Waarom een smartphone?
maandag 30 januari 2012 om 15:33
Ik ben benieuwd wat een smartphone zo geweldig maakt. Waarom zou iemand kiezen voor een smartphone, en niet voor een ander toestel?
Voegt het echt wat toe?
Ben je niet bang dat je je privacy niet meer kunt bewaken?
Gebruik je echt al die mogelijkheden, of wil je vooral een mooie, nieuwe telefoon om mee gezien te worden?
Dit is serieus bedoeld, dus alle opmerkingen van 'voor mij geen smartphone' snap ik wel, maar voegen voor mij eventjes niet zo veel toe (sorry). In dat stadium zit ik zelf ook nog een beetje
Voegt het echt wat toe?
Ben je niet bang dat je je privacy niet meer kunt bewaken?
Gebruik je echt al die mogelijkheden, of wil je vooral een mooie, nieuwe telefoon om mee gezien te worden?
Dit is serieus bedoeld, dus alle opmerkingen van 'voor mij geen smartphone' snap ik wel, maar voegen voor mij eventjes niet zo veel toe (sorry). In dat stadium zit ik zelf ook nog een beetje
maandag 30 januari 2012 om 15:38
Heb al jaren smartphones, het begon met een palm, fijn omdat er functies opzaten die ik echt kon gebruiken ivm mijn opleiding en werk. Nu jaren verder en ik typ dit dus vanaf mijn telefoon, ideaal dus.
Wat privacy betreft is de computer minder veilig dan jouw smartphone. Het gaat erom hoe jij met jouw gegevens omgaat.
Wat privacy betreft is de computer minder veilig dan jouw smartphone. Het gaat erom hoe jij met jouw gegevens omgaat.
maandag 30 januari 2012 om 15:39
Ik hoefde er ook nooit 1. Email ontvangen op mijn telefoon was onzin, net zoals internet en noem alles maar op. Maar ik liet een paar weken terug mijn iphone in bad vallen en heb staan janken als een klein kind haha! Gelukkig kon hij gemaakt worden, anders had ik niet geweten wat ik moest doen.
Ik gebruik lang niet alle opties, maar vooral facebook, email checken, nu.nl ff kijken en doe wat spelletjes. En even snel viva app bekijken tussendoor tja, eigenlijk heb je het helemaal niet nodig. Maar ik kan nu niet meer zonder. Als ik nooit een iphone had gekocht, had ik het waarschijnlijk nu nog steeds niet gemist hoor! Dan had ik prima uit de voeten gekunt met alleen smsen en bellen. Maar als je het eenmaal hebt, is het lastig om zonder te kunnen. Ik vind zelf internetten oversl wel handig. Ff snel telefoonnummer opzoeken of waar je moet zijn bij een afspraak. Over privacy maak ik me niet druk. Je word toch al in de gaten gehouden overal (camera's op straat, via je mobiel ook als het geen smartphone is, noem maar op).
Ik gebruik lang niet alle opties, maar vooral facebook, email checken, nu.nl ff kijken en doe wat spelletjes. En even snel viva app bekijken tussendoor tja, eigenlijk heb je het helemaal niet nodig. Maar ik kan nu niet meer zonder. Als ik nooit een iphone had gekocht, had ik het waarschijnlijk nu nog steeds niet gemist hoor! Dan had ik prima uit de voeten gekunt met alleen smsen en bellen. Maar als je het eenmaal hebt, is het lastig om zonder te kunnen. Ik vind zelf internetten oversl wel handig. Ff snel telefoonnummer opzoeken of waar je moet zijn bij een afspraak. Over privacy maak ik me niet druk. Je word toch al in de gaten gehouden overal (camera's op straat, via je mobiel ook als het geen smartphone is, noem maar op).
maandag 30 januari 2012 om 15:41
Ik vind dit wel een goed topic. Ik zie mensen om mij heen steeds vaker een smartphone nemen...Ik zie ook dat ze vaak zó gefixeerd zijn op dat ding. Valt vooral op in vriendengroepen waarin er standaard elk kwartier wel even wat met de telefoon gedaan wordt per persoon. Ik heb echt gemerkt dat het afbreuk doet aan (oog)contact in real life.
Over een maand neem ik er ook een.....
Over een maand neem ik er ook een.....
maandag 30 januari 2012 om 15:43
Handig dat ik altijd mijn mail checken, handig dat ik altijd gratis kan smsen met whatsapp, handig dat als ik dadelijk op reis ben, bij wireless kroegjes ook mijn vrienden en familie op de hoogte kan houden, en leuk dat ik op momenten dat ik mij verveel altijd wat kan surfen, spelletjes spelen of whatsappen...
maandag 30 januari 2012 om 15:44
Ik heb er een omdat ik nog weleens verdwaal dus dan is de navi wel handig.
Ik vergeet nog weleens een afspraak en dat ding piept als ik ergens heen moet.
Ik kan er mee mailen. Ook handig want vergeet nogweleens wat.
ik heb een app voor hardlopen. Da's ook handig want je kan je eigen programma instellen.
en buienradar (da's ook fijn als je een eind aan het wandelen ben)
ow en ik gebruik hem als MP3 speler.
enne ik maak ook regelmatig een fotootje van iets dat ik miet moet vergeten
en op vakantie bij wifi-punten ff het weer checken of een woord vertalen wat je de hele week al niet snapt.
Ik vergeet nog weleens een afspraak en dat ding piept als ik ergens heen moet.
Ik kan er mee mailen. Ook handig want vergeet nogweleens wat.
ik heb een app voor hardlopen. Da's ook handig want je kan je eigen programma instellen.
en buienradar (da's ook fijn als je een eind aan het wandelen ben)
ow en ik gebruik hem als MP3 speler.
enne ik maak ook regelmatig een fotootje van iets dat ik miet moet vergeten
en op vakantie bij wifi-punten ff het weer checken of een woord vertalen wat je de hele week al niet snapt.
maandag 30 januari 2012 om 15:44
ik had voorheen ook nooit een smarphone, maar nu ik er 1 heb is het toch wel heerlijk en zou ik niet meer terug willen!.
ik gebruik hem vooral voor internet als ik wat moet opzoeken, facebook, whatsapp( gratis smsen) soms msn of een email versturen, leuke spelletjes spelen, youtube filmpjes bekijken, viva forum typ ik ook meestal met mn telefoon, en andere leuke apps je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het wel( tenminste heb alleen ervaring met iphone)
mijn abbo loopt over 3 maanden af en ben aan het twijfelen of ik wacht op de iphone 5 of even een nokia lumia 800 neem, maar het word wel een smartphone:)
ik gebruik hem vooral voor internet als ik wat moet opzoeken, facebook, whatsapp( gratis smsen) soms msn of een email versturen, leuke spelletjes spelen, youtube filmpjes bekijken, viva forum typ ik ook meestal met mn telefoon, en andere leuke apps je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het wel( tenminste heb alleen ervaring met iphone)
mijn abbo loopt over 3 maanden af en ben aan het twijfelen of ik wacht op de iphone 5 of even een nokia lumia 800 neem, maar het word wel een smartphone:)
maandag 30 januari 2012 om 15:45
Ik heb nog maar sinds oktober een smartphone. Heb ik hem daarvoor gemist? Nee. Zou ik hem nu weer kwijt willen? Nee! Ik kijk echt heel vaak even op internet, bijvoorbeeld dit forum of even iets opzoeken. En dan uiteraard Wordfeud en Angry Birds, heerlijk als je ergens even moet wachten en om de reclames van tv door te komen
maandag 30 januari 2012 om 15:46
maandag 30 januari 2012 om 15:49
Wat betreft de privacy denk ik wel dat mijn computer wat beter te beveiligen is.
Een eventuele smartphone is hoogstwaarschijnlijk voorzien van Android. Google dus. Google wil graag alles van je weten en komt daar met het nieuwe privacybeleid ook eigenlijk ronduit voor uit. Dan weten ze dus waar je naar zoekt, hoe vaak, hoe laat en ook exact waar, dmv je gps. Dat kan dan weer gekoppeld worden aan je telefoonnummer, je naam, adres en noem maar op. Weinig geheimen meer hoor!
Zelf surf ik in firefox met allerlei blkkeringen tegen dat soort volg-programmaatjes, dus dat makt voor mij wel uit.
Maar goed, als je dat niet doet, is het verschil wel stukken kleiner ja
En ja, ik denk dat het net zo is als met een mobiele telefoon an sich: toen ze niet bestonden ging je ook gewoon lekker thuis in je luie stoel uren met je vriendinnen bellen. Nu moet je elkaar door de dag heen non stop van vanalles op de hoogte houden. Verbetering? Geen idee. Verandering, dat wel. En aan alles wen je, en dan wil je het niet meer kwijt.
Maar ik zie dus voora
- wordfeud (spelletjes),
- social media,
- mail checken/surfen...
Men dan vooral omdat het kan. Niet omdat het moet. Klopt?
Een eventuele smartphone is hoogstwaarschijnlijk voorzien van Android. Google dus. Google wil graag alles van je weten en komt daar met het nieuwe privacybeleid ook eigenlijk ronduit voor uit. Dan weten ze dus waar je naar zoekt, hoe vaak, hoe laat en ook exact waar, dmv je gps. Dat kan dan weer gekoppeld worden aan je telefoonnummer, je naam, adres en noem maar op. Weinig geheimen meer hoor!
Zelf surf ik in firefox met allerlei blkkeringen tegen dat soort volg-programmaatjes, dus dat makt voor mij wel uit.
Maar goed, als je dat niet doet, is het verschil wel stukken kleiner ja
En ja, ik denk dat het net zo is als met een mobiele telefoon an sich: toen ze niet bestonden ging je ook gewoon lekker thuis in je luie stoel uren met je vriendinnen bellen. Nu moet je elkaar door de dag heen non stop van vanalles op de hoogte houden. Verbetering? Geen idee. Verandering, dat wel. En aan alles wen je, en dan wil je het niet meer kwijt.
Maar ik zie dus voora
- wordfeud (spelletjes),
- social media,
- mail checken/surfen...
Men dan vooral omdat het kan. Niet omdat het moet. Klopt?
maandag 30 januari 2012 om 15:55
Tja, dat is heel persoonlijk.
Voor mij:
- Internet, en daarmee altijd kunnen opzoeken als je ergens staat waar je heen moet, wat het tel. nummer is van het bedrijf waar je afspraak is, weerbericht/filemeldingen etc.
Dingen die ik anders vooraf doe, of als printjes meeneem.
Stond laatst in een vreemde stad, en moest toch ergens iets vinden (bepaalde winkel/pinautomaat/noem maar op). Normaal moet ik naar huis bellen of iemand vragen, nu had ik de iPhone van mijn vriendin.
- Agenda functie
- Typen! Ik kan met mijn oude simpele telefoon niet meer sms'en i.v.m slechte handen/reuma. Typen op een iPhone is heerlijk wat dat betreft.
Voor mij:
- Internet, en daarmee altijd kunnen opzoeken als je ergens staat waar je heen moet, wat het tel. nummer is van het bedrijf waar je afspraak is, weerbericht/filemeldingen etc.
Dingen die ik anders vooraf doe, of als printjes meeneem.
Stond laatst in een vreemde stad, en moest toch ergens iets vinden (bepaalde winkel/pinautomaat/noem maar op). Normaal moet ik naar huis bellen of iemand vragen, nu had ik de iPhone van mijn vriendin.
- Agenda functie
- Typen! Ik kan met mijn oude simpele telefoon niet meer sms'en i.v.m slechte handen/reuma. Typen op een iPhone is heerlijk wat dat betreft.
maandag 30 januari 2012 om 16:11
Ik heb een smart-phone en zou nu niet meer zonder willen. Heb daarvoor ook getwijfeld, maar zag wel hoe handig het was bij mijn vriend.
Wat ik veel gebruik:
- e-mail (handig in de trein, onderweg)
- reisplanner, (met name ns storingen checken!)
- navigatie
- buienradar
- whats app
- nieuws app
- wordfeud en andere spelletjes als ik me verveel
- gewoon handig om af en toe iets op te zoeken, zonder meteen de pc aan te moeten zetten of als je onderweg bent..
Moet wel zeggen dat er steeds meer mensen continue met dat ding bezig zijn. Daar kan ik me weleens aan storen. Laatst zat ik in een restaurant met vrienden en toen zat een vriend telkens z'n telefoon te checken. Dat vind ik eigenlijk best asociaal.
Wat ik veel gebruik:
- e-mail (handig in de trein, onderweg)
- reisplanner, (met name ns storingen checken!)
- navigatie
- buienradar
- whats app
- nieuws app
- wordfeud en andere spelletjes als ik me verveel
- gewoon handig om af en toe iets op te zoeken, zonder meteen de pc aan te moeten zetten of als je onderweg bent..
Moet wel zeggen dat er steeds meer mensen continue met dat ding bezig zijn. Daar kan ik me weleens aan storen. Laatst zat ik in een restaurant met vrienden en toen zat een vriend telkens z'n telefoon te checken. Dat vind ik eigenlijk best asociaal.
maandag 30 januari 2012 om 16:50
Ik wilde ook nooit aan de smartphone, totdat ik recent aan mijn rug ben geopereerd en veel plat op de rug moet rusten. Ik ben dus nu erg blij met mijn telefoon, omdat je dan wat kunt intenetten, mailen, spelletjes kunt doen, etc..
Ik heb nog geen internetabo, maar werk via ons netwerk thuis. Als mijn abonnement afloopt, koop ik een goedkope bundel in plaats van een duur abonnement. Ik wil geen 35 euro p/m telefoonkosten hebben.
Ik heb nog geen internetabo, maar werk via ons netwerk thuis. Als mijn abonnement afloopt, koop ik een goedkope bundel in plaats van een duur abonnement. Ik wil geen 35 euro p/m telefoonkosten hebben.
maandag 30 januari 2012 om 19:20
Ik heb er net sinds eergisteren 1... Wilde er ook niet aan, maar vind het nu toch inderdaad wel handig. Vooral aangezien het een soort alles-in-1 is. Ik kan nu foto's maken, gebruiken met hardlopen als mp3-speler en kan er mee internetten, radio luisteren etc. Verder een groot fan van whats-app. Ik moet zeggen dat ik er wel voor wil waken dat ik niet zoals sommige van mijn vriendinnen wordt inderdaad, die zitten er zo aan vastgeplakt, super irritant. Ieder berichtje moet meteen geopend en besproken worden. Ik vind dat 1-op-1 contact altijd voor gaat en heb hem dan ook (tot nu toe) standaard op stil staan... Als ik tijd heb whatsapp ik vanzelf wel terug.
maandag 30 januari 2012 om 22:21
quote:kookwekkert schreef op 30 januari 2012 @ 15:41:
Ik vind dit wel een goed topic. Ik zie mensen om mij heen steeds vaker een smartphone nemen...Ik zie ook dat ze vaak zó gefixeerd zijn op dat ding. Valt vooral op in vriendengroepen waarin er standaard elk kwartier wel even wat met de telefoon gedaan wordt per persoon. Ik heb echt gemerkt dat het afbreuk doet aan (oog)contact in real life.
Over een maand neem ik er ook een.....:-PHahaha!!
Over een maand neem ik er ook een.....:-PHahaha!!