Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Wij verachten in mei ons eerste zoontje. Harstikke leuk natuurlijk maar nu nog een naam... Misschien kunnen jullie ons helpen.

We vinden Sil, Cas of Mees leuk. Maar bij Mees twijfelen we of dat ook nog leuk is als je een jaar of 25 bent.

We zouden het leuk vinden om hem te vernoemen. Iets met Marinus of Arie. Hebben jullie nog suggesties?

Alvast bedankt!!
Stieg vind ik erg leuk!
hier komt nog een lijstje met namen voor iedereen:

Merijn

Jesper

Noud

Pepijn

Joris

Julian

Maxim

Tristan

Elias

Jens

Joost

Julius

Mels

Morris

Roan

Thomas

Boris

Alex

Alec

Victor

Rutger

Barend

Wessel

Thijmen

Boaz

Casper

David

Daniel

Elian

Elmar

Florian

Fernand

Gerben

Jochem

Jonathan

Jelmer

Lennart

Ludger

Maarten

Marijn

Merijn

Matthijs

Melle

Oscar

Olivier

Olaf

Quinten

Roald

Serge

Simon

Sverre

Tobias

Walter

Yannick

Zweder

Thomas

Daan

Morris

Fabian

Benjamin

Job

Bas

Robin

Roan

Storm,

Wolf..

elio,

sky,

Siebe

Seb

Menno

Tobias

Florian,

Siebren,

Jelco

, Sebastiaan,

Kiaran,

Thijmen.

Oscar

Stef

Timon

thiemen

Yuren

- Liam

- Noam

- Yair

- Kian

Seppe

Jesper

Kasper

Teun

Pepijn

Joris

-Marijn

-Floris

-Pieter

-Job

-Hidde

-Pim

Gerben

Victor

Jasper/Jesper

Vincent

Casper

Jeroen

Sander

Xander

Jelle

Jeroen

Sander

Willem

Kasper

Boris

Leon

Daniël

Jelle

Bastiaan

Hugo

Mathijs

Mathias

Lennart

Merijn

Michiel

Stefan/ Steven

Arthur

Maarten

Maurits

Joris

Floris

Florian

Joren

Marijn

Merlijn

Pepijn

Thomas

Boris

Diederik

Wouter

Jonas

Hugo

Jurriaan

Finn

Lasse

Dex

Sepp

Till

Teun

Felix

Philip

Jonah

Jelle

Timon

Bruno

Hugo

Tobias

Oliver

Jurre

Sebastiaan

Christian

Michael

Jesse

Jelle

Jessie

Alex

Jarno

Stephan

Arnoud

Remco

Rense

Jense

Ferdi

Marten

Maarten

Matthijs

Milan

Floris

Marcel

Martin

Laurens

Ian

Robert

Sorry voor dubbelen
@123Roos

Ik zou gaan voor Mick (dus wel met ck), Boas of Jip of Siem. Moos zou ik persoonlijk nooit doen, is Twents voor boerenkool:P

En verder nog:

Mart

Simme

Len

Jorn

Marnik (is hier favoriet samen met Simme:) )

Alec

Xander

Cesco

Jarmo

Nard

Jard

Tijn

Silvan

Chiel

Joppe

@ Cranberrie: Sil en Mees vind ik beiden niet mooi en inderdaad, enkel passen bij een kleuter..

Cas vind ik wel een stuk leuker!

Pff vernoemen naar Marinus of Arie...moeilijk! Ben sowieso niet van het vernoemen, moet uit de roepnaam dan echt af te leiden zijn van welke naam het oorspronkelijk komt, of moet het er maar een klein beetje op lijken?

Zoals:

Marnik (mja eigenlijk alleen MAR is dan hetzelfde:S)

Arjen/Arriën/Arjan
@ 2june2, hoe gaat het bij jullie? Al wat goede ideeen op kunnen doen hier of..?
Over een aantal weken wordt onze zoon geboren en we kunnen het niet eens worden over de naam. Daarna plant ik hier ons lijstje neer voor advies:

- Timo (of Thimo/Thiemo);

- Thijmen;

- Quinten;

- Jaryll;

- Kay;

-Jayden.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Wat een tweedeling in jullie lijst Zaza! Vind de eerste drie namen in dezelfde stijl; de andere drie namen weer in een andere (ook weer dezelfde) stijl.

Ik zou dan gaan voor 1 van de eerste drie namen, maar ze zijn alledrie niet mijn smaak dus kan er niet 1 uitpikken. Wat ik daar verdre nog bij vind passen:

Thijm

Tijn

Tijl

Quint

Timon

Timme

Joppe

Silvan

Silvijn

Mart of Marten
Ik vind de namen ook erg verschillend van stijl zaza!

Timo en Thijmen vind ik het mooist.Jayden en Jarryl vind ik helemaal niks. MAar goed, dat is totaal persoonlijk.

Misschien verder nog in deze richting;

Joeri/Yoeri, Tobias, Rico, Damian, Justin, Ryan, Tristan, Nathan, Ricardo, Vince, Twan, Olaf, Jordi, Wessel.
Zaza, Thijmen vind ik het leukst.

En ik vind Sil wel een hele leuke naam. Voor een kind sowieso, maar dat kan toch ook voor een volwassene?

Ik vind Mees dan minder leuk voor een volwassene. En Jip ook niet.
quote:mup1986 schreef op 15 januari 2012 @ 12:02:

@ 2june2, hoe gaat het bij jullie? Al wat goede ideeen op kunnen doen hier of..?

nog niet helemaal, ik heb op een proefopmaak voor een kaartje gekozen voor

Jimi Oscar

en mn man vond t wel ok, zolang hij niet met betere ideeen komt houden we t even zo.
@zaza Kay wordt dat dan uitgesproken als Keej op zn engels? want dat vind ik niet zo mooi.

ik ken een Kaj en een Kai en zelfs een Kaai als hulp bij variatie?

Timo vind ik ook leuk!
Dank jullie wel voor de reacties! De namen zijn inderdaad erg verschillend. Een deel is van mijn vriend en het andere deel van mij.

Ik wist niet dat ik het zo moeilijk vond om een naam te kiezen. Timo begint steeds meer bij mij te landen, maar ik zou zo graag willen weten wat bekenden in onze omgeving ervan zouden vinden. Alleen dat gaat natuurlijk niet.

Ik zal jullie mijn keus over een tijdje laten weten.
@ 2june, dank je! Ik vind Joek leuk! Ga 't bespreken
@zaza20

Waarom eigenlijk niet? Alleen omdat dat niet gebruikelijk is in Nederland? Daar hoef je je toch niks van aan te trekken als jullie daar anders over denken. Waarom wel een anoniem forum vragen en niet de mensen die jullie kennen en wiens mening belangrijk is voor jullie? In sommige andere landen is het heel normaal om voor een kind geboren wordt namen te bespreken en hoewel wij het zelf niet gedaan hebben (wij wisten dan ook precies wat we wilden) kan ik me er wel iets bij voorstellen. Succes bij het vinden van de naam die bij jullie allebei past, het is toch iets waar je je goed bij wil voelen!

(overigens vind ook ik de bovenste 3 namen het leukst)
@statler...

nou ik ga in mijn omgeving de naam ook niet uitproberen. toen ik dat had gedaan bij een "vriendin" van me heeft ze me getroefd.

zij had namelijk Robin voor een meisje en Marijn voor een jongen en ik zei dat ik Lot wel een heel leuke naam vond voor mijn eventuele dochter. haar dochter heet nu dus Lotte. en ze is ondertussen geen vriendin meer om andere redenen trouwens ;)

anyway. dames, t is stil hier, is iedereen er al uit of heeft niemand meer inspiratie :D
@ 2june2

wat flauw zeg van die vriendin!

Ik was 2 keer samen zwanger met mijn zusje en wij hebben elkaar de namen niet vertelt alleen maar hoeveel letters enz.

Gelukkig hadden we verschillende namen gekozen.

tis hier inderdaad rustig zeg...stilte voor de storm misschien hahaha
Ik neusde hier even rond....ben altijd verbaasd dat mensen gewoon op zoek zijn naar "een leuke naam".

De namen van onze zonen (het zijn hele gewone amerikaanse namen) hebben voor ons wel een bepaalde betekenis.

Ons eerste gesprek ging over ..... (in een dronken bui elkaar leren kennen). Onze oudste zoon heet dan ook .... Bijvoorbeeld....
Huh?
eens met Sam32.....kun je uitleggen wat je bedoelt Nellebelletje...want als ik in een dronken bui mijn kinderen een naam had moeten geven had de ouste nu denk ik Breezer geheten.
Gewoon even een leuk tussendoortje wat namen betreft: Let bij het kiezen van een naam ook even op de voorletters! www.vernoeming.nl/initialen
ik snap nellebelletje wel enigzins. de 2e naam van dochter is dezelfde als mijn 2e naam. ik ben vroeg en met mn kont eerst geboren, waardoor mijn 2e naam niet "klopt" : june, terwijl ik in mei ben geboren

mijn dochter bleek ook in stuit te liggen, zij nog eigenwijzer dan ik: met de voeten naar beneden. uit trots hebben we haar naar mij vernoemd al is zij in april geboren.

maar haar eerste naam is wel "zomaar een naam, zonder betekenis" die ik en man heel mooi vinden.

voor numero 2 zoeken we nog een 2e naam. de eerste naam Jimi is door mijn man gekozen, hij had al jong veel bewondering voor Hendrix en heeft zijn zoon altijd al zo willen noemen...
Nav mijn vorige post.

Waarom noemen veel van jullie je kind niet naar iets dat een betekenis voor jullie heeft?

Ik probeerde het uit te leggen, maar was een beetje moeilijk.
quote:Nellebelletje schreef op 22 januari 2012 @ 20:51:

Nav mijn vorige post.

Waarom noemen veel van jullie je kind niet naar iets dat een betekenis voor jullie heeft?

Tja, de een zoekt naar een bijzondere betekenis en de ander gewoon naar iets wat leuk klinkt. Smaken verschillen nu eenmaal! Mijn oudste dochter heeft een naam zonder bijzondere betekenis. Ik vond de naam gewoon lief en vrolijk klinken. Dochter 2 zal daarentegen een naam met een bijzondere betekenis krijgen (die ook mooi klinkt, want dat vind ik persoonlijk belangrijker). Soms loopt het gewoon zo.
De naam is dan eindelijk gekozen:

Thymo

Niet oer-hollands en toch voor mijn gevoel wat aparter.
leuke naam! en fijn dat je eruit bent :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven