Feedback
maandag 23 januari 2012 om 04:46
Tijden een voorbespreking van een presentatie kreeg ik te horen van een opdrachtgever dat ik er wel wat steviger in mocht zitten. Ik was te voorzichtig. Hij zei er nog bij, denk je dat je het in je hebt. En ook, dit is het eerste project dat je alleen doet....
Bleef verder wel professioneel en gaf aan dat ik me wel redde, wist niet zo goed wat ik met deze opmerkingen moest. Kreeg niet echt de indruk dat hij er vertrouwen in had, maar liet verder niks merken. Toch merk ik dat ik er gemengde gevoelens over heb, vond het alles behalve een positief gesprek en ben er nu heel erg onzeker door geworden. Stel ik me aan?
Bleef verder wel professioneel en gaf aan dat ik me wel redde, wist niet zo goed wat ik met deze opmerkingen moest. Kreeg niet echt de indruk dat hij er vertrouwen in had, maar liet verder niks merken. Toch merk ik dat ik er gemengde gevoelens over heb, vond het alles behalve een positief gesprek en ben er nu heel erg onzeker door geworden. Stel ik me aan?
maandag 23 januari 2012 om 05:44
Je had door moeten vragen. Er wordt kritiek gegeven, dat gebeurt niet voor niets.
Je had kunnen vragen wat er bedoeld werd. Ook had je om tips kunnen vragen. Wat verwacht men van je. Waar kun je op letten. Wat kun je veranderen/aanpassen.
Zoek nogmaals contact met deze persoon en vraag om uitleg.
Onzeker worden is totaal niet nodig, wel weet je dat er verbeterpunten zijn.
Je had kunnen vragen wat er bedoeld werd. Ook had je om tips kunnen vragen. Wat verwacht men van je. Waar kun je op letten. Wat kun je veranderen/aanpassen.
Zoek nogmaals contact met deze persoon en vraag om uitleg.
Onzeker worden is totaal niet nodig, wel weet je dat er verbeterpunten zijn.
maandag 23 januari 2012 om 08:12
Inderdaad, wat Hipsala ook al zegt: vraag opnieuw een gesprek aan en vraag daarin door. En duw jezelf niet in de verdedigingshoek door uit te gaan leggen dat je onzeker was geworden en daarom nog vragen had. Gewoon een gesprek vragen en als hij vraagt waarom: ik had een paar punten nog niet helder op het netvlies, dus ik wil daar graag nog even voor gaan zitten.
Je baas is bang dat je te voorzichtig bent en niet doortastend genoeg, dus wees dat dan nu. Je hoeft geen drammer te worden, maar laat hem zien dat je niet in zeven sloten tegelijk loopt. Dit kun je onder andere doen door nog eens te vragen wat hij bedoelde in het gesprek.
Doe net alsof je niet bang en onzeker bent, speel desnoods een rol. Ik vind trouwens zeggen 'dat je het wel redt', niet positief en vertrouwenwekkend overkomen...
Sterkte en succes!!
Je baas is bang dat je te voorzichtig bent en niet doortastend genoeg, dus wees dat dan nu. Je hoeft geen drammer te worden, maar laat hem zien dat je niet in zeven sloten tegelijk loopt. Dit kun je onder andere doen door nog eens te vragen wat hij bedoelde in het gesprek.
Doe net alsof je niet bang en onzeker bent, speel desnoods een rol. Ik vind trouwens zeggen 'dat je het wel redt', niet positief en vertrouwenwekkend overkomen...
Sterkte en succes!!
maandag 23 januari 2012 om 08:21
Oja, trouwens, feedback is nooit leuk, omdat dat bestaat uit negatieve en positieve kanten van jouw werk. Als je bedenkt dat door de feedback jezelf beter leert kennen, menselijker wordt en jezelf kunt verbeteren, voelt het misschien al beter.
Het klinkt alsof je de controle kwijtraakt als iemand zoiets zegt, maar dat is juist niet zo!! Jij hebt de controle om daar mee aan het werk te gaan, als jij dat niet doet, kan hij niets doen.
Zie het maar als een moment om jezelf te helpen nog beter te worden. Neem er desnoods een zelfhulpboek bij met: 'hoe word ik daadkrachtiger' of 'hoe leer ik doorvragen'. Dan sta je er niet alleen meer in.
Het klinkt alsof je de controle kwijtraakt als iemand zoiets zegt, maar dat is juist niet zo!! Jij hebt de controle om daar mee aan het werk te gaan, als jij dat niet doet, kan hij niets doen.
Zie het maar als een moment om jezelf te helpen nog beter te worden. Neem er desnoods een zelfhulpboek bij met: 'hoe word ik daadkrachtiger' of 'hoe leer ik doorvragen'. Dan sta je er niet alleen meer in.
maandag 23 januari 2012 om 21:30
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet de presentatie voor een groepje mannen geven, vandaar dat ik zei dat ik me wel redde. Ik ben klein van stuk, rustig en niet iemand die zo nodig op de voorgrond hoeft te staan, maar als het moet sta ik m'n mannetje. Ik heb jaren teams met alleen mannen aangestuurd, dus vond het niet terecht dat hij zo'n opmerking maakte.
Mijn opdrachtgever heeft ooit ook dezelfde functie gehad en dat laat hij bij elk gesprek dat we hebben steeds weer weten.
Mijn opdrachtgever heeft ooit ook dezelfde functie gehad en dat laat hij bij elk gesprek dat we hebben steeds weer weten.
zaterdag 4 februari 2012 om 13:57
Ik heb laatst aan m'n opdrachtgever gevraagd wat hij precies bedoelde met zijn opmerking. Hij zei dat het hem zat in mijn woordkeus, mijn intonatie. Ik wist niet wat ik hoorde.
Ik werk voor verschillende opdrachtgevers en hij is de eerste die opmerkingen maakt over hoe ik me gedraag. krijg de indruk dat hij me helemaal niet mag of zo. Voel me sindsdien helemaal niet meer op m'n gemak bij hem.
Ik werk voor verschillende opdrachtgevers en hij is de eerste die opmerkingen maakt over hoe ik me gedraag. krijg de indruk dat hij me helemaal niet mag of zo. Voel me sindsdien helemaal niet meer op m'n gemak bij hem.
zondag 5 februari 2012 om 14:52
Kaatje zelfs als er meerdere mensen zijn die dat denken, maar het niet zeggen is het nog maar de vraag of ik mezelf moet veranderen. Juist door wie ik ben, bereik ik meer dan andere collega's.
Mijn aanpak leidt wel tot resultaat en mijn gedrag is niet arrogant omdat dat nu eenmaal niet bij mij past. Heb dat mijn opdrachtgever ook uitgelegd en als dat me niet stevig maakt, tja dan moet ik misschien wel op zoek naar een ander baan waar ze me wel nemen zoals ik ben.
Mijn aanpak leidt wel tot resultaat en mijn gedrag is niet arrogant omdat dat nu eenmaal niet bij mij past. Heb dat mijn opdrachtgever ook uitgelegd en als dat me niet stevig maakt, tja dan moet ik misschien wel op zoek naar een ander baan waar ze me wel nemen zoals ik ben.