Entertainment alle pijlers

Stomme Telegraaf

27-01-2012 20:37 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt gek van de Telegraaf, wat een stomme krant. Ik heb de krant altijd gelezen. Tot vandaag, ik ga er mee stoppen want ik kom steeds meer stomme dingen tegen.

Lees hier een recept van de telegraaf:

2 el boter ~ 1 kleine ui, fijngesnipperd ~ 400 g risottorijst ~ 100 ml droge witte wijn ~ 1½ l groente- of kippenbouillon ~ 100 g doperwtjes ~ 1 lente-ui, in dunne ringetjes ~ 250 g gemengde paddenstoelen, in vieren ~ 300 g gorgonzola, verkruimeld

Bereiding:

Leg een vochtige, schone theedoek in een vergiet en zet er een kom onder. Schep yoghurt in de doek, leg een bord op het vergiet en sla de punten van de doek eroverheen. Laat 24 uur in de koelkast uitlekken, tot de yoghurt de dikte heeft van kwark. Rasp de citroenschil, voor de garnering. Schil de sinaasappels, snij de partjes eruit, zonder wit en pitjes. Zet de partjes met voldoende water en suiker op het vuur en laat inkoken tot een stroperige massa. Laat de compote volledig afkoelen en breng op smaak met citroensap. Schraap het merg uit het vanillestokje en roer door de uitgelekte yoghurtmassa. Sla slagroom stijf. Rooster in een koekenpan de noten, bestrooi met wat suiker en laat karamelliseren. Hak ze, eenmaal afgekoeld, in grove stukken en voeg samen met de citroenrasp, kardemon en kaneelpoeder bij de yoghurt. Breng op smaak met poedersuiker. Spatel voorzichtig de geslagen slagroom door het mengsel. Schep een beetje van de yoghurtmassa in doorzichtige cocktailglazen. Leg daarop een lepel compote en er druppel wat honing rond.

BEREIDINGSTIJD 45 minuten + 24 uur uitlekken

Echt zo stom!

Wat vinden jullie van de telegraaf?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:Susan schreef op 27 januari 2012 @ 20:58:

Er zijn gewoon twee recepten door elkaar heen gehaald, dat kan toch bij iedere krant gebeuren? Ik heb thuis een kinderkookboek met een recept waarbij de plaatjes in de verkeerde volgorde staan. Kan ook gebeuren.Ik heb een kookboek en daar staat me toch een lekkere foto in, dus ik wilde meteen dat recept maken, staat ook een verkeerd recept bij. Ja pech, kan gebeuren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik erger me aan alle kranten. De Telegraaf lees ik zelden maar daar doen ze tenminste niet hypocriet over het feit dat ze een sensatiekrant zijn. Veel andere kranten hebben van die lifestylemagazines in het weekeinde waarin BN-ers worden uitgehoord over hun privéleven. Dat onstijgt het niveau van de Privé niet.
Vandaag las ik een artikel dat een moslimpartij een verbod wil om honden thuis/binnen te houden. Dan kan je erop reageren en ik had geschreven dat ik vind dat die partij zich dan beter eerst kon hardmaken dat er geen schapen meer in een badkuip geslacht worden. Was al uren geleden en kreeg net bericht dat ze dat niet plaatsen omdat het tegen de regels is. Werd niet bij vermeld welke regels maar goed.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hé MV-tje. (sorry voor de off topic) Zou je jouw eigen topic weer willen laten openen? Want er is wat reuring ontstaan en misschien is dat niet terecht of wellicht is het weer terug te draaien.
Typerend voor die krant. Zo gaat het ook met de rest van het nieuws...
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 januari 2012 @ 13:26:

Vandaag las ik een artikel dat een moslimpartij een verbod wil om honden thuis/binnen te houden. Dan kan je erop reageren en ik had geschreven dat ik vind dat die partij zich dan beter eerst kon hardmaken dat er geen schapen meer in een badkuip geslacht worden. Was al uren geleden en kreeg net bericht dat ze dat niet plaatsen omdat het tegen de regels is. Werd niet bij vermeld welke regels maar goed.Omdat het een nogal beledigende reactie is? En behoorlijk achterlijk ook.
quote:molly74 schreef op 28 januari 2012 @ 13:28:

Hé MV-tje. (sorry voor de off topic) Zou je jouw eigen topic weer willen laten openen? Want er is wat reuring ontstaan en misschien is dat niet terecht of wellicht is het weer terug te draaien. Misschien kan ik beter vragen om hem te verwijderen dan.
quote:godstamebij schreef op 28 januari 2012 @ 14:03:

[...]

Omdat het een nogal beledigende reactie is? En behoorlijk achterlijk ook.Hey Middas
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 januari 2012 @ 14:04:

[...]

Misschien kan ik beter vragen om hem te sluiten dan.Nee, zeker niet laten sluiten, daar is het te waardevol voor. Ik hoop dat jij dat zelf toch ook wel ziet? Reageer anders even bij de mod-pijler. Dan ziet iedereen hoe of wat. Nu is het gewoon vervelend, dat snap je vast wel (zeker voor Ingelke, die speciaal voor jou haar postings liet staan tot zondag, om vervolgens niet meer de kans te hebben ze alsnog te verwijderen).
Waarom heb je een abonnement op een krant die je stom vindt?

Nou da's pas stom.
De Telegraaf zou wel goed genoeg zijn voor de kattenbak.
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 januari 2012 @ 14:04:

[...]

Misschien kan ik beter vragen om hem te sluiten dan.

Begrijp ik het goed dat jij hem niet hebt laten sluiten dan?

[sorry..off-topic]
quote:norma_jeane schreef op 27 januari 2012 @ 21:12:

Ik lees alleen maar roddels stomme berichten.En daar kom je nu al achter? Knap hoor...
quote:molly74 schreef op 28 januari 2012 @ 14:13:

[...]

Nee, zeker niet laten sluiten, daar is het te waardevol voor. Ik hoop dat jij dat zelf toch ook wel ziet? Reageer anders even bij de mod-pijler. Dan ziet iedereen hoe of wat. Nu is het gewoon vervelend, dat snap je vast wel (zeker voor Ingelke, die speciaal voor jou haar postings liet staan tot zondag, om vervolgens niet meer de kans te hebben ze alsnog te verwijderen).Nee ik heb direct gezegd dat ze haar posting kon verwijderen, lees maar na. Er zal wel een reden zijn dat het via de email gevraagd is . Dus dat ga ik niet hier op het forum zetten. De mod kan haar posting toch wel weghalen?
quote:bliksemse_bende schreef op 28 januari 2012 @ 14:31:

[...]

Begrijp ik het goed dat jij hem niet hebt laten sluiten dan?

[sorry..off-topic]Sorry ik verschrijf mij, bedoel verwijderen.
De mod weet toch niet wat zij weg wil hebben?

Staffen van de posts kan ook niet meer nu topic op slot zit. Denk dat ie echt weer open moet zodat ze het zelf kan doen.
Beetje offtopic hier.
Tja, de Telegraaf krijgt geen subsidie's zeggen ze, dus de recepten klakkeloos overnemen van internet kan iedereen doen.
quote:Twinkle1001 schreef op 28 januari 2012 @ 14:18:

Waarom heb je een abonnement op een krant die je stom vindt?

Nou da's pas stom.idd!
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 januari 2012 @ 14:38:

Beetje offtopic hier.Eh... ja waar moet het anders? In het modtopic mag niet en verder was er een topic maar daar kunnen we niet meer in, weet je nog?
En ik vind de telegraaf ook stom.
Moon je hebt mijn emailadres toch nog wel?
En dat recept lijkt me ook niet lekker, yoghurt met doperwten.
Jawel maar niet dat van de andere dames.
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 januari 2012 @ 14:38:

Beetje offtopic hier.waarom reageer jij niet op het mod topic? lijkt mij geschikter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven