tandenpoetstips?

18-01-2012 09:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van bijna 3,5 vindt tandenpoetsen helemaal niks en het is zeker 1 x per dag drama. Meestal doet hij 's ochtends het moeilijkst. Ik heb alles al uitgeprobeerd (voor de spiegel, liedje, eerst zelf laten poetsen, een mooie sticker uitkiezen) en hij is er niet voor te porren. Tja, dan maar in de houdgreep maar hij klemt z'n kaken zo hard op elkaar dat ik er nauwelijks tussenkom en als ik het toch probeer gaat z'n tandvlees een beetje bloeden omdat ik dan teveel kracht moet zetten waarschijnlijk . Tandarts gaf als tip zelf laten doen en dan napoetsen, maar hij wil het niet eens zelf doen. Als jullie nog tips hebben?
Er zijn hier al meerdere topics over. Ik heb hier zelf een geweldige tip gelezen van iemand die tegen haar kind zei: zie ik daar een broodje? Laat eens zien aan mama, die gaan we even wegpoetsen! oid......

Ik pas die truc nu toe bij mijn bijna 2-jarige dochter en het werkt als een trein.
Ja, dat werkte bij mijn zoontje ook goed toen hij wat jonger was. Nu niet meer
Ik heb een verhaaltje verteld van bacterien en zing een liedje ren bacterie ren! En dat als we de bacterien niet wegjagen dat ze zwarte tandjes maken. En dat doet pijn.

Zoon is 3.
ik deed altijd een liedje op 'k zag 2 beren'. Werkte goed. Maar liedjes werken bij jouw zoon niet begrijp ik.

Bloedend tandvlees kan ook komen omdat de boel gewoon ontstoken is door niet goed poetsen en het doet flink pijn als je het aanraakt. Logisch dat hij dan niet meer wil.

Heeft de tandarts al gekeken òf zijn tandvlees ontstoken is? En hoe gedraagt hij zich bij de tandarts; laat hij zich dan wel controleren of is het dan ook drama?
Zijn recentelijk nog topics over geweest, staan heel veel tips in.
Hij is pas nog bij de tandarts geweest en het zag er goed uit. Hij zat op mijn schoot en dat ging goed, hij hield z'n mond gewoon open en liet de tandarts kijken.
En gek genoeg gaat het 's avonds vaak beter dan 's ochtends, terwijl we niet anders doen.
misschien heeft hij er 's ochtends gewoon geen zin in?

Ik zou dat ochtendmoment anders verplaatsen naar een ander tijdstip
Ja kan me voorstellen dat dat bij wat oudere kinderen niet meer werkt.....het blijft toch een issue he dat tandenpoetsen.
Ik doe het meestal al wat later op de ochtend, als m'n dochter op school zit, dan is het wat rustiger maar ja, het moet toch een keer gebeuren.
Ik heb zelf geen kinderen, maar heb altijd superveel opgepast dus een beetje ervaring met kinderen heb ik wel hoor!

Ik dacht misschien moet je je zoontjes idd vertellen waarom tandenpoetsen belangrijk is! Als het niet gebeurt krijg je vieze tandjes en gaat het pijn doen zoiets! Dus 2 keer per dag het eten wegpoetsen! En dan samen met je zoontje naar de kruitvat gaan, laat je hem zelf een mooie tandenborstel uitzoeken misschien een met een lampje erin! Lekkere kindertandpasta met misschien piraat erop of cars ofzo!

Mijn oppaskindje (3,5 jaar) kreeg altijd een driftbui als ie moest poetsen.. Nu heeft ie een elektrische tandenborstel van cars, en wilt nu heel graag tandenpoetsen! Die elektrische kindertandenborstel is ook te krijgen bij kruitvat! Zou toch eerst een gewone proberen die hij zelf dan uitkiest, want die elektrische is wel wat duurder natuurlijk!

Succes
Mijn dochter poets ik elektrisch, maar ook dat wil mijn zoontje nog niet, wel bedankt voor de tip .

Ik vrees dat het gewoon afwachten is tot het beter gaat. Tot die tijd moeten we maar wat proberen.
Doorzetten. En duidelijk maken dat tanden poetsen iets is dat gewoon moet. Punt uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven