Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
CD, check even je post!!
Opvallend dat nog veel mensen voogdij niet hebben geregeld. Wij ook niet. Eigenlijk dezelfde reden als CD, we komen er niet echt uit wie we willen vragen. Wij zijn het overigens wel van de kinderen van mijn zus, maar vriend vindt dat niet zo'n goede keus omdat zij al drie kids heeft en een nogal druk leven leidt. Maar op dit moment wel meest logisch omdat zij in dezelfde stad wonen. Maar goed, dat gaat op vrij korte termijn waarschijnlijk wel wijzigen.

Wij hebben overigens wel een testament, al sinds we een samenlevingscontract hebben, toen hadden we nog niet eens kinderen, maar dat is dan automatisch ook geregeld.
Miss, ja hier een moeie zwangere die om half 11 's avonds nog post... Ik kan ook gewoon niet in slaap komen, slaap vervolgens heel licht, moet nog minimaal 1, maar vaak meerdere, keren eruit om te plassen. Ik slaap overdag soms wel met zoon mee, maar dan slaap ik dus 's avonds helemaal niet meer. Blegh.

Wij hebben als eerste de zus van man gevraagd als voogd, zij heeft (met haar man) 1 kind. We wilden graag familie en de opa's en oma's vinden we niet geschikt, over 10 jaar moet het nog steeds kunnen he? Man heeft 1 zus, ik 1 broer, mijn broer is jonger dan ik en heeft nog geen kinderen (zelfs geen plannen in die richting).

Nu is bij mans zus de tweede onderweg (na een aantal jaren). Ze wonen een eind bij ons vandaan, we zien ze weinig en ze voeden totaal anders op dan wij. We krijgen ook veel commentaar.

Zoon is het gekste op mijn vader, dan mijn moeder en dan mijn broer en zijn vriendin. Zij wonen het dichtbij en we zien hen het meeste. Dus nu hebben we pas besloten om mijn broer te vragen. Hem uitgelegd hoe en wat en hij zei direct ja. We hebben hem erover laten nadenken (jonge vent, zonder kinderen, volop carriere), maar hij wil het heel graag doen. Zelfs al we er dadelijk twee (en misschien nog ooit meer) hebben.

Dus, dat moet nu worden vastgelegd. De reden dat we het nog niet hebben vastgelegd is gewoon dat we eigenlijk niet echt achter onze keuze stonden, maar er niemand beter geschikt was. Nu is die persoon er wel, voelen we ons er allebei goed bij en wordt het dus tijd dat het ergens staat.

Maar je hebt dus verplicht een testament nodig? Want wij zijn getrouwd, dus zo'n testament vind ik niet zo nodig. Alles gaat toch naar onze kinderen en ik vertrouw erop dat zij verstandig ermee omgaan. Tegen de tijd dat zij 20 zijn en criminelen trouwen, kunnen we daar alsnog gedetailleerder over zijn toch?
Wij hebben de zus van mijn vriend gevraagd. We hebben het ook nog niet formeel vast laten leggen.

Staat op onze "to do list" en die is best lang momenteel.

Het is wel verstandig om dit in een testament vast te laten leggen ook al ben je getrouwd.

Mijn ouders zijn een tijdje geleden ook nog naar de notaris geweest (natuurlijk niet voor de voogdij )

Het schijnt dat je iets moet vastleggen (wat weet ik niet precies "beetje klok/klepel verhaal") anders moeten de kinderen bijvoorbeeld al belasting betalen over de erfenis etc.

Nou ja moet wel iets gebeuren.

Pff ik heb al de hele avond behoorlijk heftige pijn in mijn onderrug en buik. Hmm ga toch maar voor de zekerheid een zijltje op mijn bed leggen vanavond.
Wow, Wicki, dat klinkt al best serieus. Spannend hoor! Mini was toch ook te vroeg geboren, hoeveel?

Mijn vriend heeft geen zus, dus dat gaat niet lukken

Kun je nagaan, is nog wel vriends vakgebied om dit soort zaken goed te regelen. Nou ja, ons eerst maar storten op andere zaken (zie Hyves).
Wat Wicki zegt klopt (hoe is het trouwens Wicki??). BMS als er nu iets met jullie zou gebeuren moet je inderdaad een voogd hebben, maar moet je ook iemand benoemen die de erfenis beheert totdat jullie kinderen meerderjarig zijn. Daarbij zal je broer ook een bepaald deel moeten hebben voor de opvoeding van de kids. De kans is natuurlijk niet groot dat jullie beiden iets zal overkomen, maar je kan het maar beter wel goed laten vastleggen. Het is niet het leukste om te doen, maar dan ben je er ook vanaf. Tenminste dat was mijn redenatie.
Wicki??? Vertel vertel, heeft t doorgezet? Wat spannend is dat weer!

Hier vriendje van g te spelen, grappig om twee van die kleine mannetjes zo samen te zien. Verder nog grote rommel omdat vriend bezig is met de nieuwe tafel. Vanavond eters (ouders van vriendinnetje l met hun kinders), dus dan moeten we wel weer aan tafel kunnen. Ben benieuwd...

Die voogden die wij hebben zijn niet verkeerd hoor. Zou t nog steeds prima vinden als de kinderen daar terecht komen. Zou alleen nu voor zus kiezen denk ik.
Nou hij zit er nog. Ik heb wel het idee al af en toe behoorlijke voorweeen te hebben. Dat herken ik niet. De verloskundige vertelde dat je bij een tweede zwangerschap meer last hebt van voorweeen etc. Maar dat dit niets zegt over wanneer het kindje komt.

Is er herkenning van de mensen met een tweede?

Mini was er in ieder geval met 37 weken (en dat ben ik vanaf morgen) Haha we zullen zien.

LB ik las je nieuws, gefeliciteerd!!

Bijzonder hoe het is gegaan maar blijkbaar heeft het toch zo moeten zijn (cryptische omschrijving maar in verband met herkenbaarheid doe ik het maar even zo)
ah cross met miss.

haha ik hoop dat het lukt met de tafel (anders japans eten;-))
Nee, geen voorweeen gehad. Althans niet bewust. Maar dat zijn wel de verhalen ja, dus zou goed kunnen. Spannend is het wel!

Ja, haha: Japans! Had mexicaans bedacht, maar misschien moet ik het nog maar omgooien
LB, gefeliciteerd!! Enne, heel erg bedankt voor je mooie kaartje en lieve cadeautje bij de drager!! Dat had echt niet gehoeven hoor, maar het was wel een leuke verrassing! Ook helemaal onze smaak, dus een schot in de roos.

Gaudi, bedankt weer. Hoe gaat zoiets in z'n werk? Bel ik maandag gewoon een notaris en zeg ik dat ik een testament wil of moeten we al van te voren nadenken over wat er allemaal in moet?
BMS, bij mij ging het samen met de aan -en verkoop van mijn huis, dus die notaris had ik al. Ik zou idd aan de hand van het overzicht wat Plukkie in haar post had staan wat offertes opvragen van het opmaken van een testament. Als je een notaris hebt uitgezocht, krijg je een gesprek. Daarin wordt alles besproken wat jullie in je testament willen hebben. Je hoeft er niet van tevoren echt over na te denken (behalve natuurlijk wie jullie voogd wordt en zo), want de notaris leidt je daarin. Vervolgens maakt de notaris een concept testament op, wat je eerst zelf leest en evt. nog aanvult / corrigeert voordat het allemaal officieel wordt.
Wat maak je het spannend Wicki. Ben je nu een week of 35/36 of al verder?

Ik had bij beide kinderen geen voorweeen, dus geen idee of dat bij een 2e erger is. Had bij de 2e wel meer naweeen, ook niet fijn.

Ik ben vanmiddag met zoon naar Thomas de Trein geweest. Was leuk! Zijn ook met de trein er naar toe gegaan, helemaal in stijl. N. was alleen erg teleurgesteld dat zij niet mee mocht en aangezien we voor volgende week zaterdag ook nog 2 kaarten hebben voor Piet Piraat daar nog maar 2 kaarten bij besteld. Zij vind dat ook wel leuk en dan gaan we gewoon met zijn 4-en.
Haha ik doe mijn best om het ook voor jullie wat spannend te maken...

Over een paar uurtjes ben ik 37 weken dus mag/kan ik thuis bevallen. Ik weet eigenlijk nog niet wat ik wil thuis of in het ziekenhuis. Nou ja ik zal het wel zien.

Moet nog wel klossen etc regelen en mijn "koffertje" klaar zetten.

Sorry ik misbruik jullie even om tegen aan te kletsen wat betreft mijn zwangerschap. Als ik zo opzij kijk naar mijn vriend hoef ik het daar niet te doen

Leuk zeg Pada. Ga je dan naar mijn woonplaats voor de voorstellingen?
Hier is de stille meelezert Maar even voor Wicki. Ik had wel voorweeen bij Muk (en niet bij Puk), dus herkenbaar. Voornamelijk veel harde buiken. Lastig maar gelukkig niet heel pijnlijk. Betekent wel dat het rommelt dus. Betekent ws ook dat het nog niet hoeft te komen maar wel dat er al veel voorwerk wordt gedaan en dat vond ik toch wel positief. Muk was trouwens later dan Puk dus dat de tweede altijd eerder komt ging helaas bij mij niet op.

Ik volg je wel hoor, dus zit ergens heel hoog op de tribune voor je te juichen (nu al).

Hier verder alles goed. Druk nog steeds, maar goed (wel financieel nog erg sappelen, vooral omdat we nog steeds maar 1 inkomen hebben, vriend doet zijn best voor een baan maar makkelijk is het niet zoals bekend). Met Muk ook. Die is al bijna helemaal zindelijk (nog niet snachts hoor) maar ze doet het super, ook het praten gaat me sprongen, zo leuk. Ook slapen is tegenwoordig aaneengesloten in de nacht. Nog wel vroeg wakker 530 enzo maar ja, daar doe je blijkbaar niks aan (heb het wel geprobeerd hoor haha)

Nog een paar dagen dan ga ik 4 daagjes skien met mijn twee zussen. Gratis. Mee met een persreis van mijn oudste zus. Heb er zo super veel zin in. Alleen al vanwege het slapen en lekker even niks doen haha. Maar ook voor het skien hoor Puk is vannacht voor het eerst bij mijn oudste zus blijven slapen (kan geen kinderen krijgen dus vond het altijd een beetje eng om kinderen te logeren te hebben, snap ik helemaal, maar alles gaat super geloof ik). Ook gaan we dit jaar weer eens samen carnavallen (vriend is brabo) en kinderen dan lekker uit logeren bij mijn ouders.

Werk gaat ook goed. Wel veel, 5 dagen werken, maar het is leuk. Zie de kinderen wel weinig en dat vind ik lastig, maar het is even niet anders zo.

Nou weer snel in de meelees stand en duimen voor Wicki.
Oh ja en Muk doet bijna geen middagslaap meer. Alleen nog op het KDV. Gaat best goed zo. Ze valt in ieder geval meteen in slaap savonds, is ook een voordeel haha, maar helaas slaapt ze er sochtends niet langer van. (das wel weer jammer )
Wicki, ik zit ook op de tribune hoor. Voorween weet ik niet zo goed meer. Had bij Pansje wel telkens krampen maar was meer buikgriep denk ik. Maar die naweeen, verschrikkelijk. Ik had ze bijna verdrongen maar pas vier dagen naar bevalling begon het voor mijn gevoel opnieuw. Ik moest ook echt gaan wegpuffen.

Klinkt goed allemaal, Scuba. Behalve die financien en het meer moeten missen van de kinderen. Komt vasr goed uiteindelijk. Hier nog wel middagslaapje, meestal tegelijkertijd dus dat is wel fijn.

BMS, had je smaak dus goed ingeschat. Voor Pansje ook gekocht. En dat kaartje was wel toepasselijk he, had ik toevallig nog liggen.
Spannend Wicki! Vanaf vandaag dus meldplicht!

Ik had zowel de eerste als de tweede keer flinke voorweeën. Dat zegt echter niets over wanneer je dan zou gaan bevallen. Ik heb het zo'n 3 weken gehad geloof ik. En ook hier kwam de 2e 10 dagen later dan de 1e.

Scuba, wat goed dat muk ook al zindelijk is. Hier nog geen teken aan de wand....moet ook eerlijk zeggen dat ik er niets aan doe. Het maakt madam niets uit en het liefst loopt ze de hele dag in haar poepluier.

Ik las op fb al van het logeerpartijtje, volgens mij hebben ze het super leuk (tante en nichtje)

Fijn dat je werk zo leuk is, anders wordt het nog zwaarder die 5 dagen.

Ik ben een beetje sjaggie. Zou vanavond een moordiner organiseren maar nu hebben 3 van de 8 zich ziek gemeld. Kunnen ze natuurlijk niets aan doen maar heb er echt zoveel werk aan gehad! Ik heb een spel uit de UK gekocht en helemaal vertaald. Verder ligt er nu een vermogen aan eten in de vriezer. En dan nog 2 gehuurde kostuums die weer terug kunnen. Nou ja, voor de volgende keer heb ik alles tenminste al in huis.

LB, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!!
oh nee Ziss, dat is balen! kun je niet drie andere mensen bedenken die wel kunnen komen? als je er zoveel werk in hebt zitten! wel een erg leuk idee trouwens, als je het ooit hebt uitgevoerd, hoor ik graag hoe het was en wellicht doe ik het je nog een na

wicki: hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten hoor, maar ja: kan dus ook nog 5 weken duren? zal wel niet he? hoop het iig niet voor je..

scuba: goed om even van je te horen, 5 dagen is ook veel, maar het is even niet anders.. wat goed van Muk! hier ook nog geen tekenen. ze trekt wel steeds haar luier uit, maar staat dan ook vrolijk op de vloer te plassen (ook als ik haar twee minuten daarvoor op het potje heb gehad). laat het maar even zo, komt uiteindelijk vanzelf wel!

gisteren erg gezellige avond gehad, kinderen veeeeeel te laat in bed (arme G lag te snurken op de bank op een gegeven moment), maar wel veel plezier gehad. nu beetje hangen en vanavond lekker uit eten (in kindvriendelijk restaurant in Bussum, ik ben benieuwd..)

ga nu even kijken of kamers van de jongens goed zijn opgeruimd
Tafel was dus op tijd af? Is ie mooi geworden? Foto graag!

We hadden wel drie anderen kunnen uitnodigen maar ik wilde het toch graag met deze groep doen. Dus jammer maar nu hebben we nog wat te goed en alles zit in de vriezer. Behalve mijn mooie jurk, snik

Wat wel jammer is is dat we net thuiskomen van de eerste hulp. Vriend heeft vanmiddag met voetballen met T hier voor de deur zich behoorlijk verzwikt. In de loop van de middag ging het steeds meer pijn doen en kwam er ook een behoorlijke bobbel op zijn voet. We waren op een kinderfeestje en zijn vanaf daar meteen doorgereden naar het ZH. Daar zit hij nog. Na een gesprekje en even voelen (toen zaten we daar al een uur met 2 kids) moet hij blijven voor waarschijnlijk een foto. Maar dat kon nog wel 2 uur duren... Ben nu dus thuis, kinderen liggen in bed en ik ga wat eten. Hopelijk valt het mee want hij zou woensdag naar de wintersport vertrekken.
O bah Ziss, dat is balen zeg. Hopelijk valt het mee met man! En dat van dat diner is ook balen! Erg leuk idee zeg.

Wicki: Thomas was inderdaad in jou woonplaats, volgende week gaan we naar jou geboorteplaats. Theater daar is ook vernieuwd erg mooi geworden.

Moet even naar meisje want die krijst.
Goed vooruitzicht Scuba even lekker er uit. Balen van de financien, hopelijk heeft je vriend snel weer werk (in welke richting zoekt hij?) Wel weer wennen om 5 dagen te werken (of valt het mee?) Moet je ook nog ver reizen of valt dat mee?

Leuk dat je ook op de tribune zit

Wat een leuk idee om een moorddiner te organiseren, Ziss. Wel enorm balen dat het dan niet door kan gaan. Hopelijk valt het mee met de enkel/voet van je vriend. Klinkt niet heel goed (ik heb ooit eens iets soortgelijks gehad toen had ik gescheurde enkelbanden). Misschien valt het mee en kan hij op wintersport.

Ah dus geen japans eten, Miss. Klinkt als een gezellige avond. Hier ligt mini tegenwoordig ook steeds later op bed. Vanavond was het dan zo rond half 9, maar voor de verandering sliep ze meteen. Ze is vanmiddag ook de hele middag buiten geweest, samen met een hele stapel buurkinderen (de ouders stonden er ook gezellig bij).

Ik heb hele leuke herinneringen aan het theater in mijn geboorteplaats, Pada. Ik was vroeger goed bevriend met de zoon van de toenmalige theaterdirecteur en ging daar vroeger dus vaak naar toe (achter de schermen maar ook naar voorstellingen die niet vol waren etc). Haha maar dat is al heeel lang geleden.

Hmm ik begrijp van mijn vriend dat het de komende tijd druk zal worden bij jullie op het werk. Hij maakt in ieder geval nu enorm lange dagen (en zit nu ook weer te werken). Hopelijk valt het voor jou allemaal een beetje mee qua drukte.

Hmm wat betreft voorweeen en bevallingen is er dus geen peil op te trekken (wist ik ook wel natuurlijk). Opzich vind ik het niet erg als het nog op zich laat wachten, maar dan moet dat voorweeen gedoe wel ophouden

Dit naweeen klinken niet fijn LB. Had jij zo'n snelle bevalling? Vaak is dat toch zo als je een hele snelle bevalling hebt?
Zal inderdaad voor je vriend helemaal wel druk zijn Wicki. Het is hier op de afdeling ook onrustig, ons eigen deel zal niet zo veel leiden maar de 2 andere onderdelen die onder onze dienst vallen waarschijnlijk wel en dat zorgt voor veel onrust.

En wat een leuke herrinneringen aan het theater. Wij gaan er af en toe met zijn 2-en heen en dan zeggen we meestal dat we vaker moeten gaan, maar dat blijft er dan weer bij.

N. had gistermiddag even geslapen omdat ze echt heel erg moe was al sinds zaterdag, maar dat resulteerde er wel in dat ze gisteravond tot 22.00 uur wakker was. Dat doen we dus ook niet weer. Wij waren schaatsen aan het kijken dus moesten steeds tussendoor even heen en in de dweilpauzes om en om even bij haar gelegen.

Scuba: fijn dat je werk leuk is, maar 5 dagen is wel veel. Hopelijk vind man snel wat zodat het financieel in elk geval iets rustiger wordt. Is hij nu al helemaal gestopt met zijn eigen bedrijf? En zijn jou zakelijke dingen al helemaal afgehandelt?
Nou, tafel nog niet af hoor, is veel werk. Het moet dus steeds weer opgeruimd worden, maar ja: we hebben gewoon geen plek o het ergens anders te doen. Wordt wel erg mooi, hebben ook nieuwe stoelen. Verheug op het moment dat we er voor het eerst aan kunen eten!

Erg balen van je vriend trouwens, hoop maar dat t een beetje meevalt!

Pada: herkenbaar ja, als s s middags slaapt, gaat ze 's avonds ook erg slecht slapen. De laatste avonden was t steeds behoorlijk laat (gisteren ook weer 9 uur en de avond daarvoor lag s er pas om 10 uur in en g zelfs pas tegen 12 uur! (toen lag ke wel te snurken op de bank inmiddels)

Nu maar weer even een beetje ritme dus.. Gelukkig kunnen we rustig aan doen vanmorgen, vriendlief kon jongens wegbrengen dus ukkies hangen nog in pyjama voor zapp met een broodje. Poets is al bezig, ga zo zelf nog even een bedje verschonen (stel die van oudste altijd uit omdat hij zo'n onhandige hoogslaper heeft) en straks even naar z (richting pada) voor een shop actie et een vriendin. Wel witte wereld hier, dus ben benieuwd naar de toestand op de weg.
Lekker geshopt Miss? Hier viel het mee hoor bij de weg, maar er stond wel een lange file vanochtend op de weg die jij moest. Was die toen jij ging al weer weg?

Ben nu wel nieuwsgierig naar jullie tafel. Wij willen ook tzt nog iets nieuws, dus kan wel wat inspiratie gebruiken.

Hoe is het met vriends pootje Ziss?

En Wicki heeft zich nog niet gemeld.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven