Dan leert je kind dat het aspect van plezier belangrijker is dan perfectie.
maandag 16 januari 2012 om 20:49
quote:pop1980 schreef op 16 januari 2012 @ 19:52:
Oh, ik bedenk nog iets wat ik vroeger heel gaaf vond!! Dat waren tekenblokken, waar al een tekening opstond, maar onzichtbaar. Daar moest je dan met je grijze potlood over heen kleuren en dan kwam de afbeelding tevoorschijn. Ik weet niet meer hoe die krengen heetten, iets als magic blocks oid? Iemand?
Als ze bang is om iets verkeerds te tekenen, buiten de lijntjes te gaan of om het niet mooi genoeg te doen, ga dan juist heel erg met haar kliederen met vingerverf, en dan je hele handen ondersmeren. Of smijten met verf a la Pollock. Dan leert je kind dat het aspect van plezier belangrijker is dan perfectie.wij noemden dat een toverblok vroeger.
Als ze bang is om iets verkeerds te tekenen, buiten de lijntjes te gaan of om het niet mooi genoeg te doen, ga dan juist heel erg met haar kliederen met vingerverf, en dan je hele handen ondersmeren. Of smijten met verf a la Pollock. Dan leert je kind dat het aspect van plezier belangrijker is dan perfectie.wij noemden dat een toverblok vroeger.
tsja.....
maandag 16 januari 2012 om 20:49
Favoriet tekenspel: aan tafel
Een groot wit vel of goedkope rol wit papier op tafel leggen. En dan aan tafel. Wat ga je eten? Waarvan ga je eten? Waarmee ga je eten. En hemel, vergeet de decoratie niet!! Dan zijn er natuurlijk verschillende gangen en toetjes. Alles wat je kan bedenken, kan op de tafel getekend worden.
Samen gerechten tekenen. En af en toe morsen, servet erbij tekenen. Alles kan!
Een groot wit vel of goedkope rol wit papier op tafel leggen. En dan aan tafel. Wat ga je eten? Waarvan ga je eten? Waarmee ga je eten. En hemel, vergeet de decoratie niet!! Dan zijn er natuurlijk verschillende gangen en toetjes. Alles wat je kan bedenken, kan op de tafel getekend worden.
Samen gerechten tekenen. En af en toe morsen, servet erbij tekenen. Alles kan!
dinsdag 17 januari 2012 om 10:21
"Samenbloemen" tekenen ?
Dat vond Snoezekind heel leuk. Je tekent een klein bloemetje middenop een wit stuk papier, je kind tekent er met een andere kleur omheen, dan jij weer en zo afwisselen tot het blad gevuld is met een hele grote bloem.
Ook heel goed voor de schrijfmotoriek.
Dat vond Snoezekind heel leuk. Je tekent een klein bloemetje middenop een wit stuk papier, je kind tekent er met een andere kleur omheen, dan jij weer en zo afwisselen tot het blad gevuld is met een hele grote bloem.
Ook heel goed voor de schrijfmotoriek.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"