Pms, teunisbloem- en tarwekiemolie en zwanger willen worden

31-01-2012 09:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Wij zijn sinds anderhalf jaar ongeveer bezig om zwanger te worden. Dit schiet niet echt op en ik probeer zo min mogelijk eraan te denken.Lukt uiteraard niet echt, heb elke maand weer net iets teveel hoop..

Omdat ik ook best last heb van PMS ben ik gaan googlen en kwam ik uit op teunisbloemcapsules,ik gebruik ze nu bijna een maand en heb praktisch geen last van PMS. Sinds 2dagen weer wat gevoelige borsten (ipv 2weken) en sinds vandaag pas me 1ste pms-puistje.

Bij die teunisbloemcapsules las ik ook dat tarwekiemcapsules bevordelijk zouden zijn voor de innesteling, de reacties van vrouwen die ik gelezen had op dat andere forum is dat de meeste de 1ste maand tarwekiempillen gelijk zwanger was!

(mag ik ook?)

Nu is mijn vraag, hebben jullie hier ervaring mee? Met zowel de teunisbloem als de tarwekiem?

En als je dus wel zwanger bent (voor de positieve test) hoe waren dan de maandelijkse (pms)kwaaltjes? Merktte je al voor de test dat je zwanger was?

Dank jullie wel vast!

Liefs cookie
Maarehh.... als je zwanger bent heb je toch geen PMS meer? Want dat betekent toch PreMenstrueelSyndroom? En er is toch geen menstruatie aan het aankomen, dus ook geen pre?
Ik heb er ook veel over gelezen, maar nooit met tarwekiem en teunisbloem begonnen.

Wat ik wél ben gaan doen is extra vitaminen bijslikken. Deze worden voorgeschreven door de artsen in Dusseldorf.

- Vitamine B6

- Vitamine B11 (=foliumzuur)

- Vitamine B12

- Vitamine D3

- Vitamine E

Of het heeft geholpen zal ik nooit durven zeggen. Maar ik ben ermee begonnen na de tweede terugplaatsing (met ICSI) en van de derde terugplaatsing ben ik nu zwanger...
Ik bedoel de menstruatie waar je op 'wacht' als je nog niet weet dat je zwanger bent. snap je m?

Hoe voel je je qua klachten in de eerste zwangerschaps weken? Zijn er dan geen pms klachten of minder?
Ik had helemaal geen klachten, pas in week 7 een raar soort misselijkheid op het moment dat ik honger kreeg en vermoeidheid. Maar krampen of zere borsten ofzo, nooit last van gehad. Iedereen is anders.
Gefeliciteerd met je zwangerschap Karan! Hoe ver ben je?

Ik slik naast de teunisbloem en tarwekiemolie dagelijks Centrum, daar zit ook alles in.

Ik vind het zo spannend allemaal en wil het zo graag, Ben altijd weer ff chagrijnig de 1ste dag van menstruatie
Cookie, als je al anderhalf jaar bezig bent, ben je al naar de huisarts geweest? Na een jaar kun je doorverwezen worden naar het ziekenhuis he... En heb je al geprobeerd te temperaturen? Ovulatietesten?
Thanks cookie. Zit nu op 18 weken.

Ik gebruikte juist geen standaard vitaminepreparaten, omdat ik had gelezen dat je dan ook juist dingen binnen kan krijgen die je niet nodig hebt of die zelfs tegen kunnen werken.

En wat ingmagh zegt... Heb je er al over gedacht om een keer langs de huisarts te gaan? Anderhalf jaar is echt al behoorlijk lang...

Ik had in het begin ook geen klachten. Ik had tot een week of 8 het gevoel dat ik ieder moment ongesteld kon worden. Verder ook wel pijnlijke borsten maar dat is bij mij standaard de tweede helft van mijn cyclus. Daar dus niets anders in...
Nee ik ben bewust nog niet naar de huisarts geweest, ik ben bang dat het dan een obsessie zal worden.. Dat is ook de reden dat ik geen ovulatietesten doe of temperatuur.

Miss denk ik daar bwv volgende maand anders over, maar ik zie dat als een heel hoge drempel. En ben bang dat ik het gevoel van falen zou hebben als er iets mis zou zijn bij mij.
Anderhalf jaar is idd best lang, bij ons is het net iets anders omdat me man in het buitenland werkt en dus telkens 8weken weg is. Dus heb niet elke maand kans, als ik het nu niet ben hebben we pas weer in April kans.

Geduld he;)
Ik weet dat het bij mij niet voelde als falen toen er iets mis bleek te zijn. Ik was juist opgelucht dat het bekend was en we er eventueel wat aan zouden kunnen doen.

Het temperaturen vond ik trouwens niks obsessiefs aan. Ik wist hierdoor of en wanneer ik een eisprong had gehad en kon dan mijn NOD uitrekenen. Omdat je pas achteraf weet of je eisprong is geweest kun je ook niet op een temperatuurdip vrijen en kan het niet echt obsessief worden.

Ovulatietesten heb ik niet kunnen gebruiken. Door een verhoogde LH-spiegel, is die bij mij altijd positief. Zou wat worden, de hele maand in bed
Wij hadden pech en bij ons was er allebei iets mis.

Bij mij voelde het ook als een opluchting, dat we in ieder geval van dat verplichte seksen af waren. Want dát vond ik pas echt erg. Zo van: ik ben NU vruchtbaar dus we MOETEN seks hebben.

Vreselijk.

Het heeft bij ons beiden nooit als falen gevoeld.
Ik ben daar dus wel bang voor en voor het schuldgevoel, zou bang zijn denk ik dat mijn man me het kwalijk zou nemen en me niet meer als 'echte' vrouw zou zien.. Ergens weet ik natuurlijk dat dat wel kul is want hij is echt een schat en waanzinnig lief, zou zoiets ook niet zeggen.Ik kan ook best onzeker zijn, dat speelt ook mee natuurlijk.

Miss ben ik er strax wel echt klaar voor (voor zkh) en dan zou ik me ook wel daarover heen zetten!

Maar ik ben nu ff weg, vanmiddag weer terug!

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ik ben ook sinds een week begonnen met tarwekiemolie. Maar ik weet niet of het uberhaupt helpt bij mij. Ik heb nl geen eisprong. Spuit daar nu hormonen voor. Maar tot nu toe nog geen eisprong gehad... (een jaar bezig nu) hopelijk gaat het met de tarwekiem beter. (eigenlijk geloof ik er niet in, maar wil alles geprobeerd hebben)

Karan, ik ga de vitaminen die jij beschrijft ook maar halen, alle beetjes helpen. En jij hebt mooi resultaat! Heb je verhaal gevolgd op een ander topic..!
Ik heb geen ervaring met teunisbloem- of tarwekiemolie, maar toen ik zwanger was, dacht ik dat ik gewoon PMS had... (Gespannen borsten, kramperig gevoel in mijn onderbuik, vermoeidheid). De klachten kunnen precies hetzelfde zijn. Bedankt, Moedernatuur!
Goeienavond ,

Ik heb een vraagje ik ben vandaag begonnen met de tarwekiem capsulles maar hoelang zou je dat moeten slikken ?? Wil namelijk heel graag zwanger worden en heb al 2x miskraam gehad en laatste x zwangerschaps weefsel verloren .. Wie kan mij hier informatie over geven ??

Groetjes silvana
In de maand dat ik tarwekiemolie ging slikken ben ik ook zwanger geworden!! Toeval!! Helaas werd dit een miskraam.. Had ze al weggegooid maar nu weer 3 maanden aan de gang en ik denk erover na om het weer te kopen!! Succes
Ik zou ze blijven slikken tot je zwanger;) ook voor de man is het goed, bevordert de zwemmers. Helpt het niet dan is het ook gewoon een hele goede vitamine.

Heb je weleens gehoord van Maca- poeder? Ik hoop dat je wat aan de link hebt, ik heb van haar veel overgenomen.

http://missnatural.nl/sup ... n-zwangerschapsproblemen/

Ik ben inmiddels na 5jaar proberen nu bijna 7 weken zwanger, heel spannend want vorig jaar is het geëindigd in een miskraam.. Maar probeer vertrouwen te hebben in je lichaam Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven