Gezondheid alle pijlers

Weerstand

23-01-2012 18:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfft, voor de 2e keer in een maand een koortslip en momenteel buikgriep. Laatst ook al kinderzeer gehad dus gaat lekker hier.

Ik snap er niets van, ik eet gezond, fruit, groente, vezels, slik visolie tabletten, neem bruistabletten maar toch blijf ik maar ziek worden..

Weet iemand een paardenmiddel voor m'n weerstand?

Ik hoor het graag!

Oh, en vergeten te vermelden in m'n haast. Ik heb endometriose en volgens m'n gyn kan ik daar een lage weerstand door hebben. Maar ik vind het een beetje overdreven worden nu.
Vitamine d is de belangrijkste vitamine voor je weerstand. Zonlicht dus. En dat is heel moeilijk in de winter; waarschijnlijk heb je een tekort.
Hm, ik ben wel regelmatig buiten maar echte zon heb ik al een tijdje niet gezien jammer genoeg.
Sporten!

Sinds ik sport (half jaar nu) niet meer ziek, verkouden of wat dan ook geweest (terwijl ik eerst echt maandelijks aan het kwakkelen was).

Ik hoor van meer mensen dat het hun weerstand heeft verbeterd.
Echinaforce
Ik wil ook graag weer sporten veertje! Maar moet eerst weer goede schoenen hebben, liep op verkeerde en kreeg een blessure. Hopelijk volgende maand nieuwe

En dat moet ik even googlen Isabon.
Soms weet je het toch niet, dan ben je om de haverklap ziek, en dan komt er weer een lange periode van vele jaren waarin je niet ziek te slaan bent.
it's a big club and you ain't in it
Nou, ik ben eigenlijk altijd vaak ziek geweest. Elk rondvliegend buikgriepje komt bij mij terecht maar zo vaak als dit is nieuw.
Misschien een bloedonderzoek laten doen?
it's a big club and you ain't in it
Was je je handen wel vaak genoeg? (na toiletbezoek/voor het eten/na het schudden van handen)

En krijg je wel genoeg slaap/rust?

Bovenstaande zaken kunnen ook ervoor zorgen dat je sneller ziek wordt.
Was m'n handen wel na toiletbezoek en als ik ga eten, niet elke keer als ik handen schud.

En slapen, hm. Meestal rond de 7/8 uur.
Elke keer na het schudden van handen je handen gaan wassen lijkt me ook wat overdreven. Na toiletbezoek en voor het eten is meer dan voldoende.

Echinaforce helpt inderdaad goed bij het verhogen van je 'normale' weerstand in de winter tegen griep e.d.

Ik heb echter door een chronische aandoening ook een sterk verminderde weerstand en merk dat het enige dat ik echt kan doen is voldoende slapen, voldoende vitaminen eten en zo veel mogelijk grieperige mensen vermeiden. Dat klinkt heel flauw maar ik spreek liever niet af bij snotverkouden mensen. Mensen op het werk die verkouden zijn niet zoenen en liefst niet direct naast gaan zitten. Ik probeer er maar een beetje op te letten. Of het helpt? Ik zal het nooit weten, maar ik heb in ieder geval het idee dat ik het probeer.
Oh, m'n moeder heeft ook wel een punt. Ik ben sinds vrijdag begonnen aan Provera en sinds maandag zo misselijk en alles. Misschien is het dus gewoon een bijwerking. Lekker blond weer!
Pfft, nog steeds kotsmisselijk! :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven