verlaten schoenen.

25-01-2012 00:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk n hele bizarre vraag. Misschien bestond er al een topic over, dat weet ik niet.

Vaak zie ik langs de snelweg een schoen liggen. 1 maar. Ik vraag mij vaak af hoe dat kan. En waarom dan maar 1? Een ongeluk had ik al bedacht, maar dan gebeuren er vaak ongelukken waarbij mensen hun schoen kwijtraken. Het lijkt mij ook niet dat al die enkele schoenen uit het raam waaien van een auto. Weet iemand het antwoord misschien?
hahaha, op de fiets zie ik vaak handschoenen langs de weg liggen. Dat je die verliest snap ik beter; dan is het niet zo koud en heb je je handschoenen in je jaszak gepropt...ja dan valt er wel eens eentje uit.
Ik zie ook vaak sportschoenen in bomen hangen.
quote:fozziebear schreef op 25 januari 2012 @ 01:49:

Vrachtwagenchauffeurs schijnen vaak een paar werkschoenen op de treeplank naast de deur te zetten, die dingen rijden niet fijn, maar zijn met laden en lossen vaak wel verplicht of op zijn minst handig. Het gebeurt dan weleens dat ze er eentje verliezen tijdens het rijden.

Dat heb ik tenminste ooit ergens gehoord/gelezen...Dit dus (iig bij werkschoenen langs de weg)
Maar een pump dan? En meestal is het een sneaker. 1 handschoen is ook raar. Maar toen ik nog rookte, in een vef verleden, deed ik op de fiets 1 uit. Vaak raakte ik die dan kwijt.
.
Afgelopen zomer met een gangetje van 90 km/u over de Franse Route National. Het slot van onze disselbak breekt bij een akelig diep kuiltje in de weg. 3 Paar badslipper, die er als laatste in zijn gegaan, vlogen door de lucht. Fel roze en gif groen, in het spiegeltje zagen we ze vliegen. Van de groene is er een aan onze kant in de berm gekomen de andere stak de middenberm over. Als je daar nu langs rijdt zie je er maar één hoewel de andere er vlak bij ligt. Voor de badslippers á minder dan ¤ 5,-- per paar heb ik mijn leven niet gewaagd. Dus ik heb ze gedoneerd aan de verzameling 'verlaten schoenen' langs de weg.
.
quote:Primabella schreef op 25 januari 2012 @ 00:31:

Die vraag is wel eens op de radio geweest bij Timur.. Even denken wat het antwoord ook alweer was.Ik heb het ook wel eens gehoord op 3fm, dat was bij de helpdesk van Sander Lantinga, al weer heel lang geleden. Het antwoord was toen inderdaad dat veel vrachtwagenchaffeurs geen (of andere) schoenen dragen in de vrachtwagen, en deze dan op de instaptree zetten. Bij het optrekken op de vluchtstrook (daar zie je ze ook vaak liggen) vallen ze er dan af.
quote:missy_acy schreef op 25 januari 2012 @ 00:35:

Laatst hingen hier in de buurt trouwens allemaal paren schoenen aan stoplichten. Vroeg me echt af of die mensen op blote voeten naar huis zijn gegaan. Was ook best koud nog.Jij woont vast bij mij in de buurt Of het gebeurde op meer plaatsen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
[quote]19juni schreef op 25 januari 2012 @ 09:27:

[...]

Ik heb het ook wel eens gehoord op 3fm, dat was bij de helpdesk van Sander Lantinga, al weer heel lang geleden. Het antwoord was toen inderdaad dat veel vrachtwagenchaffeurs geen (of andere) schoenen dragen in de vrachtwagen, en deze dan op de instaptree zetten. Bij het optrekken op de vluchtstrook (daar zie je ze ook vaak liggen) vallen ze er dan af.[/quote

maar de dames schoenen dan?]
quote:Juultje schreef op 25 januari 2012 @ 09:30:

[...]

Jij woont vast bij mij in de buurt Of het gebeurde op meer plaatsen.

In Utrecht voor mijn werk (catharijnesingel) staat zo'n hek voor werkzaamheden. Daar hing laatst ook ineens een paar schoenen aan! Maar dan wel 2 verschillende :P ik moet dan altijd denken aan dat stukje uit de film Big fish. Daar is ook zo'n dorpje waarin iedereen zijn schoenen aan een touw in het dorp hangt.

Maar het lost het mysterie niet op haha! Ik vind het ook altijd zo vreemd. Hoe verlies je nou 1 schoen, dat merk je toch? Sokken vind ik nog vreemder...want je zou zeggen dat er dan ook ergens een schoen moet liggen toch? Of verlies je je sok met je schoen nog aan?
er zijn ook vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs, of chauffeurs die graag pumps dragen, of die zijn van een prostituee die de chauffeurs opgepikt hebben.
quote:Ivetje schreef op 25 januari 2012 @ 09:40:

[...]

In Utrecht voor mijn werk (catharijnesingel) staat zo'n hek voor werkzaamheden. Daar hing laatst ook ineens een paar schoenen aan! Maar dan wel 2 verschillende :P ik moet dan altijd denken aan dat stukje uit de film Big fish. Daar is ook zo'n dorpje waarin iedereen zijn schoenen aan een touw in het dorp hangt.

Maar het lost het mysterie niet op haha! Ik vind het ook altijd zo vreemd. Hoe verlies je nou 1 schoen, dat merk je toch? Sokken vind ik nog vreemder...want je zou zeggen dat er dan ook ergens een schoen moet liggen toch? Of verlies je je sok met je schoen nog aan?

die sokken....dat zijn de sokken die in de wasmachine altijd zo mysterieus verdwijnen.

Die gaan blijkbaar in een wormhole en komen er ergens anders weer uit.;-)
Het zijn vaak schoenen van werklui, truckers. Ze verwisselen de gymp voor de werkschoen en zetten één van beiden even op hun trappetje naar de cabine en vergeten ze dan.

Werklui met zo'n bakwagentje, werkmannenwagen zetten schoenen effe in de bak en daar donderen ze dan uit.
Oja, die sokken. Nu is het wasmachine sokken mysterie opgelost. Ze komen langs de snelweg terecht!
Van Breda Vandaag.nl

COLUMN – Een paar schoenen bungelt al enkele maanden aan het stoplicht bij het kruispunt Wilhelminstraat met de Boeimeersingel. Markeert het een territorium van een bende of is simpelweg het een kunstuiting?

Het gooien van sportschoenen aan lantaarnpalen, elektriciteitsdraden en dus zelfs stoplichten is een vanuit Amerika overgewaaid fenomeen. Meestal hangen meerdere paren schoenen op een plek.

Na een korte rondgang op internet blijken verschillende verklaringen mogelijk. Zo zou het dus het territorium van een bende markeren. Al lijkt dat in Breda en dan met name in Breda-Zuid niet echt logisch.

Het kan ook betekenen dat er een persoon om het leven is gekomen bij een schiet,- of steekpartij. Al is niets bekend over zo’n voorval op de locatie in kwestie.

Er doet eveneens een verhaal de ronde dat jonge jongens na hun ontmaagding sneakers aan lantaarnpalen hangen. Ook wordt gesproken over schoenen gooien op de laatste schooldag.

Verder zou het een plek zijn waar drugs wordt verkocht, maar het is zo midden op een kruispunt geen handige plek. Waarschijnlijk, en dat is een betere verklaring, gaat het om een of andere kunstuiting. Of gewoon zomaar, omdat het kan.
Die sokken komen natuurlijk van zo'n stinkende Chauffeurszweetkak. Als de schoen niet van het trappetje valt, dan rolt de sok er wel uit.
quote:Starshine schreef op 25 januari 2012 @ 09:44:

[...]

die sokken....dat zijn de sokken die in de wasmachine altijd zo mysterieus verdwijnen.

Die gaan blijkbaar in een wormhole en komen er ergens anders weer uit.;-)Haha! Soort warppipe uit Mario :P als die er dan ook voor mijn werk uitkomen zou dat handig zijn, heb ik ze iig weer terug!
Ik had vroegah een vriendje met enorme zweetvoeten. Was echt een probleem. Zijn schoenen stonden altijd buiten en we verbruikten liters azijn om de boel fris te houden. Hij had van alles geprobeerd, ook medisch, maar niks hielp.

Met de kerst gingen we een weekend naar Parijs, en na zo'n dag lopen waren die Adidassen een horror op de hotelkamer. Hij had ook niet zo'n zin om die Stinkbomsokken nog in een zakje mee naar huis te moeten nemen. Dus toen het 's avonds donker was, flikkerde hij discreet en na veelvuldig de straat afgespeurd te hebben, zijn sokken uit het raam.

De volgende ochtend gingen we uitgebreid ontbijten in het souterrain van het hotel. Zonnetje scheen en je keek uit op straatnivo. We zochten een leuk plekje uit bij het raam, haalden onze croissantjes en staarden wat naar buiten waar een vrouw met een piepklein, wit hondje liep.

Opeens zagen we ongeveer 10 centimeter van ons ontbijt, gescheiden door een slechts een ruitje, de Chemical Socks van Vriendlief liggen. Het Kleine Witte Hondje kwispelde erop af, het neusje raakte bijna de sok, maar op hetzelfde moment begint "Mimi" een soort "reverse sneeze" verschijnselen te vertonen. De Mevrouw werpt een blik van afgrijzen en walging naar de sok en trekt het puffende en kokhalsende hondje mee.

We hebben al gierend van de lach een ander plekje gezocht en dit verhaal heeft het nog jaren goed gedaan tijdens verjaardagen. Ex heeft een enorm gevoel voor zelfspot, vandaar.
quote:dubbelvla schreef op 25 januari 2012 @ 00:40:

Die schoenen aan stoplichten is in de USA een teken van gangs dat het 'hun' terrein is.

Daar is het een eerbetoon aan iemand van hun gang die daar is overleden. Het zijn dan ook de schoenen van de daar doodgeschoten/neergestoken gangmember, die over stroomkabels worden gegooid.

(Oorspronkelijk dan hé, nu zullen vast ook mensen het 'gewoon' doen)

elke dag.. als ik naar mijn werk rijd zie ik m liggen, een witte laars.. met een hakje.. vind het zo zielig voor die laars, ben je al wil en lig je daar maar alleen en verlaten... is er geen opvangbakgebeuren voor zielige verlaten schoen cq laarzen??
Deze is helemaal een mysterie.

Mijn camera is niet veel soeps, dus echt duidelijk is de foto niet.

Het is het dak van drie garages waar ik op uitkijk en bij die stok, aan de linkerkant ligt een witte schoen; een soort herenlaars.

Er komt nooit iemand op dat dak.

Hoe komt die schoen daar?

Uit een vliegtuig gevallen?

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

.
wat een wereld probleem. Ik er niet van slapen
quote:MEFS schreef op 25 januari 2012 @ 11:21:

wat een wereld probleem. Ik er niet van slapenmefs kan je mij mailen?, sorry voor het off topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven