Is dit alles?

20-01-2012 12:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Misschien stel ik me wel aan maar ik heb de laatste maanden het gevoel dat ik bezig ben om op weg te gaan naar een depressie. Zit vaak te denken over mn leven, ben nu 40, heb een relatie die al langere tijd niet meer lekker loopt en geen vooruitgang bied, ik heb een baan die met mn ogen dicht kan doen maar ik vrees om een andere baan te nemen aangezien ik een koopappartement heb, ik heb geen kinderen, weet ook niet of ik ze wil, wat ik wel weet is dat als ik ze wil het niet met deze man is, we wonen niet samen, zit me vaak af te vragen of dit het nou is? Moet ik zo nog 10 jaar verder? Ik wil graag veranderingen aanbrengen maar zou nie weten hoe. Nu kan ik wel naar een psycholoog gaan ofzo maar is dat niet heel erg duur en ben ik daar al wel rijp voor? Soms denk ik wel es dat niet veel met mn leven heb gedaan, misschien ook wel maar dat zie ik nu niet meer. Ik weet het ff niet meer, voel me vaak zo leeg. Herkenbaar voor iemand?
Vroeger zat ik in het schuitje waar jij nu inzit.

En met koopappartement ben ik gewoon aan een andere baan begonnen.

Je moet toch wat, anders kun je 30 jaar lang geen poot meer verzetten, dat vooruitzicht, trok ik echt niet.

je hebt geen kinderen (net als ik), dus wat let je?
durf risico's te nemen je leeft maar 1 keer

neem een lekkere vakantie met je vriend

doe een leuke hobby cursus er zijn zoveel dingen te doen om je leven wat leuker te maken
Als jij geen initiatief neemt is dit het inderdaad. Als je moeite hebt met het nemen van initiatieven in je leven dan is het wellicht handig om daar eens met iemand over te praten, dat hoeft niet gelijk iemand te zijn die je daarvoor moet betalen.
Is dit alles, dat kan het zijn en blijven als jij je er bij neer legt.

Je hebt altijd een keuze!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
zo dat krijg je er van als je van uit je luie bed mobiel aan het forummen bent excuus. ik bedoelde deze.

lef
Wat voor leven zou je liever willen, en welke eerste stap zou je in die richting kunnen gaan zetten?

En dan is het tijd voor actie. als jij je zo vast voelt zitten aan je koop appartement, verkoop dat blok aan je been dan.

En ga leven zonder te zijn zoals het hoort, maar met wat bij jou hoort.
..popcorn?
quote:lorrel schreef op 20 januari 2012 @ 12:22:

Nog maar een keer plakken. Http://telegraaf.nl/s/1011338386Verkeerde topic, lol
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
lorrel wat heeft die link met dit topic te maken?
..popcorn?
Ik herken je gevoel van vroeger. Nu heb ik vrede met mijn leven. Ik leef in het nu. Ik geniet van wat ik heb. Ik volg cursussen en ik wil voor een opleiding sparen. Niet dat ik een carriere switch overweeg; gewoon, voor mijzelf.
Ik zeg niet dat je je vriend maar moét dumpen, dat moet je zelf weten...

Maar je zegt dat je relatie niet lekker loopt, geen vooruitzicht heeft en dat je wel kinderen wil maar niet met deze man. Waarom ben je dan bij hem? Heb je niet het gevoel dat je alleen, of met iemand die beter bij je past, veel meer van je leven kan maken?

Misschien kun je inderdaad wellicht met hulp er eerst eens achter proberen te komen wat je nu eigenlijk mist.

Je hebt altijd een keuze, maar je moet wel zelf de stap zetten.
Ja dit is het.

Behalve als jij anders besluit.
ga lekker op reis, breek je even uit je dagelijkse sleur en je afgestompte werk
Je bent al 40 dus kinderen lijkt me sowieso 'n gepasseerd station, dus richt je op dingen die je leven leuker en avontuurlijker maken en breek desnoods met je vriend als die relatie 'n sleur voor je is. Ga er weer lekker met vriendinnen op uit of gewoon in je uppie.
quote:Leentje_71 schreef op 20 januari 2012 @ 12:04:

Zit vaak te denken over mn leven, ben nu 40, heb een relatie die al langere tijd niet meer lekker loopt en geen vooruitgang bied,

Mee kappen dan en het wél leuk hebben met jezelf.

ik heb een baan die met mn ogen dicht kan doen maar ik vrees om een andere baan te nemen aangezien ik een koopappartement heb

Andere baan zoeken, huidige baan opzeggen en je koopappartement gewoon kunnen betalen.

ik heb geen kinderen, weet ook niet of ik ze wil, wat ik wel weet is dat als ik ze wil het niet met deze man is

Zie oplossing 1. Je levensgeluk zit niet alleen in kinderen.

we wonen niet samen, zit me vaak af te vragen of dit het nou is? Moet ik zo nog 10 jaar verder?

Dat is iets wat alleen jij kunt bepalen, maar als ik het zo lees wordt je er niet gelukkiger van als je nog 10 jaar blijft doormodderen.

Ik wil graag veranderingen aanbrengen maar zou nie weten hoe. Nu kan ik wel naar een psycholoog gaan ofzo maar is dat niet heel erg duur

Zie het als een investering in een leuker leven.

Soms denk ik wel eens dat niet veel met mn leven heb gedaan, misschien ook wel maar dat zie ik nu niet meer.

Schrijf op welke leuke dingen je hebt gedaan, wat je bereikt hebt.

Ik weet het ff niet meer, voel me vaak zo leeg. Herkenbaar voor iemand?Heb je al een gekeken naar 'bore out?" omdat je zegt dat je je werk met je ogen dicht kunt doen? Daar kun je ook heel lusteloos van worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ACTIEEEE!

Vind je je baan echt niet leuk meer? Ga op zoek naar een nieuwe uitdaging! Praat met je vriend over jullie relatie, is er meer uit te halen? Hoe kunnen jullie de relatie verbeteren? Of vindt hij het wel prima zo? Zie je toekomst in jullie relatie?

GOED NADENKEN, EN DOEENNN!
Grote kans dat het krijgen van kinderen al niet meer lukt dus als je nog een kinderwens hebt zou ik het als de wiedewip gaan proberen desnoods met je huidige man.
quote:Leentje_71 schreef op 20 januari 2012 @ 12:04:

ik heb een baan die met mn ogen dicht kan doen maar ik vrees om een andere baan te nemen aangezien ik een koopappartement heb,

baan opzeggen is wel heel drastisch.

heb nog meer afdelingen op je werkt dat je iets hogerop kan?

of bredere functie met wat nieuwe taken erbij?

extra cursus volgen zodat je weer iets om handen hebt?
quote:Bahco schreef op 20 januari 2012 @ 14:50:

Grote kans dat het krijgen van kinderen al niet meer lukt dus als je nog een kinderwens hebt zou ik het als de wiedewip gaan proberen desnoods met je huidige man.

Wat een raar advies. Ze zegt dat ze niet weet of ze wel kinderen wil en als ze ze al zou willen, dan niet met deze man.

En jij adviseert om ondanks dat ze niet weet of ze ze wil, toch maar met deze man te produceren, want wie weet wil je ze later wel met een andere man....
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Midlifecrisis?
denk ik wel ja, midlifecrisis.

wat een gezeik. Je woont niet samen je hebt geen kinderen dus je bent zo vrij als een vogeltje ga iets doen.

cursus, hobby, club, vrijwilligerswerk, reis, eventueel ander werk.
quote:Bahco schreef op 20 januari 2012 @ 14:50:

Wat 'n belachelijk advies. Ze is haar deadline al gepasseerd, dus kans op 'n gezond kind neemt af. Bovendien vindt ze haar vriend niet leuk meer en om in zo'n situatie 'n kind te nemen van hem of nog even snel 'n nieuwe fokstier te zoeken?

Bovendien, ze is al depri, dus om zich allerlei verantwoordelijkheden, kosten en verplichtingen op de hals te halen, lijkt me geen goed idee, ook al was ze nog 10 jaar jonger.

Haal het positieve uit 'n saaie baan: kun je het werk af met 2 vingers in je neus, heb je lekker veel tijd voor jezelf. Het is je inkomen, geld waarmee je leuke dingen kunt gaan doen in je vrije tijd!
Lees mijn topic eens: wat maakt voor jou je leven zinvol? Daar staan misschien ook wel tips in waar je wat aan hebt.

Wat zijn de dingen waar jij blij van wordt? Als je nu je ogen dicht doet en je jezelf een jaar verder voorstelt, wat wil je dan anders zien?

Je hoeft helemaal niet zo nog 10 jaar verder. Je bent eigenlijk zo vrij als een vogeltje: geen kinderen, en als je kapt met een relatie die je niet meer ziet zitten (dat kost ook energie!), kun je doen wat jij wilt en waar jij gelukkiger van wordt. Wat wil je met al die ruimte? Wat heb jij wérkelijk nodig? Het is nooit te laat voor nieuwe keuzes.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hallo allemaal,

Diep in mn hart weet ik wel dat ik veranderingen moet aanbrengen, dingen gaan zoeken waar ik wel vrolijk van word, mijn relatie eens danig onder de loep nemen.

Een andere baan nemen is niet zo heel eenvoudig en zeker niet om een vaste baan te krijgen die ik nu wel heb, ik zal es gaan rondspeuren of er misschien iets anders is wat ik kan doen in het bedrijf waar ik werk. Ik zit er wel aan te denken om een gesprek aan te gaan met een maatschappelijk werkster, het is nooit verkeerd om eens een frisse mening over mijn leven te krijgen van een objectief iemand (afgezien van jullie dan :-) Het komt er gewoon op neer dat ik niet gelukkig ben in mijn leven. Iemand had een bericht gestuurd over een bore out en die klachten komen heel erg dicht bij de mijne. Daar ga ik es nader onderzoek naar doen.

Ik heb ook vaak het gevoel dat het gras groener is aan de overkant, dat iedereen behalve mij hele leuke levens heeft, gelukkig zijn, tenminste als ik zo om me heen kijk, Misschien is dat wel helemaal niet waar, maar als je er mee geconfronteerd word en je voelt zezelf al down ga je toch op kijken naar dat soort mensen terwijl ik dat ergens helemaal niet wil, En ik weet ook wel dat ik misschien al te oud ben voor een kind, dit is een soort van leeftijd van nu of nooit...de grensleeftijd. Dat speelt ook mee in al mijn gedachten wir war.

Ik ga het denk ik ook moeilijk vinden om de confrontatie aan te gaan met mijn vriend, ik weet eigenlijk niet of ik nog wel met hem verder wil, er is zoveel afstand tussen ons gekomen het laatst jaar dat ik dit geen relatie wil noemen zoals ik het graag wil.....Al met al heb ik nog een hoop te doen. Iemand ervaring met maatschappelijk werkers??
Als je doet, wat je altijd hebt gedaan,

weet je zeker dat je krijgt wat je altijd hebt gekregen.

Wil je iets anders, dan je altijd hebt gehad,

moet je anders doen dan je altijd hebt gedaan.

Succes
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven