Wat doe ik verkeerd?

18-01-2012 15:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net bij de winkel en daar zag ik een deel met allemaal exotische vruchten. Daar ben ik gek op dus ik heb cactusvijg, kumquat, passievrucht en die oranje vruchtjes die in van die blaadjes verstopt zitten meegenomen.

Thuis verheugde ik me op allemaal lekkere hapjes.. maar ze smaken helemaal niet zo lekker De cactusvijg heeft weinig smaak, de passievrucht smaakt niet zuur maar bitterig etc. Heb ik gewoon een heel gekke smaak of kent iemand dit en wat is er mis met mijn vruchtjes?
Weet niet waar je het hebt gekocht, maar dat exotische fruit van de Appie is gewoon niet te eten. Maar dat heb ik vaker met fruit uit de supermarkt, het is niet altijd je van het.
Nee niet bij de appie, bij de Hanos. Vaak hebben die juist wel verse spullen van redelijke kwaliteit.
Volgende keer bij deTurk halen. Daarnaast is het allemaal misschien nog niet rijp genoeg. Tropisch fruit moet bijna rot zijn om het lekkerst te smaken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Doe maar chique bij de Hanos! Waarchijnlijk nog niet rijp genoeg dus.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Tomatensoep schreef op 18 januari 2012 @ 15:22:

Nee niet bij de appie, bij de Hanos. Vaak hebben die juist wel verse spullen van redelijke kwaliteit.

Volgens mij worden veel van die dingen vaak alleen als decoratiemateriaal gebruikt, en niet echt als (hoofd)consumptie.

Ik vind ook weinig smaak zitten aan die catctusvijg. Passievruchten vind ik vaak wel lekker, maar het blijft rot om in te schatten of ze nou goed zijn of niet.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik af en toe naar de Beverwijkse Bazar ga, daar kun je van alles proeven en weet je hoe de kwaliteit van de betreffende partij is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hmm dan laat ik het nog een paar dagen liggen en dan probeer ik het nog een keer. Gelukkig zijn die oranje vruchtjes al wel heel lekker
quote:Tomatensoep schreef op 18 januari 2012 @ 15:28:

Hmm dan laat ik het nog een paar dagen liggen en dan probeer ik het nog een keer. Gelukkig zijn die oranje vruchtjes al wel heel lekker Die smaken naar kiwi, toch?
Ik haal fruit en groenten bij de turk,altijd veel goedkoper, verser!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Exotische onbekende vruchten, vaak zien ze er prachtig uit maar inmiddels is me 1 ding duidelijk geworden: ze zijn niet voor niets onbekend, daar is een reden voor: ze zijn gewoon minder lekker. Tegenwoordig bewonder ik ze eventjes in de winkel en laat ze dan maar lekker liggen.
quote:maryni83 schreef op 18 januari 2012 @ 15:30:

[...]

Die smaken naar kiwi, toch?Hmm ze smaken een beetje zoet-zurig, kiwi had ik er nog niet echt uitgehaald.
Net als dat er verschillen tussen appelsoorten zijn, geldt dit ook voor andere vruchten. De ene granny smit is de andere granny smit niet. Land van herkomst, soort, teler...al deze factoren tellen mee. Ik ben dol op verse rambutan, koop ze zelf bij de toko.
Die oranje balletjes zijn geweldig ja, heel erg lekker. Schijnt ook een enorme knal vitamine C en nog het een en ander aan gezonds in te zitten. En ze zien er prachtig uit.

Bittere granaatappel is gewoon nog niet rijp, denk ik. En kumquats zijn sowieso niet te eten, toch?
Die oranje balletjes (Physalis -als je dat zo schrijft- of ananasvrucht) zijn inderdaad lekker (zegt iemand die zelden tot nooit fruit eet).
Oh en over tropische vruchten gesproken: mocht je ooit ergens 'sweeties' zien, laat je dan niet misleiden door de naam. Absoluut niet zoet te noemen
Doe al je exotisch fruit eens in een grote plastic zak met een wat rijpe banaan of appel of zo. Goed dichtknopen en dan een paar dagen in de vensterbank in de zon leggen of bij gebrek daaraan op een andere warme plek (bij de verwarming of zo). Dan rijpt het nog wat door, en sneller door het andere wel rijpe fruit. Grote kans dat het dan beter smaakt.

Doe ik ook met avocado's die nog keihard zijn, in een zak met andere vruchten en hij is een stuk sneller rijp dan zo op de fruitschaal.
Physalis ja, ik was de naam even kwijt!

En Moosey, dat kan natuurlijk ook goed zijn, dat ik gewoon pech heb. Ik wacht nog een paar dagen af en anders gaan ze weg, helaas.
Gewoon kiwi en ananas voor mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven