Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
quote:[message=11080577,noline]ochtendmens schreef op 31 Liefde overwint alles, als het van beiden kanten komt....PRECIES!!!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Ik denk dat Kunstje dezelfde gedachten heeft als ik:

- stel je voor dat hij heel erg gaat veranderen

- en dat hij gaat inzien wat hij weggooit

- dat hij weer van me gaat houden

- en dat we samen weer gelukkig kunnen worden

- ons gezin weer compleet

- we delen zoveel samen

- er is nog zoveel voor te vechten.

- stel dat we weer gelukkig worden samen

- daarom wil en kan ik nog niet loslaten

Maar hoe reëel zijn die gedachten? Niet reeel. Het is ónze sprookjeswereld Kunstje. Wij willen het zo, onze exen (al heel lang) niet (meer)....
Gequote uit een ander topic ('man blijft nachtenlang weg') maar voor mij erg geruststellend..:quote:gewoonsuz schreef op 30 januari 2012 @ 21:38:

Hoi Irene,

dat komt waarschijnlijk omdat je nu nog vol vragen zit. bij mij heeft heel lang de waarom-vraag alles overheerst. Ik kon er niet over uit dat iemand iemand anders dit aan kon doen. Waarom hij mij dit aangedaan had. De eeuwige schuldvraag; had ik meer/iets anders kunnen doen? Had ik hem aan zijn lot overgelaten? Als ik anders gereageerd had, was het dan anders gelopen? Heeft hij in al die nachten bij een ander in bed gelegen? Lag het allemaal aan mij?

En weet je, op een gegeven moment komt die berusting, echt. Het antwoord op al die vragen maakt voor mij namelijk niet meer uit. Het is gebeurt, het is mij overkomen, ik heb heel erg veel geleerd, een klein tasje met bagage meegenomen en bovenal : ik ben er sterker uitgekomen. En nogmaals, ik ben van heel erg ver gekomen, die weg is lang. Ik ben in totaal 5 x bij hem weg gegaan - en ook weer teruggekomen. Omdat hij mijn wereld vulde met beloften en luchtbellen. Ik wilde hem zo graag geloven, te graag. Ik wilde met mijn verhaal alleen maar laten zien dat als ik het overleefd heb, jij dat ook kan. Je moet alleen inzien dat vechten tegen de drugs zinloos is, je gaat die strijd nooit winnen.

En je houdt jezelf waarschijnlijk nu op de been door nog heel erg met hem bezig te zijn. Dat probeert hij nu door dat rare whatsapp grapje. En het lukt hem ook nog, want je bent helemaal aan het analyseren waarom, hoe en wat. Heel begrijpelijk, maar pas als je hem kan loslaten, kom je weer terug bij jezelf. Hij is niet meer belangrijk, jij en je kinderen tellen nu.

Wat eerdere posters al aangaven, wat als er iets met jou en de kinderen is/was. Dan was hij dus niet bereikbaar. Dus kon het hem niks schelen. Dus is hij jullie niet waard. Klinkt echt belachelijk simpel, maar zo is het wel. Wat hij doet en laat op dit moment, met wie hij in bed gelegen heeft en bij wie hij nog in bed gaat liggen, niet meer jouw probleem. Volgens mij gaf iemand het al eerder aan, maar ik zou me echt even laten testen op SOA's en dergelijke. Als mensen onder invloed zijn, maakt het vaak niet zoveel uit waar ze hem in hangen. Daar denken ze helemaal niet over na. Vooral cokegebruikers voelen zich onoverwinnelijk en staan niet stil bij eventuele consequenties van hun daden.

Jij wil niet opgescheept worden met een fout van zijn kant. Los daarvan, wil jij echt ooit nog samenzijn met iemand die je vernederd (hij vindt je niet belangrijk genoeg om de telefoon op te nemen als jij belt/je kent zijn vrienden niet en hij n**kt er op los met andere vrouwen), iemand waarvoor je eigenlijk bang bent als hij gebruikt heeft (en daar stopt ie echt niet mee voor jou, of voor de kinderen hoor!) en iemand die tegen je liegt en dingen verzwijgt?

Ik wens je alle kracht en sterkte die je nodig hebt. Laat hem los Irene, en hou je vast aan jezelf. Je bent sterker dan je denkt.
Maarr...... Ik weet precies hoe je je voelt Kunstje.. Verstandelijk weet je dit allemaal wel, je gevoel schreeuwt maar om één ding.. TERUG!

En dan kunnen 100.000 mensen tegen je zeggen dat je je niet als deurmat moet laten gebruiken (mij is dit letterlijk meerdere malen gezegd geworden; zó zien mensen dat dus echt!), zelf wil je alleen maar je oude leventje terug. Dát er dus niet meer is, en ook nooit meer terug zal komen, maar dat zien we (nog) niet..
quote:Soyli schreef op 31 januari 2012 @ 12:17:

[...]

Want vergeet niet dat ex zo zn eigen emoties heeft en niet voor niets bij zn vriendin woont. Hij gaat niet zomaar over die relatie heen kunnen stappen om vrolijk met jou verder te gaan. Hij is verliefd (waarschijnlijk) en hij laat iets achter als hij toch voor jou kiest. Onderschat dat niet.

.

Ik ben bang dat ik daar niet genoeg aan gedacht heb, maar ik geloof nog steeds dat hij meer van mij houdt.

Maar in bepaalde opzichten heeft hij wel gelijk. Door depressies ed ben ik de laatste jaren veel met mezelf bezig geweest en heb hem weinig aandacht geschonken en voor vanzelfsprekend aangenomen. Dan komt mevr. Wijdbeens die hem alle aandacht gaf en hem achterna gezeten heeft. Daarmee valt niet goed te praten wat hij gedaan heeft, maar inmiddels kan ik het wel begrijpen. Ik heb afgelopen periode hard gevochten voor mezelf en nu blijkt dat de depressies wegblijven door elke dag een simpel tabletje vitamine B12 te nemen.

Inmiddels heb ik me ook gerealiseerd dat ik mijn zelfbeeld niet zo van hem moet laten afhangen. Dus wat er ook gebeurt, ik ga weer een baan zoeken en weer studeren!
Yep een tekort aan B12 doet gekke dingen met je lijf en geest. Logisch dat je niet jezelf was.

Je zelfbeeld is iets wat uit jezelf komt. Haal daar je energie uit en je zelfvertrouwen, dat heb je niet van anderen nodig.
Dat ik mijn zelfbeeld zelf moet maken en niet van anderen laten afhangen, ben ik aan het leren. Maar het gaat moeizaam. Gek genoeg heeft afgelopen periode daar wel bij geholpen. Dat anderen heel erg met je meeleven en laten blijken dat ze je aardig vinden. (hangt het natuurlijk toch weer van anderen af). Maar hoe vernederd ik me ook gevoeld heb, ik had wel zo iets van : ik ben wel de moeite waard en als jij dat niet ziet ben jij fout.

Hoe dan ook, ik werk er aan, anders komt het nooit meer goed met me.

Ik denk niet dat ik vandaag nog iets hoor en misschien reageert hij wel helemaal niet op mijn mailtje. Dat zou nog eens een afknapper zijn! Maar van mijn kant is er nu stilte. De bal ligt in zijn hoek, en verder doe ik nu even niets.
Behalve mezelf opvreten, natuurlijk!
Kunstje, hij had je daarin moeten steunen ipv weglopen !!!!!
zonder tegenslag is er geen overwinning
Dat vond ik in eerste instantie ook, maar ik begrijp nu dat hij dacht dat ik niet meer van hem hield. Zoals al eerder gezegd was hij door de week weg en alleen het weekend thuis. Als je dan elke keer een vrouw aantreft die in de put zit en boos is en nergens zin in heeft, kan ik me wel voorstellen dat je daar op een gegeven moment genoeg van hebt. Neemt niet weg dat hij meer begrip op had kunnen brengen. We hebben allebei fouten gemaakt en als we daarvan kunnen leren, kunnen we er nog iets van maken. Zo niet, dan is het over en uit.
Oeps, Soyli, volgens mij is het tegen de regels om andermans stuk te quoten in een ander topic....
En volgens mij moet iemand een nieuw topic aanmaken omdat deze al over de 3100 posts heeft.

Aan wie de eer?
Is reeds gebeurd en heet gewoon Tja, en dat was het dan, deel 2
Net even samen met dochter gehuild, om het verlies, om het verlaten van het huis waar we net aan gewend waren....om alles....

Ben op dit moment weer nergens .bah
zonder tegenslag is er geen overwinning
@habithere, we zijn verhuisd naar, Tja, en dat was het dan deel 2, aangezien dit topic zijn maximum bereikt had.

Ik begrijp dat vandaag weer moeilijk was. Sterkte en

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven