uTorrent - poort openzetten
dinsdag 17 januari 2012 om 19:39
Ik ga het er gewoon op gokken om dit hier te plaatsen! Heb het ook al op computerforum geprobeerd, maar daar wordt niet gereageerd, dus ik probeer het ook maar even hier. Misschien zit hier wel een hele technische dame of is er een handige vriend die meeleest op de bank. En als er niet gereageerd wordt heb ik het in ieder geval geprobeerd!
Het probleem: Het openen van een poort voor uTorrent.
Ik heb een KPN Experiabox Arcadyan, en kan wel in 192.168.2.254 het venster vinden waar ik de poort kan invoegen, maar ik kom niet uit de invulvakjes...
Ik dien het LAN IP in te vullen, waarvan ik al geen flauw idee heb waar ik dat adres kan vinden. Vervolgens moet ik een keus maken tussen het protocoltype TCP, UDP en TCP/UDP. Dan moet ik de LAN Port invullen en vervolgens de Public Port. De poort die uTorrent gebruikt is 26734, maar hoe weet ik nu wat ik in de andere vakjes moet invullen?
Ik gebruik een Mac, mocht dat van belang zijn!
Ik hoop dat iemand me iets wijzer kan maken!
Het probleem: Het openen van een poort voor uTorrent.
Ik heb een KPN Experiabox Arcadyan, en kan wel in 192.168.2.254 het venster vinden waar ik de poort kan invoegen, maar ik kom niet uit de invulvakjes...
Ik dien het LAN IP in te vullen, waarvan ik al geen flauw idee heb waar ik dat adres kan vinden. Vervolgens moet ik een keus maken tussen het protocoltype TCP, UDP en TCP/UDP. Dan moet ik de LAN Port invullen en vervolgens de Public Port. De poort die uTorrent gebruikt is 26734, maar hoe weet ik nu wat ik in de andere vakjes moet invullen?
Ik gebruik een Mac, mocht dat van belang zijn!
Ik hoop dat iemand me iets wijzer kan maken!
dinsdag 17 januari 2012 om 19:52
Beste Pritiwi,
Ik zit idd op de bank naast mijn vrouw en die liet dit lezen.
Waarom je een poort voor uTorrent moet openen weet ik niet, maar om die informatie op te vragen die je nodig hebt moet je het volgende doen.
Open Dos venster door start uitvoeren type cmd
Dos venster wordt geopend type hier nu ipconfig
De details komen nu naar voren IP adres, subnetmask en gateway.
Ik heb je KPN box opgezocht en volgens mij maakt deze gebruik van TCP/UDP, heb verder geen ervaring met deze box maar hoop dat je genoeg info hebt om verder te kunnen.
Gr
Ik zit idd op de bank naast mijn vrouw en die liet dit lezen.
Waarom je een poort voor uTorrent moet openen weet ik niet, maar om die informatie op te vragen die je nodig hebt moet je het volgende doen.
Open Dos venster door start uitvoeren type cmd
Dos venster wordt geopend type hier nu ipconfig
De details komen nu naar voren IP adres, subnetmask en gateway.
Ik heb je KPN box opgezocht en volgens mij maakt deze gebruik van TCP/UDP, heb verder geen ervaring met deze box maar hoop dat je genoeg info hebt om verder te kunnen.
Gr
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
dinsdag 17 januari 2012 om 20:13
Hij geeft een rood of soms oranje bolletje onderin... Nooit een groene. En google zegt dat ik dan een poort moet openzetten.
Yellow, weet je of ik het IP-adres moet nemen wat staat onder Systeemvoorkeuren > Netwerk en dan het adres wat staat bij "Wi-Fi is verbonden met [Netwerknaam] en heeft het IP-adres [IP-adres]." ?
Yellow, weet je of ik het IP-adres moet nemen wat staat onder Systeemvoorkeuren > Netwerk en dan het adres wat staat bij "Wi-Fi is verbonden met [Netwerknaam] en heeft het IP-adres [IP-adres]." ?
dinsdag 17 januari 2012 om 20:17
dinsdag 17 januari 2012 om 20:18
quote:yellowlove2punt0 schreef op 17 januari 2012 @ 20:15:
Dat is hetzelfde Ip adres idd.
Ik snap nog steeds niet wat je doet, waar is het oranje bolletje dan?Ben aan het speuren in mijn uTorrent maar ik zie t niet?Het tonen van het bolletje staat geloof ik niet standaard aan. Onder preferences > Network staat de TCP port en dan de netwerk status met het bijbehorende bolletje..
Dat is hetzelfde Ip adres idd.
Ik snap nog steeds niet wat je doet, waar is het oranje bolletje dan?Ben aan het speuren in mijn uTorrent maar ik zie t niet?Het tonen van het bolletje staat geloof ik niet standaard aan. Onder preferences > Network staat de TCP port en dan de netwerk status met het bijbehorende bolletje..
dinsdag 17 januari 2012 om 20:19
dinsdag 17 januari 2012 om 20:23
Jep, maar dat lijkt weinig te doen. Misschien heb ik gewoon wel een waardeloze internetverbinding, al blijkt dat niet uit het gewone surfen; dat gaat allemaal razendsnel. 's nachts gaat het ook allemaal net wat sneller. Geen idee waar dat dan aan ligt.
De torrent heeft ook ruim voldoende seeders, dus daar ligt het niet aan, maar hij gebruikt er maar vijf ofzo. Lijkt me ook niet handig.
Zucht. Je moet wat overhebben voor je dagelijkse NCIS-afleveringen!
De torrent heeft ook ruim voldoende seeders, dus daar ligt het niet aan, maar hij gebruikt er maar vijf ofzo. Lijkt me ook niet handig.
Zucht. Je moet wat overhebben voor je dagelijkse NCIS-afleveringen!
dinsdag 17 januari 2012 om 20:28
Ah maar als de comp uitstaat van de seeder, dan seedt hij ook niet he. En als het in Amerika is, is het hier overdag en daar nacht en dus zullen er meer mensen slapen. En als die 5 nou allemaal sloom internet hebben, dan krijg jij het ook minder snel binnen.
Ik heb dat ook wel eens, dan zijn er 1300 seeders, maar in mijn lijst 'maar' 20 en dan nog duurt een aflevering van een serie een half uur tot een uur.
Ik heb dat ook wel eens, dan zijn er 1300 seeders, maar in mijn lijst 'maar' 20 en dan nog duurt een aflevering van een serie een half uur tot een uur.
dinsdag 17 januari 2012 om 20:40
Hij zegt nu: je hebt alles of niks.
Jij haalt binnen, en die poort kan niet verder open tengunste van de snelheid.
Kan wel aan de hardware liggen.
je hebt een gig of een 100mb kaartje daar zit al verschil.
Kan ook aan je internet liggen.
Maar hoe dan ook, voor de snelheid schijnt het niks uit te maken.
( heb ik het duidelijk verwoord? Notuleren is niet mijn sterkste punt )
Jij haalt binnen, en die poort kan niet verder open tengunste van de snelheid.
Kan wel aan de hardware liggen.
je hebt een gig of een 100mb kaartje daar zit al verschil.
Kan ook aan je internet liggen.
Maar hoe dan ook, voor de snelheid schijnt het niks uit te maken.
( heb ik het duidelijk verwoord? Notuleren is niet mijn sterkste punt )
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
dinsdag 17 januari 2012 om 20:47
Hm, ja ik denk het wel. Het lijkt me alleen toch dat als uTorrent zegt dat ik 'no incoming connections' heb, terwijl er wel voldoende seeders zijn, het moet helpen als ik wel verbinding heb. Maar misschien is dat mijn simpele gedachtegang, haha. Wat voor een kaartje heb weet ik niet! Maar ik denk niet dat het aan mijn hardware ligt, want voordat ik onlangs verhuisd ben downloade ik met 2 MB/s... Heimwee!
Hij staat nu trouwens even op groen na het invoeren wat Yellow en je man zeiden. De snelheid stelt inderdaad weinig voor, hoewel 'ie soms opeens een boost heeft, maar ik heb dus verbinding... Nu nog kijken voor hoe lang!
Yellow, wat je typt klinkt inderdaad logisch! Ik denk dat ik me er maar bij neerleg dat een seizoen wel wat dagen gaat duren voordat ik 'm binnen heb.
Hij staat nu trouwens even op groen na het invoeren wat Yellow en je man zeiden. De snelheid stelt inderdaad weinig voor, hoewel 'ie soms opeens een boost heeft, maar ik heb dus verbinding... Nu nog kijken voor hoe lang!
Yellow, wat je typt klinkt inderdaad logisch! Ik denk dat ik me er maar bij neerleg dat een seizoen wel wat dagen gaat duren voordat ik 'm binnen heb.
woensdag 18 januari 2012 om 01:30
Je moet een poort forwarden omdat je anders niet connectable bent. Ben je niet connectable, zijn je downloads traag. Begin even met alles te vergeten wat Mies85 zegt (hoop onzin), op het dik gedrukte na in de eerste post, want je hebt het IP nodig van je eigen machine.
Ik zag dat je al uitgevonden had hoe je in je experia geval moet komen dat is goed. Ga vervolgens naar onderstaand scherm, daarvoor moet NAT wel aanstaan.
Bij protocol pak je TCP&UDP
Als 26734 van uTorrent is vul je dat in bij public en local port.
Bij local ip adress vul je je eigen ip in, dat van je machine en zorg dat enabled aangevinkt staat.
Comment mag je inzetten wat je wil.
Succes!
Voor de mensen die een stukje theorie willen weten. NAT Network Address Translation, maakt zoals de naam als impliceert een vertaalslag. Deze is nodig omdat je door het gebruik van een router je eigen interne netwerk opzet met locale IP addressen. Deze addressen zijn uiteraard van buiten niet beschikbaar en daarom kunnen andere mensen moeilijk tot niet een verbinding met jouw PC opbouwen omdat ze de poorten proberen te benaderen op jouw publieke IP adres. Op dit interne netwerk kunnen tal van machines zitten van printers,tv's tot computers. Daarom moet je per poort aangeven naar welk apparaat hij verwijst op je interne netwerk.
Voor de mensen die geen router hebben, maar rechtstreeks hun PC aan hun modem hangen. Staan ALLE poorten van buiten naar binnen open. Hiervoor heb je dus een firewall nodig om aanvallen van buitenaf tegen te gaan. Zit je dus achter een router is een direct hack aanval al behoorlijk gecompliceerd en zal het aankomen op malware of virussen. Dit is in feite een aanval van binnen naar buiten.
Ik zag dat je al uitgevonden had hoe je in je experia geval moet komen dat is goed. Ga vervolgens naar onderstaand scherm, daarvoor moet NAT wel aanstaan.
Bij protocol pak je TCP&UDP
Als 26734 van uTorrent is vul je dat in bij public en local port.
Bij local ip adress vul je je eigen ip in, dat van je machine en zorg dat enabled aangevinkt staat.
Comment mag je inzetten wat je wil.
Succes!
Voor de mensen die een stukje theorie willen weten. NAT Network Address Translation, maakt zoals de naam als impliceert een vertaalslag. Deze is nodig omdat je door het gebruik van een router je eigen interne netwerk opzet met locale IP addressen. Deze addressen zijn uiteraard van buiten niet beschikbaar en daarom kunnen andere mensen moeilijk tot niet een verbinding met jouw PC opbouwen omdat ze de poorten proberen te benaderen op jouw publieke IP adres. Op dit interne netwerk kunnen tal van machines zitten van printers,tv's tot computers. Daarom moet je per poort aangeven naar welk apparaat hij verwijst op je interne netwerk.
Voor de mensen die geen router hebben, maar rechtstreeks hun PC aan hun modem hangen. Staan ALLE poorten van buiten naar binnen open. Hiervoor heb je dus een firewall nodig om aanvallen van buitenaf tegen te gaan. Zit je dus achter een router is een direct hack aanval al behoorlijk gecompliceerd en zal het aankomen op malware of virussen. Dit is in feite een aanval van binnen naar buiten.
woensdag 18 januari 2012 om 01:42
quote:yellowlove2punt0 schreef op 18 januari 2012 @ 01:33:
Nou nou iedereen probeert toch te helpen, hoef je niet te zeggen dat iemand bullshit uitkraamt. Wat een attentheid hier op het forum zo in de nacht...Ben ik het niet mee eens. De materie is redelijk complex, als je niet weet wat je doet. Door onjuistheden te verspreiden creëer je nog meer verwarring dan er al is.
Nou nou iedereen probeert toch te helpen, hoef je niet te zeggen dat iemand bullshit uitkraamt. Wat een attentheid hier op het forum zo in de nacht...Ben ik het niet mee eens. De materie is redelijk complex, als je niet weet wat je doet. Door onjuistheden te verspreiden creëer je nog meer verwarring dan er al is.
woensdag 18 januari 2012 om 01:51
quote:yellowlove2punt0 schreef op 18 januari 2012 @ 01:44:
Dit is een forum, mensen proberen elkaar te helpen. Maar ik geloof dat het concept 'omgangsvormen' je echt vreemd is als ik moet gaan uitleggen dat het niet aardig is om te zeggen dat iemand bullshit vertelt.Ach zo erg is het allemaal niet. Ik zal het veranderen in 'Onzin'. Klinkt een stuk beter vind je niet.
Dit is een forum, mensen proberen elkaar te helpen. Maar ik geloof dat het concept 'omgangsvormen' je echt vreemd is als ik moet gaan uitleggen dat het niet aardig is om te zeggen dat iemand bullshit vertelt.Ach zo erg is het allemaal niet. Ik zal het veranderen in 'Onzin'. Klinkt een stuk beter vind je niet.
woensdag 18 januari 2012 om 01:54