***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Dropneus al een traphekje gevonden? Wij willen graag die van kiddyguard!

kost het iig geen ruimte...Maar zit nog een beetje met die 95euro in mijn maag...We hebben er namelijk 3 nodig! hmm ga eens even speuren op MP

(TIS HIER TOCH MAAR STIL!!!)
hej! toch niet helemaal alleen! Nou Swis, tis half 5, dus hopelijk loopt het niet te veel uit voor je....Spannend! Hoop dat de uitkomst gunstig voor je is....
wow, dat van die koemelk wist ik niet

ik geef wel eens yoghurt, als ik het goed lees, is dat dus ook niet zo goed.

Vraag me wel af waarom dat met 1 jaar wel zou mogen; alsof het lichaam het dan wel aankan.

Het lijkt mij logisch dat je zegt, alleen melk als ze ook .... krijgen.

Volgens mij worden ook in verschillende landen, verschillende adviezen gegeven. Nou, Finn is niet zwaarlijvig, dus ik blijf lekker yoghurt geven
Arme Esan met arme Vincent! Wat naar zeg dat het niet beter gaat. Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent! Heel veel sterkte en beterschap!!

Arme Ole met zijn middenoorontsteking, jeetje wat een ziekenboeg hier zeg.

Heb trouwens even gemist waarom je melk als tussendoortje zou geven?

Zo, Puk is thuis en is nu zowaar heel even alleen aan het spelen. Er waren al 6 kinderen opgehaald vandaag met enorme diarree en overgeven. Ik heb appelsap aangelengd met water (biologisch, dus ik ben enorm goed bezig ), maar hij heeft er weinig zin in.

Oh ja, en nu is mijn vriend ook al ziek. Lastig!!
Brr ook al een oorontsteking die ole. Je hoort het idd erg vaak. Ben blij dat wij er vanaf gaan zijn met de buisjes.

Ik kom net van een dorp verder. Heb haren laten knippen en ben langs een uitzendkantoor geweest om veiligheidsschoenen te halen. Morgen moet ik een proefdagje doen bij een bedrijf als inpakster. Ben benieuwd wat het gaat worden, ik zie er helemaal niet naar uit. Maar er moet geld op de plank komen eh.
hihi, ja ik ben er ook Framboos

heb de krant al uit en zit echt met spanning te wachten.
Succes morgen Witchke, ik hoop dat het toch nog meevalt morgen.

Lara, beterschap voor Puk en vriend, moet Puk ook zoveel overgeven?

Kdv's zijn idd erg vervelend hoor, wat betreft ziektes. Is er een ziek, krijgen ze het direct allemaal. Ik hoop dat wij even vij blijven van de ziektes.
lara ik heb nu ook nog niet de drang op gewone melk nu al als tussendoortje te geven maar misschien om eens te laten proeven? We zitten toch al bijna op de 12maanden nu..Denk dat ik na Tommy zijn verjaardag hem gewoon zo nu en dan een beetje melk ga geven ipv sap. Beetje opbouwen....

jemig, 6kids ziek!! pfff En wat heeft je vriend?
quote:swissie schreef op 03 maart 2008 @ 16:33:

hihi, ja ik ben er ook Framboos

heb de krant al uit en zit echt met spanning te wachten.

Gelukkig zijn wij er nog voor je!

swiss ik blijf ook yogurt geven hoor! tis maar zo'n klein beetje, dat moet geen kwaad kunnen.
grr, baas is terug, maar opperbaas had het document nog niet gelezen.

Of we het niet iets eerder hadden kunnen sturen dan afgelopen vrijdag 12 uur. Grr, jullie weten hoeveel ik afgelopen week heb gewerkt, wat moet ik dan?

En dus alles voor niks zo snel.

Baas werd beetje boos, dus nu neemt opperbaas het vanavond allemaal door en bespreken ze het morgen tussen 13.30 en 14.30.

Jammer, had zo'n zin om vanavond lekker uit eten te gaan. En bubbels te gaan drinken. Nu nog een dag wachten, ik haat wachten!
He get Swis, dat is ook balen zeg! Drink morgen maar als goedmakertje heeel veel bubbels (bij voorkeur op kosten van de baas!)! Vervelend dat je je helemaal het schompes hebt moeten werken, terwijl het dus niet zo heel nodig was.

Is Vincent weer ziek? Jemig! Beterschap!

Ook beterschap voor Puk, ik hoop dat hij de appelsap snel wil drinken!

Ik snap het niet zo met de melk, geloof ik. Moet ik de komende maanden nog Nutrilon geven? Over krap twee weken zijn de jongens een jaar (hoezee!) en ik weet niet of ik ze vanaf dan gewone melk of Nutrilon moet geven. Nou ja, ik vraag het donderdag wel op het cb.

We zijn net terug van de kinderarts en Steijn en Hugo doen het geweldig! Ze doen het zelfs zo goed dat we nooit meer terug hoeven te komen! Hij heeft dit keer niet gekeken naar de gecorrigeerde leeftijd, maar naar de werkelijke leeftijd. Alles wat ze moeten kunnen, kunnen ze! Kindjes van 12 maanden (en dat zijn ze bijna) moeten het volgende kunnen:

- Mamma zeggen. (enorm dikke vette check!)

- Staan. Als je ze, terwijl ze liggen, bij de handjes pakt, dan moeten ze uit zichzelf omhoog komen en op de voetjes gaan staan. (check!)

- Drie verschillende soorten "woordjes" zeggen. Daar wordt ook "ta" en dergelijke onder verstaan. (check!)

- Voorwerpen in en uit doosjes kunnen halen. (check!)

- Zelfstandig stevig kunnen zitten. (check!)

Steijn en Hugo zijn niet snel, maar ook niet langzaam. Ze zijn behoorlijk gemiddeld dus, waar ik eigenlijk erg blij mee ben. De verwachting is dat ze kunnen lopen als ze anderhalf zijn en van de zomer moeten ze aan het handje mee kunnen wandelen. Zoals het er nu naar uit ziet hebben ze helemaal niets over gehouden aan de vroeggeboorte! God, wat ben ik blij, trots en opgelucht!

Straks meer, Steijn huilt heel hard.
Goed zo Hugo en Steijn! Hoeraaaa! Wat fijn dat jullie het hartstikke goed doen!

Ben je nog op de couveuseafdeling geweest? En hoe was dat?

Swissie: wat enorm balen zeg! Kun je niet een pre-bubbeltje houden?

Puk wil geen appelsap... (en zo te horen ook niet slapen). Mijn vriend heeft griep en die heb ik naar boven gestuurd, want ik werd een beetje moe van het geklaag. Ik ben hartstikke moe, maar ik heb dus pech...
Oh ja, wie zocht er ookalweer naar Bumpa? De dvd's zijn nu in de aanbieding bij het Kruitvat.

Moet jij trouwens ook even heen Mich. Ze hebben een boekje met Lars het ijsbeertje
Ben ik weer.

Voor de tabel:

Steijn: 72 cm en 9050 gram.

Hugo: 73 cm en 8950 gram.

We zijn nog naar de couveuseafdeling geweest en ik vond het vreemd om er weer te zijn. We zijn een jaar geleden drie weken lang elke dag uren daar geweest en ik vond het een beetje, hoe zeg ik dat, naar om daar weer te lopen. Ik heb daar zo veel verdriet, angsten en onzekerheden gekend en dat kwam allemaal weer omhoog. Desondanks was het fijn om de verpleegsters weer te zien! Ze kenden allemaal de jongens nog en vonden het hardstikke leuk om ze zo groot te zien!
Lara, wat vervelend dat je vriend en Puk allebei ziek zijn! Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat, want twee zieke mannen in huis is niet leuk!
Hoi meiden,

Hier zie het Cb vorige week dat we Daan best al wat gewone melk mochten geven. Er wordt wel aangeraden het vanaf 1 jaar te geven, maar omdat hij verder nergens allergische reacties op geeft, kunnen we er eerder mee beginnen als we willen.

Nu eet ie alleen 's middags wat yoghurt, maar als het even kan wil ik wel overstappen op gewone melk hoor.

Wat een hoop ziekerds hier. Beterschap allemaal!

Muis..wat goed dat je jochies helemaal 'bij'zijn gegroeid!

Lijkt mij ook wel eng hoor, met zo'n kar achter de fiets..het is zo'n 'dood'gewicht.

Framboos..ik zit me ook steeds te bedenken dat ik vorig jaar zo enorm met alles bezig was. Alles moest en zou topkwaliteit zijn en ik wilde niets weten van goedkopere varianten. Terwijl ik nu echt wel zal kijken naar goedkopere oplossingen.

Ik moet aanstaande vrijdag om 11.00uur de eerste echo laten maken. Ik ben nu al zenuwachtig, erg he! Ik heb van Daan nooit zo'n vroege echo gehad, dus dat maakt dit best een beetje speciaal voor ons.

FachAT.hoe gaat het met Ole nu?

Dropneus..2 appeltaarten? Ben je jarig geweest?

Zo...eten maken!
Haha, nee ik heb in februari een topomzet gedraaid (en in januari ook al) en ik wilde mijn collega's op kantoor bedanken voor alle ondersteuning. Zij hebben morgen een commerciele training op kantoor en ik heb telefoondienst. Dus een goede dag om taart mee te nemen en wat smaakt er nu beter dan een zelfgebakken taart!!!

Beetje vreemd, maar ik heb dus mijn omzet voor 4 maanden in de eerste twee maanden van het jaar al binnen. Goooh, hoe zou het nou komen dat ik het zo druk heb met mijn werk???? Ben blij dat het zo goed te zien is aan de cijfers!
Gefeliciteerd Muis! Heb nog aan jullie gedacht vanmiddag. Fijn dat alles zo goed gaat!

Maareeeh....

- Mamma zeggen.

- Staan. Als je ze, terwijl ze liggen, bij de handjes pakt, dan moeten ze uit zichzelf omhoog komen en op de voetjes gaan staan.

- Drie verschillende soorten "woordjes" zeggen. Daar wordt ook "ta" en dergelijke onder verstaan.

- Voorwerpen in en uit doosjes kunnen halen.

- Zelfstandig stevig kunnen zitten.

Nu maak ik me dus wél zorgen over Robbel zijn ontwikkeling. Hij maakt nog geen aanstalten om te staan, kan nog steeds niet zitten, zegt wel een heleboel woorden maar géén mama, snapt niet waar een doos voor is.

Pff..

Moet hij dan toch naar fysio? Volgens neuroloog ging het wel OK met Robbie, niet te snel (duh). Maar als hij dit allemaal over 6 weken al moet kunnen...

Naja. Hij slaapt wel lekker elke nacht door en eet alles wat ik hem geef. Onze Langzamerd heeft dus ook Voordelen

Melk, ja. Ik wist dat het volle melk moest zijn. Ik ga gewoon vanaf zijn verjaardag langzaam beetjes melk geven. Hij krijgt nu ook al af en toe paprika en andere dingen die hij eigenlijk nog niet 'mag'. Maar hij heeft nergens ooit last van, dus ik ga gewoon lekker door met uitproberen. Zat laatst ook al naar de pindakaas pot te kijken, gewoon, ter variatie. Maar daar zit denk ik teveel zout in?

Ik duim echt heel hard dat alle ziekerdjes onder ons snel weer beter worden en es een tijdje beter blíjven!!
Over opvolgmelk: ik ga bij de eventuele volgende gewoon weer keihard er van uit dat ik BV tot 1 jaar zal geven. Robbie was gewoon een dusdanig hongerige baby dat het teveel werd (elke twee uur een ruime 3 kwartier aan de borst), maar ik ga met dezelfde verwachtingen als bij Robbie gewoon weer vrolijk opnieuw beginnen bij Nummer Twee!
Post nummer 3: Muis, ik zou het afschwuwelijk vinden om weer in Groningen te moeten komen. Die stad heeft voor mij nu voorgoed afgedaan. En dan vooral het UMCG-terrein en omstreken. Word al misselijk bij het idee (sorry Frambozewoos..) Laat staan dat ik ooit weer op het kinder-IC wil komen. Geef mij dan maar 3 kotszakjes mee. Zou er met geen 10 paarden naar toe willen.
Grrrr, bericht weg...

Muis, super dat het zo goed gaat met de jongens en dat je nu niet meer terug hoeft te komen! Applausje voor Stein en Hugo. Kan me voorstellen dat het 'naar' was om op de couveuse-afdeling rond te lopen, wat moet dat een angstige tijd voor jou/jullie geweest zijn!

xaloy, ik dacht eigenlijk dat jullie met die babyfysio zouden beginnen, waarok eigenlijk niet?

Melk, ik kan me herinneren dat Kaj bij 11 maanden over mocht op gewone melk, met vitamine d -druppeltjes erbij. Maar wel halfvolle melk en juist geen volle melk omdat dat juist te vet was! Maar goed, in 4 jaar tijd kan er veel veranderen!

Ole heeft nog steeds hoge koorts, maar hij is aan zijn kuurtje begonnen, hij vindt het alleen hartstikke smerig, dus het is vrij lastig on het hem te laten drinken!

Esan, wat naar dat Vincent nou alweer/nog steeds ziek is! Ik hoop maar dat ze er snel achter komen wat er nou precies aan scheelt! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Sterkte!

En Puk en Laraman ook al ziek! Dat wordt 2 zieke kinderen verzorgen in huize Lara! Het is idd ook wel vaak raak bij Puk hé! Lastig hoor! Beterschap voor je mannen!

Swissie, wat balen dat je nu nog een nacht moet wachten! Ik ga voor je duimen dat alles oké is! En dan aan de bubbels!!!

Lievelust, spannend een echo vrijdag! Ik weet dat het nu nog niet kan, maar zodra het kan, wil je dan weten wat het wordt?

Xaloy, bij pindakaas moet je vooral heel erg uitkijken vanwege de pinda's! Als Robbie een pinda-allergie blijkt te hebben kan dat echt zeer ernstig zijn!

Fachatman heeft vanmiddag een klein zeilbootje gekocht met trailer! Gewoon zomaar, hij belde op en vertelde dat hij hem gekocht had.. op zich heel leuk hoor, maar nu komt er dus weer een trailer met een boot in de achtertuin te staan (naast de aanhangwagen, kano en surfplanken).
Oh ja, ALLEMAAL EVEN DE DATA VOOR DE MEETING CHECKEN OP MSN!!!!
Huug en steijn zijn ook echte wonderkindjes! Ik heb het ook wel eens over ze als er soortgelijke gevallen in mijn omgeving voorkomen. Het zijn hoopgevende kanjertjes!

Xaloy geeft niks hoor dat jij een Grun fobie eraan over hebt gehouden! Twas ook allemaal niet niks! Het is ook nog maar zo kort geleden...Mocht je ooooooooooit de behoefte krijgen om van je fobie af te komen dan meldt jeje maar bij mij!

Lievelust, a.s vrijdag een echo!!!spannend!!!!!Ik dacht al, wie had er nou ook een echo deze week??Ik nml donderdag (iets minder spannend dan die van jou maar o.k..)

Ben heel benieuwd wat ze allemaal gaan zien! Misschien wel 2!

en ja, grappig hè hoe relaxed je met een 2de zwangerschap omgaat in vergelijking met de eerste..Je laat je veel minder snel de kop gek maken!

Wat betreft Muis haar lijstje, Tommy is ook geen mama zegger ik ga dit toch maar eens oefenen met hem...

ow telefoon!
Arme zieke kindjes! Veel beterschap allemaal!

Spitsmuisje, wat fijn dat Hugo & Steijntje het zo goed doen! Je wist het natuurlijk wel, maar het is altijd fijn om het even bevestigd te zien.

Xaloy, ik kan me voorstellen dat jij nooooooit meer dat zh van binnen wil zien. Ga je nou fysio doen met Robbie? Ik geeft trouwens Zahra af en toe ook een boterham met pindakaas, dat werd me aangeraden door de arts in het zh toen ik met Zahra naar de huisartsenpost ging ivm haar diarree. Toen ik een opmerking maakte dat ze geen pinda's mocht hebben vroeg ze of ze verder allergieën had of dat er in onze familie allergieën voorkwamen. Aangezien dat niet het geval is mocht ik het best geven en ze heeft er geen problemen mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven