Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 15 januari 2012 om 11:06
Wij verachten in mei ons eerste zoontje. Harstikke leuk natuurlijk maar nu nog een naam... Misschien kunnen jullie ons helpen.
We vinden Sil, Cas of Mees leuk. Maar bij Mees twijfelen we of dat ook nog leuk is als je een jaar of 25 bent.
We zouden het leuk vinden om hem te vernoemen. Iets met Marinus of Arie. Hebben jullie nog suggesties?
Alvast bedankt!!
We vinden Sil, Cas of Mees leuk. Maar bij Mees twijfelen we of dat ook nog leuk is als je een jaar of 25 bent.
We zouden het leuk vinden om hem te vernoemen. Iets met Marinus of Arie. Hebben jullie nog suggesties?
Alvast bedankt!!
zondag 15 januari 2012 om 11:42
hier komt nog een lijstje met namen voor iedereen:
Merijn
Jesper
Noud
Pepijn
Joris
Julian
Maxim
Tristan
Elias
Jens
Joost
Julius
Mels
Morris
Roan
Thomas
Boris
Alex
Alec
Victor
Rutger
Barend
Wessel
Thijmen
Boaz
Casper
David
Daniel
Elian
Elmar
Florian
Fernand
Gerben
Jochem
Jonathan
Jelmer
Lennart
Ludger
Maarten
Marijn
Merijn
Matthijs
Melle
Oscar
Olivier
Olaf
Quinten
Roald
Serge
Simon
Sverre
Tobias
Walter
Yannick
Zweder
Thomas
Daan
Morris
Fabian
Benjamin
Job
Bas
Robin
Roan
Storm,
Wolf..
elio,
sky,
Siebe
Seb
Menno
Tobias
Florian,
Siebren,
Jelco
, Sebastiaan,
Kiaran,
Thijmen.
Oscar
Stef
Timon
thiemen
Yuren
- Liam
- Noam
- Yair
- Kian
Seppe
Jesper
Kasper
Teun
Pepijn
Joris
-Marijn
-Floris
-Pieter
-Job
-Hidde
-Pim
Gerben
Victor
Jasper/Jesper
Vincent
Casper
Jeroen
Sander
Xander
Jelle
Jeroen
Sander
Willem
Kasper
Boris
Leon
Daniël
Jelle
Bastiaan
Hugo
Mathijs
Mathias
Lennart
Merijn
Michiel
Stefan/ Steven
Arthur
Maarten
Maurits
Joris
Floris
Florian
Joren
Marijn
Merlijn
Pepijn
Thomas
Boris
Diederik
Wouter
Jonas
Hugo
Jurriaan
Finn
Lasse
Dex
Sepp
Till
Teun
Felix
Philip
Jonah
Jelle
Timon
Bruno
Hugo
Tobias
Oliver
Jurre
Sebastiaan
Christian
Michael
Jesse
Jelle
Jessie
Alex
Jarno
Stephan
Arnoud
Remco
Rense
Jense
Ferdi
Marten
Maarten
Matthijs
Milan
Floris
Marcel
Martin
Laurens
Ian
Robert
Sorry voor dubbelen
Merijn
Jesper
Noud
Pepijn
Joris
Julian
Maxim
Tristan
Elias
Jens
Joost
Julius
Mels
Morris
Roan
Thomas
Boris
Alex
Alec
Victor
Rutger
Barend
Wessel
Thijmen
Boaz
Casper
David
Daniel
Elian
Elmar
Florian
Fernand
Gerben
Jochem
Jonathan
Jelmer
Lennart
Ludger
Maarten
Marijn
Merijn
Matthijs
Melle
Oscar
Olivier
Olaf
Quinten
Roald
Serge
Simon
Sverre
Tobias
Walter
Yannick
Zweder
Thomas
Daan
Morris
Fabian
Benjamin
Job
Bas
Robin
Roan
Storm,
Wolf..
elio,
sky,
Siebe
Seb
Menno
Tobias
Florian,
Siebren,
Jelco
, Sebastiaan,
Kiaran,
Thijmen.
Oscar
Stef
Timon
thiemen
Yuren
- Liam
- Noam
- Yair
- Kian
Seppe
Jesper
Kasper
Teun
Pepijn
Joris
-Marijn
-Floris
-Pieter
-Job
-Hidde
-Pim
Gerben
Victor
Jasper/Jesper
Vincent
Casper
Jeroen
Sander
Xander
Jelle
Jeroen
Sander
Willem
Kasper
Boris
Leon
Daniël
Jelle
Bastiaan
Hugo
Mathijs
Mathias
Lennart
Merijn
Michiel
Stefan/ Steven
Arthur
Maarten
Maurits
Joris
Floris
Florian
Joren
Marijn
Merlijn
Pepijn
Thomas
Boris
Diederik
Wouter
Jonas
Hugo
Jurriaan
Finn
Lasse
Dex
Sepp
Till
Teun
Felix
Philip
Jonah
Jelle
Timon
Bruno
Hugo
Tobias
Oliver
Jurre
Sebastiaan
Christian
Michael
Jesse
Jelle
Jessie
Alex
Jarno
Stephan
Arnoud
Remco
Rense
Jense
Ferdi
Marten
Maarten
Matthijs
Milan
Floris
Marcel
Martin
Laurens
Ian
Robert
Sorry voor dubbelen
zondag 15 januari 2012 om 12:00
@123Roos
Ik zou gaan voor Mick (dus wel met ck), Boas of Jip of Siem. Moos zou ik persoonlijk nooit doen, is Twents voor boerenkool:P
En verder nog:
Mart
Simme
Len
Jorn
Marnik (is hier favoriet samen met Simme:) )
Alec
Xander
Cesco
Jarmo
Nard
Jard
Tijn
Silvan
Chiel
Joppe
@ Cranberrie: Sil en Mees vind ik beiden niet mooi en inderdaad, enkel passen bij een kleuter..
Cas vind ik wel een stuk leuker!
Pff vernoemen naar Marinus of Arie...moeilijk! Ben sowieso niet van het vernoemen, moet uit de roepnaam dan echt af te leiden zijn van welke naam het oorspronkelijk komt, of moet het er maar een klein beetje op lijken?
Zoals:
Marnik (mja eigenlijk alleen MAR is dan hetzelfde:S)
Arjen/Arriën/Arjan
Ik zou gaan voor Mick (dus wel met ck), Boas of Jip of Siem. Moos zou ik persoonlijk nooit doen, is Twents voor boerenkool:P
En verder nog:
Mart
Simme
Len
Jorn
Marnik (is hier favoriet samen met Simme:) )
Alec
Xander
Cesco
Jarmo
Nard
Jard
Tijn
Silvan
Chiel
Joppe
@ Cranberrie: Sil en Mees vind ik beiden niet mooi en inderdaad, enkel passen bij een kleuter..
Cas vind ik wel een stuk leuker!
Pff vernoemen naar Marinus of Arie...moeilijk! Ben sowieso niet van het vernoemen, moet uit de roepnaam dan echt af te leiden zijn van welke naam het oorspronkelijk komt, of moet het er maar een klein beetje op lijken?
Zoals:
Marnik (mja eigenlijk alleen MAR is dan hetzelfde:S)
Arjen/Arriën/Arjan
zondag 15 januari 2012 om 16:29
zondag 15 januari 2012 om 16:39
Wat een tweedeling in jullie lijst Zaza! Vind de eerste drie namen in dezelfde stijl; de andere drie namen weer in een andere (ook weer dezelfde) stijl.
Ik zou dan gaan voor 1 van de eerste drie namen, maar ze zijn alledrie niet mijn smaak dus kan er niet 1 uitpikken. Wat ik daar verdre nog bij vind passen:
Thijm
Tijn
Tijl
Quint
Timon
Timme
Joppe
Silvan
Silvijn
Mart of Marten
Ik zou dan gaan voor 1 van de eerste drie namen, maar ze zijn alledrie niet mijn smaak dus kan er niet 1 uitpikken. Wat ik daar verdre nog bij vind passen:
Thijm
Tijn
Tijl
Quint
Timon
Timme
Joppe
Silvan
Silvijn
Mart of Marten
zondag 15 januari 2012 om 16:46
Ik vind de namen ook erg verschillend van stijl zaza!
Timo en Thijmen vind ik het mooist.Jayden en Jarryl vind ik helemaal niks. MAar goed, dat is totaal persoonlijk.
Misschien verder nog in deze richting;
Joeri/Yoeri, Tobias, Rico, Damian, Justin, Ryan, Tristan, Nathan, Ricardo, Vince, Twan, Olaf, Jordi, Wessel.
Timo en Thijmen vind ik het mooist.Jayden en Jarryl vind ik helemaal niks. MAar goed, dat is totaal persoonlijk.
Misschien verder nog in deze richting;
Joeri/Yoeri, Tobias, Rico, Damian, Justin, Ryan, Tristan, Nathan, Ricardo, Vince, Twan, Olaf, Jordi, Wessel.
maandag 16 januari 2012 om 11:14
quote:mup1986 schreef op 15 januari 2012 @ 12:02:
@ 2june2, hoe gaat het bij jullie? Al wat goede ideeen op kunnen doen hier of..?
nog niet helemaal, ik heb op een proefopmaak voor een kaartje gekozen voor
Jimi Oscar
en mn man vond t wel ok, zolang hij niet met betere ideeen komt houden we t even zo.
@ 2june2, hoe gaat het bij jullie? Al wat goede ideeen op kunnen doen hier of..?
nog niet helemaal, ik heb op een proefopmaak voor een kaartje gekozen voor
Jimi Oscar
en mn man vond t wel ok, zolang hij niet met betere ideeen komt houden we t even zo.
maandag 16 januari 2012 om 20:30
Dank jullie wel voor de reacties! De namen zijn inderdaad erg verschillend. Een deel is van mijn vriend en het andere deel van mij.
Ik wist niet dat ik het zo moeilijk vond om een naam te kiezen. Timo begint steeds meer bij mij te landen, maar ik zou zo graag willen weten wat bekenden in onze omgeving ervan zouden vinden. Alleen dat gaat natuurlijk niet.
Ik zal jullie mijn keus over een tijdje laten weten.
Ik wist niet dat ik het zo moeilijk vond om een naam te kiezen. Timo begint steeds meer bij mij te landen, maar ik zou zo graag willen weten wat bekenden in onze omgeving ervan zouden vinden. Alleen dat gaat natuurlijk niet.
Ik zal jullie mijn keus over een tijdje laten weten.

maandag 16 januari 2012 om 23:13
@zaza20
Waarom eigenlijk niet? Alleen omdat dat niet gebruikelijk is in Nederland? Daar hoef je je toch niks van aan te trekken als jullie daar anders over denken. Waarom wel een anoniem forum vragen en niet de mensen die jullie kennen en wiens mening belangrijk is voor jullie? In sommige andere landen is het heel normaal om voor een kind geboren wordt namen te bespreken en hoewel wij het zelf niet gedaan hebben (wij wisten dan ook precies wat we wilden) kan ik me er wel iets bij voorstellen. Succes bij het vinden van de naam die bij jullie allebei past, het is toch iets waar je je goed bij wil voelen!
(overigens vind ook ik de bovenste 3 namen het leukst)
Waarom eigenlijk niet? Alleen omdat dat niet gebruikelijk is in Nederland? Daar hoef je je toch niks van aan te trekken als jullie daar anders over denken. Waarom wel een anoniem forum vragen en niet de mensen die jullie kennen en wiens mening belangrijk is voor jullie? In sommige andere landen is het heel normaal om voor een kind geboren wordt namen te bespreken en hoewel wij het zelf niet gedaan hebben (wij wisten dan ook precies wat we wilden) kan ik me er wel iets bij voorstellen. Succes bij het vinden van de naam die bij jullie allebei past, het is toch iets waar je je goed bij wil voelen!
(overigens vind ook ik de bovenste 3 namen het leukst)
donderdag 19 januari 2012 om 12:55
@statler...
nou ik ga in mijn omgeving de naam ook niet uitproberen. toen ik dat had gedaan bij een "vriendin" van me heeft ze me getroefd.
zij had namelijk Robin voor een meisje en Marijn voor een jongen en ik zei dat ik Lot wel een heel leuke naam vond voor mijn eventuele dochter. haar dochter heet nu dus Lotte. en ze is ondertussen geen vriendin meer om andere redenen trouwens
anyway. dames, t is stil hier, is iedereen er al uit of heeft niemand meer inspiratie
nou ik ga in mijn omgeving de naam ook niet uitproberen. toen ik dat had gedaan bij een "vriendin" van me heeft ze me getroefd.
zij had namelijk Robin voor een meisje en Marijn voor een jongen en ik zei dat ik Lot wel een heel leuke naam vond voor mijn eventuele dochter. haar dochter heet nu dus Lotte. en ze is ondertussen geen vriendin meer om andere redenen trouwens

anyway. dames, t is stil hier, is iedereen er al uit of heeft niemand meer inspiratie

donderdag 19 januari 2012 om 15:50
vrijdag 20 januari 2012 om 17:13
Ik neusde hier even rond....ben altijd verbaasd dat mensen gewoon op zoek zijn naar "een leuke naam".
De namen van onze zonen (het zijn hele gewone amerikaanse namen) hebben voor ons wel een bepaalde betekenis.
Ons eerste gesprek ging over ..... (in een dronken bui elkaar leren kennen). Onze oudste zoon heet dan ook .... Bijvoorbeeld....
De namen van onze zonen (het zijn hele gewone amerikaanse namen) hebben voor ons wel een bepaalde betekenis.
Ons eerste gesprek ging over ..... (in een dronken bui elkaar leren kennen). Onze oudste zoon heet dan ook .... Bijvoorbeeld....
zaterdag 21 januari 2012 om 14:55
Gewoon even een leuk tussendoortje wat namen betreft: Let bij het kiezen van een naam ook even op de voorletters! www.vernoeming.nl/initialen
zondag 22 januari 2012 om 18:52
ik snap nellebelletje wel enigzins. de 2e naam van dochter is dezelfde als mijn 2e naam. ik ben vroeg en met mn kont eerst geboren, waardoor mijn 2e naam niet "klopt" : june, terwijl ik in mei ben geboren
mijn dochter bleek ook in stuit te liggen, zij nog eigenwijzer dan ik: met de voeten naar beneden. uit trots hebben we haar naar mij vernoemd al is zij in april geboren.
maar haar eerste naam is wel "zomaar een naam, zonder betekenis" die ik en man heel mooi vinden.
voor numero 2 zoeken we nog een 2e naam. de eerste naam Jimi is door mijn man gekozen, hij had al jong veel bewondering voor Hendrix en heeft zijn zoon altijd al zo willen noemen...
mijn dochter bleek ook in stuit te liggen, zij nog eigenwijzer dan ik: met de voeten naar beneden. uit trots hebben we haar naar mij vernoemd al is zij in april geboren.
maar haar eerste naam is wel "zomaar een naam, zonder betekenis" die ik en man heel mooi vinden.
voor numero 2 zoeken we nog een 2e naam. de eerste naam Jimi is door mijn man gekozen, hij had al jong veel bewondering voor Hendrix en heeft zijn zoon altijd al zo willen noemen...
zondag 22 januari 2012 om 22:33
quote:Nellebelletje schreef op 22 januari 2012 @ 20:51:
Nav mijn vorige post.
Waarom noemen veel van jullie je kind niet naar iets dat een betekenis voor jullie heeft?
Tja, de een zoekt naar een bijzondere betekenis en de ander gewoon naar iets wat leuk klinkt. Smaken verschillen nu eenmaal! Mijn oudste dochter heeft een naam zonder bijzondere betekenis. Ik vond de naam gewoon lief en vrolijk klinken. Dochter 2 zal daarentegen een naam met een bijzondere betekenis krijgen (die ook mooi klinkt, want dat vind ik persoonlijk belangrijker). Soms loopt het gewoon zo.
Nav mijn vorige post.
Waarom noemen veel van jullie je kind niet naar iets dat een betekenis voor jullie heeft?
Tja, de een zoekt naar een bijzondere betekenis en de ander gewoon naar iets wat leuk klinkt. Smaken verschillen nu eenmaal! Mijn oudste dochter heeft een naam zonder bijzondere betekenis. Ik vond de naam gewoon lief en vrolijk klinken. Dochter 2 zal daarentegen een naam met een bijzondere betekenis krijgen (die ook mooi klinkt, want dat vind ik persoonlijk belangrijker). Soms loopt het gewoon zo.