kenia!

26-01-2012 18:35 13 berichten
Hoi Allemaal,

A.s maart zou ik voor 10 dagen naar kenia gaan met discovery reizen. Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat er niet genoeg deelnemers zijn dus de reis gaat niet door.. Jammer! ( boek ik een keer een rondreis..)

Nu heb ik wel bij andere reisorganisaties gekeken zoals fox, djoser, shoestring maar deze zijn allemaal een stuk duurder.

Weet iemand nog een andere reisorganisatie? Bij discovery zou ik 1600 kwijt zijn, is inclusief safari+ticket, exc uitgaven daar.

Heb nu me zinnen gezet op afrika, alhoewel costa rica ook een goed alternatief is, luxe problemen!

Heeft iemand tips voor me?
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen informeren bij www.brendafrica.com

Zelf zijn wij 2 jaar geleden via haar (NL vrouw die in Tanzania woont) naar Tanzania en Zanzibar geweest en vorig jaar naar Kenia.

Meru NP is echt een mega aanrader in Kenia, weinig toeristen, prachtige natuur en de dieren schrikken echt nog als het ware

Maar omdat je dan alleen zou reizen ben je al aardig wat kwijt voor alleen de chauffeur en de entree van de parken etc
Naar welke parken zou je gaan met deze organisatie en hoeveel dagen safari?? Gezien het feit dat je ticket rond de 600 euro zal zijn heb je 1000 euro over om op safari van te gaan. Als je nagaat dat de entree voor de masai mara rond de 80 dollar is, en dan heb je nog geen vervoer of accomodatie dan tikt het snel aan.
Ik lees even mee...wil dit jaar eindelijk een safari gaan maken...Kenia heeft ook m'n voorkeur maar schijnt momenteel niet zo veilig te zijn. ¤1600 vind ik wel heel erg goedkoop!! Heb voorzichtig rondgekeken maar kwam toch wel minimaal op rond de ¤2000, en dat is voor 8 dagen....
Ik zou dan met discovery reizen gaan. Kenia wildlife safari, ga je naar lake nakuru, lake navaisha, masai mara, loita hills. Je vlieg heen&terug van Nairobi.

Je uitgaven daar kome er nog bij. Voor de safari betaalde ik 610 euro, ticket 850 euro rechtstreeks met de klm. Geld voor visum komt er nog wel bij.

Maar vind zelf de startprijzen bij andere organisaties een stuk hoger liggen. Ben goed aan het zoeken!

Had deze reis geboekt na aanleiding van medewerker reisbureau, die was heel enthosiast over de reis.
Misschien is dit iets voor je http://www.gametrackersaf ... i/gametrackers-gtc-21.php

Ze reizen wel heel basic maar dit zou binnen je budget kunnen passen
Als je een reis uitzoekt let er dan op of de parken die je aandoet ook interessant zijn. Ik denk dat de reis redelijk goedkoop kan worden aangeboden door het opnemen van bijvoorbeeld lake naivasha (2 dagen), dit is niet heel interessant en een gratis park. De masai mara is 1 van de mooiste parken waarvoor je zo'n 3 dagen uit kunt trekken als een minimum. Misschien kun je zelf een ticket boeken en bij een lokale safari agent je safari. Als je op viva zoekt naar Kenia kom je aardig wat safari tips tegen

Succes met het vinden van een mooi alternatief.
het zijn trouwens werelddeal weken bij klm, kun je voor 550 naar nairobi
Google eens op safari kenia en kijk dan op niet nederlandse safari sites.

Heb je misschien overwogen om je ticket via egyptair te kopen?

Dan is het echt veel goedkoper dan klm.

Zelf een losse strandvakantie boeken en vanuit daar op safari gaan uit Mombassa is oonog een optie.

Je wordt dan ingedeeld bij andere reizigers op safari en je kan je eigen safari samenstellen.

Kijk eens op het Keniaforum van het wereldwijzerforum.Hier staan betrouwbare locale safariagentschappen op en dit is goedkoper dan vanuit hier boeken.

Wel zijn de park intree en bezine ondertussen flink verhoogd dus het zal duurder zijn dan afgelopen december.

Ik heb geboekt bij Magicaladventures safari.

Kenia is alleen onveilig in de buurt van Somalie en Nairobi schijnt behoorlijk gevaarlijk te zijn.

Ga je met een safari mee dan kan je rustig daarheen.

Ben met mijn kinderen geweest en hebben ons geen moment onveilig gevoeld.
Lala mocht je zelf je reissamenstellen ben je veel minder kwijt dan2000.
Bedankt voor alle tips over Kenia! Zal ze onthouden voor volgend jaar want ik ga nu voor 2 wkn rondreizen in Costa Rica!

Ook een leuk alternatief!
quote:natasja32 schreef op 27 januari 2012 @ 10:46:

Lala mocht je zelf je reissamenstellen ben je veel minder kwijt dan2000.

Ja het is natuurlijk ook het gemak he, en al het voorwerk is dan al gedaan door de organisator van de reis.

Ik moet zo te lezen even heel erg goed rondkijken op fora ed...op de een of andere manier blijft bij mij in m'n hoofd steken dat ik beter een reis kan boeken die al helemaal georganiseerd is omdat je dan minder 'gedoe' hebt ofzo. Nadeel is natuurlijk het prijskaartje dat er dan aanhangt...moet zeggen dat ik met name heb gekeken op Djoser en meer van dat soort organisaties en dat betaal je gewoon echt de hoofdprijs! Fijn dat er zoveel tips worden gegeven hier; daar kan ik wel wat mee!
Het voordeel met zelf organiseren is dat we een prive safari hadden.

Maar dit ligt er natuurlijk aan met hoeveel personen je reist.

Zowiezo vindt ik het altijd erg leuk om me in te lezen en alles zelf te plannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven