verhuizen?

26-01-2012 09:02 358 berichten
* Deze OP bevatte veel persoonlijke details, vandaar dat ik het verwijderd heb, degenen die nog meelezen/schrijven weten waar het over gaat*
TO, je man klinkt echt als een zak. Hoezo zorgt hij niet voor jullie kind, of doet hij het huishouden, hij zit toch de hele dag thuis??

Je kan in het weekend natuurlijk altijd nog terug naar Amsterdam. Aan de andere kant zou ik liever een single moeder in Amsterdam zijn, dan in een dorp. In Amsterdam is gewoon veel meer te doen, en kan je veel meer mensen ontmoeten, dan in een dorp.

Gastouder vind ik geen slecht idee. Alternatief, zou je in het midden kunnen gaan wonen (tussen werk en Amsterdam). Alkmaar of Leiden, als je richting Noord of Zuid werkt bijv. Dan heb je iig nog goede OV verbindingen (en dan kan je gewoon een avondje met vriendinnen iets doen en dan terug).
Alle reacties Link kopieren
Weg bij die kerel, hij houd ook geen rekening met jou en je kind,waarom nu dan wel rekening met hem houden. Ik heb ooit in een vergelijkbare situatie gezeten. Ben met mijn zoon zo vertrokken.. En het is de beste beslissing ooit geweest. Beter geen vader dan een waardeloze vader! En als hij echt zijn kind wil blijven zien gaat ie wel moeite doen,maar waarschijnlijk gaat hij niet meer naar zn kind omkijken of niet TO?

Echt kies voor jezelf,je familie en vrienden komen echt wel naar je toe! Wat is nou een uurtje reizen..

Wil je niet verhuizen dan zou ik hem er zo snel mogelijk uitzetten met trompet en al. Ik had dat ding allang al uit het raam gesmeten
quote:Twisted schreef op 26 januari 2012 @ 10:38:

Dat je werkeloos thuis komt te zitten, kun je vaak niks aan doen. Hoe je daarmee omgaat daarentegen wél. Een half jaar thuiszitten zonder te solliciteren is toch totaal niet constructief?

?Voor het UWV heb je nog altijd sollicitatieplichten! Dus dat niet solliciteren gaat niet samen op met een WW.
Noodles zei toch zelf dat hij niet solliciteert? Dat verzin ik niet ter plekke.

Edit: hij is niet actief op zoek. Dat staat in de OP. Dat interpreteer ik als, hij is niet actief aan het solliciteren.
I am surrounded by morons
quote:redband schreef op 26 januari 2012 @ 10:45:

[...]

Voor het UWV heb je nog altijd sollicitatieplichten! Dus dat niet solliciteren gaat niet samen op met een WW.

Hij solliciteert ook wel, genoeg om door te geven bij het UWV, maar zoekt alsnog niet serieus, hij vind het wel best om nog een half jaar thuis te zitten zegt hij.

Daarbij heeft hij geen diploma's en dus niet zo heel veel keus, wat de zoektocht toch al niet makkelijk maakt..
quote:Twisted schreef op 26 januari 2012 @ 10:46:

Noodles zei toch zelf dat hij niet solliciteert? Dat verzin ik niet ter plekke.

Edit: hij is niet actief op zoek. Dat staat in de OP. Dag interpreteer ik als, hij is niet actief aan het solliciteren.

Klopt twisted.

Hij zoekt iig niet actief en serieus. Je hebt solliciteren en solliciteren
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 10:48:

[...]

Hij solliciteert ook wel, genoeg om door te geven bij het UWV, maar zoekt alsnog niet serieus, hij vind het wel best om nog een half jaar thuis te zitten zegt hij.

Daarbij heeft hij geen diploma's en dus niet zo heel veel keus, wat de zoektocht toch al niet makkelijk maakt..Adviseer hem dan om contact op te nemen met UWV voor omscholing, re integratie traject.
quote:redband schreef op 26 januari 2012 @ 10:50:

[...]

Adviseer hem dan om contact op te nemen met UWV voor omscholing, re integratie traject.Hij heeft een cursus gedaan, was gericht op het starten van een eigen bedrijf. Niet dat hij dat van plan is, leek hem wel een leuke cursus..
Ik ken ook zo iemand, Noodles. Die zit in de ww, solliciteert af en toe plichtmatig voor het UWV om haar uitkering te behouden, maar vindt het heerlijk om niet te werken en probeert dit zo lang mogelijk vol te houden.
quote:Twisted schreef op 26 januari 2012 @ 10:51:

Ik ken ook zo iemand, Noodles. Die zit in de ww, solliciteert af en toe plichtmatig voor het UWV om haar uitkering te behouden, maar vindt het heerlijk om niet te werken en probeert dit zo lang mogelijk vol te houden.Precies dat dus!
De bouw etc ligt compleet op zijn reet, als ie daar altijd in heeft gewerkt is het ook niet zo raar dat er geen werk meer in is.
quote:LaNeerlandaise schreef op 26 januari 2012 @ 10:41:

TO, je man klinkt echt als een zak. Hoezo zorgt hij niet voor jullie kind, of doet hij het huishouden, hij zit toch de hele dag thuis??

Je kan in het weekend natuurlijk altijd nog terug naar Amsterdam. Aan de andere kant zou ik liever een single moeder in Amsterdam zijn, dan in een dorp. In Amsterdam is gewoon veel meer te doen, en kan je veel meer mensen ontmoeten, dan in een dorp.

Gastouder vind ik geen slecht idee. Alternatief, zou je in het midden kunnen gaan wonen (tussen werk en Amsterdam). Alkmaar of Leiden, als je richting Noord of Zuid werkt bijv. Dan heb je iig nog goede OV verbindingen (en dan kan je gewoon een avondje met vriendinnen iets doen en dan terug).

Ik ben het met al deze punten eens. Ik zou blijven waar je zit en hem eruit zetten. Hij klinkt als een ongelofelijke l*l. Geen werk zoeken, de hele dag niks hoeven (zelfs zoontje gaat naar het kdv terwijl hij zit te niksen) en dan nog moet jij het huishouden doen en voor het kind zorgen. Jou af lopen te zeiken, niet overleggen over zijn instrument maar gewoon doen waar hij zin in heeft zonder rekening te houden met jullie. Die kun je volgens mij echt beter kwijt dan rijk zijn.

Hoe zit het met je werk? Als je alleen in het huis zou wonen, zou je dat dan redden met je huidige inkomen van 3 dagen werken? Of zou je meer moeten gaan werken? Zo ja, is dat mogelijk op je werk? Misschien heb je een vast contract, maar het kan ondanks dat zomaar gebeuren dat je zonder baan komt te zitten en dan lijkt het mij juist handig om in Amsterdam te wonen, grotere kans dat je daar dan iets vindt dan in het kleinere plaatsje waar je nu werkt. En misschien kun je op den duur toch eens solliciteren naar een baan dichterbij huis. Ik zou niet zomaar ergens anders gaan wonen, zeker niet als je geen geld hebt voor een auto en je in Amsterdam alles veel makkelijker met het OV kunt doen.
Poeh Noodles, dat vind ik nogal wat, hoe hij z'n eigen belang boven dat van jou en de buren stelt. Je zou m toch nog even de Silent Brass kunnen tippen, als-ie soms wel met demper speelt, staat-ie er misschien wel voor open. Hier staan gebruikerservaringen. Trouwens, als-ie een goeie trompettist is, valt daar nog best wel geld mee te verdienen in een bruiloftsbandje, goeie koperblazers zijn niet dikgezaaid. Dan kan-ie in elk geval nog iets constructiefs bijdragen met z'n getetter

Een toplocatie in Amsterdam klinkt wel ruilwaardig in elk geval. En goed dat hij wel op de hoogte is van waar je mee bezig bent, dat had ik niet goed begrepen.
Maar goed, buiten het solliciteren om (of eigenlijk het gebrek daaraan) vind ik het nog veel kwalijker dat hij blijkbaar niet aan jullie relatie wil werken. Jullie komen er samen niet uit, weten elkaar niet meer te bereiken, hebben continu ruzie, maar hij wil pertinent niet in relatietherapie. Dat vind ik nogal wat.

Er wordt zo vaak gezegd dat scheiden zo vreselijk pijnlijk is voor kinderen. Voor mij waren mijn ruziënde ouders en alle spanningen die daar uit voortkwamen veel belastender dan de daadwerkelijke scheiding van mijn ouders jaren later. Jaren te laat in mijn ogen. Sterker nog, die scheiding heb ik als een zegen ervaren.
quote:redband schreef op 26 januari 2012 @ 10:52:

De bouw etc ligt compleet op zijn reet, als ie daar altijd in heeft gewerkt is het ook niet zo raar dat er geen werk meer in is.Nee hij werkte niet in de bouw, maar er is evengoed heel weinig te vinden op dit moment...
Als ik het zo lees is deze relatie gedoemd te mislukken. Misschien hartstikke sneu dat je vriend zijn baan kwijt is en dat het trompet spelen z'n enige houvast is op dit moment, maar hij heeft wel een gezin om rekening mee te houden!

Ik zou het persoonlijk niet accepteren dat hij:

- niet serieus op zoek is naar een nieuwe baan, terwijl hij al een half jaar thuis zit

- jou alleen laat opdraaien voor het runnen van het huishouden en het opvoeden van jullie kind

- jou behandelt als een deurmat (als je wil overleggen over zijn getoeter ben jij een zeikerd....pardon?)

Maar goed, jij laat het ook gebeuren. Los van het verhuisdilemma zou ik eens wat grenzen gaan stellen en hem (en jezelf) daar ook stevig aan houden!

Sterkte
@ moosey: de silent brass heeft hij al, en die werkt inderdaad heel goed. Maar hij heeft dan eveneens nog (hard) Jazz muziek op staan waarop hij mee speelt, en dan hoor je m nog wel (we wonen écht mini) en hij blaast ook altijd een tijdje zonder..

Hij is goed, speelt al sinds hij klein was, maar heeft een aantal jaar niet gespeeld dus moet hij weer opbouwen.

Hij heeft overigens auditie gedaan/ of gaat hij doen voor een bandje, zij treden veel op in het voorprogramma van een wat bekendere band, dus daar gaat binnenkort nog veel meer tijd in zitten vrees ik..

het gekke is, en misschien begrijp jij dat beter dan ik omdat je ook muzikant bent, dat hij doet alsof hij MOET spelen, alsof hij geen keuze heeft. Dát stoort mij soms, en ook dat het zo op de 1e plaats komt, nog voor zijn gezin..

Hij vindt trouwens dat hij al heel veel rekening met ons houdt want anders was hij nog veel meer met muziek bezig zegt hij..

Terwijl hij tot een paar maanden geleden nooit speelde. Ik snap het niet...
quote:Isa26, 3 minuten geleden

Maar goed, jij laat het ook gebeuren. Los van het verhuisdilemma zou ik eens wat grenzen gaan stellen en hem (en jezelf) daar ook stevig aan houden!

Helemaal mee eens!
quote:redband schreef op 26 januari 2012 @ 10:32:

Weet je wat het is, of een man nu werkeloos thuis zit en achter de playstation zit, of een muziekinstrument oefent, is volgens vele viva dames toch niet goed!

Wat voor commentaren ik wel niet heb gelezen waarvan de partner werkeloos thuis zat en achter de playstation zat.

Dat vele mannen nu eenmaal last hebben van de economische crisis kunnen zij niets aan doen.

Nee, dat niet, maar hij kan er wél iets aan doen dat TO naast haar baan het hele huishouden moet doen en alle zorg voor hun zoontje (behalve naar kdv brengen en ophalen) op haar neerkomt.

Je kan werkloos zijn, je rot solliciteren om weer een baan te vinden, het huishouden een beetje bijhouden en een deel van de zorg van je kind op je nemen. Of je kan, zoals de vriend van TO, het allemaal best vinden en elke maand een paar keer op een vacature reageren omdat het moet van het UWV en de rest van de tijd een beetje lamballen en met je trompetje spelen, je vriendin doet de rest wel. Dat vind ik toch wel een wereld van verschil!

Ik ben ook werkloos geraakt door de crisis, maar ik doe wel 100% het huishouden en 99% van de zorg voor onze twee kinderen. Ik ga ook niet mijn kinderen naar het kinderdagverblijf sturen en zelf maar een beetje thuis rondhangen, boeken lezen, films kijken, computeren. Waarom zou dat voor een man anders zijn?
quote:isa26 schreef op 26 januari 2012 @ 10:58:

Sterkte

dat probeer ik ook echt, maar hij wil er niets van weten. Hij houdt naar eigen zeggen al rekening met me, en daar kan ik het mee doen. Er valt gewoon niet over te praten.. Als ik dan 'doorzeur' zegt hij dat hij wel iets anders gaat zoeken..

En thanks voor de knuffel!
Noodles, ik denk dat zijn muziek zijn enige houvast is nu hij niet lekker in zijn vel zit. Dat hij daar weer op is teruggevallen nu hij werkeloos is en zijn relatie op klappen staat.
quote:flip123456789 schreef op 26 januari 2012 @ 11:04:

Je kan werkloos zijn, je rot solliciteren om weer een baan te vinden, het huishouden een beetje bijhouden en een deel van de zorg van je kind op je nemen. Of je kan, zoals de vriend van TO, het allemaal best vinden en elke maand een paar keer op een vacature reageren omdat het moet van het UWV en de rest van de tijd een beetje lamballen en met je trompetje spelen, je vriendin doet de rest wel. Dat vind ik toch wel een wereld van verschil!

Ik ben ook werkloos geraakt door de crisis, maar ik doe wel 100% het huishouden en 99% van de zorg voor onze twee kinderen. Ik ga ook niet mijn kinderen naar het kinderdagverblijf sturen en zelf maar een beetje thuis rondhangen, boeken lezen, films kijken, computeren. Waarom zou dat voor een man anders zijn?Wat zou ik toch graag willen dat hij het ook zo zou zien!!
quote:Twisted schreef op 26 januari 2012 @ 11:05:

Noodles, ik denk dat zijn muziek zijn enige houvast is nu hij niet lekker in zijn vel zit. Dat hij daar weer op is teruggevallen nu hij werkeloos is en zijn relatie op klappen staat.

Weet je dat ik hier eigenlijk nog helemaal niet bij stil heb gestaan

ik ben zo bezig met wat het gevolg voor mij is dat ik helemaal niet aan zijn gevoel denk, heel erg eigenlijk..

We maken hier al zo lang ruzie over dat we ieder in ons eigen hoekje blijven zitten vrees ik..

Goed dat je het zegt.. Iets om over na te denken.
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 11:06:

[...]

Wat zou ik toch graag willen dat hij het ook zo zou zien!!Maar als je dat met hem bespreekt, op een normale manier, hoe reageert hij dan? Want het lijkt me toch dat hij moet inzien dat het volkomen oneerlijk verdeeld is nu? Maak eens een lijstje van alles wat jij de hele week doet in huis, op je werk en met jullie kind en wat hij doet in een week. Hij kan dan toch moeilijk volhouden dat het normaal is wat hij doet?
quote:noodles, 6 seconden geleden

dat probeer ik ook echt, maar hij wil er niets van weten. Hij houdt naar eigen zeggen al rekening met me, en daar kan ik het mee doen. Er valt gewoon niet over te praten.. Als ik dan 'doorzeur' zegt hij dat hij wel iets anders gaat zoeken.. Als hij geen rekening met je wilt houden, dan moet je dus voor jezelf kiezen. Dat valt ook onder grenzen stellen. Voor jou is deze situatie niet leefbaar, dus dan moet je actie ondernemen. Of niet, maar dan moet je berusten in de huidige situatie en verder niet "zeuren". Begrijp me niet verkeerd, ik vind namelijk absoluut niet dat je zeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven