verhuizen?

26-01-2012 09:02 358 berichten
* Deze OP bevatte veel persoonlijke details, vandaar dat ik het verwijderd heb, degenen die nog meelezen/schrijven weten waar het over gaat*
quote:flip123456789 schreef op 26 januari 2012 @ 11:09:

[...]

Maar als je dat met hem bespreekt, op een normale manier, hoe reageert hij dan? Want het lijkt me toch dat hij moet inzien dat het volkomen oneerlijk verdeeld is nu? Maak eens een lijstje van alles wat jij de hele week doet in huis, op je werk en met jullie kind en wat hij doet in een week. Hij kan dan toch moeilijk volhouden dat het normaal is wat hij doet?

Als we een goed gesprek erover hebben, meestal 's avonds als mihoen slaapt, dan snapt hij me ook wel zegt hij. En hij zegt ook steevast meer te gaan helpen in huis, dat doet hij dan soms een dage als ik naar mijn werk ben, maar dat was het dan weer even.

En dan nog vind ik het huishouden niet het grootste probleem, dat spelen wel, want mihoen en ik moeten er steeds voor wijken, kunnen dan de slaapkamer niet even in om iets te pakken want dan storen we hem, dat soort dingen..
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens af hoe het gaat op dagen dat jij niet werkt en jullie alledrie thuis zijn, hoe is de sfeer dan (afgezien van de tijd dat hij zijn instrument bespeelt)? Hebben jullie het dan wel gezellig samen, of hebben jullie constant ruzie? Negeren jullie elkaar? Als een van de laatste twee dingen het geval is, dan zou ik er denk ik echt mee stoppen, want hoe klein jullie zoontje ook is, hij krijgt er véél meer van mee dan je denkt!
Mihoen krijgt alles mee. Die voelt alle spanningen. Daar kun je donder op zeggen.
I am surrounded by morons
quote:Twisted schreef op 26 januari 2012 @ 11:05:

Noodles, ik denk dat zijn muziek zijn enige houvast is nu hij niet lekker in zijn vel zit. Dat hij daar weer op is teruggevallen nu hij werkeloos is en zijn relatie op klappen staat.

Dat denk ik ook. En ik vermoed zelfs, dat-ie het in zijn hoofd heeft gehaald om fulltime muzikant te willen worden (dat zie je vaker bij mensen die kun baan verliezen, dat je dan gaat denken over wat wil ik nou eigenlijk echt, en dat er dan zo'n soort uitkomst uit komt) en dat-ie daarom MOET studeren, want het is z'n toekomst. Daarom solliciteert-ie dus ook niet serieus, hij moet z'n spel weer op niveau krijgen en dan zal-ie de wereld (en jou ) eens een poepie laten ruiken. Denk ik hoor.

Maar dan nog kan ik niet begrijpen dat hij niet begrijpt dat het gewoon niet kan, trompet studeren in een appartement. (overigens kan-ie met de Silent Brass ook de muziek op z'n koptelefoon erbij mixen, dus het zou wel stil kunnen, als hij dat zou willen)
quote:Twisted schreef op 26 januari 2012 @ 10:46:

Noodles zei toch zelf dat hij niet solliciteert? Dat verzin ik niet ter plekke.

Edit: hij is niet actief op zoek. Dat staat in de OP. Dat interpreteer ik als, hij is niet actief aan het solliciteren.een beetje halfslachtig op vacatures reageren telt ook als solliciteren maar is nauwelijks actief te noemen.
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 11:12:

[...]

En dan nog vind ik het huishouden niet het grootste probleem, dat spelen wel, want mihoen en ik moeten er steeds voor wijken, kunnen dan de slaapkamer niet even in om iets te pakken want dan storen we hem, dat soort dingen..

Las ik nou ergens dat het 2x per dag 45 minuten tot een uur is? Als jullie nou samen de tijdstippen afspreken, hoeft het toch niet zo'n probleem te zijn? Je kan natuurlijk zorgen dat je niet nét dan iets uit de slaapkamer hoeft te pakken, ga even met je zoontje spelen of samen naar buiten of zo. Ik snap wel een klein beetje dat hij geïrriteerd raakt als jij juist dan in en uit loopt, het is niet zo dat hij de godganse dag aan het spelen is.

Wel vind ik de manier waarop hij reageert en dat er niks bespreekbaar is heel erg fout van hem, waardoor ik jouw frustratie ook weer heel goed begrijp. Ik denk dat jullie echt afspraken moeten maken, over zowel het huishouden als het spelen. Ieder doet een beetje water bij de wijn en dan moet het toch leefbaar zijn?

Over het huishouden: hij snapt dus blijkbaar wel dat hij iets zou moeten doen, maar misschien weet hij niet zo goed wat. Kun je niet een lijstje voor hem maken met dingen die per dag moeten gebeuren?
quote:flip123456789 schreef op 26 januari 2012 @ 11:12:

Ik vraag me trouwens af hoe het gaat op dagen dat jij niet werkt en jullie alledrie thuis zijn, hoe is de sfeer dan (afgezien van de tijd dat hij zijn instrument bespeelt)? Hebben jullie het dan wel gezellig samen, of hebben jullie constant ruzie? Negeren jullie elkaar? Als een van de laatste twee dingen het geval is, dan zou ik er denk ik echt mee stoppen, want hoe klein jullie zoontje ook is, hij krijgt er véél meer van mee dan je denkt!

de laatste weken gaat het dus niet zo goed moet ik bekennen, de spanningen lopen gewoon hoog op. We doen erg ons best om geen ruzie te maken waar mihoen bij is, maar we kunnen nog wel een pittige discussie hebben zo nu en dan.

Tot een paar weken geleden ging het meestal goed met een ruzie hier en daar maar de laatste tijd hangt er veel spanning in de lucht en dat krijgt mihoen zeker mee en daar voel ik me heel rot over.. Ik probeer dan ook zodra het ongezellig wordt met hem naar buiten te gaan, naar de speeltuin of het park of desnoods gewoon even boodschappen doen..
quote:Twisted schreef op 26 januari 2012 @ 11:11:

[...]

Als hij geen rekening met je wilt houden, dan moet je dus voor jezelf kiezen. Dat valt ook onder grenzen stellen. Voor jou is deze situatie niet leefbaar, dus dan moet je actie ondernemen. Of niet, maar dan moet je berusten in de huidige situatie en verder niet "zeuren". Begrijp me niet verkeerd, ik vind namelijk absoluut niet dat je zeurt.

En helemaal eens met jou Twisted!

Grenzen stellen houdt ook in dat je er consequenties aan verbindt als deze continu overschreden worden. Noodles, als de enige reactie van jouw vriend op jouw grenzen is dat hij al genoeg rekening met je houdt en jij legt je daarbij neer, dan is dat JOUW probleem...
quote:flip123456789 schreef op 26 januari 2012 @ 11:18:

[...]

Las ik nou ergens dat het 2x per dag 45 minuten tot een uur is? Als jullie nou samen de tijdstippen afspreken, hoeft het toch niet zo'n probleem te zijn? Je kan natuurlijk zorgen dat je niet nét dan iets uit de slaapkamer hoeft te pakken, ga even met je zoontje spelen of samen naar buiten of zo. Ik snap wel een klein beetje dat hij geïrriteerd raakt als jij juist dan in en uit loopt, het is niet zo dat hij de godganse dag aan het spelen is.

Eigenlijk is het helemaal niet zo veel als ik het zo opschrijf en dat zegt hij ook steeds dat het helemaal niet zoveel tijd is.

Misschien maak ik het door mijn ergernis ook wel groter dan het is. Of misschien komt het door het schelle geluid van de trompet..

Hij is nu ook aan het spelen, in de keuken met demper.

Wel vind ik de manier waarop hij reageert en dat er niks bespreekbaar is heel erg fout van hem, waardoor ik jouw frustratie ook weer heel goed begrijp. Ik denk dat jullie echt afspraken moeten maken, over zowel het huishouden als het spelen. Ieder doet een beetje water bij de wijn en dan moet het toch leefbaar zijn?

Sinds eergister hebben we een schema met zijn speeltijden erop. Lang heeft hij dit niet gewild, want hij wilde ter plekke kunnen verzinnen wanneer en hoe lang hij speelt. Ik heb dat schema dan ook echt afgedwongen en hij vindt dat hij hier al enorm mee inlevert, en speelde dan ook gisteren (bewust??) een keertje extra tussendoor (zonder demper)

Maar goed, wie weet helpt het schema wel, en moet ik het langer de lans geven, wilde het al in de OP zetten, maar die was al zo lang

Over het huishouden: hij snapt dus blijkbaar wel dat hij iets zou moeten doen, maar misschien weet hij niet zo goed wat. Kun je niet een lijstje voor hem maken met dingen die per dag moeten gebeuren?We hebben al eerder taken afgesproken, maar hij wil dat dan wel in zijn eigen tijd doen, wanneer het hem uitkomt. Meestal wacht ik een week ofzo voor ik het toch maar zelf doe..
O, kleintje is wakker, ik meld me later weer!
Ik vind dat trompet spelen een ding, ik begrijp dat je het irritant vind, maar ja, dat vind ik een breuk niet waard en is iets waar je een compromis voor zou moeten kunnen vinden. Waarom speelt hij niet gewoon als jij op je werk zit?

Maar echt, het niet doen van het huishouden en het niet zorgen voor jullie kindje zouden voor mij echt grote no-go's zijn.
Sorry, maar hij klinkt als een verwend kind : ik speel wanneer ik zin heb en ik doe huishoudelijke klusjes als ik er aan toe ben..

En hij zit de hele dag thuis dus hoeft sowieso niet altijd te spelen als jij thuis bent??

Zeg hem dat maar eens, dat hij zich als een volwassene moet gedragen. Tuurlijk, heel frustrerend dat hij zijn baan kwijt is, maar met zijn huidige houding is ie straks veel meer kwijt!
quote:LaNeerlandaise schreef op 26 januari 2012 @ 11:35:

Ik vind dat trompet spelen een ding, ik begrijp dat je het irritant vind, maar ja, dat vind ik een breuk niet waard en is iets waar je een compromis voor zou moeten kunnen vinden. Waarom speelt hij niet gewoon als jij op je werk zit?

Maar echt, het niet doen van het huishouden en het niet zorgen voor jullie kindje zouden voor mij echt grote no-go's zijn.

Het is dat ik het gevoel heb zelf helemaal geen inbreng in de situatie te hebben. Ik wil ook zeker een compromis sluiten (niet liever) maar omdat hij daar totaal niet voor open staat (althans niet voor een echt compromis, hij zegt wel rekening met mij te houden, maar voor overleg staat hij niet open)

Ik heb hem zo vaak gevraagd waarom hij niet speelt als ik op mijn werk ben, of 's avonds naar de oefenruimte gaat als mihoen slaapt. Maar zijn antwoord is dat dat hij ook veel speelt als ik er niet ben, maar dat dat niet genoeg is..

Ook nu weer die toonladders, grrrr het is gewoon geen prettig geluid..

Voor mihoen zorgt hij wel in de zin van spelen en één dag in de week is mihoen thuis als ik werk (dus geen kdv) maar dan is hij meestal wel heel chagerijnig als ik thuis kom.. en is het hier een grote ontplofte bende..
2 x per dag 'n instrument spelen in huis zou voor mij toch echt 'n no go zijn, dat is vreselijk irritant en als je niet vrijstaand woont ook nog 'ns geluidsoverlast voor de buren

zou 'm dat echt verbieden, dat doet ie maar elders of hij gaat maar op 'n station staan met 'n hoed ernaast om geld op te halen
quote:girlinthefire schreef op 26 januari 2012 @ 11:36:

Sorry, maar hij klinkt als een verwend kind : ik speel wanneer ik zin heb en ik doe huishoudelijke klusjes als ik er aan toe ben..

Ja zo voelt het ook, ik werk met pubers, en daar doet hij me erg vaak aan denken. Alleen valt met de pubers betere afspraken te maken

En hij zit de hele dag thuis dus hoeft sowieso niet altijd te spelen als jij thuis bent??

Zeg hem dat maar eens, dat hij zich als een volwassene moet gedragen. Tuurlijk, heel frustrerend dat hij zijn baan kwijt is, maar met zijn huidige houding is ie straks veel meer kwijt!Been there, done that, bought the T-shirt, maar geen verandering
quote:elninjoo schreef op 26 januari 2012 @ 11:42:

2 x per dag 'n instrument spelen in huis zou voor mij toch echt 'n no go zijn, dat is vreselijk irritant en als je niet vrijstaand woont ook nog 'ns geluidsoverlast voor de buren

zou 'm dat echt verbieden, dat doet ie maar elders of hij gaat maar op 'n station staan met 'n hoed ernaast om geld op te halen

Het is ook vreselijk irritant als ik eerlijk ben!

Maar ik wil zo graag hem dat gunnen, en niet eeuwig de zeur zijn..
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 11:27:

[...]

We hebben al eerder taken afgesproken, maar hij wil dat dan wel in zijn eigen tijd doen, wanneer het hem uitkomt. Meestal wacht ik een week ofzo voor ik het toch maar zelf doe..Sorry dat ik het zeg, maar wat een vervelend, recalcitrant mannetje! Ik zeg het nog maar eens, ik zou hem echt laten vertrekken.
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 11:44:

[...]

Het is ook vreselijk irritant als ik eerlijk ben!

Maar ik wil zo graag hem dat gunnen, en niet eeuwig de zeur zijn..Er zijn zoveel hobby's die niet thuis kunnen en waarvoor je naar de sportclub moet, waarom zou dat met 'n overlastgevende hobby als muziek anders zijn? Of hij isoleert maar 'n kamer volledig zodat de rest van het huis en de buren niets van zijn jankgeluid horen.
quote:noodles schreef op 26 januari 2012 @ 11:41:

[...]

en is het hier een grote ontplofte bende..Die jij natuurlijk weer mag opruimen, of doet hij dat wel zelf? Zo niet, dan was ik er allang heel erg klaar mee geweest!
Ik heb nog eens nagedacht over dat trompetteren, maar ik zou daar ook echt niet tegen kunnen. Iedere dag zo'n 2 uur dat getetter aan mijn hoofd. Daarnaast vind ik het bijzonder a-sociaal voor de buren. Oefenen doe je maar in een oefenruimte of als er niemand thuis is. 2 uurtjes per week is een ander verhaal natuurlijk, maar daar is hier geen sprake van. Er

moet ruimte zijn voor elkaars hobby's/passies, maar niet ten koste van ander.

Je kunt iemand alleen geen dingen verbieden, dus het enige wat je kan doen is er consequenties aan verbinden.
quote:elninjoo schreef op 26 januari 2012 @ 11:47:

[...]

Er zijn zoveel hobby's die niet thuis kunnen en waarvoor je naar de sportclub moet, waarom zou dat met 'n overlastgevende hobby als muziek anders zijn? Of hij isoleert maar 'n kamer volledig zodat de rest van het huis en de buren niets van zijn jankgeluid horen.Dat is waar. Ik zou knettergek worden van zo'n buurman!
Is er trouwens een reden dat je vriend liever de relatie laat klappen dan dat ie in relatietherapie gaat? Ik vind dit gegeven namelijk nog het meest stuitend van allemaal.
Noodles,

Wat vervelend, ik vind het totaal verhaal zo ongemotiveerd klinken. De combi van zijn manier willen qua huishouden, spelen en dan ook al 14 maanden niet willen erkennen!

Maarre even practisch, ik neem aan dat jullie kindeopvangtoeslag krijgen. Per 1 Jan zijn de regels aangescherpt en krijg je toeslag voor de hoeveelheid dagen van de minst werkende partner. Als jouw partner niet werkt moet je voor die drie (?) dagen straks gigantische bedragen terug gaan betalen. Zoals jullie het nu doen is financieel niet houdbaar op termijn.
Al speelde hij maar 5 minuten of 6 uur per dag...het feit dat je bijna een speelschema moet afdwingen en dat hij dan expres toch tussendoor nog effe gaat spelen getuigt van bijzonder weinig respect. Het gaat helemaal niet om trompet spelen, gamen of niet het huishouden doen...het gaat over respect en iets over hebben voor elkaar.

Ik heb het vorige topic even bekeken en wat ik eruit kon opmaken (want je had de OP drastisch ingekort) is dat hij dus geen kind wil(de) en dat hij erg naar tegen jou doet.

Tja, als hij dan geen gezin wilt....flikker dan toch op man!
quote:blijftgewoondametje schreef op 26 januari 2012 @ 11:51:

Noodles,

Wat vervelend, ik vind het totaal verhaal zo ongemotiveerd klinken. De combi van zijn manier willen qua huishouden, spelen en dan ook al 14 maanden niet willen erkennen!

Maarre even practisch, ik neem aan dat jullie kindeopvangtoeslag krijgen. Per 1 Jan zijn de regels aangescherpt en krijg je toeslag voor de hoeveelheid dagen van de minst werkende partner. Als jouw partner niet werkt moet je voor die drie (?) dagen straks gigantische bedragen terug gaan betalen. Zoals jullie het nu doen is financieel niet houdbaar op termijn.ja ik weet het, ik lig er wakker van 's nachts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven