Jongensschoenen

26-01-2012 16:35 22 berichten
Wij hebben vijf jongens. En die rennen, springen, fietsen, rollen door de modder, trappen tegen een bal op een zompig grasveld, ze trappen tegen hun broertjes of desnoods tegen een paaltje. Kortom, wij verslijten heel wat jongensschoenen per seizoen. Voor één van onze kinderen zijn we inmiddels aan het derde paar winterschoenen van deze winter.

Hebben jullie tips (merken?) voor een beetje leuke, betaalbare (graag) duurzame jongensschoenen? Zodat we niet elke paar weken een nieuw paar hoeven te kopen? Tenzij hun voeten gegroeid zijn natuurlijk. Als hun tenen blauw beginnen te worden, krijgen ze heus nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je smaak is. Mijn kinderen hadden eerst altijd geox, totdat de jongste ze binnen 2 weken versleten had. Nu krijgt de jongste skechers maar wel zo eentje met rubber aan de voorkant niet met lampjes. Ze zijn niet stuk te krijgen.
Oh wat een gezellige boel zal het bij jou zijn!

Winterschoenen weet ik niet, maar voor de zomer vind ik deze erg fijn, niet kapot te krijgen bij de oudste zoon en die kan er wat van

quote:meave schreef op 26 januari 2012 @ 16:35:

Wij hebben vijf jongens. En die rennen, springen, fietsen, rollen door de modder, trappen tegen een bal op een zompig grasveld, ze trappen tegen hun broertjes of desnoods tegen een paaltje.

Wat een heerlijke omschrijving!!

Geen advies, onze zoon is pas 8 maanden en draagt nog niet eens schoenen
Bij dolcis hebben ze momenteel hele leuke laarzen van clarks 30 euro

Is toch wel belangrijk welke schoenen ivm steun
Mijn zoon is pas 1,5 dus misschien heb ik makkelijk praten maar ik vind het eigenlijk niet normaal dat je kind maar een week of 6 met een paar schoenen kan doen.

Ik vind het ook niet normaal om tegen je broertje of tegen paaltjes te trappen en ze kunnen ook best leren dat je niet door modderplassen moeten lopen met hun nette schoenen dat ze dan maar hun regenlaarzen moeten aantrekken. Kinderen kun je best leren dat ze zuinig moeten zijn op hun spullen.
Onze oudste van vier heeft van die Geox schoenen met lichtjes (ze hebben ze ook zonder lichtjes). ZIjn oersterk, hebben een goed voetbed en geven veel steun. Zoon slentert/valt, voetbalt etc, maar red het met deze schoenen totdat hij een maat opschuift. (met voorgaande andere schoenen inderdaad na een paar weken al kapot)
Gizz hier ook geox ik heb zelf een schoenentik hihi

Lampjes doen t hier ook nog steeds had ik niet verwacht
Sugermiss, er gaat straks nog een wereld voor je open als je zoontje een jaar of 5 is. Haha Zeker met veel broertjes.

Ik let inderdaad op de rubberneus. Red je het tenminste 1 winter mee. Verder koop ik toch wel duurdere schoenen. Die gaan naar mijn ervaring toch langer mee (mits de rubber neus)
quote:sugarmiss schreef op 26 januari 2012 @ 16:52:

Mijn zoon is pas 1,5 dus misschien heb ik makkelijk praten maar ik vind het eigenlijk niet normaal dat je kind maar een week of 6 met een paar schoenen kan doen.

Ik vind het ook niet normaal om tegen je broertje of tegen paaltjes te trappen en ze kunnen ook best leren dat je niet door modderplassen moeten lopen met hun nette schoenen dat ze dan maar hun regenlaarzen moeten aantrekken. Kinderen kun je best leren dat ze zuinig moeten zijn op hun spullen.Mijn zoon heeft veel motorische problemen. Die schopt niet tegen paaltjes maar is gewoon onhandig.Ik kan hem moeilijk de hele dag op laarzen laten lopen daar zal de fysio blij mee zijn. Trouwens mijn zoon zijn laarzen slijten ook. Sommige kinderen slijten nou eenmaal sneller hun schoenen, helaas niks aan te doen.
Ik koop voor mijn jongens eigenlijk alleen maar sneakers. En dan voor max. 50 euro. Adidas, Puma, Nike, Asics enz. In de opruiming gaat er altijd veel van de prijs af. Ze doen er altijd ruim een seizoen mee. Met Quick en Nike airmax heb ik geen goede ervaringen. Vooral de Quicks waren supersnel stuk.
pfff, heb er 3, 1 weet nog geen eens dat ie voeten heeft; is 9 weken...

ik koop in de opruiming;

develab

red-rag

wat duurder maar oh zo stevig
Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik zal van de week eens een lijstje maken en wat winkels gaan bezoeken.

Sugarmiss, ik zou wat ik schrijf over de jongens niet al te letterlijk nemen hoor. Maar misschien heb je inderdaad wat makkelijk praten. :-) Als je 5 jongens hebt van 6, 8, 8, 11 en 13 jaar waarvan er 2 adhd hebben, dan kom je er achter dat opvoeden niet altijd even eenvoudig is. Mijn streven om keurige kindjes te hebben die niet in de plassen lopen, in de pauze op school niet met hun vriendjes voetballen op het zompige veld en die elkaar nooit een haar krenken heb ik maar losgelaten. Daar werd ik een stuk gelukkiger van. De kinderen ook trouwens. Overigens zijn er gewoon regels en moet ik bekennen dat ze over het algemeen best luisteren en meewerken. Alleen als ze met zijn allen buiten spelen, tja, dan gaan ze los. En geef ze eens ongelijk.
quote:meave schreef op 26 januari 2012 @ 17:16:

Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik zal van de week eens een lijstje maken en wat winkels gaan bezoeken.

Sugarmiss, ik zou wat ik schrijf over de jongens niet al te letterlijk nemen hoor. Maar misschien heb je inderdaad wat makkelijk praten. :-) Als je 5 jongens hebt van 6, 8, 8, 11 en 13 jaar waarvan er 2 adhd hebben, dan kom je er achter dat opvoeden niet altijd even eenvoudig is. Mijn streven om keurige kindjes te hebben die niet in de plassen lopen, in de pauze op school niet met hun vriendjes voetballen op het zompige veld en die elkaar nooit een haar krenken heb ik maar losgelaten. Daar werd ik een stuk gelukkiger van. De kinderen ook trouwens. Overigens zijn er gewoon regels en moet ik bekennen dat ze over het algemeen best luisteren en meewerken. Alleen als ze met zijn allen buiten spelen, tja, dan gaan ze los. En geef ze eens ongelijk.Beter kan ik het niet zeggen. Naar mate de kinderen ouder worden word ik meer doordrongen van wat ik nu eigenlijk echt belangrijk vind in de opvoeding (respect e.d.) en wat minder belangrijk is(vieze schoenen en kleding). Iets met pick your battles e.d.
quote:sugarmiss schreef op 26 januari 2012 @ 16:52:

Ik vind het ook niet normaal om tegen je broertje of tegen paaltjes te trappen en ze kunnen ook best leren dat je niet door modderplassen moeten lopen met hun nette schoenen dat ze dan maar hun regenlaarzen moeten aantrekken. Kinderen kun je best leren dat ze zuinig moeten zijn op hun spullen.

Meen je dit nou serieus?

Ik heb 'maar' 2 jongens waarmee ik bijna dagelijks in het bos loop, met laarzen aan. Ook als ik weet dat ze gaan buiten spelen in de zin van naar de kinderboerderij, op straat etc. dan gaan er oude schoenen aan. Maar dan nog zijn er zo veel momenten dat ze goede/gewone schoenen aan hebben en dat er ineens enorm gespeeld moet worden. Op school, op visite, bij opa en oma, op de parkeerplaats bij de supermarkt, ze beleven overal wat. Kinderen zijn nou eenmaal heel erg impulsief, als die iets enorm interessants zien aan de andere kant van een modderplas denken ze in het beste geval aan hun schoenen op het moment dat ze al middenin die plas staan.

On topic, mijn zoontjes hebben ook de hier al genoemde Geox schoentjes, houden het heel erg goed!
Geox schoenen vind ik wel erg duur
.
quote:maze schreef op 26 januari 2012 @ 20:48:

Geox schoenen vind ik wel erg duur

Dat wel (betaal er hier ongeveer 50 euro voor) maar ze gaan hier echt heel lang mee. Slijten bijna niet, pasvorm is goed, en geeft zoon goede steun aan zn voeten. Bovendien heeft hij geen zweetvoeten meer door de zool, waar hij bij andere schoenen de hele kleuterklas lam kan leggne bij het uittrekken van zn schoenen.

Ik heb voor zoon wel goedkopere gekocht, maar dan slijten ze binnen de kortste keren kapot, waardoor er toch weer nieuwe moeten komen. (en hij doet echt niets raars)_
@gizz: Als ik op schoenenjacht ga zie ik ze altijd voor rond de 70 euro. En dan zijn ze vaak al afgeprijsd. Maar als het goede schoenen zijn is het dat bedrag wel waard.

En idd: die zweetvoetengeur die er af en toe uit de schoenen komt: ongelofelijk! Net volwassen kerels!
Ik vind Clic een heel fijn merk. Mijn zoontje had daar vorig jaar winterlaarsjes van met een voet van stevig leer en een schacht van suède, dat waren heel fijne, makkelijke laarsjes. Dit jaar heeft hij laarsjes van Timberland, maar die gaan helemaal niet zo makkelijk aan, dus volgend jaar worden het weer vergelijkbare laarsjes van Clic.

Andere merken die hij heeft gehad: Bardossa, Bo Bell, Kickers, Converse, Mo-lo, Clarks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ah, door de modder lopen is hier juist een grote hobby. Geen haar op mijn hoofd die denkt om daar moeilijk over te doen

Onze zoon is bijna 3 en ik koop eigenlijk altijd Dr. Visscher schoenen van de Scapino of Stupps in de uitverkoop. We betalen max. 30 euro. Goede schoenen, kunnen tegen een stootje en gaan lang mee.

Succes. 1 Jongetje is hier soms al een hele uitdaging, laat staan 5! Petje af.
Gewoon de hele week op kaplaarzen laten lopen, zijn maar een tientje bij scapino.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven