Wie weet raad?

25-01-2012 18:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind november eindelijk de stap gezet om bij mijn man weg te gaan na 16 jaar huwelijk. Wij leefden al jaren naast elkaar. Veel ruzie was er niet tussen ons want hij was er nooit. In 2003 is er bij MS vastgesteld en heb nooit van hem steun hierin gekregen. Ik stond met mijn ziekte gans alleen want op het laatste ondraaglijk werd. Ook van mijn familie kreeg ik hierin geen steun omdat je uiterlijk niets aan mij scheelt maar innerlijk ben ik met momenten een wrak door zenuwpijnen in mijn handen en mijn mond. Ik heb in 2011 iemand in het ziekenhuis leren kennen waarvan ik wel steun kreeg. Ik heb mijn man daarvoor dikwijls verwittigd maar hij lachte het steeds weg met het argument "wie wil er een zieke vrouw?"

Mijn ouders en mijn zussen heb ik er ook regelmatig attent op gemaakt dat ik doodongelukkig was in mijn huwelijk. Maar volgens hen had ik alles om gelukkig te zijn nl. een mooi huis, een man die veel werkte, 2 gezonde kinderen. Maar dat is geen factor om gelukkig te zijn volgens mij.

Dus ben ik eind november bij mijn nieuwe vriend ingetrokken. Ik had eerst mijn oudste zus in vertrouwen genomen en zij verstond het niet zo goed maar ze vertelde mij dat ze achter mij ging staan welke ik beslissing ik ook ging nemen. Eens ik de stap gezet heb heeft zij en ook mijn ganse familie (jongste zus en ouders) mij laten vallen. Zij hebben partij gekozen voor mijn ex-man omdat hij het slachtoffer is volgens hen. En dit vreet verschrikkelijk hard aan mij. Ik heb de voorbije weken 2 keer een toenaderingspoging ondernomen bij mijn ouders maar kreeg steeds het deksel op mijn neus met de nodige verwijten. Wie heeft nog zoiets meegemaakt of wie weet raad?
Je bent vreemdgegaan en toen heb je je man verlaten voor een ander, waar je hoppakee meteen bij bent ingetrokken. Vind je het echt raar dat ze even partij voor je man kiezen?

Waar zijn je kinderen nu?
quote:pinks schreef op 25 januari 2012 @ 18:05:

Je bent vreemdgegaan en toen heb je je man verlaten voor een ander, waar je hoppakee meteen bij bent ingetrokken. Vind je het echt raar dat ze even partij voor je man kiezen?

Waar zijn je kinderen nu?
Carpe diem!
MS is niet niks en als je man je niet steunt snap ik wel dat je steun zoekt bij een ander. Je hebt je man verteld dat je bij hem wegging en bent daarna bij je vriend ingetrokken. Ik zie er weinig verkeerds in.
Je kreeg toch al geen steun van ze. Ik zou zeggen lekker genieten van je nieuwe relatie en laat ze maar de rambam krijgen. Iedereen is vrij in het kiezen van zijn relatie.

Wat een clojo zeg, met die opmerking, wie wil er nu een

zieke vrouw. Sterkte ermee.
odi et amo
Het was wellicht niet zo'n slimme stap om iets met een ander te beginnen terwijl je nog getrouwd was, en daar ook meteen bij in te trekken. Maar goed, hier heb je nu niks meer aan..

Wat ik mis in je verhaal is de reactie van je man en kinderen. Hoe reageerde je man op het feit dat je hem zou verlaten? En je kinderen, wat vinden zij er van?
Inderdaad, de kinderen. Wonen die (deels) bij jou?

Je hebt het volste recht om te kiezen voor een gelukkig leven. Wat ik niet goed uit je OP kan halen, is hoe je het hebt aangepakt. De manier waarop kan de reden zijn waarom je ex en je familie kwaad op je zijn.
Ga in therapie!
En hoe kan je nou zoiets aan je zus vertellen, constateren dat ze het niet goed verstaat en het daar dan maar bij laten?!
quote:pinks schreef op 25 januari 2012 @ 18:13:

En hoe kan je nou zoiets aan je zus vertellen, constateren dat ze het niet goed verstaat en het daar dan maar bij laten?!Ik heb t idee dat het vlaams is voor niet zo goed begrijpen
quote:feeks schreef op 25 januari 2012 @ 18:14:

[...]

Ik heb t idee dat het vlaams is voor niet zo goed begrijpenklopt
Maar dan nog, dan laat je het daar toch niet bij? Als je zoiets ingrijpends aan iemand vertelt en die begrijpt het niet?
Je familie heeft je tot nu toe helemaal niet serieus genomen...en nu zijn ze opeens verbaasd? Hadden ze maar meteen naar je moeten luisteren!

Maar heb jij je man (of ex nu) ook gezegd dat je vond dat je weinig steun van hem kreeg? Misschien staat dat al wel in de tekst hoor -maar dat kan ik nu even niet zien, omdat ik nu in het "reageerschermpje" zit ;)
Pinks, tot nu toe heeft haar familie haar nooit willen begrijpen. Dan kan ik me best indenken dat je er op een gegeven moment klaar mee bent en het niet nog 10x gaat uitleggen. Zeker niet als er gezegd wordt dat ze gesteund zal worden, wat ze ook kiest.
Ik heb mijn man de reden uitgelegd waarom ik bij hem wegging. Hij begrijpt het nog steeds niet goed. Hij zegt telkens weer ik werkte toch hard voor jou en de kids. En dat hij geen tijd had om mij te steunen. Wij hebben nu gekozen voor co-ouderschap. De kids hebben het er wel moeilijk mee. Maar de reden daarvan is dat hun papa en mijn familie constant kritiek leveren op mij
Ik weet niet wat jouw verwachtingen waren?

Sommige mannen werken oprecht vanuit de optiek dat dat het beste is wat zij voor hun gezin kunnen doen - ze willen dat het gezin het goed heeft. Een soort ingebakken verantwoordelijkheidsgevoel.

Als ik mij verplaats in dezelfde situatie dan zou ik waarschijnlijk harder gaan werken. Omdat er tijden aan gaan komen waar er veel geld voor verzorging beschikbaar moet zijn. Dat geld moet iemand gaan verdienen.
quote:h_l_g schreef op 25 januari 2012 @ 18:55:

Ik weet niet wat jouw verwachtingen waren?

Sommige mannen werken oprecht vanuit de optiek dat dat het beste is wat zij voor hun gezin kunnen doen - ze willen dat het gezin het goed heeft. Een soort ingebakken verantwoordelijkheidsgevoel.

Als ik mij verplaats in dezelfde situatie dan zou ik waarschijnlijk harder gaan werken. Omdat er tijden aan gaan komen waar er veel geld voor verzorging beschikbaar moet zijn. Dat geld moet iemand gaan verdienen.En dan moet je je vrouw haar aan haar lot overlaten?
Gefeliciteerd xxx

Iedereen is graag bij iemand die lief voor ze is, en jij hebt zo'n iemand gevonden. Ik denk dat je familie gewoon heel menselijk jaloers is. Ik ben wel blij voor je, want de vader dan je kids is een eikel. Maar dat wist je al. Veel succes en liefde in je nieuwe relatie. (leuke opsteker, voor iedereen, lieverds zijn er nog wel)
quote:jocelyne schreef op 25 januari 2012 @ 19:00:

[...]

En dan moet je je vrouw haar aan haar lot overlaten?Geloof niet dat ik dat zeg.
@ h_l_g mijn man heeft nooit begrip gehad voor mijn ziekte. Ik deed alles voor hem. Ik was gewoon een dienstmeid voor hem. Toen ik te horen kreeg dat ik MS had zei hij : De moment dat je in een rolstoel komt te zitten dan zet ik je tegen de straat want dan mogen ze je meenemen want dan ben ik toch niks meer met jou
quote:jocelyne schreef op 25 januari 2012 @ 19:36:

@ h_l_g mijn man heeft nooit begrip gehad voor mijn ziekte. Ik deed alles voor hem. Ik was gewoon een dienstmeid voor hem. Toen ik te horen kreeg dat ik MS had zei hij : De moment dat je in een rolstoel komt te zitten dan zet ik je tegen de straat want dan mogen ze je meenemen want dan ben ik toch niks meer met jouJe kreeg het te horen in 2003 en toen ben je na deze opmerking nog 8 jaar gebleven??????
quote:jocelyne schreef op 25 januari 2012 @ 19:36:

@ h_l_g mijn man heeft nooit begrip gehad voor mijn ziekte. Ik deed alles voor hem. Ik was gewoon een dienstmeid voor hem. Toen ik te horen kreeg dat ik MS had zei hij : De moment dat je in een rolstoel komt te zitten dan zet ik je tegen de straat want dan mogen ze je meenemen want dan ben ik toch niks meer met jouDat lijkt me een duidelijk verhaal. Je bent beter af zonder hem.
Waarom ben je in godsnaam bij zo'n man gebleven?
ik was bang om die stap te zetten en heb nu veel spijt dat ik die stap niet veel eerder gezet heb
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je familie hem als slachtoffer ziet. Schrijf ze anders een brief met jouw kant van het verhaal (en probeer daarin echt vanuit jezelf te spreken en niet te kwaad over je ex te doen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven