Uitgerekend september 2012

25-01-2012 08:49 1331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het september 2012 topic!

NaamLeeftijdUitgerekende datumBevallingsdatumBijzonderhedenAvive 301 september11 september It's a boy! MissFine276 september10 september heeft 1 dochter, It;s a boy! Nikoo346 september2 september1 dochter, It's a girl! Joopp286 septemberIt's a boy! Tica2286 september12 septemberIt's a boy! Alynn248 september 30 augustusIt's a boy! lonne84277 september9 septemberIt's a boy! Ziza3119 september2e kindje, It's a girl! Speculoosje3123 september23 septemberIt's a boy! Pat803224 september It's a boy! Esther553123 septemberIt's a boy!
Hi meiden!

Wat fijn t nieuwe topic en de mooie tabel, top!

@misselijkheid & moeheid Laatste dagen is het weer iets heftiger, ik voel echt dat het moeite kost om de dag op mijn werk door te komen. Misselijkheid kan ik nog wel verbergen, het gaat meestal goed als ik regelmatig blijf eten.

Ik heb 's avonds echt uitgeblust gevoel, moe (voor mijn doen is het heel vroeg om rond 22.30 uur naar bed te gaan) en misselijk als mijn maag te leeg wordt. Normaal vind ik avondeten echt heerlijk, en nu krijg ik het amper weg. Gek he, al die veranderingen!

Ik merk trouwens sinds een paar dagen ook dat ik meer last krijg van m'n hormonen. Kribberiger en ik irriteer me aan alles ;)

@missfine Sterkte! Wat vervelend dat je toch weer zo ziek aan het worden bent...je kunt niet anders dan afwachten nu. Wanneer ging het de vorige keer beter?

@pat80 Als het niet goed voelt moet je het niet doen, voel je vooral niet verplicht!

@gewoonmeisje Wat fijn dat alles goed was, gefeliciteerd!!

Ik heb volgende week dinsdag de intake bij vs, dan krijg ik ook de datum voor de eerste echo. Ben zo benieuwd!!
Hallo allemaal,

Ik zou het leuk vinden om mee te schrijven, maar ben wel erg voorzichtig ivm meerdere miskramen voor deze zwangerschap. Ik ben 27 jaar, mama van 2 kinderen van 5,5 en 3,5 dus dit wordt ons derde kindje. Ik denk dat ik ongeveer 22 september ben uitgerekend. Volgende week donderdagmiddag krijg ik een echo om te kijken of er hartactie is (wat ik echt retespannend vind want bij m'n vorige zwangerschappen ging het mis in een heel vroeg stadium).
Zo, ben hier even niet geweest, ga proberen op iedereen te reageren...

Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!

Dominica, ik denk niet dat je hier nog leest, maar wilde je toch nog even een geven.

Speculoosje, handig dat iedereen zelf de tabel aan kan passen, ik ga het zo even proberen. Veel plezier met het vertellen aan je familie!

MissFine, gefeliciteerd met je goede echo! Wat erg voor je, die misselijkheid, ik hoop dat je niet hoeft te worden opgenomen.. Heb je genoeg hulp van anderen om voor je dochtertje te zorgen? Heb je nog taart gegeven bij het ziekenhuis? Echt lief dat je daaraan denkt!

Leo_niesje: wat heftig die eerste reactie van je ouders... fijn dat je daarna nog hebt kunnen praten met je moeder en dat ze al een beetje bij is gedraaid. Jammer van je sollicitatie.. Heb je uiteindelijk wel of niet verteld dat je zwanger bent? Ik heb binnenkort ook een sollicitatie en twijfel nog heel erg wanneer ik het ga zeggen. Ik denk sowieso niet voor 12 weken.

Nikoo, gefeliciteerd met je goede echo!

Pat, wat vreselijk dat je vader zo ziek is. Zou wel heel bijzonder zijn als hij nog kan meemaken dat hij opa wordt, ik hoop het voor je. Kan me voorstellen dat je nu nog niet echt durft te genieten na je ervaring met een miskraam. Ik heb een beetje dezelfde situatie als jij. Na 2 jaar zwanger, miskraam met 6 weken en nu ruim een half jaar later weer zwanger (door IUI). Na de eerste goede echo voel ik me wel veel zekerder. Succes nog met wachten tot de echo.

Shannaa, fijn dat de echo goed was! Wel jammer dat je minder ver bent dan gedacht.. Heb je ook een nieuwe uitgerekende datum gekregen?

Nicolexx, gefeliciteerd met je goede echo! En al snel weer 1, wel een fijn idee.

Fluor, wat erg dat je zo'n nare ervaring hebt gehad met je bevalling en daarna. Kan me voorstellen dat je nu wilt dat het anders gaat.

Gewoonmeisje, gefeliciteerd! Super dat je ouders ook helemaal blij waren!

5x5: heftig dat je al meerdere miskramen hebt gehad... Ik duim voor je dat volgende week alles goed is!

Hier alles goed, volgende week 2e echo met 9 weken, spannend! Hebben jullie ook zo'n opgezette buik, vooral 's avonds? Ik pas nog maar 1 broek... ga binnenkort maar eens kijken voor een positiebroek.

Liefs!
Goedemorgen dames!

Leuk dat er zoveel gereageerd wordt!

Wat betreft de tabel, de inlog info haal ik op een gegeven moment weer weg uit het oude topic, dus kan kunnen we het inderdaad zo doen dat nieuwe zwangeren welkom zijn, maar dat we die niet meer in de tabel zetten. (Dus tip: schrijf de inloggegevens even voor jezelf op!!)

Hier vanochtend niet zo'n goede start *pas op smerig verhaal* in plaats van misselijk werd ik wakker van krampen en moest ik tot 3x toe naar de wc rennen voor diarree..het schijnt er ook bij te horen, maar fijn is anders...Gelukkig heelhuids op mijn werk aangekomen en nu op een wat rommelende buik na nergens last meer van.

@gewoonmeisje, gefeliciteerd met de goede echo! Fijn! Ik kan niet wachten tot ik ook mag! (nog 3 weken, pfff!)

@5x5, je kunt zelf je gegevens in de tabel zetten, zie ons oude topic op de kinderpijler voor info!

@andes, hier valt het nog mee qua broeken die niet passen. Was net voor ik zwanger werd flink wat kilo's afgevallen, dus heb nog wel wat ruimere kleren liggen! Merkte wel dat een spijkerrokje al niet meer zo prettig zat. Het paste wel, maar voelde niet lekker. Zijn vooral de opgezette darmen nog denk ik, want ik ben nog geen 6 weken!

Vanavond komt de MvM dame langs, ik vind het toch wel spannend hoor! Dan wordt het zo echt! (en in m'n achterhoofd heb ik nog steeds een stemmetje dat het morgen pas de dag is dat ik officieel ongesteld zou moeten worden, dus dat het allemaal nog heel erg mis kan gaan...)

Fijne dag!
Het lukt niet op de een of andere manier. Als ik de tabel probeer aan te passen zie ik wel mijn gegevens op dezelfde manier staan als de rest maar als ik dan de wijziging opsla zie ik mijn naam niet meer in de tabel staan?
@ iedereen ik ga vanmiddag voor een extra afspraak naar de gyn , ben zo ziek geweest de laatste dagen dat ze gaan kijken of ik weer niet aan het uitdrogen ben. Mocht dit zo zijn dan word ik opgenomen en wil dat dus echt niet omdat mijn dochtertje nogal aan me hangt.... Ik houd jullie op de hoogte

@ alynn vorige keer ging het beter toen ik een week in het ziekenhuis moest blijven aan het infuus. Nu loopt mijn dochtertje van 2,5 echter rond en daarom zie ik er nu zo tegenop....
5x5: je was een regeltje vergeten, maar je staat er nu goed in.

Ik ben even ver als jij nu (op 2 dagen na), vind het ook heel spannend, maar gezien je miskramen kan ik me voorstellen dat je extra voorzichtig bent. Succes alvast donderdag!

Andes: hier nog wel passende broeken, maar inderdaad veel lucht in mijn darmen en daardoor wat opgezet. Ik doe mijn 'lekkerst meerekkende' broeken aan..

Speculoosje: diarree is vervelend. Hier inderdaad ook, afgewisseld met verstopping. Niet zo fijn. MVM komt bij mij maandag. Ik heb er zelf al meerdere testen tegen aan gegooid, dus die extra test maakt me niet veel uit. ALs de echo maar goed is..

Missfine: wat vervelend dat je zo ziek bent. Hier voor het eerst overdag ook misselijk. Ik knaag de hele dag door op van die crackertjes en hou tot nu toe alles binnen gelukkig. Ik hoop dat je het zonder ziekenhuisopname red. Heb je mensen die misschien bij jou thuis je dochtertje kunnen bezig houden? Heb je meer rust zonder dat ze echt uit je buurt hoeft te zijn?
Hoi allemaal,

Vorige week een grote verassing gekregen, namelijk dat ik zwanger was met koperspiraaltje.

Gister een echo gehad en het spiraaltje zonder problemen verwijderd (zat in baarmoedermond...)

Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger en met het vruchtje (hoe noemen jullie het? vruchtje klinkt zo fruitig) is alles goed en er was zelfs al een hartslag te zien.

8 Februari nog een echo.

Na de eerste shock, die was behoorlijk, zijn ik en partner eigenlijk erg blij met ons strijdertje.

Niet gepland, wel gewenst
@ Daan3 wat een verhaal maar het is zeker een strijdertje!! Gefeliciteerd!

Q@MissFine, ik hoop dat je snel opknapt want dit is niks. Sterkte meid!

@Speculoos, ben je goedgekeurd voor de MvM??? hihi.

@Andes, Ik heb ongeveer een kleine 2 jaar clomid geslikt omdat ik zonder niet ongesteld werd. Door de clomid 100mg kreeg ik wel mijn eisprong. April vorig jaar heb ik met 7 wkn een miskraam gehad. Ik voelde me in die weken super goed en zag dit ook totaal niet aankomen. Moet zeggen dat ik lichaamlijk toch wel even van slag ben geweest. Veel last gehad van hoofdpijnen en moeheid. Gelukkig hield dit niet aan

Nu ben ik soms een beetje misselijk en heb sinds een paar dagen last van moeheid , ik weet niet of het komt door mijn herstel van bronchitis of van de zwsp, ik denk ook het laatste.

Heb ook last van rommelende darmen (heb normaal behoorlijk last van pds) en zere tepels.

Hebben jullie ook veel last van druk in baarmoeder en eileiders? Soms tegen pijn aan! Misschien ben ik te oplettend.........

Kortom heerlijk al die kwaaltjes hahaha

Ben erg benieuwd woensdag met de echo, ik hoop op een hartje natuurlijk en ben ook erg benieuwd of het er 1 of 2 zijn. Bij de laatste follikelmeting bij de gyn hadden ze nl 2 eitjes gezien in rechter en linker eierstok die even groot waren. Dus wie weet is het misschien een tweeling???!!! Pfoe krijg het al warm als ik er aan denk
Haai!

Nou ik lees dat iedereen moe is, ik slaap alleen maar slechter.. :( kom of niet in slaap of ik ben mega vroeg wakker.. Heel irritant! Weet ook niet wat ik er aan kan doen. En misselijk ben ik savonds na t eten, ook zo apart! Dat van die darmen herken ik dan wel, maar daar heb ik altijd wel last van..
Dag meiden,

Wat een heerlijk herkenbare verhalen! Ben zelf zo moe, en de misselijkheid steekt echt de hele de de kop op...

Blij om te horen dat er een aantal weer een positieve echo heeft gehad, waaronder wijndop en gewoonmeisje, wat een mooi moment hè!??

Ik had dinsdag mijn echo, was toen volgens mijn eigen telling7w3dgn, maar helaas konden ze geen kloppend hartje zien. Wel een vruchtje en een vruchtzakje. Het kan betekenen dat de celdeling gestopt is en er dus een miskraam aan komt, of dat ik minder ver zwanger ben dan gedacht....

Het voelt heel erg dubbel. Het is niet de eerste keer dat ik een miskraam heb, alleen was het bij de vorige keer anders verlopen. Toen kreeg ik bloedverlies in de achtste week en kreeg ik een echo om het te controleren en toen was gelijk duidelijk dat het vruchtje na de zesde week was gestopt met groeien. Nu heb ik geen bloedverlies, alle symptomen nog volop..

Volgende week dinsdag krijg ik weer een echo... Als er dan geen kloppend hartje te zien is, dan is het duidelijk....

Heeft iemand hier ervaring mee?
@speculoosje, wel super dat je de tabel helemaal hebt bijgewerkt!
@Puurniek, wat een spanning dat afwachten...hoop echt dat het allemaal goed is en gewoon wat minder ver..

@mu-cha-cha, herkenbaar hoor, ik voel me 's avonds ook een stuk minder dan overdag. Niet echt kots misselijk, maar geen eetlust,hangerig en gewoon niet fijn.

Nou, ik ben goedgekeurd voor MvM! Het was een hele aardige vrouw die alles duidelijk heeft uitgelegd. De test was overtuigend positief, dus ik probeer me maar wat minder zorgen te maken. Nu dus aan het verzamelen, pff wel even wennen zeg, plassen in zo'n kan!

Vandaag nog wat cadeautjes inpakken (hebben voor ouders en broers een mandje gemaakt met een speen, rompertje etc) en dan morgen het grote nieuws vertellen...spannend!
@puurniek jeetje zeg! Ik hoop dat je inderdaad verkeerd geteld hebt en er volgende week een mooi hartje te zien is!

Hier ben ik weer thuis. Gisteren urineonderzoek gehad en in tegenstelling tot mijn vorige zwangerschap ben ik nu niet aan het uitdrogen. Het feit dat ik niet eet is niet erg. De baby pakt toch wel wat het nodig heeft. Drinken moet ik van deze gyn af en toe en dan vooral zoete dranken. Dus geen water of light dranken gewoon het 'pure' werk :P

Heb zat handen om me heen om voor mijn dochtertje te zorgen gelukkig! Zeker ook omdat mensen om ons heen het allemaal al weten dat we zwanger zijn dus dat is wel fijn!

Over het wel / niet slapen... Ik ben savonds wel moe maar dat komt ook echt omdat ik ziek ben. Bij mijn eerste zwangerschap werd ik elke nacht om tien over 4 wakker. Nu ben ik elke ochtend om kwart over 5 wakker. Zo gek!

Wat ik ook alweer merk wat ik toen ook had is dat mijn handen en armen snachts tintelen en 'slapen' Had ik toen ook :D
Hoi allemaal, mag ik er ook nog bij? Lonne, 27 jaar, zwanger van 1e kindje, volgende week (02-02) termijnecho en volgens dokter uitgerekend op 09-09! 06-02 naar VK, en ook aan het inzamelen voor MvM. Vriend moet erg lachen wanneer ik weer met zo'n blauwe fles van de wc kom! Nog geen internet thuis vanwege verhuizing, dus zal nu nog iets minder actief zijn, concentratie op werk is echt flink minder maar elk uur op Forum vindt baas vast geen goed idee goed weekend alvast!
@daan3: gefeliciteerd! Even bijkomen van de schrik en dan lekker genieten!

@Mu-cha-cha: Ik ben wel ultra-moe, maar slaap voor geen meter. Moet er een keer of 6 uit om te plassen of omdat ik misselijk ben, of omdat ik opeens visioenen heb van haring met uitjes (why??)

@puurniek: Ik ken je gevoel. Ik had volgens mijn eigen berekening anderhalve week verder moeten zijn dan ik ben. Maar heb dus ook een week in spanning gezeten of het een misrekening van mijn kant was (dus cyclus klopte niet) of dat het gestopt was met ontwikkelen. Dat is ontzettend naar en kostte mij in ieder geval nogal wat kruim. Uiteindelijk bleek ik waarschijnlijk minder ver te zijn. Overigens heb ik maandag echo nummer 3, en kan dán pas met zekerheid worden gesteld dat het goed groeit en dus hoe lang ik zwanger ben. Blègh. Overigens klopte bij mijn 2e echo heel leuk een hartje!

Hoppa, ik typ over haringen en ik krijg er spontaan kwijlneigingen van. Ik ga zo maar eens op de fiets op zoek naar zo’n lekkere jongen. Mét uitjes. Nog iemand misschien? Ik ben nu toch bezig… :-)

Hier overigens ook MvM. Moet wel zeggen dat ik het niet een heel fijne bezigheid vind... Maar dat heeft meer te maken met een lichte vorm van smetvrees denk ik, ik vind het ontzettend vies om me te realiseren dat ik dus allemaal liters plas ergens in huis heb staan. Yuk.... *realisatieknopje uit*
@daan Gefeliciteerd en geniet ervan.......

@puurniek Bah, wat een spanning. Afwachten, ik duim voor je

@missfine Gelukkig dat je niet aan het uitdrogen bent. Ik moet alleen niet denken aan zoete drankjes (helemaal niet aan zoet trouwens)

@Konijn Ook al zo spannend, moet wel slopend zijn. Gelukkig wel t hartje gehoord.

Omdat ik me niet echt zwanger voel (raar maar waar), ben ik erg gespannen voor mijn afspraak bij de vk. Heb wel steken in mijn rug en schaamstreek. Verder geen "cravings" of honger.
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Jeetje Puurniek, wat een onzekerheid... Ik hoop voor je dat er volgende week een mooie echo volgt!

Ik ben vanmorgen ook weer naar het ziekenhuis geweest voor een echo, want ook hier loopt het nog niet probleemloos. Ik verlies nu al twee weken bloed, zelfs met hele stolsels erin. Ik word er verschrikkelijk onzeker en verdrietig van. Maar toch weer een vrolijk spartelend kleintje op de echo, dus dat was echt een enorme opluchting. Nu 8 weken en één dag .

De verloskundige gaf aan dat zo'n onrustige baarmoeder toch wel duidelijk meer kans op een miskraam geeft dus vanaf nu mag ik elke week komen voor een echo.

Ik probeer dus zo optimistisch mogelijk te blijven! Volgende week mijn ouders inlichten want die hadden plannen om in september een maand naar Canada te gaan...

Welkom Daan en Lonne!!

Oh en Konijn, ik heb nu ook zin in een haring na jouw verhaal. Ga maar eens naar de visboer. Ik hoop dat de echo maandag meer duidelijkheid geeft over je zwangerschap. Wat een onzeker gedoe is het toch, dat zwanger zijn. En die hormonen helpen ook niet echt.... Ik duim dat alles goed zit!
Hallo allemaal! Fijn dat we weer een plekje hebben, dank daarvoor. Ik kijk vooral mobiel en kon het topic niet meer zien.

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!

Volgende week heb ik mijn eerste afspraak met de vk, ik ben dan 8 weken zwanger. Omdat er verder niets geks is met mijn zwangerschap, het is ook mijn eerste, krijg ik pas later een echo. Maar is er al wel een manier om het hartje te horen? Lijkt me zo leuk!

Misselijk ben ik nog steeds. Toch wel fijn om te lezen dat jullie er ook last van hebben. Ik voel me soms zo'n ontzettende zeur met zwangerschapskwaaltjes. En ik wou dat mijn interne kacheltje het weer ging doen. Ik heb het zo KOUD!!!
Hallo Allemaal! ook ik ben 17 september uitgerekend, 14 feb de eerste echo....dus dan de exacte datum bekend.

zit nu bijna in de 7e week, ben er nu bijna een week achter dat ik zwanger ben, ben wel vaker overtijd vanwege onregelmatige menstruatie.

Ben er wel heeeeeel blij mee.

groetjes
Welkom Lonne en Nick (je nick is te laaaaaang om te typen)

Pat wat spannend mss een tweeling . Zou wel erg leuk zijn maar een hoop werk.....

5x5 alleen voor jou omdat je al van die rotte ervaringen hebt gehad. Hopen dat het nu goed blijft gaan.

Hey kabouter fijn dat je ons weer hebt gevonden

Ik begin me nu toch zorgen te maken, het lijkt wel of ik vanmiddag rugweeen had. Het houdt niet aan maar zo af en toe. Of maak ik me nu druk om nix??? HELP wel of niet de vk bellen (echo staat voor 1 feb)
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Wat spannend allemaal voor Puurniek en Nikoo. Wel prettig dat iedereen hier met medische achtergrond zo vaak/ vroeg echo's krijgt. Geeft toch een beetje extra zekerheid.

Ik heb eerste echo over 1,5 week, volgens mijn eigen berekeningen ben ik dan 9,5 week. Ben benieuwd of dat ook echt zo is.

Ik heb ook ontzettend last van mij darmen, nou heb ik dat al heel gauw (prikkelbaar darm syndroom), maar dan is het alleen s avonds. Nu loop ik overdag ook met een buik alsof ik al 5 maanden zwanger ben. Nou heb ik vaak jurkjes aan en die rekken wel mee. Maar ik heb het idee dat iedereen het ziet op m'n werk. Kan m'n buik ook niet goed meer inhouden...

Trouwens, goede tip: de zwarte zwangerschapsleggings (basiscollectie) van Mamalicious zijn echt fantastisch. Ik heb vorige zwangerschap bijna niet anders gedragen. Wel even een investering (35 euro voor het lange model) maar ze zijn het dubbel en dwars waard!

Ik slaap trouwens ook helemaal niet goed. Ben overdag wel heel moe maar ben erg onrustig en word veel wakker. Zelfs als mijn zoontje een keer een nachtje doorslaapt, zonde!
zo, het is voor iedereen echt heel verschillend zeg...zelf voel ik me echt heel erg goed, niet misselijk of moe, heb eigenlijk meer energie en s 'ochtends eerder wakker..

mijn borsten zijn al wel veel voller en gevoeliger, en mijn buik zet al een beetje uit waarschijnlijk komen de darmen wat meer naar voren heb ik gelezen.

spannend spannend, is ook voor mij de eerste zwangerschap, nu bijna 7 weken...

@leo_niesje, ja mijn nickname is wel lang, nick is ook prima!
Hoi Meiden.

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven.

Ik ben Star1987 en weet sinds gister dat ik zwanger ben.

Ik en mijn vriend zijn vanaf jullie bezig geweest, stiekem de hoop opgegeven en nu onverwachts toch zwanger... Uitgerekend dat ik rond 25 sept uitgerekend zou zijn.

Ik vind t mega spannen en weet in godsnaam niet wat ik nu allemaal moet doen wordt er erg zenuwachtig van
Oh trouwens, iemand vroeg nog naar het hartje luisteren. De vk zei woensdag dat je hartje van baby pas rond 12 weken ongeveer kan horen met zo'n ding (doptofoon ofzo?). Ik wilde graag eerder komen en toen zei ze dat je dat beter niet kan doen want als je het hartje dan nog niet kan horen schrik je weer zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven