hoeveel kcal?

20-01-2012 11:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor de lunch een hartige muffin (van amber albarda) maken. Er staan geen kcal bij. Wie weet (ongeveer) hoeveel kcal er in 1muffin zit? alvast bedankt!
tjezus.. dat je je daar druk om maakt.. Als het maar lekker is.
geen flauw idee, maar als je erg let op hoeveel kalorien ergens in zitten, dan zou ik het gewoon even niet eten aangezien het totaal niet vult, best ongezond is, met name omdat ik uit je OP uit maak dat je alleen dat eet als lunch (of ik moet het verkeerd begrijpen) en je dus beter als lunch zijnde een paar boterhammen kan eten. Anders moet je even googlen, misschien dat dat kan helpen.
Ik moet afvallen dus ik ben daar wel mee bezig ja. Als het alleen maar lekker zou moete zijn had ik wel een hele bak muffins bij de bakker gehaald met chocola.
Een muffin eet je voor de lekker

Niet voor de calorieën die er wel of niet inzitten!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Google eens wat 2 plakken cake aan calorietjes is.

Dan hou je dat in gedachte bij 1 muffin.
Door enkel en alleen op caloriën te letten ga je echt niet goed afvallen hoor. Zit het er dalijk weer net zo hard aan.

En ik denk dat een paar volkoren boterhammen een veel verstandigere keuze zijn voor de lunch.
http://www.healthyweightf ... e-counter/muffin_calorie/
Geen flauw idee. Als je er roomboter en veel suiker in moet doen zal het een vetmakende hap worden in elk geval. Hangt af van de ingredienten dus.
Ik eet al maanden boterhammen voor de lunch. Ik ben nu thuis en dacht laat ik eens wat anders proberen. In de muffins van amber albarda zit geen bloem en geen boter/olie en gezien hij hartig is ook geen suiker. Dus ik dacht dat dat een gezonde(re) keus zou zijn.
Als je af wilt vallen moet je geen muffins maken haha

verder geen nuttige bijdrage..sorry. Ik heb geen flauw idee, maar een muffin is minimaal toch wel vierhonderd caloriën?
..popcorn?
En hoe zit het met de vetten?

Suikers zijn funest, maar vlak de vetten niet uit.
Een ei, boekweitmeel en huttenkase (en groente afhankelijk van wat je erin wil) het is dus geen standaard muffin met veel boter en suiker.
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 20 januari 2012 @ 11:08:

In de muffins van amber albarda zit geen bloem en geen boter/olie en gezien hij hartig is ook geen suiker. .Waar maak je hem dan van?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kun je het recept anders eens plaatsen?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ben ook wel benieuwd naar het recept! Klinkt wel lekker..!
Als je zo moet letten op het aantal calorieën, zou ik gewoon de muffins laten staan. Echt hoor. Daarnaast: aantal kcl verschilt ook per muffin. Hoogte, grootte spelen mee natuurlijk.
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 20 januari 2012 @ 11:12:

Een ei, boekweitmeel en huttenkase (en groente afhankelijk van wat je erin wil) het is dus geen standaard muffin met veel boter en suiker.

Dat maakt het niet makkelijker ;) Ik denk dat het gewoon kcal bij elkaar optellen wordt van de huttenkase, boekweitmeel en ei.

Benieuwd of het lekker is!
Ik heb ze al eens eerder gemaakt, ik vind ze lekker. Met veel groente erin (spinazie, tomaat, courgette, paprika).

Dit is het recept. Ik volg het niet precies heb bijv amandeelmeel eruit gelaten

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=452222
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 20 januari 2012 @ 11:08:

Ik eet al maanden boterhammen voor de lunch. Ik ben nu thuis en dacht laat ik eens wat anders proberen. In de muffins van amber albarda zit geen bloem en geen boter/olie en gezien hij hartig is ook geen suiker. Dus ik dacht dat dat een gezonde(re) keus zou zijn.

Waar is ie dan van gemaakt als er geen bloem en boter in zit?

Ik heb ook wel 'ns hartige muffins gemaakt voor de lekker, maar die bestond uit bloem, boter, kaas en chilipeper. Slécht! (kcal wise) maar lekker!!!
Ik ga er nu een maken, met een kopje vers gemaakte soep

Ik heb een ander hartige muffinrecept met bijna dezelfde ingredienten gevonden (met feta en noten erbij, dus dit zal minder kcal zijn) van 120 kcal per muffin. Dat 'mag' ik hebben en kan ik vanavond ook nog lekker eten.

bedankt voor het meedenken!
het zal ergens tussen de 150 en 300 liggen denk ik, afhankelijk van hoe je hem maakt
Wat een lekker recept, ik denk dat ik dit morgen ook ga maken!
aIk maak van bijna hetzelfde recept pannenkoekjes.

200 gram Huttenkase, 3 eieren, beetje zout, paprika, tomaatjes en eventueel wat geroosterde pompoen- en pijnboompitten.

Als ik het voor ontbijt maak laat ik de paprika en tomaatjes eruit en pak dan 100 gr havermout, kaneel en wat lijnzaad.
Wegen. Cake/koek bevat meestal tussen de 350 en 500 calorieën per 100 gram. Zelgemaakt is meestal calorierijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven