Project Management
woensdag 1 februari 2012 om 19:49
Dames,
Voor mijn tentamen Project Management moet ik een project verzinnen. Het mag niet een te klein project zijn en uiteraard ook niet te groot. Ik ben al dagen aan het denken, maar ik kom er niet uit. Wie heeft er een goed idee?
Voor mijn tentamen Project Management moet ik een project verzinnen. Het mag niet een te klein project zijn en uiteraard ook niet te groot. Ik ben al dagen aan het denken, maar ik kom er niet uit. Wie heeft er een goed idee?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
woensdag 1 februari 2012 om 20:00
Veel meer informatie heb ik ook niet. Het organiseren van een verjaardagsfeestje is bijvoorbeeld te sumier. De bouw van een huis is te uitgebreid. Het project moet minimaal 6 weken duren en maximaal een half jaar. Verder moeten er een stuk of 10 resources in voorkomen.
woensdag 1 februari 2012 om 20:21
Ja, ik doe het idd naast mijn werk. Nee, daar zijn alleen te grote, complexe projecten. Iets als bijvoorbeeld het aanleggen van een tuin zou een goed onderwerp zijn, alleen die mag niet, omdat dit in een voorbeeld als behandeld is.
woensdag 1 februari 2012 om 20:21
Ik vind dat idee van een bruiloft of evenement organiseren helemaal niet zo vreemd eigenlijk. Prik je een fictieve dag en ga je offertes opvragen (wel ff duidelijk maken dat het niet voor het echie is, voorkomt ergenissen bij bedrijven....). Locatie, catering, entertainment, het komt er allemaal bij kijken.
woensdag 1 februari 2012 om 20:38
Als je naast je werk een opleiding doet is het wel erg handig als je het direct in de praktijk kunt brengen. Het mes snijd dan aan allerlei verschillende kanten. Je kan dingen doen in werktijd en je baas kan zien dat je nog meer kan als je dagelijks bezigheden.
Kun je niet met je leidinggevende overleggen of ze daar echt niet een kleiner project voor jou hebben?
Kun je niet met je leidinggevende overleggen of ze daar echt niet een kleiner project voor jou hebben?
woensdag 1 februari 2012 om 20:41
Een evenement (vrijwilligersklus) organiseren voor NLDoet op 16 en/of 17 maart? Zie www.nldoet.nl Kan je meeliften op de landelijke promotie, je kan het zo groot en zo klein maken als je wilt en je hebt een leuk eindresultaat! Erg leuk om te doen!
woensdag 1 februari 2012 om 20:55
Workshop of feest zijn inderdaad leuke!
Heb je niet iemand in je omgeving die binnen nu en een half jaar 50 wordt/25 jaar getrouwd is/gaat trouwen oid en dat wel groots zou willen vieren met jouw hulp? Lijkt mij persoonlijk ontzettend leuk om te doen.
En anders is iets voor je werk ook leuk. Een workshop zou kunnen, maar ook bijvoorbeeld een personeelsuitje, teambuildingactiviteit, you name it.
Zou in ieder geval sowieso iets doen waarmee je je omgeving blij maakt, sla je mooi twee vliegen in een klap.
Heb je niet iemand in je omgeving die binnen nu en een half jaar 50 wordt/25 jaar getrouwd is/gaat trouwen oid en dat wel groots zou willen vieren met jouw hulp? Lijkt mij persoonlijk ontzettend leuk om te doen.
En anders is iets voor je werk ook leuk. Een workshop zou kunnen, maar ook bijvoorbeeld een personeelsuitje, teambuildingactiviteit, you name it.
Zou in ieder geval sowieso iets doen waarmee je je omgeving blij maakt, sla je mooi twee vliegen in een klap.
woensdag 1 februari 2012 om 21:37
Wat doe je voor opleiding?
Kun je ontwerpen? Ontwerp anders een product, zoek investeerders (familie, vrienden die een tientje in leggen ofzo) om een prototype te bouwen en probeer die vervolgens te verkopen. Rendement gaat uiteraard naar de investeerders. Superleuk om te doen en een goede ervaring of het nu lukt of niet.
Of verzin iets anders wat echt bij jouw opleiding past
Kun je ontwerpen? Ontwerp anders een product, zoek investeerders (familie, vrienden die een tientje in leggen ofzo) om een prototype te bouwen en probeer die vervolgens te verkopen. Rendement gaat uiteraard naar de investeerders. Superleuk om te doen en een goede ervaring of het nu lukt of niet.
Of verzin iets anders wat echt bij jouw opleiding past