zwarte was
donderdag 26 januari 2012 om 11:05
Hoi Poezemoeder, de gouden tip zoek ik ook nog. Maar het schijnt dat wanneer je je zwarte kleding eerst een nachtje in schoonmaakazijn weekt, de kleur langer blijft. Daarnaast was ik zwarte kleding altijd binnenstebuiten en met een zwart wasmiddel op maximaal 30 graden. Leest verder mee voor de gouden tip
donderdag 26 januari 2012 om 11:11
donderdag 26 januari 2012 om 11:16
quote:poezemoeder schreef op 26 januari 2012 @ 11:10:
Wat zijn jullie snel! Welke azijn, chartreuse? En welk poeder gebruik je erbij?Gewone azijn, paar dubbeltjes voor 'n liter bij de Aldi
Qua poeder ben ik al helemaal niet merkvast, gewoon net wat er in de aanbieding is, meestal ook die van de Aldi:
De truc is niet te heet wassen (zo koud mogelijk), de helft van de voorgeschreven dosering poeder gebruiken en 'n flinke plens azijn in 't wasverzachterbakje.
Wat zijn jullie snel! Welke azijn, chartreuse? En welk poeder gebruik je erbij?Gewone azijn, paar dubbeltjes voor 'n liter bij de Aldi
Qua poeder ben ik al helemaal niet merkvast, gewoon net wat er in de aanbieding is, meestal ook die van de Aldi:
De truc is niet te heet wassen (zo koud mogelijk), de helft van de voorgeschreven dosering poeder gebruiken en 'n flinke plens azijn in 't wasverzachterbakje.
donderdag 26 januari 2012 om 11:45
Inderdaad vòòr de eerste keer wassen, een nacht in de azijn. Dat helpt ècht. Op die manier fixeer je de kleur beter op de stof.
Dan alles binnenstebuiten wassen.
En wat ik altijd doe, maar ik heb altijd heel veel zwart, is dat ik altijd zwarte wassen draai. Ik heb dus wit, bont en zwarte was.
Als je regelmatig iets nieuws koopt geeft dat iedere keer vanzelf weer af op de dingen die een beetje aan het vervagen zijn.
Dan alles binnenstebuiten wassen.
En wat ik altijd doe, maar ik heb altijd heel veel zwart, is dat ik altijd zwarte wassen draai. Ik heb dus wit, bont en zwarte was.
Als je regelmatig iets nieuws koopt geeft dat iedere keer vanzelf weer af op de dingen die een beetje aan het vervagen zijn.
donderdag 26 januari 2012 om 12:14
Toen ik mijn laatste wasmachine kocht vertelde de verkoper van die winkel juist dat azijn zeer slecht is voor de rubbers van de wasmachine.
Eerder gebruikte ik het wel maar voor mijn zwarte was hielp het niet.
Tegenwoordig gebruik ik het vloeibare wasmiddel voor de zwarte was van de Liddl. Dat heeft bij mij nog het beste resultaat.
Eerder gebruikte ik het wel maar voor mijn zwarte was hielp het niet.
Tegenwoordig gebruik ik het vloeibare wasmiddel voor de zwarte was van de Liddl. Dat heeft bij mij nog het beste resultaat.
donderdag 26 januari 2012 om 12:19
Persoonlijk zou ik geen schoonmaakazijn gebruiken maar natuurazijn.
Schoonmaakazijn kan wel tot 3 keer meer zuur hebben dan de natuurazijn.
Natuur azijn is op natuurlijke weg gemaakt met als grondstof wijn, gegiste appelen of andere produkten.
Hieraan is de azijnzuurbacterie (Acetobacter) die van nature in hout voorkomt toegevoegd en hieruit ontstaat een geurige consumptie azijn.
Schoonmaak azijn is op synthetische weg gemaakt, er wordt vaak methanol aan toegevoegd en bevat het dubbele tot wel 3 keer zoveel hoeveelheid azijnzuur.
Dit maakt het te agressief voor consumptie. Ga maar na wat het met je slokdarm od. zou doen bij inname, als het in staat is je WC te ontstoppen of kalk weg te vreten.
Schoonmaakazijn kan wel tot 3 keer meer zuur hebben dan de natuurazijn.
Natuur azijn is op natuurlijke weg gemaakt met als grondstof wijn, gegiste appelen of andere produkten.
Hieraan is de azijnzuurbacterie (Acetobacter) die van nature in hout voorkomt toegevoegd en hieruit ontstaat een geurige consumptie azijn.
Schoonmaak azijn is op synthetische weg gemaakt, er wordt vaak methanol aan toegevoegd en bevat het dubbele tot wel 3 keer zoveel hoeveelheid azijnzuur.
Dit maakt het te agressief voor consumptie. Ga maar na wat het met je slokdarm od. zou doen bij inname, als het in staat is je WC te ontstoppen of kalk weg te vreten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 26 januari 2012 om 12:26
quote:poezemoeder schreef op 26 januari 2012 @ 12:10:
Je bedoelt schoonmaakazijn?
Geen keukenazijn
Wel keukenazijn dus
Ik gebruik het nu zo'n 15 jaar bij iedere was in plaats van de wasverzachter. Nooit problemen gehad met de rubbers van de wasmachine, geen kalkaanslag meer in de wasmachine en m'n kleding blijft mooi op kleur. Persoonlijk merk ik alleen maar voordelen en geen enkel nadeel.
Je bedoelt schoonmaakazijn?
Geen keukenazijn
Wel keukenazijn dus
Ik gebruik het nu zo'n 15 jaar bij iedere was in plaats van de wasverzachter. Nooit problemen gehad met de rubbers van de wasmachine, geen kalkaanslag meer in de wasmachine en m'n kleding blijft mooi op kleur. Persoonlijk merk ik alleen maar voordelen en geen enkel nadeel.
donderdag 26 januari 2012 om 12:33
donderdag 26 januari 2012 om 21:05
maandag 30 januari 2012 om 01:28
Robijn klein en krachtig en dan black velvet. Sinds ik dit gebruik merk ik echt duidelijk verschil. Natuurlijk na 40 keer wassen wordt het minder, maar echt een groot verschil met alle wasmidellen!