Te eenzijdig

16-01-2012 11:39 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vlotte meid van 24 jaar. Heb nu ongeveer een jaar een relatie met iemand die ik al jaren ken. Wij hebben beide het gevoel dat we echt bij elkaar horen en dat dit echt gaat werken. Wij hadden tot een maand of 5 geleden ook nooit ruzie en alles verliep prima (logisch in het begin is alles leuk;)) Maar we zijn nu een tijd verder en het komt vaker voor datwe om niets kibbelen maar waar we wel uit kunnen komen want dat komt eigenlijk door een groot deel van mijn kant omdat ik af en toe wat vreemde eisen heb (niet willen dat hij in de weekenden gaat werken, niet willen dat hij met bepaalde mensen aan de lijn zit, niet willen dat hij rookt, niet willen dat hij sterke aclhol drinkt enz enz). Ik moet dus om van die kleine dingetjes boos worden en daar werk ik ook aan (ik kwam dit ook tegen in mijn vorige relatie maar heb toen nooit de wil gehad dit echt te veranderen).

Maar waar dit nu echt even om draait is het volgende:

Op oud en nieuw ben ik er bij zijn familie (broer) uitgezet omdat ik liever oud en nieuw met mijn eigen familie vierde dan met die van hem en dit botste een aantal kee rmet mijn vriend. Hierdoor ontstonden er wat ruzietjes en uiteindelijk was zijn broer dit zat en vertelde mij dat ik beter kon gaan. (ik heb dit gedaan om verdere problemen te voorkomen en ben oud en nieuw gaan vieren bij vrienden van mij, die wonen er om de hoek). Hij heeft mij de hele avond niet meer gebeld of niets meer laten horen, dit gebeurdee pas de volgende morgen rond 10 uur. Wat bleek hij was nog met zijn vrienden geweest en er een feest van gemaakt.

Toen wij elkaar de volgende ochtend weer zagen had ik mij voorgenomen hier rustig met hem over te praten (omdat ik van beide kanten begrip kon tonen) maar wat schetste mijn verbazing hij was woedend op mij. Ik had mij nie tnormaal gedragen bij zijn familie en ik had alles verpest.

Uitiendelijk hebben wij dit half half uit kunnen praten want ik heb rustig mijnverhaal gedaan hoewel ik ook steeds bozer en bozer werd omdat hij in het begin niets begreep van mijn situatie. Uit dit gesprek is ook voortgekomen dat we elkaar wat meer los moeten laten en dat hij wat dingen mistdie hij eerstallemaal deed met zijn vrienden (waar ik niet achter sta want dit waren nooit goede dingen, bijvoorbeeld hele avonden drugs gebruiken, veel drinken enz enz). Ik vond dit sowieso raar want hij en ik hebben eigenlijk nooit meer apart dingen willen doen of wat dan ook. Ik toen al het idee dat hij er niet meer zon zin in had (ik weet dus niet of dit rechtvaardig is of dat ik mij aanstel omdathet eigelijk normaal is apart dingen te blijven doen). Maar we zijn er uiteindelijk uitgekomen na een week lang veel praten en veel communiceren.

De week erop verliep rustig hij werkte veel en verder ging eigenlijk alles goed. Tot afgelopen weekend. Dit zou zijn laatste weekend vrij zijn voordat hij ongeveer 7 weken achter elkaar gaat werken. Vrijdagavond samen geweest, hapjes, drankjes enz. Zaterdag lekker gewinkkeld en daarna watgaan drinken. Hoe later het werd hoe meer vrienden van ons erbij kwamen het was dus erg gezellig. Ik werd om 1 uur snachts alleen gigantisch misselijk en wilde graag naar huis. Thuis aangekomen ging ik naar bed en hij ging dus al zijn vrienden bellen.. Ik vond dus dat hij totaal geen respect had voormijn situatie, ik voelde mij niet lekker en hij belde vrienden om weg te gaan. Dit viond ik niet leuk want het was sowieso voor een lange tijd dat we geen weekend meer samen hadden. Hieroverkregen we dus een discusiie. Zoals verwachtkon ik het niet aan omdat ik mij echt slecht voelde. Hij daarentegen ging helemaal los met zijn vrienden. Drank, drugs niets was te gek en mijhad die achtergelaten bij een goede vriend en vriendin van hem. hij kwam af en toe langs om een kusje te geven en verder heeft hij alleen maar lol gehad zonder mij. En dit terwijl ik mij zo ziek voelde en terwijl wij de volgende dag om 1 uur op een verjaardag moesten zijn. ik wilde het dus niet te laat maken. Ik heb er die avond van gemaakt wat ik kon maken, wat praten met bekende die ik daar tegen kwam en verder maar met die vriend en vriendin van hem geweest. Ik heb het voor die avond gelaten voor wathet was.

De volgende dag ruzie erover gehad ( hij vond het mijn fout ik had thuis moeten blijven, hij was toch op tijd klaar voor die verjaardagt, het was zijn laatste weekend dus hij wilde gewoon even wat geks doen, hij wilde de jongens gewoon even zien enz enz). Vandaag wilde ik eigenlijk mijn spullen pakken en vertreken maar dat is misschien iets te radicaal en daaromj hoor ik graag jullie reactie hierop. Ik vind namelijk dat hij zich anders gedraagd en mij eigenlijk een beetje in de stront heeft laten zakken. Ik heb het gevoel dathet hem allemaal niet meer boeit.
@royalxp ik denk dat het komt dat hij ook samen met mij wil zijn.... athans de mij van een tijdje terug.. toen ik ook nog lol had of van de tijd dat we samen nog lol hadden... maar ik weet dat ik er rekening mee moet houden dat die het een keer zat is... en daarom ga ik ook veranderen... het is voor mij niet meer ik WIL veranderen maar het is ik GA veranderen!!

En weet je wat het is @hekje... k wil me lolletjes ook wel weer terug maar om heel eerlijk te zijn heb ik veel mensen achter me gelaten sinds ik met hem ga.. dus heb ookniet meer zoveel over.. en de mensen die ik nog over heb, zijn mensen met een relatie of kinderen o.i,d, en dat vind ik niet iets negatiefs maar hun zijn eigenlijk ook alleen nog maar bezig met 'hun gezin' net als wat ik zelf in het begin deed... Die lolletjes oppakken is dus nog niet zo gemakkelijk!!
Dat is in ieder geval een wijze les voor de toekomst: nooit vrienden laten vallen voor een vriend.

Je wordt zelf een leuker persoon wanneer je vrienden als klankbord hebt, en vrienden kunnen je opvangen wanneer je twijfelt over je relatie/jezelf. Niet zo gaan hangen aan je vriend dus, hij vindt jou ook leuker wanneer je naast jullie relatie zelf dingen onderneemt.

Probeer het contact met deze oude vrienden weer op te pakken, of ga bij een sportclubje of een andere hobby waardoor je naast je vriend ook weer leuke activiteiten hebt.

Enkele 'eisen' die je stet vind ik niet onredelijk, zoals het minder gebruiken van drugs e.d. Echter ben jij niet in de positie om je vriend iets te verbieden, het enige wat je kan is zeggen hoe jij je door bepaalde gedragingen van hem voelt. Het is aan hem om iets met jouw gevoel te doen of niet.

En het is aan jou om daar vervolgens je conclusies uit te trekken, m.a.w. wil jij wel een relatie met iemand die bepaalde dingen doet?
Nee dat had ik ook echt niet moeten doen en is eigenlijk ook onbewust gegaan. Met deze vrienden was ik dag in dag uit in de stad te vinden, stappen, drinken, losgaan noem het maar op. Ik ben hun steeds minder gaan zien, als in ik heb een stap verderin mij leven gezet en blijf niet in die tijd hangen. Hierin heb ik te radicaal gereageerd want er was vast en zeker een middenweg!!

het gebruiken van drugs isvoor mij in principe geen probleem, dit doen we ook weleens samen. Ik vind idd alleen dat die moet opletten omdat er onlangs al zoveel gebeurd is met drugs bij ons in de omgeving (sterfgevallen).

Ik heb afgrlopen zondag ook gezegd: ikwas juist verheugd dat je dit weekend vrij was en wilde lekker samen zijn. Daarom vond ik het heel erg jammer dat de zaterdag zo gelopen is. normaal gesproken zou ik boos zijn geworden. Deze woede kwam alleen vandaag opeens op en toen plaatste ik dit bericht. ik had bijna mn spullen gepakt en weggegaan maar mede door deze topic ben ik alles een beetje reeel gaan bekijken.

Uiteraard wil ik mijn vriend neits verieden maar het lijkt wel een automatische piloot. Als ikhem hoor zeggen 'ik ga vanavond met' dan ben ik al een soort van boos (ik weet dat dat niet hoort en ga het proberen te veranderen)!
succes!!
Volgens mij ben jij nog niet klaar voor een vaste relatie. Misschien kun je beter nog even flierefluiten.
Ik vind wel positief dat je echt iets lijkt de doen met de inderdaad pittige reacties hier. Mag ook wel even gezegd worden, had ik op basis van je OP ook niet zo ingeschat.
Ik vind mezelf meer als klaar voor een vaste relatie. Ik ben 24 (dan zou je denken niet zo oud) en ik ben het geflierefluit juist helemaal zat. Ik werk vanaf mn 16e in de horeca, tot ongeveer een jaar geleden en ben blij dat ik daarmee gestopt ben! Dat geflierefluit is ech niets meer voor mij...

Kijk mn TO was ook een situatieschets van de afgelopen 2 weken waarin het probleem dus gigantisch groot is geworden. Het is allemaal niet uit het niets gekomen. Het was alleen geschreven van wat ik fout doe en hoe ik ermee omga. Het heeftgeen zin om naar een ander te kijken ( op zon manier). de dingen die ik niet leuk vind aan hem zijn niet uit het niets gekomen..

Roken: hij wilt stoppen met roken e was ook gestopt. Ik persoonlijk vind dan als je gestopt ben, en je gestopt. Klaar.

Sterke drank: hij kan drinken wat die wil maar van sterkte drank wordt die agressief naar andere en daar hebben we al genoeg problemen mee gehad. Is dus uit bescherming voor hem zelf.

Bellen: gaat alleen maar om 1 vriend omverscheidene redenen wat hier niet 1,2,3 getypt kan worden.

Drugd geruik: ja best maar in mate.

ik zag het dus nooit als dat ik een moeder voor hem speelde maar meer als beschermend gedrag wat dus verkeerd uitpakt. En dat pittige reacties kan ik mee omgaan, ik sta stevig in mij schoenen,.
En dat is het dus nou net. Het is niet je taak hem te beschermen. Het is een grote jongen en hij is zou oud geworden als ie nu is... zonder hulp. Kortom, je kunt het er niet mee eens zijn, maar het hem verbieden is aperte nonsens en moeke gedrag wat je te allen tijden moet zien te vermijden in een relatie. Hij is niet je kind.

En stoppen met roken is voor een niet roker inderdaad zo simpel als jij het omschrijft. Echter als dat zo was, zou niemand meer roken natuurlijk. Dat is nu eenmaal een feit.
Misschien niet de taak te beschermen maar ik vind dat als je van iemand houdt/om iemand geeft (ik zie het ook bij vriendinnen en familie, en ij hun onderling) dat je elkaar wilt behoeden voor bepaalde dingen.

Dat je het ni etkan verbieden is 1 maar ervoor waarschuwen zie ik anders? Nogmaals ik begrijp jullie rectie want moeder gedrag wil ik ook absoluut maar mn reactie hiervoor was even in het kort waar het vandaan komt!
@brandy hier istie!!
Dank je wel chantelle. Je bent jonger geworden zie ik..
Jonger? Ben nog steeds 24 hoor:)

Enne geen probleem!
Onder je andere naam schreef je vorig jaar dat je 28 bent, en had je rond april een relatie met een narcist..dan klopt dit verhaal wat je nu hebt geschreven toch niet? Of had je deze vriend erbij?
Uhm ik ben pas 3 dagen op dit forum. Ik ben dus een echte nieuweling. Mijn vriend is 26 en wij zijn ongeveer een jaar officieel samen. Dit is wat er speelt(de) en daar wilde ik graag jullie advies over. Sindsdien (maandag) zit ik op dit forum!!
Uit het andere topic;

@brandy ja k heb geprobeerd mijn nickname te veranderen van chantalle88 naar buddhatobuddha maar uhm blijkbaar weet ik niet helemaal hoe het moet

Uhu

Never mind
Jaaa het klopt dat ik dat heb proberen te veranderen, Maar dan nog ik heb mij pas maandag aangemeld, maandagmiddag naam proberen te veranderen.

Dit is sowieso pas mijn 1e post. Op mijn profiel staat ooj, lid: 4dagen.
OKe Chantalle, het is duidelijk. Excuse moi!

Wat betreft het veranderen van de nickname; wat vaag!

Zo kan ik idd gewoon een naam ingeven van elke willekeurig forumlid. Waarom zou je dat willen? Wat is daar de bedoeling en het nut van? Ik snap het niet.

Heb het trouwens nooit eerder opgemerkt, omdat de namen altijd overeenkwamen.
quote:chantalle1988 schreef op 16 januari 2012 @ 12:20:

Ik weet dat ik hieraan moet werken (ik heb dit gedrag vaak gemerkt ook bij voorgaande relaties maar toen heb ik nog niet de wil gehad eraan te werken). Maar zoals ik net al zei, dit is een heel groot proces voor mij... Ik zou ook willen weten waar het vandaan komt,want zo wil ik helemaal niet zijn!!

Het vreemde van alles is ook dat we alles eerst samen deden, naar feesten, vrienden, drinken, drugs gebruiken (niet verslaafd hoor, gewoon op feestjes), noem het maar op. Ik denk/weet zeker datik degene ben die veranderd is. Maar hoe verander ik dit dan terug.

bedankt voor jullie reacties, jullie hebben mij gedcachtengang bevestigd. En die van mij vriendinnen tegen gesproken (ik ging bijna geloven dat hij mij echt als grofvuil behandeld)

Hij hoeft niet te veranderen. Jij hoeft ook niet terug te veranderen. Ik lees vanuit jou een hele sterke drang om hetzelfde te zijn als je vriend. Waarom is het niet prima dat jij nu andere interesses hebt en hij nog steeds dezelfde interesses heeft?

Het kan zijn dat je daarom niet meer bij elkaar past, dat je uit elkaar groeit. Dat gebeurt op jullie leeftijd, je bent nog volop in ontwikkeling. Maar als je continu op je tenen moet lopen om je naar de ander te schikken dan worden jullie beide niet gelukkig.
quote:chantalle1988 schreef op 17 januari 2012 @ 13:45:

Roken: hij wilt stoppen met roken e was ook gestopt. Ik persoonlijk vind dan als je gestopt ben, en je gestopt. Klaar.

Sterke drank: hij kan drinken wat die wil maar van sterkte drank wordt die agressief naar andere en daar hebben we al genoeg problemen mee gehad. Is dus uit bescherming voor hem zelf.

Bellen: gaat alleen maar om 1 vriend omverscheidene redenen wat hier niet 1,2,3 getypt kan worden.

Drugd geruik: ja best maar in mate.

ik zag het dus nooit als dat ik een moeder voor hem speelde maar meer als beschermend gedrag wat dus verkeerd uitpakt. En dat pittige reacties kan ik mee omgaan, ik sta stevig in mij schoenen,.

Jij bepaalt niet of hij gestopt is met roken. Een roker blijft altijd een roker. Een gestopt roker is nog steeds een roker, alleen heeft hij besloten zijn volgende sigaret niet te nemen. Jij bent niet de persoon die voor een ander kan bepalen of hij gestopt is of niet.

Hoe goed je het ook bedoeld, iemand op die manier van gedrag afhelpen heeft totaal geen zin. De ander zal het gevoel hebben dat je hem zijn pleziertjes ontneemt en dat gaat zich uiteindelijk tegen jou keren. (Je vriend komt vast niet uit een ei, hij snapt waarschijnlijk heel goed wat wel en niet goed voor hem is, als hij de wil had om te stoppen had hij het wel gedaan, maar blijkbaar heeft hij het niet gedaan en dus wil hij het niet echt. Het laatste wat je iemand kunt afnemen is een vrije wil).
Als je niet bij elkaar past, waarom dan toch een relatie? Bang om alleen te blijven?

Bij gebrek aan beter?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Hij hoeft niet te veranderen. Jij hoeft ook niet terug te veranderen. Ik lees vanuit jou een hele sterke drang om hetzelfde te zijn als je vriend. Waarom is het niet prima dat jij nu andere interesses hebt en hij nog steeds dezelfde interesses heeft?

@incognia ik weet even niet hoe je moet quoten dus dan maar even zo! Hoe kom je erbij dat ik hetzelfde wil zijn als hem? Wij hebben dezelfde interesses. De feestjes e.d. dat is juist waar we elkaar van kennen? Heeft dus niets met hetzelfde als hem te willen zijn... Ik snap wel dat ik zeg dat ik verandererd ben maar datheeft meer met het ideaal beeld te maken watik in mijn hoofd heb. Maar zo ver ben ik eigenlijk zelf ook nog helemaal niet. Ik vind alle dingen die we doen juist leuk!!

En de wil om te stoppen is er ook wel want de volgende dag moet ik de vehralen weer aanhoren dat hij er spijt van heeft. Hij baalt dat die toch teveel sterke drank gedronken heeft, baalt dat due toch weer gevochten heeft, baalt dat die toch weer in de problemen is gekomen... Dus ik bepaal niet voor hem dat die iets wel of niet wilt dat bepaald die zelf. Het is inmiddels duidelijk dat ik hem niet dingen moet verbieden maar dat doe ik ook niet meer. Dat heb ik zeer zeker van dit forum geleerd. Maar toch wil ik jullie een duidelijke visie geven over hoe het allemaal zo komt en is gekomen.

@bandy ja wist niet dat mn naam overal te zien was als ik iets poste, wou het toch iets anoniemer houden maar ja dat is dus niet mogelijk. Jammer maar helaas, verder geen probleem. Alleen voor jou wel zo te lezen?

@jaja007 Waar baseer jij op dat wij niet bij elkaar passen? Wij passen juist heel goed bij elkaar. Het is alleen zo dat ik bepaalde dingen moet veranderen. En datis niet alleen in een relatie datis gewoon iets wat ik uit automatisme doe en wil veranderen ook voor andere gebieden in mijn leven. Dus nee, ik zoiu makkelijk alleen kunnen zijn (was ik voor hem ook 2 jaar) en gebrek aan beter helemaal niet wat hij is de beste, de leukste en de liefste. Dat is ook de reden dat ik er zo voor vecht om mij reacties te minderen!
Ow en incognia over dat roken heb je gelijk. Ik heb nooit gerookt dus zal nooit weten hoe het is om te stoppen.
quote:chantalle1988 schreef op 16 januari 2012 @ 11:39: Het vreemde van alles is ook dat we alles eerst samen deden, naar feesten, vrienden, drinken, drugs gebruiken (niet verslaafd hoor, gewoon op feestjes), noem het maar op. Ik denk/weet zeker datik degene ben die veranderd is. Maar hoe verander ik dit dan terug.Door meer te feesten, drinken en drugs gebruiken misschien?quote:chantalle1988 schreef op 16 januari 2012 @ 12:44: Ik ben een horeca-tijger, ik werkte naast mijn studie 60 uur in de horeca en ging daarnaast stappen, drinken en noem het allemaal maar op.Wat voor studie was dat? Heb je het afgemaakt? Vind het een ongeloofwaardige combinatie namelijk.quote:hekje schreef op 16 januari 2012 @ 16:57: Ik ben een vlotte meid van 24 jaar.Ik vind je niet vlot, ik vind je een puber. Maak je geen zorgen, je wordt vanzelf volwassen, hoewel het bij jou wel aan de late kant is.
Volgens mij is je vriend nu in opstand gekomen, niet zozeer vanwege het oud en nieuw gebeuren maar omdat jij hem blijkbaar allerlei dingen verbiedt (hij mag erg weinig als ik dat zo lees) en denk dat bij hem dit het punt was dat hij zoiets had van en nu even niet.
@elsalinde

Ik ben nog steeds bezig met die studie. Ik heb door dat velen werken een half jaar vertraging opgelopen. Ik studeer trouwens management, economie en recht en zit nu in mijn 3e jaar.

Op de rest reageer ik even niet want daar zie ik niet echt het nut van in!!

@cappi

Ik denk idd ook niet dathet door oud en nieuw komt maar het was meer een soort van 2e voorbeeld. Of nou ja eigenlijk de 2 dingen die mij niet lekker zaten en waarom ik deze post opende!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven