Peildatum spaargeld aanvraag bijstandsuitkering
zondag 22 januari 2012 om 23:22
Nu mijn partner en ik besloten hebben uitelkaar te gaan ,zal ik een aanvullende bijstandsuitkering moeten aanvragen, met mijn werk heb ik onvoldoende inkomen.
Ik weet dat ik met mijn kinderen een max bedrag van 11.370,= mag hebben , mijn vraag is wat is de peildatum voor de bijstand?
Kijken ze naar het bedrag op het moment van aanvraag of kijken ze enkele maanden terug?
Ik weet dat ik met mijn kinderen een max bedrag van 11.370,= mag hebben , mijn vraag is wat is de peildatum voor de bijstand?
Kijken ze naar het bedrag op het moment van aanvraag of kijken ze enkele maanden terug?

maandag 23 januari 2012 om 09:53
Peildatum is aanvraag uitkering, en zes maanden terug.
http://www.judex.nl/recht ... kering-en-uw-vermogen.htm
http://www.judex.nl/recht ... kering-en-uw-vermogen.htm
maandag 23 januari 2012 om 10:29
Heb een woning aangeboden gekregen, alleen is nu het probleem of ik deze wel krijg , hoge huur ( wel sociale huurwoning)
Ik krijg morgen de papieren en moet dan mijn inkomensgegevens opsturen , maar die zijn niet bepaald hoog, heb eea telefonisch uitgelegd aangegeven dat ik spaargeld heb en mogelijk een aanvullende uitkering en uiteraard huursubsidie.
Ze zei dat alles in een persoonlijk gespr. besproken zal worden en dat er daarna een beslissing genomen wordt.
Sh*t en zo rol ik van het ene stress moment naar het andere.
Ik krijg morgen de papieren en moet dan mijn inkomensgegevens opsturen , maar die zijn niet bepaald hoog, heb eea telefonisch uitgelegd aangegeven dat ik spaargeld heb en mogelijk een aanvullende uitkering en uiteraard huursubsidie.
Ze zei dat alles in een persoonlijk gespr. besproken zal worden en dat er daarna een beslissing genomen wordt.
Sh*t en zo rol ik van het ene stress moment naar het andere.

maandag 23 januari 2012 om 10:35
Zeker weten dat je daar huurtoeslag op krijgt? Het klinkt zo hoog voor toeslag.
Even andere link neerzetten
http://toeslagen.nl/reken/toeslagen/
Even andere link neerzetten
http://toeslagen.nl/reken/toeslagen/

maandag 23 januari 2012 om 10:38
http://toeslagen.nl/parti ... devragen-18.html#P80_8821
Uw huur moet niet lager zijn dan ¤ 215,50 en niet hoger dan ¤ 664,66. Als u jonger bent dan 23 jaar, dan mag de huur niet hoger zijn ¤ 366,
( hou rekening er mee dat de huur elk jaar hoger wordt!!)
Extra aanvulling dit is over 2011!
Uw huur moet niet lager zijn dan ¤ 215,50 en niet hoger dan ¤ 664,66. Als u jonger bent dan 23 jaar, dan mag de huur niet hoger zijn ¤ 366,
( hou rekening er mee dat de huur elk jaar hoger wordt!!)
Extra aanvulling dit is over 2011!

maandag 23 januari 2012 om 10:49
Hier kan je ook veel info uithalen.
De regels zijn wel dit jaar aangepast.
http://amsterdam.rechtopbijstand.nl/inh ... ex/pid/183
De regels zijn wel dit jaar aangepast.
http://amsterdam.rechtopbijstand.nl/inh ... ex/pid/183
maandag 23 januari 2012 om 11:23
Op dit moment maak ik me vooral zorgen dat ik deze woning niet krijg op basis van mijn inkomen.
Dat zou betekenen dat we noodgedwongen bij elkaar moeten blijven wonen, nu zijn we on speaking terms en regelen we alles zo goed mogelijk.
Dat ik een woningaanbieding heb gekregen , met vooruitzicht snel weg te kunnen speelt mee dat er nu geen spanningen zijn.
Ik ben bang dat dat dan zeker anders zal gaan verlopen.
Aangezien de woningen niet voor het oprapen liggen.
Dat zou betekenen dat we noodgedwongen bij elkaar moeten blijven wonen, nu zijn we on speaking terms en regelen we alles zo goed mogelijk.
Dat ik een woningaanbieding heb gekregen , met vooruitzicht snel weg te kunnen speelt mee dat er nu geen spanningen zijn.
Ik ben bang dat dat dan zeker anders zal gaan verlopen.
Aangezien de woningen niet voor het oprapen liggen.
maandag 23 januari 2012 om 11:29
Je gaat recht krijgen op (meer) toeslagen:
-zorgtoeslag
-kindertoeslag
-kinderopvangtoeslag
-huurtoeslag
Je gaat recht krijgen op (meer) belastingkorting:
-alleenstaande ouderkorting
-inkomensafhankelijke combinatiekorting
Je gaat mogelijk recht krijgen op vrijstelling van gemeentelijke heffingen.
Je krijgt mogelijk recht op kinderalimentatie (co-ouderschap betekent niet dat er geen alimentatieverplichting is).
-zorgtoeslag
-kindertoeslag
-kinderopvangtoeslag
-huurtoeslag
Je gaat recht krijgen op (meer) belastingkorting:
-alleenstaande ouderkorting
-inkomensafhankelijke combinatiekorting
Je gaat mogelijk recht krijgen op vrijstelling van gemeentelijke heffingen.
Je krijgt mogelijk recht op kinderalimentatie (co-ouderschap betekent niet dat er geen alimentatieverplichting is).
...
maandag 23 januari 2012 om 11:33
Ik zou ook nog eens gaan kijken bij de bbz regeling. Dat is bijstand voor zelfstandigen. Wellicht is het nu al rendabel om je volledig te gaan richten op je eigen praktijk en verdien je daan met 2-3 dagen werken veel meer dan die baan bij het callcenter.
Daarnaast goed overwegen of het echt zo erg is om nog even bij elkaar te blijven wonen tot je die extra studie af hebt en dan met een grotere klantenkring kan gaan starten. Oud collega van mij is bij haar ex blijven wonen (hij is op zolder gaan wonen) omdat er geen huurwoningen beschikbaar waren, zij zo een opleiding kon gaan volgen waardoor ze na het vinden van een baan geen partnerallimentatie nodig had en financieel afhankelijk werd en de kinderen langzaam aan het idee konden wennen dat hun ouders uit elkaar gingen. Uiteindelijk heeft zij een nieuwe vriend gevonden en hij een nieuwe vriendin. Na een paar jaar is hij bij zijn vriendin ingetrokken en haar vriend bij haar en is er co ouderschap gekomen voor de kinderen.
Daarnaast goed overwegen of het echt zo erg is om nog even bij elkaar te blijven wonen tot je die extra studie af hebt en dan met een grotere klantenkring kan gaan starten. Oud collega van mij is bij haar ex blijven wonen (hij is op zolder gaan wonen) omdat er geen huurwoningen beschikbaar waren, zij zo een opleiding kon gaan volgen waardoor ze na het vinden van een baan geen partnerallimentatie nodig had en financieel afhankelijk werd en de kinderen langzaam aan het idee konden wennen dat hun ouders uit elkaar gingen. Uiteindelijk heeft zij een nieuwe vriend gevonden en hij een nieuwe vriendin. Na een paar jaar is hij bij zijn vriendin ingetrokken en haar vriend bij haar en is er co ouderschap gekomen voor de kinderen.
maandag 23 januari 2012 om 11:40
De woning waarin we nu met z'n allen zitten is al te krap, 2 dochters op 1kamer onze zoon bij ons op de kamer.
We stonden samen al een tijd ingeschreven voor een woning, we kregen vorige wk dit aanbod, maar in die wk hebben we ook besloten uit elkaar te gaan.
Worden die toeslagen danniet vn je uitkering afgetrokken en als "inkomen " gezien
Of staan die 2 los van elkaar?
We stonden samen al een tijd ingeschreven voor een woning, we kregen vorige wk dit aanbod, maar in die wk hebben we ook besloten uit elkaar te gaan.
Worden die toeslagen danniet vn je uitkering afgetrokken en als "inkomen " gezien
Of staan die 2 los van elkaar?
maandag 23 januari 2012 om 11:58
Heffingskortingen worden bij veel gemeenten wél gezien als inkomen (en dus gekort op het uitkeringsbedrag).
Tip: www.berekenuwrecht.nl
Tip: www.berekenuwrecht.nl
...
maandag 23 januari 2012 om 13:28
Lilith, gefeliciteerd. En je doet het super goed zeg! Denk je ook een beetje om jezelf? Dat er momenten zijn om op adem te komen?
Ik denk dat jij geen aanvulling nodig hebt. Is toch fijn! Zoals iemand al zei je krijgt diverse toeslagen en dat tel je op bij de inkomsten die jij nú al krijgt. Kan mij niet voorstellen dat je dan nog onder die norm zit. ( rond de 1180 euro)
Je zit er precies op of nét boven.
Succes!
Ik denk dat jij geen aanvulling nodig hebt. Is toch fijn! Zoals iemand al zei je krijgt diverse toeslagen en dat tel je op bij de inkomsten die jij nú al krijgt. Kan mij niet voorstellen dat je dan nog onder die norm zit. ( rond de 1180 euro)
Je zit er precies op of nét boven.
Succes!
maandag 23 januari 2012 om 13:36
Lief van je Fleur en uiteraard zijn alle reacties tips en harten onder de riem super lief.
Ik zet mezelf even op het 2e plan, ik ben een control freak en dit paniekeert me enorm, en geef mij stress en onzekerheid en van eten en rust nemen is geen sprake meer, maar weet dat ik als de rust weer terug is het weer goed komt....ben nu zeker weten voor de lente bikini klaar.....zucht al had ik dat liever onder andere omstandigheden gehad.
De woonstichting vraagt om gegevens van 2011, ik kan hen wel zeggen hoe ik het in gedachte heb,zelfde kan ik aan de gemeente doorgeven , maar of ze daar genoegen mee nemen?
Ik zet mezelf even op het 2e plan, ik ben een control freak en dit paniekeert me enorm, en geef mij stress en onzekerheid en van eten en rust nemen is geen sprake meer, maar weet dat ik als de rust weer terug is het weer goed komt....ben nu zeker weten voor de lente bikini klaar.....zucht al had ik dat liever onder andere omstandigheden gehad.
De woonstichting vraagt om gegevens van 2011, ik kan hen wel zeggen hoe ik het in gedachte heb,zelfde kan ik aan de gemeente doorgeven , maar of ze daar genoegen mee nemen?
maandag 23 januari 2012 om 13:44
Lillith, wat vervelend voor je, scheiden is k. Ik denk dat je wel in aanmerking zal komen voor een woning hoor. Je hebt inkomen en komt niet boven de maximale huurgrens uit. Daar letten ze streng op tegenwoordig en juist minder op het minimum. Deze is er vaak niet meer, maar verschilt per woningcorporatie. Leg gewoon je situatie beknopt uit, laat zien dat je reserven hebt dan moet het wel lukken hoor.
Eventueel kun je een beroep doen op maatschappelijk werk om de noodzaak duidelijk te maken aan de consulent. O, je hebt zeer waarschijnlijk een IB 60 formulier van de belastingdienst nodig van vorig jaar. Heb je deze al?
Eventueel kun je een beroep doen op maatschappelijk werk om de noodzaak duidelijk te maken aan de consulent. O, je hebt zeer waarschijnlijk een IB 60 formulier van de belastingdienst nodig van vorig jaar. Heb je deze al?