Geld & Recht alle pijlers

smartengeld EN letselschadeadvocate?

31-01-2012 17:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik heb in juli een auto-ongeluk gehad. Heb hierbij last gekregen van mn nek en schouder. Tegenpartij is na behulp van DAS schuldig verklaard voor de auto schade. Daarna heeft de verzekering van mn partner contact met me opgenomen omdat mijn vriend verzekerd was voor personenschade. Voor hun moest ik mn gemaakte kilometers naar ziekenhuis en noem maar op opschrijven, de gemaakte kosten, het gemiste loon en noem maar op. Dit is allemaal gedaan en heb een smartengeld gekregen. Maar is hierbij de tegenpartij wel aansprakelijk gesteld?? Dus moet ik nu toch nog een letselschadeadvocaat in handen nemen of is de verzekering hetzelfde als wat de letselschadeadvocaat doet?
Doorgaans worden dit soort dingen inderdaad tussen de verzekeraars onderling geregeld. Je hebt je schade nu toch vergoed gekregen? Wat wil je nu nog van de tegenpartij dan?
Winter is coming...
Ben je wel laat mee met een advocaat. Had je meteen moeten doen. Vriendin van me heeft gelijk actie ondernomen en na 3 jaar getouwtrek met verzekeringen heeft ze haar recht behaald. Had verschillende blijvende letsels opgelopen.

Je moet wel een medisch dossier hebben sinds het begin
Oke heel erg bedankt! Ik had twijfels omdat de contactpersoon van de verzekering zei dat we voor de kosten verzekerd waren. En een medisch dossier die heb ik. Ben bij neuroloog en manuele therapeut onder behandeling geweest.
Maar appelsien, ging dat getouwtrek over de uitkering door de verzekeraar? TO, ben je het niet eens met wat de verzekeraar heeft uitgekeerd?
Winter is coming...
Bedoel je misschien dat je de niet materiele schade vergoed wilt krijgen? Een sorot van schadevergoeding vanwege het feit dat jij zo'n nare tijd hebt doorgemaakt?
Ja maar als je blijvende letsels hebt moet je een hele goede advocaat hebben want dat betekent dat het invloed heeft op werk, geZin etc.... Ga er mee aan de slag. Verzekeraars zijn een grote boevenbende. Als je al die tijd behandeld bent geweest zit je goed.
TO schrijft dat ze een smartengeld heeft gehad. Immateriële schade is dus kennelijk ook al vergoed.
Winter is coming...
ik ben er zelf tevreden over, maar wil dat de tegenpartij weet wat hij mij heeft aangedaan. Vooral omdat deze man totaal niet hulpbehoeden was na de aanrijding ( wou zelfs wegrijden), hij verschillende verhalen heeft verteld. Uit schade van auto's wel gebleken is dat mijn verhaal klopte en zijn verhaaltjes niet.
@ winterqueen.. Nou er waren meerdere partijen bij betrokken en niemand wilde aansprakelijkheid erkennen. Ze had een hele goede advocaat en een uitgebreid medisch dossier. Rechtzaak gewonnen en ze heeft een redeljjk bedrag gekregen... Weet nou niet welke kosten dat juist zijn.
Oké, je wil dus dat hij 'sorry' zegt. Is dat het?
Winter is coming...
@appelsien, dank voor je reactie! Geen erkenning van aansprakelijkheid en daardoor dus geen uitkering komt inderdaad regelmatig voor. Maar het is mij niet duidelijk of dat hier ook speelt...
Winter is coming...
Uhm nou ja wil gewoon dat hij ( zijn verzekering ) voor de kosten en mijn levensvreugde opdraait. Maar als het waar is dat de verzekering het terughaalt bij de tegenpartij ben ik blij. Ik heb trouwens nog niks ontvangen alleen via de telefoon dit aanbod gekregen en hij ging het in orde maken.
Het zou heel goed kunnen dat jouw verzekeraar het weer bij zijn verzekeraar gaat claimen (verzekeraars willen ook geen geld verliezen natuurlijk). Maar het is niet altijd zo, dus ik zou het gewoon even vragen bij je verzekeraar.

Sterkte! Dit soort dingen zijn erg frustrerend...
Winter is coming...
Oke heeel erg bedankt! Neem morgen even contact op met de contactpersoon van de verzekering.

Bedankt, Ik vind het hondsvermoeiend!
Dus de tegenpartij (of zijn verzekering) heeft de autoschade betaald. En de verzekering van je vriend gaat je overige schade en onkosten betalen. Daar ben je ook mee okkoord gegaan.

Wat wil je nu nog van die man dan? Al je schade en onkosten zijn immers naar tevredenheid vergoedt?

En wat bedoel je met "dat hij moet opdraaien voor je levensvreugde"?
Hoe ernstig was het ongeluk?

Je doet alsof je half dood was. Is dat zo?
Ik ben in 2004 betrokken geweest bij een auto ongeval. DAS heeft lang mijn "zaak" behartigd vooral omdat het mij te veel energie kostte en ik vooral bezig was met herstel/revalideren. Zij hebben er een puinhoop van gemaakt, ik durf ook wel te zeggen dat desinteresse en gemakzucht mij zeker 15.000 euro heeft gekost.

In 2009 heb ik mijn dossier daar weggehaald en ben rechtstreeks naar een letselschadejurist gegaan, ik was bang dat dit mij veel negatieve energie zou kosten omdat je continue weer met het ongeluk bezig moet zijn. Niets was minder waar, zodra ik eenmaal daar was werden alle zorgen weggenomen, er werden duidelijke onderzoeken gedaan binnen anderhalf jaar werd mijn zaak gesloten. Mocht ik ooit weer zoiets krijgen, dan stap ik rechtstreeks naar een deskundige, DAS echt nooit weer.
quote:lindseys schreef op 31 januari 2012 @ 17:33:

Uhm nou ja wil gewoon dat hij ( zijn verzekering ) voor de kosten en mijn levensvreugde opdraait. Maar als het waar is dat de verzekering het terughaalt bij de tegenpartij ben ik blij. Ik heb trouwens nog niks ontvangen alleen via de telefoon dit aanbod gekregen en hij ging het in orde maken.

Zou je eea even kunnen toelichten, zodat er een beter beeld is van je schade? Je hebt het over autoschade en dat deze inmiddels is vergoed, toch? Wat bedoel je exact met "kosten van jouw levensvreugde"? Heb je blijvend letsel overgehouden of maanden gerevalideerd?

Welk aanbod heb je gekregen telefonisch en gezien het feit dat je schijft dat het in orde gemaakt wordt, neem ik aan dat je het aanbod hebt geaccepteerd?

Zou je bovenstaande vragen misschien kunnen toelichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven