hoe snel zwanger?

30-01-2012 01:48 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel waren jullie zwanger nadat je gestopt was met de pil? Laatste pil heb ik op 19 januari geslikt. Nog niet zwanger, maar zou ook te snel zijn denk ik.
Ja dat is waar. Zal nog niet echt betrouwbaar zijn zeker?
Ruim een jaar, maar niet bewust ermee bezig geweest, gewoon als het komt dan komt het, en het kwam... haha
quote:trancewoman schreef op 30 januari 2012 @ 12:21:

Ja dat is waar. Zal nog niet echt betrouwbaar zijn zeker?nog echt niet betrouwbaar, bedoel je?
Lees anders eerst een boek als "zwanger worden" van Mariel Croon, dat is zo verhelderend! Want om nou meteen met ovulatietesten te gaan beginnen als je niet eens weet hoe je cyclus werkt...

En begin inderdaad eerst eens met foliumzuur en vitamine D. Dat duurt een maandje voordat er voldoende van in je bloed zit.
Ja ik ga vrijdag even langs de bieb om boeken te halen. Zal eens kijken of dat boek er ook tussen staat
Trancewoman, de cyclus die je hebt als je de pil slikt is kunstmatig. Iedereen die de pil slikt heeft eigenlijk dezelfde cyclus.

Zodra je stopt met de pil moet je lichaam dit weer zelf gaan doen. Wacht je eerste natuurlijke menstruatie af en ga vanaf die eerste dag tellen tot aan de dag van je daarop volgende menstruatie etc. En zelfs dan kan het elke maand anders zijn, zeker in het begin.

Bij mij varieert mijn cyclus tot nu toe van 30 tot 34 dagen.

Succes en lees je eerst even in over dit onderwerp.
quote:Starshine schreef op 30 januari 2012 @ 07:48:

[...]

ach sommige vrouwen raken al zwanger als ze 1 pil vergeten zijn.

En anderen door gebruik van antibiotica terwijl onlangs is gebleken dat dit helemaal geen invloed heeft op de werking van de pil.
Ik ben half december 2010 gestopt met de pil. Ik was juni 2011 zwanger... (5 x een eisprong gehad), helaas is dit in augustus uitgedraaid op een miskraam. De eerste cyclus hierna duurde 44 dagen.... Daarna 29 en de volgende bleek ik weer zwanger te zijn Dus 2x in 1 jaar tijd. Nu inmiddels bijna 14 weken

Succes met zwanger worden!
quote:trancewoman schreef op 30 januari 2012 @ 12:10:

Berekend aan de hand van vorige ongesteldheid tot aan volgende ongesteldheid. Ik ben benieuwd naar donderdag als je aan de pil zit heb je geen ovulatie. Plus je cyclus wordt door die pillen op 28 dagen gezet terwijl je ECHTE cyclus misschien wel 34 dagen is. Dat weet je dus helemaal niet. Je ongesteldheid tijdens de pil is ook geen echte menstruatie maar gewoon een onttrekkingsbloeding.. Weleens goed je bijsluiter gelezen of je verdiept in de biologieles van je middelbare school>??
Dank je juutje!! Jij veel succes met je zwangerschap op naar een gezond kindje!!
Stoffen die nog in je bloed zouden zitten na het stoppen met de pil, waardoor je wellicht nog niet meteen vruchtbaar zou zijn, dat is een fabel.

Ik was alle keren meteen zwanger na het stoppen met de pil. Ben dus niet eens ongesteld geweest ( 4 keer, 1 keer miskraam, 3 kinderen)

Maar goed, dat is dus niet representatief, dat weet ik ook wel, maar het kan wel.
Toen ik met de pil stopte heeft het wel eens acht maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd.

En is dat echt zo, dat antibioticagebruik geen invloed heeft op de pil? Ik ken twee mensen die zo wel zwanger zijn geworden. Toeval?
Ik was binnen een maand zwanger.
quote:trancewoman schreef op 30 januari 2012 @ 12:21:

Ja dat is waar. Zal nog niet echt betrouwbaar zijn zeker?

Ik vind 't werkelijk niet te geloven dat je dit zelfs nog moet vragen...

Een menstruatie als je de pil slikt, is eigenlijk geen echte menstruatie.
april gestopt, juni was t raak.

bij nr 1 was t ook heel snel raak (als in, bij de eerste poging) maar toen was k al n paar jaar van de pil af..
Zes weken na het stoppen v.d pil.
quote:lottekeNL schreef op 30 januari 2012 @ 12:58:

Toen ik met de pil stopte heeft het wel eens acht maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd.

En is dat echt zo, dat antibioticagebruik geen invloed heeft op de pil? Ik ken twee mensen die zo wel zwanger zijn geworden. Toeval?Een AB kuur kan er voor zorgen dat je aan de diarree raakt, overgeeft of wat dan ook. Maar de AB kuur zélf hoeft geen oorzaak te zijn, blijkbaar is daar nu uitsluitsel over (dat wist ik dan weer niet, dat er een onderzoek is afgerond. Ik dacht dat ze dat niet mochten testen omdat een zwangerschap niet een risico is dat de meeste vrouwen die mee doen aan een onderzoek willen nemen. Ethisch niet echt verantwoord zeg maar...)
Bij eerste dochter (uit 2003) meteen 1e keer zwanger.

Ik ben in april 2011 gestopt met de pil, 2e ronde zwanger. Dat werd een miskraam. Daarna meteen weer zwanger. Weer een miskraam. Daarna meteen weer zwanger, nu uitgerekend in april....!

3x zwanger achter elkaar. Heel heftig (vooral hormonaal) maar ik wist ook van te voren niet dat ik zo vruchtbaar was..... Dat ik bij de eerste 8 jaar geleden meteen zwanger werd betekent niet dat je bij de tweede ook weer zoveel geluk mag hebben.

Succes!! (voor iedereen hier die zwanger wil raken)
Hebben jullie weleens zo'n ovulatietest gedaan?
quote:trancewoman schreef op 30 januari 2012 @ 14:21:

Hebben jullie weleens zo'n ovulatietest gedaan?Zucht.
quote:trancewoman schreef op 30 januari 2012 @ 14:21:

Hebben jullie weleens zo'n ovulatietest gedaan?Kleine tip: wacht nou eerst maar 'ns af of je uberhaupt ongesteld wordt! Kan zomaar maanden duren voordat je cyclus in orde is!
Die CVS is het schoonzusje uit haar topic Je nichtjes niet mogen zien. wie herkent dit?

Trancewoman, verderop in datzelfde topic heb je het er over dat je graag zou zien dat jouw eigen kinderen straks gewoon weer met die nichtjes kunnen spelen. Jouw kinderen moeten dus nog geboren worden, begrijp ik nu?
Ja klopt ja me kinderen moeten nog geboren worden want? Ja ik wacht alles wel rustig af
@sue het is niet zo dat iedereen die de pil slikt dezelfde cyclus heeft. Echter bij een goedwerkende pilis het vaak wel regelmatig. Ik had bijv een cyclus van 22dgn terwijl de meeste vrouwen een cyclus heeft van 28dgn. Daarnaast vloeide ik 3 dagen waar anderen t_7 dagen vloeien met dezelfde of soortgelijke pil
Ik was bij de eerste eisprong zwanger, maar ik moest wel eerst hormonen spuiten voor dat ei. Maar dat was ook 1 poging en raak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven